Halpa muovinen on vaan lämpöeriste mitä metalliputki ei ole. Mutta toisaalta onhan se niin, että jos se ei kulje, kromaa se.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 vaihtumassa M6:ksi..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Cell View PostHalpa muovinen on vaan lämpöeriste mitä metalliputki ei ole. Mutta toisaalta onhan se niin, että jos se ei kulje, kromaa se.
Kun miettii millaiset kelit viime aikoina esim. nyt vaikka pääkaupunkiseudulla on ollut, pölyä, pölyä ja vielä kerran pölyä.. Tuollaisella pestävällä suodattimella ajelee tällaisessa pölyssä niin... Eli tuskin K&N orkkiskoteloon laitettavat suodattimet ovat niin hyvin suodattavia mitä vaikka OEM mallinen? Ai niin ja tehoa tulee tottakai useita hummia lisää tuollaisella pestävällä, mites jos ajelee kokonaan ilman suodatinta, puhutaanko jo useiden kymmenien lisä tehoista? Ei nimittäin ainakaan ahdistaisi yhtään...
Comment
-
-
Originally posted by SuperFive View PostKyllähän metalliset putket voi eristää moottorin lämmöltä. Ilma vain sattuu virtaamaan paremmin metalliputkessa..
...mutta nyt on tehty virtaustekniikassa läpimurto. Ilma virtaa jostain mystisestä syystä metalliputkessa paremmin kuin muoviputkessa
Mikään muu ei vaikuta yhtälöön.Porsche 911/996 GT3 Mk II
Porsche 911/997 Turbo MK I
BMW M Coupe DS Motorsport
BMW F20 120iM -16
____________________________
Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
Ex. BMW E30 318i -88
"Er ist kein wollte gern, er ist gern"
Comment
-
-
Hmmm...on tainnut peikko päästä karkuun siltansa alta...E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by Stone View Post
Kun miettii millaiset kelit viime aikoina esim. nyt vaikka pääkaupunkiseudulla on ollut, pölyä, pölyä ja vielä kerran pölyä.. Tuollaisella pestävällä suodattimella ajelee tällaisessa pölyssä niin... Eli tuskin K&N orkkiskoteloon laitettavat suodattimet ovat niin hyvin suodattavia mitä vaikka OEM mallinen? Ai niin ja tehoa tulee tottakai useita hummia lisää tuollaisella pestävällä, mites jos ajelee kokonaan ilman suodatinta, puhutaanko jo useiden kymmenien lisä tehoista? Ei nimittäin ainakaan ahdistaisi yhtään...K&N suodatin on hyvä oikeastikkin kuten esim. http://www.activeautowerke.com/viewp...x?id=Product33 tässä paketissa on se ja dynossa 15-18hp enemmän mutta tuossahan nyt tulee nuita jäähdytys putkiakin hieman lisää ja paketti on e39 ämmään mutta kummiskin..
Mutta any vei ei tuosta e60 m5 kovin enempää saa irti http://www.activeautowerke.com/viewp...?id=Product32B tuolla putkistolla ja nuitten uudella ohjelmalla 17hp lisää..
Comment
-
-
Kannattaisi myös ottaa selvää, millä tavoin se keskikonsolissa oleva powernappi vaikuttaa moottorin ohjaukseen. Eli ottakaa selvää miten se tuo sen reilu 100 hevosvoimaa lisää tehoja ja mitkä asiat siinä tilassa myös vaikuttavat kokonaisuuteen?
Se vaikuttaa olennaisesti kolmeen eri asiaan ja selvittäkää ne!!!
Comment
-
-
Ihme dissaajia täällä. Miehellä on ollut sellanen auto ettei paremasta väliä ja jätkät täällä vittuilee päin naamaa?E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostIhme dissaajia täällä. Miehellä on ollut sellanen auto ettei paremasta väliä ja jätkät täällä vittuilee päin naamaa?
Kyllähän metalliset putket voi eristää moottorin lämmöltä. Ilma vain sattuu virtaamaan paremmin metalliputkessa..
Ilma ei tiedä mistä materiaalista se putki on tehty, sitä kiinnostaa lähinnä pinnan tasaisuus ja mutkien jne määrä. Mutta niillä ei ole juuri mitään tekemistä valmistusmateriaalin kanssa.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Hmmm pakko olla trolli mutta vastaan silti.
Originally posted by SuperFive View PostMetallin pinta on yleensä tasaisempi kuin muovin..
Ulkoa tuleva viileä imuilma myös jäähdyttää metallin paremmin ja kylmempänä ilma myös siirtyy sylintereihin..
Ootkos miettinyt asiaa niinpäin että se moottoritilassa oleva kuuma ilma lämmittää sitä metalliputkessa olevaa imuilmaa tehokkaammin kuin jos siinä olisi muovi tai kumiputki?
Teräs johtaa lämpöä 280 kertaa paremmin kuin kumi. Alumiini johtaa lämpöä 1480 kertaa paremmin.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Eihän tässä nyt kukaan ole hyvänenaika autosta mitään sanonut! Lisää M6:sia näytille janiille joilla on pätäkkää tuollaisilla autoilla ajaa. Autohan on todella upea! Mutta Jochen ja Cell tuossa sitten sanoikin miten on asian laita..
BimmerM: Itse mietin myös yhdessä vaiheessa lankeamista tuollaiseen systeemiin mitä tuossa edelle linkitit, mutta hetken mietinnän jälkeen.. Ajappa johonkin hyönteisparviin tai jonkun rekan perässä lumisateella niin voipi olla, että imuputket on täynnä ties mitä skeidaa.. Mitenköhän käy lisäheposten siinä vaiheessa. Varmasti sunnuntaiajeluilla Californian auringossa setti jotensakkin toimii ei siinä mitään, mutta kun auto on Suomessa ympärivuotisessa käytössä niin voi tosiaan käydä ohraisesti..:think Hieman saman suuntaista ajattelen noista K&N:n suodattimistakin, varmasti toimii jos autolla ei ajeta tällaisissa olosuhteissa kuten suomessa, tai sitten uusi auto ja vuoden päästä vaihtoon..
Kukaan ei muuten kommentoinut sitä miten paljon lisäheposia tulee jos ajaa ilman suodattimia, ei olisi yhtään ahistusta..
Comment
-
Comment