rennwagen kuuluu ilmeisesti polkupyöräilevään vähemmistöön jos noilla "skitsoilla" dieseliä tai yleensä autoa voi ostaa???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d/530d 184/193hv:n virittäminen
Collapse
X
-
nyt on ihan pakko sekoilla parin oluen jälkeen...
tossa aikasemmin ihmeteltiin miksi vääntö voidaan rajoittaa ja silti saada huipputehoja noin niinko vapaasti lainattuna, eiköhän se oo niin eetä yksinkertasesti tehdään sellanen softa mikä rajottaa tehoa ja vääntöä tietyllä pyörimisnopeudella = jätetään tehoa hieman "reserviin" pienemmillä pyörimisnopeuksilla tai siis nopeuksilla joilla saataisiin ko koneen maksimivääntö ja otetaan kuitenki täysi teho irti isommilla pyörimisnopeuksilla, teho ja vääntöhän nyt kuitenkin ovat matemaattisesti sidoksissa toisiinsa ko pyörimisnopeudella.
eli jos vääntöä olisi mahdollista saada vaikka 560Nm@3000rpm niin tehoahan on P=M*´2*"pii"*n joka muutetaan lukuarvoyhtälöksi => P(kW)=M(Nm)*n(1/min)/9550 => ni siitä saadaan tehoa 3000rpm:lle n.175kW mikä lienee n. 238hv/3000rpm ja jos vääntö rajoitetaan vaikka sinne 450Nm => tehoa on tuolloin 141kW = n 192hv/3000rpm edellyeetäen tietty että se 450Nm otetaan juuri silla samalla 3000rpm:llä
en tiiä olikos toi nyt täysin tarpeetonta ja turhaa/ itsestään selvää mutta ajoin vaan takaa että teho/vääntö ovat sidoksissa toisiinsa tietyn pyörimisnopeuden mukaan jotain eihän se nyt niin kummonenkaan homma oo "rajoittaa" potentiaalista tehoa pienemmillä kierroksilla(lue kierroksilla joilla saataisiin maksimivääntö) sellaisiksi että muut paikat kestävät ja toisaalta ottaa isommilla kierroksilla taas kaikki mahdollinen ruuti irti
Comment
-
-
minulla karalalla chipattu 330D vm.2000.
tehoa 250hv (218hv 2800rpm)
vääntö: 1200/420nm,1500/480nm,1800/600nm,2000/640nm ja 2200/700nm.(hiukan jyristää vauhtipyörä alakierroksilla(kun momentti yli 600nm).
60-->100 3.4s (aika lähtee juoksemaan samalla kun kaasu polkaistaan pohjaan).
19" renkailla kulutus 7.5-8l/100km
17" renkailla kulutus 6.4-7.5l/100km.(luonnollisesti kulkee myös selvästi paremmin tällä rengastuksella).
160km/h keskivauhti kulutus 8.3l/100km
takana jo n.30tkm tuolla setupilla.
ongelmat:talvella luistovalo palaa koko ajan.kesällä luistovalo palaa todella usein aivan kuivallakin.kun rengas luistaa niin se sitten pyörii miljardia tyhjää=huono kontrolloida ettei pyörisi vain hiukan tyhjää.
kanssa autoilijat eivät sulata että nokilekalla mennään karkuun.Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Comment
-
-
whoa
vääntö: 1200/420nm,1500/480nm,1800/600nm,2000/640nm ja 2200/700nm.(hiukan jyristää vauhtipyörä alakierroksilla(kun momentti yli 600nm).
Comment
-
-
clip-kanssa autoilijat eivät sulata että nokilekalla mennään karkuun.-clip
en halua aloittaa sotaa teho/vääntö, mutta tuollaisella teho/vääntökombinaatiolla auto ei ole mikaan ultimatekulkija. jos kesällä käyt kokeilemassa varttimailin niin se on luokkaa 14.5sek. eli kyllä se pirteä on mutta ei raketti. nimenomaan suuri vääntö alhaisella kierrosluvulla on myrkkyä voimansiirrolle. sen sijaan auto kiihdytetään teholla vaihteilla paras vetoalue hakien. tuosta suhteesta hyvin näkee dieselin rajallisen kierrosnopeuden joka näinollen rajoittaa myös tehoa.
mutta erittäin mielenkiintoinen auto sinulla silti on. kerro miten auto käyttäytyy kesällä kuivalla asfaltilla paikaltaan lähdettäessä kun polkaiset kaasun pohjaan ja miten pitoa löytyy isommilla vaihteilla, ts. esim. 40kmh polkaiset kaasun pohjaan niin mitä tapahtuu? uskoisin tuon olevan parhaimmillaan juuri ohituksissa esim. 80-130kmh ja automaattiko se oli?vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
Comment
-
-
Niin siis tällaista 330D +600Nm "vekotinta" testailleena voin todeta että mikään ihmeellinen raketti se ei ole paikaltaan. e39 M5:lla ehtii kyllä hieman paremmin. Eli varttimailiaika ei tästä syystä vastaa eikä todellakaan kerro em.tehoreserveistä yhtään mitään. Mutta...mutta, kun vauhtia on 50-60kmh, on lähdöt tästä eteenpäin sitä luokkaa että mikä tahansa vapaastihengittävä alle miljoonan mummonmarkan tehdaskiesi alkaa olemaan tiukoilla. Repäisy +200km/h asti on sitä luokkaa että hölmömpääkin hymyilyttää. Luistonestolla tosiaan riittää kuivallakin tekemistä yli 100km/h nopeuksiin. Hiano...
