memebuy23buy

Lastuttaminen kannattaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BcB
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 220
    • Tampere

    #31
    Originally posted by NHB
    Joku tuollainen tusinavirilastu voi antaa hieman enemmän voimaa ja parantaa kaasuun reagointiaa sytkää aikaistamalla ja toisinaan myös hieman seoskarttoja muokkaamalla. Sytkän muutos tapahtuu sillä kustannuksella että on käytettävä korkeampioktaanista bensaa ja marginaali nakutuksen varalle pienenee. Seoksien kanssa pelatessa tulee sitten takkiin lisääntyneen bensalaskun muodossa. Ja vaikka eron saattaa huomattakkin, ja ainakin aluksi se tuntuu aivan mahtavalta tehonlisäykseltä, niin kellollla tai dynolla mitaten se ei näytä juuri miltään.
    Öööh.. En ota aikaa autoni kiihtyvyydestä (en ikinä), enkä myöskään juokse dynossa penkittämässä. Sen sijaan käytän autoa päivittäisessä ajossa. Ja jos auto reagoi nopeammin, kiihtyy paremmin ja "tuntuu siis aivan mahtavalta", niin eiköhän tuo useimmille riitä..
    Näillä mennään...

    530d e60 sedan

    Ex:
    320 e30 Imola Red Coupe
    525i e34 Luxorbeige Sedan
    535i e34 Shadowline Sedan
    328i e36 Touring M-Sport
    535 e39 sedan V8- manual

    Comment

    • mm78
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 64
      • Kymi

      #32
      Juu ja vähän lisää puhtia saat vielä kun sahaat pois takapöntön :lol:
      On vain yksi asia mistä et pidä autossani.
      SE EI OLE SINUN.

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1122
        • Kajaani

        #33
        Originally posted by NHB
        Sanoppa yksikin hyvä syy siihen miksi teho nousisi olennaisesti keski- ja alakierroksilla. Tuskin BWN:n insinöörit on ihan päin reisiä sitä alkuperäistäkään moottorinohajustakaan suunnitelleet...
        Joskus kuulee puhuttavan että sitä käyrää vähän viilailllaan, päästörajoitusten takia, tehon ja väännön kustannuksella. Ja ymmärtääkseni Saksassa ne päästörajoitukset on aika tiukat..
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #34
          .............
          Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:25.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • Silli
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 101
            • Vantaa

            #35
            Re: Lastuttaminen kannattaa?

            Originally posted by BcB
            Eli heitin tossa 1990 520i:n motroniciin teholastun sisään.. Toisin kun monet täällä on väittänyt (ettei vapaastihengittävään saa lastulla kummallisia tehonlisäyksiä, tms.skeidaa) ero on todella huomattava. Tuntuu kun ajaisi eri autolla; tehokäyrä on ärhäkämpi, kiihtyvyys huomattavasti parempi ja tyhjäkäynti kylmänä tasaisempi... (btw: alkuperäisessä lastussa luki vuosiluku 1984! haloo?)

            Minkälaisia kokemuksia muilla?
            Kyllä mä oon ainakin tyytyväinen.Se 4000 tehopiikki käytännössä hävis kokonaan ja nyt vetää aika tasaseen koko alueen.On se pirteempi, mutta paljonko....se jää nähtäväksi.
            Kannattaako?? No itse otin asian kokeilun kannalta enkä odottanut mitään joten positiivinen ylläri.
            sigpic
            E91 320D /// M-SPORT Touring
            Ex: E36 328 /// Touring Ex harraste, nykyinen kiertopalkinto
            Ex: E30 325 Touring

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #36
              Originally posted by Jusaus
              Joskus kuulee puhuttavan että sitä käyrää vähän viilailllaan, päästörajoitusten takia, tehon ja väännön kustannuksella. Ja ymmärtääkseni Saksassa ne päästörajoitukset on aika tiukat..
              Suomessa ja Saksassa on jo pitkään ollut täsmälleen samat päästösyklit ja raja-arvot.

              Comment

              • Tykki
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 197
                • Ii

                #37
                Originally posted by muggo
                Gyntteri oli laittanut entiseen menopeliin 525i 24v '92:een lastun ja kyllähän tuo ripeältä tuntui, myös liikahti 'virkaveljiänsä' iloisemmin & huiput tulitestattua = +250kmh kun 245kmh:n kohdalla vielä oli kovastikkin menohaluja.
                hmmm, onko tosi? meinaan mulla oli ennen audi 80 2.8 v6 ja otin kerran kisat tommosen 24 tappisen kans. audi otti mittariin (valehteli jo jonkinverran) 235km/h ja kyllä se vaan persevalot näytti biimerille.
                ihan vaan että onko juuri pelkällä lastulla noin iso vaikutus?
                "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                -Andy McCoy

                Comment

                • NHB
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 1120

                  #38
                  Originally posted by muggo
                  Gyntteri oli laittanut entiseen menopeliin 525i 24v '92:een lastun ja kyllähän tuo ripeältä tuntui, myös liikahti 'virkaveljiänsä' iloisemmin & huiput tulitestattua = +250kmh kun 245kmh:n kohdalla vielä oli kovastikkin menohaluja.
                  Eikös tuon huiput vakiona pitäis olla jotain 230 km/h? Jos näin niin tuohan tarkottaisi sellaista kymmenen prosentin lisäystä huipuissa, joka taasen vaatii kolmasosan lisää tehoa! Onnitelut, taidat omistaa maailman parhaimman teholastun...

