Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 vaihtumassa M6:ksi..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Halpa muovinen on vaan lämpöeriste mitä metalliputki ei ole. Mutta toisaalta onhan se niin, että jos se ei kulje, kromaa se.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • SuperFive
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 50

      #17
      Kyllähän metalliset putket voi eristää moottorin lämmöltä. Ilma vain sattuu virtaamaan paremmin metalliputkessa..

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Cell View Post
        Halpa muovinen on vaan lämpöeriste mitä metalliputki ei ole. Mutta toisaalta onhan se niin, että jos se ei kulje, kromaa se.


        Kun miettii millaiset kelit viime aikoina esim. nyt vaikka pääkaupunkiseudulla on ollut, pölyä, pölyä ja vielä kerran pölyä.. Tuollaisella pestävällä suodattimella ajelee tällaisessa pölyssä niin... Eli tuskin K&N orkkiskoteloon laitettavat suodattimet ovat niin hyvin suodattavia mitä vaikka OEM mallinen? Ai niin ja tehoa tulee tottakai useita hummia lisää tuollaisella pestävällä, mites jos ajelee kokonaan ilman suodatinta, puhutaanko jo useiden kymmenien lisä tehoista? Ei nimittäin ainakaan ahdistaisi yhtään...
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #19
          Originally posted by SuperFive View Post
          Ilma vain sattuu virtaamaan paremmin metalliputkessa..
          Kerro ihmeessä lisää!
          ---

          Comment

          • DONNERWETTER
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1666
            • Turku, Finland

            #20
            Originally posted by SuperFive View Post
            Kyllähän metalliset putket voi eristää moottorin lämmöltä. Ilma vain sattuu virtaamaan paremmin metalliputkessa..
            Sorry OT ja piikittely:

            ...mutta nyt on tehty virtaustekniikassa läpimurto. Ilma virtaa jostain mystisestä syystä metalliputkessa paremmin kuin muoviputkessa

            Mikään muu ei vaikuta yhtälöön.
            Porsche 911/996 GT3 Mk II
            Porsche 911/997 Turbo MK I
            BMW M Coupe DS Motorsport
            BMW F20 120iM -16
            ____________________________
            Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
            Ex. BMW E30 318i -88

            "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #21
              Hmmm...on tainnut peikko päästä karkuun siltansa alta...
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • BimmerM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1137
                • Kemi

                #22
                Originally posted by Stone View Post


                Kun miettii millaiset kelit viime aikoina esim. nyt vaikka pääkaupunkiseudulla on ollut, pölyä, pölyä ja vielä kerran pölyä.. Tuollaisella pestävällä suodattimella ajelee tällaisessa pölyssä niin... Eli tuskin K&N orkkiskoteloon laitettavat suodattimet ovat niin hyvin suodattavia mitä vaikka OEM mallinen? Ai niin ja tehoa tulee tottakai useita hummia lisää tuollaisella pestävällä, mites jos ajelee kokonaan ilman suodatinta, puhutaanko jo useiden kymmenien lisä tehoista? Ei nimittäin ainakaan ahdistaisi yhtään...
                Älkää nyt kiusatko toista K&N suodatin on hyvä oikeastikkin kuten esim. http://www.activeautowerke.com/viewp...x?id=Product33 tässä paketissa on se ja dynossa 15-18hp enemmän mutta tuossahan nyt tulee nuita jäähdytys putkiakin hieman lisää ja paketti on e39 ämmään mutta kummiskin..

                Mutta any vei ei tuosta e60 m5 kovin enempää saa irti http://www.activeautowerke.com/viewp...?id=Product32B tuolla putkistolla ja nuitten uudella ohjelmalla 17hp lisää..

                Comment

                • SuperFive
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 50

                  #23
                  Kannattaisi myös ottaa selvää, millä tavoin se keskikonsolissa oleva powernappi vaikuttaa moottorin ohjaukseen. Eli ottakaa selvää miten se tuo sen reilu 100 hevosvoimaa lisää tehoja ja mitkä asiat siinä tilassa myös vaikuttavat kokonaisuuteen?
                  Se vaikuttaa olennaisesti kolmeen eri asiaan ja selvittäkää ne!!!

