Originally posted by Rahu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d -01 satunnaisesti epätasainen käynti
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
onko kenelläkään hajuakaan mitä se rail-pressure sensori kustantaa?
itse kyllä vaihdan paikalleen kun saan sen käsiini ..... alkaa olemaan tuo imusarjan nippeleiden irroitus jo niin tuttua puuhaa.
ps. niin ja kiitoksia jo etukäteen530da touring -00 (E39)
ps. kukaan ei ole täydellinen, jopa minussa on virheitä ja ainoa virheeni on liika vaatimattomuus. heh heh
Comment
-
-
btw. niin ja täällä kemin alueella korjataan/testaan nuo suuttimet ihan tuntihommina. hinta esimerkkinä voi sanoa että eilen kun testattiin kaikki suuttimet (6kpl:tta) ja käytettiin narun nokassa testerissä 2-kertaa aikaa kului karvan yli 2h niin köyhdyn sopivasti 116€. niin ja tuohon aikaan sisältyi kaikki purku,testaus ja kasaus.
ps. voi olla hieman offtopic mutta tiedoksi nyt vaan kaikille.530da touring -00 (E39)
ps. kukaan ei ole täydellinen, jopa minussa on virheitä ja ainoa virheeni on liika vaatimattomuus. heh heh
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMeniköhän multa jotain ohi? Ne johtosarjan muovituen torx-ruuvit saa kyllä ihan suoraan hylsyllä auki, ainakin kun ilmanputsarikotelo (apukuskin puoleinen kotelointi) on irti. Jos sopivaa torxia ei löydy, joku puolikas (muistaakseni 5,5 mm) normihylsy istuu siihen nasakasti.
Tuki lähti ja johtosarja vaihtui, mutta olihan homma stanan tuen takiae61 535d
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMinkälaisia kokemuksia tuosta rail-sensorista? Onko live-datalla näkynyt poikkeavaa? Minä olen ymmärtänyt, että ongelmat ovat olleet lähinnä siinä anturin liittimen kontaktissa, eikä niinkään itse anturissa.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by pete74 View Postbtw. niin ja täällä kemin alueella korjataan/testaan nuo suuttimet ihan tuntihommina. hinta esimerkkinä voi sanoa että eilen kun testattiin kaikki suuttimet (6kpl:tta) ja käytettiin narun nokassa testerissä 2-kertaa aikaa kului karvan yli 2h niin köyhdyn sopivasti 116€. niin ja tuohon aikaan sisältyi kaikki purku,testaus ja kasaus.
ps. voi olla hieman offtopic mutta tiedoksi nyt vaan kaikille.
Täytyy sanoa, että ei todellakaan ole kallista jos tuo kaikki hoituu 116 eurolla!
-mielenkiinnosta pitää kysyä, mikä on korjaamon nimi?Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
siis testaus ja koeponnistus maksaa tuon verran. jos pitää korjata asia on tietenkin aivan eri juttu (pitää tietenkin maksaa korjaussarja).
korjaa nimi on Kemin Diesel Oy ( http://www.kemindiesel.fi/ ).
mutta omasta mielestäni ko. liike ei ainakaan tunnu ryöstävän asiakkaitaan.
niin ja onko kenelläkään tietoa sen sensorin hinnasta?530da touring -00 (E39)
ps. kukaan ei ole täydellinen, jopa minussa on virheitä ja ainoa virheeni on liika vaatimattomuus. heh heh
Comment
-
-
Tuli tehtyä huvi/hyötyajelua reilu 2h ja nyt on kiesi tuolta osin kunnossa - kaikki epämääräinen "pykeltäminen" tasakaasulla ja kevyessä kiihdytyksessä on hävinnyt. Nämä olivat kuitenkin "pikkuvikoja". Pahimmillaan taisi olla koko kakkossuutin pois pelistä jolloin ilmeni muutakin kun "kevyttä nykimistä", moottori vatkasi reippaasti jo tyhjäkäynnillä ja maantienopeuksilla täristi aivan kuin olisi vauhtipyörä ollut pskana.