                  Comment

                  • NHB
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1120

                    #39
                    Originally posted by Jusaus
                    Originally posted by NHB
                    Sanoppa yksikin hyvä syy siihen miksi teho nousisi olennaisesti keski- ja alakierroksilla. Tuskin BWN:n insinöörit on ihan päin reisiä sitä alkuperäistäkään moottorinohajustakaan suunnitelleet...
                    Joskus kuulee puhuttavan että sitä käyrää vähän viilailllaan, päästörajoitusten takia, tehon ja väännön kustannuksella. Ja ymmärtääkseni Saksassa ne päästörajoitukset on aika tiukat..
                    Eipä sillä ihmeitä saada aikaan. Seoksen rikastaminen kun ei hyödytä sen A/F 12,6:1 suhteen jälkeen, päin vastoin. Ja tuosta tinkiminenkään ei hirveästi tehoja syö. Monet valmistajat voivat käyttää 13:1 suhdetta täyskaasulla, koska se syö vain pari prosenttia tehoja mutta parantaa taloudellisuutta huomattavasti enemmän. Tässä on yksi tekijä josta voi seen pari prosenttia lastulla saada.

                    15:1 suhdetta taasen monesti käytetään hyvää taloudellisuutta halutessa. Valmistajat käyttävätkin tätä varsinkin osakaasulla. Tästä tinkimällä voi saada pikkasen paremman kaasuvasteen. Taaskaan ei ole tarjolla mitään tuollaisia esitettyjä +33 prosenttia lisää tehoa.

                    Comment

                    • HJP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1282
                      • Helsinki

                      #40
                      On BMW:kin valmistanut hyviä yksilöitä, e34 525 24v vissiin useammankin, koska kaverin perheessä oleva tuommoinen on paljon pirteämpi kuin yksikään muu näkemäni, ja kulkee mittarin mukaan 245-250kmh.

                      Tiedossa olevaa "viriä" ei ole, mutta lastu siinä luultavasti on.

                      Comment

                      • S.P.R
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1009
                        • Oulu area

                        #41
                        kulkoo

                        On BMW:kin valmistanut hyviä yksilöitä, e34 525 24v vissiin useammankin, koska kaverin perheessä oleva tuommoinen on paljon pirteämpi kuin yksikään muu näkemäni, ja kulkee mittarin mukaan 245-250kmh
                        Hyvin kulkee, muttei mitenkään hämmästyttävästi. Noissa nopeuksissa kun tapaa olla mittarivirhettä autosta riippumatta semmoset 15 km/h. Hyvin kuitenkin jos todellinen nopeus yltää esim 235 km/h. 8)

                        Comment

                        • HJP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1282
                          • Helsinki

                          #42
                          Jep, mittarivirheet voi taas jättää omaan arvoonsa, lähes aina kuitenkin maallikkojen kesken puhutaan mittarinopeuksista, koska kovin harva on virallisesti saanut autonsa huiput mitattua tarkistetuin välinein.

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            #43
                            jep

                            Jep, mittarivirheet voi taas jättää omaan arvoonsa, lähes aina kuitenkin maallikkojen kesken puhutaan mittarinopeuksista, koska kovin harva on virallisesti saanut autonsa huiput mitattua tarkistetuin välinein
                            Näinhän se on. Ois vaan mukavampi puhua todellisista nopeuksista niin ei aina jäis sitä "arvailu" momenttia. Nykyään noita gps:iä on lähes joka talossa, joten ei muuta kuin semmonen kojelaudalle ja menoks! Siis tottakai saksan autobaanalla... 8)

                            540iA 247 km/h
                            528iA 231 km/h
                            523i 221 km/h

                            Nämä todellisia kyytejä. :shock:

                            Comment

                            • NHB
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 1120

                              #44
                              Originally posted by HJP
                              Jep, mittarivirheet voi taas jättää omaan arvoonsa, lähes aina kuitenkin maallikkojen kesken puhutaan mittarinopeuksista, koska kovin harva on virallisesti saanut autonsa huiput mitattua tarkistetuin välinein.
                              Ja tästä johtua lähes aina täyttä soopaa.

                              Comment

                              • mika68
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2004
                                • 1965
                                • ......

                                #45
                                Ei ole mitään väliä tuleeko 10 vai 15 heppaa lisää, jos se normaali ajossa perstuntumalta paremmin vääntää/kiertää!!!
                                Omassa E30 325i touringissa tehonlisäyksen huomasi selvästi lastunvaihdon jälkeen!
                                Alakierroksille tuli vääntöä lisää, eikä rajotin tule vastaan vielä 7000.
                                Enempää ei uskalla kierrättää...
                                Toi on RPM-lastu T.Muukkoselta hommattu.

                                Comment

                                Working...
                                X