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #24
                    Ihme dissaajia täällä. Miehellä on ollut sellanen auto ettei paremasta väliä ja jätkät täällä vittuilee päin naamaa?
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • SuperFive
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 50

                      #25
                      Originally posted by 10+ View Post
                      Ihme dissaajia täällä. Miehellä on ollut sellanen auto ettei paremasta väliä ja jätkät täällä vittuilee päin naamaa?
                      Sanoppa muuta, olisiko kyseessä se suomalaisten perisynti..?

                      Comment

                      • Jochen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1229
                        • Valkeakoski & Trondheim

                        #26
                        Originally posted by 10+ View Post
                        Ihme dissaajia täällä. Miehellä on ollut sellanen auto ettei paremasta väliä ja jätkät täällä vittuilee päin naamaa?
                        Kuules, jos kirjoittelee tälläistä roskaa:

                        Kyllähän metalliset putket voi eristää moottorin lämmöltä. Ilma vain sattuu virtaamaan paremmin metalliputkessa..
                        Niin kyllä siitä on odotettavissakin vähän palautetta...

                        Ilma ei tiedä mistä materiaalista se putki on tehty, sitä kiinnostaa lähinnä pinnan tasaisuus ja mutkien jne määrä. Mutta niillä ei ole juuri mitään tekemistä valmistusmateriaalin kanssa.

                        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                        Comment

                        • SuperFive
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 50

                          #27
                          Metallin pinta on yleensä tasaisempi kuin muovin..

                          Ulkoa tuleva viileä imuilma myös jäähdyttää metallin paremmin ja kylmempänä ilma myös siirtyy sylintereihin..

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Onpa mielenkiintoisia teorioita
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Jochen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1229
                              • Valkeakoski & Trondheim

                              #29
                              Hmmm pakko olla trolli mutta vastaan silti.

                              Originally posted by SuperFive View Post
                              Metallin pinta on yleensä tasaisempi kuin muovin..

                              Ulkoa tuleva viileä imuilma myös jäähdyttää metallin paremmin ja kylmempänä ilma myös siirtyy sylintereihin..
                              Yleensä ja yleensä... Se on kiinni miten tasaiseksi pinta on valmistettu, se ei ole kiinni siitä onko se muovia tai metallia.

                              Ootkos miettinyt asiaa niinpäin että se moottoritilassa oleva kuuma ilma lämmittää sitä metalliputkessa olevaa imuilmaa tehokkaammin kuin jos siinä olisi muovi tai kumiputki?

                              Teräs johtaa lämpöä 280 kertaa paremmin kuin kumi. Alumiini johtaa lämpöä 1480 kertaa paremmin.

                              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                              Comment

                              • Stone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 4074
                                • Helsinki

                                #30
                                Eihän tässä nyt kukaan ole hyvänenaika autosta mitään sanonut! Lisää M6:sia näytille ja niille joilla on pätäkkää tuollaisilla autoilla ajaa. Autohan on todella upea! Mutta Jochen ja Cell tuossa sitten sanoikin miten on asian laita..

                                BimmerM: Itse mietin myös yhdessä vaiheessa lankeamista tuollaiseen systeemiin mitä tuossa edelle linkitit, mutta hetken mietinnän jälkeen.. Ajappa johonkin hyönteisparviin tai jonkun rekan perässä lumisateella niin voipi olla, että imuputket on täynnä ties mitä skeidaa.. Mitenköhän käy lisäheposten siinä vaiheessa. Varmasti sunnuntaiajeluilla Californian auringossa setti jotensakkin toimii ei siinä mitään, mutta kun auto on Suomessa ympärivuotisessa käytössä niin voi tosiaan käydä ohraisesti..:think Hieman saman suuntaista ajattelen noista K&N:n suodattimistakin, varmasti toimii jos autolla ei ajeta tällaisissa olosuhteissa kuten suomessa, tai sitten uusi auto ja vuoden päästä vaihtoon..

                                Kukaan ei muuten kommentoinut sitä miten paljon lisäheposia tulee jos ajaa ilman suodattimia, ei olisi yhtään ahistusta..
                                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                                VW Pornstarter (työjuhta)
                                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                                Finnmaster T8







                                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