Comment
-
-
Originally posted by qween halua aloittaa sotaa teho/vääntö, mutta tuollaisella teho/vääntökombinaatiolla auto ei ole mikaan ultimatekulkija. jos kesällä käyt kokeilemassa varttimailin niin se on luokkaa 14.5sek. eli kyllä se pirteä on mutta ei raketti. nimenomaan suuri vääntö alhaisella kierrosluvulla on myrkkyä voimansiirrolle. sen sijaan auto kiihdytetään teholla vaihteilla paras vetoalue hakien. tuosta suhteesta hyvin näkee dieselin rajallisen kierrosnopeuden joka näinollen rajoittaa myös tehoa.Musta 335i E91 N55
Musta 520d F11
Musta 535d E60
Musta 320d E91
Musta 330d E46
Comment
-
-
Originally posted by Hemirennwagen kuuluu ilmeisesti polkupyöräilevään vähemmistöön jos noilla "skitsoilla" dieseliä tai yleensä autoa voi ostaa???
Tarkoitin kirjoituksellani ainoastaan, että nuo puheet "marginaaleista" on osittain höpöä. Totta kai, kaikissa Bemuissa on tehotoleranssia ennen kuin voidaan laskea, että osat alkaisi ennen aikojaan hajoilla. Mutta tässäkin esitetyillä viritysasteilla ja nimenomaan sitä "viritysastetta usein käytettäessä" alkaa tasan paikat paukkumaan. Siis totta kai auto kestää aivan yhtä pitkään, jos sillä ajelee samanlailla kuin ennen viritystäkin. Mutta miksi sitten sitä edes viilattaisiin?
Sitä tarkoitin tuolla "jos kyselee, ei ole varaakaan".
Olen edelleen sitä mieltä, että ilmaisia lounaita ei ole. Vaikka kuinka haaveilisi.
Comment
-
-
joo ja pysytään aiheessa saatana. Mulla itellä ei ole rajattomia resulsseja ostaa autoa ja kun tonne alas lähden leikkimään vuodeksi sotaa, niin haluan sen auton tuoda ja yhtenä vaihtoehtona on ollut tollanen 330/530D malli. Se on vaan että vakionakin tollanen on jo kiva, mutta jos siitä lastulla saa hieman lisävoimaa, kuitenkaan niin että paikat alkaa paukkumaan, niin olishan se ihan kiva! Tosiaankin vakionakin tollanen on jo ihan läyhy ja todella nätti ainakin mun silmään! Mutta onko tollanen n. 2001 vm. miten riskialtis ostos Saksan maalta?I Believed I Would Die.
Comment
-
-
Originally posted by -Tate-joo ja pysytään aiheessa saatana. Mulla itellä ei ole rajattomia resulsseja ostaa autoa ja kun tonne alas lähden leikkimään vuodeksi sotaa, niin haluan sen auton tuoda ja yhtenä vaihtoehtona on ollut tollanen 330/530D malli. Se on vaan että vakionakin tollanen on jo kiva, mutta jos siitä lastulla saa hieman lisävoimaa, kuitenkaan niin että paikat alkaa paukkumaan, niin olishan se ihan kiva! Tosiaankin vakionakin tollanen on jo ihan läyhy ja todella nätti ainakin mun silmään! Mutta onko tollanen n. 2001 vm. miten riskialtis ostos Saksan maalta?
Comment
-
-
Originally posted by colemankattelin ton threadin läpi ja totesin ettei sieltä löydy juurikaan tarkkoja faktoja
et kuka tekee ja mitä tekee ja mihin hintaan..
eli ne jotka on jonkun lastun/muuta hommannu 530 da 142kw värkkiin niin vois pikkusen valasta et mitä on tullu hankittua ja käyttö kokemukset kiinnostaa myös!!Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Karalan paja
Originally posted by sandOlikohan se tämä Turbotec Jyväskylän kupeessa?G30 520d Xdrive Sport -18
F30 320i Xdrive Limited Ed. -15
Comment
-
-
Nämä viritysmenetelmät koskevat siis ainoastaan noita uusia d-koneita, vai? Eli tds:ssistä ei saa tehoa tuolla tavalla koska niissä on jakajapumppu, niinkö?
Korjatkaa käsitykseni jos olen väärässä ja kertokaa samalla voiko tds:lle tehdä samalla vaivalla jossain liikkeessä jotain.
Paljon olette noista säädättämisistä maksaneet? Savuttaako?BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTeeNämä viritysmenetelmät koskevat siis ainoastaan noita uusia d-koneita, vai? Eli tds:ssistä ei saa tehoa tuolla tavalla koska niissä on jakajapumppu, niinkö?
Korjatkaa käsitykseni jos olen väärässä ja kertokaa samalla voiko tds:lle tehdä samalla vaivalla jossain liikkeessä jotain.
Paljon olette noista säädättämisistä maksaneet? Savuttaako?
Comment
-
Comment