Tuon pahimman vian sai siis korjattua hetkellisesti kun varovasti veivasi suuttimien johtoja, mutta kevyt nykiminen oli enemmän tai vähemmän jatkuvasti mukana - eli johtojen veivaus ei välttämättä näihin nykimisiin auta koska niiden olemassaoloa ei tyhjäkäynnillä huomaa... Käynnin epätasaisuutta en huomannut vanhalla johtosarjalla eikä tullut sitä silloin tarkistettuaLast edited by jms-btcf; 23-02-2008, 19:25.e61 535d
Comment
-
-
Nyt tilanne seuraavanlainen:
Auto on alkanut käymään huonommin, ei käy enää juurikaan lainkaan nättiä tyhjäkäyntiä ja tänään auton käydessä pitkään tyhjäkäyntiä huomasin että pakokaasu muuttui vähitellen siniseksi.... :(
Johtuukohan tuo sininen savutus myös noista suuttimista....??
Auto on vähän ajettu, ja lisäksi manuaalilaatikolla, joten eivät ainakaan läpät ole sylinteriin päätyneet..
Auto on menossa torstaina suuttimien vaihtoon, tommonen savutus vaan aiheuttaa oman korkeapainepumpun ylimääräistä toimintaa....onko syytä huoleen??
Onko muilla suutinongelmaisilla ollut vastaavaa savutusta??Ex BMW:
E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.
Comment
-
-
Varmuuden vuoksi vaihdatin autoon kaikki suuttimet kun tuolla on tarkoitus ajella vielä pitkään, lopputuloksena auto käy todella nätisti......mutta rempan jälkeen auto tuntuu tehottomalta, etenkin alakierroksilla! Ennen suuttimien vaihtoa tehot olivat tallella ja pirssi tuntui kohtuullisen äkäiseltä, nyt tilanne seuraavanlainen:
reagointi kaasuun tuntuu paljon hitaammalta, kun painaa tallan lattiaan kierrosten ollessa noin 2000 rpm, kestää muutaman pitkältä tuntuvan sekunnin ennen kuin vetoa alkaa löytymään ja vielä siinäkin vaiheessa tuntuu huomattavasti aikaisempaa laiskemmalta....??
Ehdotuksia......?? En usko turbon/MAFfin vikaan kun ennen remppaa oli tehot tallella....
Kysymyksiä:
Tarviiko auto jotain ohjelmointia kaikkien suuttimien vaihdon jälkeen?
Voiko vanha vikakoodi "smooth running controller" aiheuttaa moista jos on jäänyt poistamatta??
Jostakin luin että auto tarvitsee ajoa ainakin muutaman sataa kilometriä ennen kuin alkaisi kunnolla toimimaan, voiko pitää paikkansa?? Eli kalibroiko auto itse itseään vian tultua kuntoon??Ex BMW:
E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.
Comment
-
-
Vikakoodit kannattaisi tsekata sekä vähintäänkin moottorin/suutinten mukautumat nollata.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostVikakoodit kannattaisi tsekata sekä vähintäänkin moottorin/suutinten mukautumat nollata.
Loppuvaiheessa auto kävi todella epätasaisesti, voiko nyt siis olla että moottorinohjauksen ja uusien suuttimien yhteistyö ontuu kun moottorinohjaus ikäänkuin luulee että suuttimissa vikaa vai kuinka...?? Yleisestä mielenkiinnosta, jos noita mukautumia ei nollata niin kauanko moottorinohjaukselta/suuttimilta voi mennä uusien "tapojen" opetteluun??Ex BMW:
E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.
Comment
-
-
Löytyihän sitä jotain, kun pääsin apuvälineisiin käsiksi. Toivottavasti tuolla ratkeaa.
Matching injector characteristic DDE 4.0
In order to compensate for tolerances in the fuel injection system, particularly those of the injectors, a characteristic map with specific values for each engine is stored in the DDE control unit at the end of the assembly line. The injection volume calculated by the DDE control unit during engine operation is varied slightly by these values thus improving the exhaust emission characteristics.
The harmonization values must be set to neutral if more than two injectors are replaced on the M57 or more than three injectors on the M67.
TIS:
The first 6/7 numbers (suuttimen kannassa) must be read off in each case when new injectors are installed.
(DIS/GT1)- "DDE"
- "Adjustment, injector quantity adjustment
- "Test schedule"
- "Carry out adjustment" The adjustment values are thus set to neutral.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment