Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 vaihtumassa M6:ksi..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by 10+ View Post
    Ihme dissaajia täällä. Miehellä on ollut sellanen auto ettei paremasta väliä ja jätkät täällä vittuilee päin naamaa?
    Se nyt on ihan sama vaikka ko. tyypillä ois dx corolla jos tollasia kirjottelee. Ei tässä ole enään mitään tekemistä sen kanssa oliko sillä m5 vai tuleeko m6. Se ei tee ko. kaverin kirjoituksista & viritelmistä yhtään sen fiksumpia.
    ///M3 97-

    Comment

    • Jupi85
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 177

      #32
      eiköhän kaverilla oo rahaa ostaa uus m6 sit jos menee pilalle noiden pestävien suodattimien ja imuputkien kanssa...

      ei kannata köyhien stressaa asialla

      Comment

      • kiqero325
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2007
        • 1303
        • Mansesteri

        #33
        ku sulla rahaa taitaa löytyä nii ostakko mulleki m3

        ?
        E39 528 M-Sport -97
        ex:
        E34 525 m50b25 -90
        E30 316i Bavaria -91
        E36 325 sedan -91
        E30 325 2,7 eagleracing -86
        E36 325 coupe -92
        E34 535 -89
        E34 525Tds -89
        volvo 240 race -86




        Comment

        • SuperFive
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 50

          #34
          Kyllä täällä näyttää muutama fiksu kaveri kirjoittelevan, mutta sitten on noita vähemmän fiksuja. En ala kuitenkaan nimellä osoittelemaan, jokainen voi päätellä em. kirjoituksista, kumpaan joukkoon kuuluu itse kukanenkin..

          Lämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto imuputkeksi. Ei täältä näytä paljon asiantuntemusta löytyvän, kun kukaan ei näköjään tiedä mihin M5:n powernappi vaikuttaa käytännössä..

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5171
            • Kuopio

            #35
            Originally posted by SuperFive View Post

            Lämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto imuputkeksi. Ei täältä näytä paljon asiantuntemusta löytyvän, kun kukaan ei näköjään tiedä mihin M5:n powernappi vaikuttaa käytännössä..
            Muuttaa muovin metalliksi ?

            Jos kerta todellakin nuo metalliset imuputket ovat paremmat kuin muoviset niin varmaan voit esittää jotain faktoja miksi ?
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • Jochen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1229
              • Valkeakoski & Trondheim

              #36
              Originally posted by SuperFive View Post
              Lämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto imuputkeksi. Ei täältä näytä paljon asiantuntemusta löytyvän, kun kukaan ei näköjään tiedä mihin M5:n powernappi vaikuttaa käytännössä..
              Mitäs jos tekisit sen imuputken muovista niin sitä ei tarvisisi enää eristää?

              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

              Comment

              • Jonhson
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 486

                #37
                Originally posted by jani View Post
                Muuttaa muovin metalliksi ?
                No voisitko kertoa nämä faktat, iteseäkin kun jäi vaivaan?
                -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  #38
                  Originally posted by SuperFive View Post
                  Kyllä täällä näyttää muutama fiksu kaveri kirjoittelevan, mutta sitten on noita vähemmän fiksuja. En ala kuitenkaan nimellä osoittelemaan, jokainen voi päätellä em. kirjoituksista, kumpaan joukkoon kuuluu itse kukanenkin..
                  Pidätkö itseäsi fiksuna kun aloitat uuden threadin "joo vaihdoin autoa, tulee M6 parin viikon päästä jota pitäis alkaa modailemaan". Sisältö 0, uskottavuus 0.

                  Lämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto imuputkeksi. Ei täältä näytä paljon asiantuntemusta löytyvän, kun kukaan ei näköjään tiedä mihin M5:n powernappi vaikuttaa käytännössä..
                  Asiantuntemusta kyllä löytyy, mutta kaltaisiasi tyhjänpuhujia on foorumi niin täynnä että asiallisesti harvat jaksavat vastata..

                  Kerropa toki miksi lämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto? BMW varmaankin asiantuntemattomuuttaan tehnyt imuputket "paskasta muovista"?
                  Ja samalla voitkin miettiä miten imuputkien pituus, pinnanlaatu ja lämmönjohtavuus vaikuttavat moottorin tehoihin.
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10506
                    • Saaressa

                    #39
                    Tää koko threadi on täyttä puppuu sanon minä. 17-wee jätkä lukenu paskahuussissa tekniikanmaailmaa ja gti:tä ja ammentanu sieltä hyviä juttujaan

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • DONNERWETTER
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1666
                      • Turku, Finland

                      #40
                      Originally posted by Jochen View Post
                      Mitäs jos tekisit sen imuputken muovista niin sitä ei tarvisisi enää eristää?
                      Sanotaanko nyt vaikka niin, että Jochen on oikeassa ja Superfive väärässä

                      Mun pitäis olla virtausopin ammattilainen ja vielä "korkeakoulutettu", mutta ei silti pysty motivoimaan metalliputkien ylivoimaisuutta, ellei BMW ole tehnyt muovisia siten, että virtauksesta tulee turbulentti, jota hivenen epäilen katsellessani S50B32 läppärunkoja putkineen vuodelta -99.
                      Porsche 911/996 GT3 Mk II
                      Porsche 911/997 Turbo MK I
                      BMW M Coupe DS Motorsport
                      BMW F20 120iM -16
                      ____________________________
                      Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
                      Ex. BMW E30 318i -88

                      "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

                      Comment

                      • jani
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 5171
                        • Kuopio

                        #41
                        Originally posted by SuperFive View Post
                        Lämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto imuputkeksi. Ei täältä näytä paljon asiantuntemusta löytyvän, kun kukaan ei näköjään tiedä mihin M5:n powernappi vaikuttaa käytännössä..
                        Voitko kertoa mihin tuo M5 powernappi vaikuttaa ? Kytkee päälle imusarjojen anturin, joka tunnistaa onko autoon vaihdettu metalliset imuputket ?
                        Last edited by jani; 08-04-2008, 15:08.
                        F33 435d Mineral-grau metallic
                        K40 K1200s sondermodell

                        Comment

                        • SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1651
                          • Pk-seutu

                          #42
                          Originally posted by DONNERWETTER View Post
                          Mun pitäis olla virtausopin ammattilainen ja vielä "korkeakoulutettu", mutta ei silti pysty motivoimaan metalliputkien ylivoimaisuutta, ellei BMW ole tehnyt muovisia siten, että virtauksesta tulee turbulentti, jota hivenen epäilen katsellessani S50B32 läppärunkoja putkineen vuodelta -99.
                          Jossain piireissä tuosta muovi- vs. metalli-imusarjat aiheesta kinastelevat keskustelevat siitä että muovista putkea on haastavampi muotoilla ja kiillotella, jolloin imusarjan ja kannen väliin jää helposti pieni porras, josta virtaus irtoaa ja joka kasvattaa virtausvastusta.

                          Oikeilla työkaluilla muoviputketkin saataneen oikeanmuotoisiksi.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #43
                            Mitä sitä muotoilemaan, kerran se muotti vaan tehdään ja puolen millin heitoilla (tai mitä tarkkuus onkaan, ei ainakaan huonompaa) ei ole mitään merkitystä muualla kuin teoriatasolla, siellä sen merkitys saadaan sentään laskettua painehäviönä, joka suurusluokkansa takia on merkityksetön. Samaten tuo kiillottelu on kaksiteräinen miekka, kun putkessa ei kerran ole tavoitteena siirtää puhdasta ilmaa mahdollisimman pienin häviöin.

                            Sen sijaan kannesta johtuvalla lämmöllä siihen metalliseen putkeen on ihan näkyvääkin merkitystä (vrt. S50 keraamiset välilaipat...), joten kyllä se muovi puolustaa paikkaansa muutenkin kuin kustannusten puolesta. Parastahan siinä kustannuspuolessa on se, että kun monimutkaisten muotojen tekeminen ei tuotannossa ole yksinkertaista muotoa merkittävästi vaikeampaa, niitä voidaan tehdä hieman pienempienkin etujen vuoksi. Tämä taas tuo tuotantoautoihin osia joita ennen löytyi vain race-puolelta kalliina piensarjoina.

                            Ainiin. Erään italialaismerkin F1-koneen (V10 motti vielä) kaksiosaiset imutorvet ovat muovia kannen puolelta.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • SuperFive
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 50

                              #44
                              Powernappi

                              Eikö edelleenkään täällä kukaan osaa vastata siihen powernapin kysymykseen..?

                              Ja turbovirittelijöille tiedoksi, että ei nosta ahtopaineita, kun turboja ei ole eikä tarvita!

                              Comment

                              • DONNERWETTER
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1666
                                • Turku, Finland

                                #45
                                Originally posted by SuperFive View Post
                                Eikö edelleenkään täällä kukaan osaa vastata siihen powernapin kysymykseen..?

                                Ja turbovirittelijöille tiedoksi, että ei nosta ahtopaineita, kun turboja ei ole eikä tarvita!
                                Onko tämä jokin epätoivoinen yritys vaihtaa aihetta? Ketä kiinnostaa oikeesti mitä se tekee alkup. keskustelun aloitus asetelman jälkeen? Eiköhän tieto ole ihan helposti hankittavissa ja detaljitasolla sitä et tiedä sinäkään.

                                Pointti lienee nyt vain tämä asetelma, jossa herättää pientä epäilystä ikäsi, kulkineesi ja osaamisesi.

                                Voi tietty olla, että M6 löytyy kohta sun tallista, mutta itse veikkaisin rahani toisen vaihtoehdon puolesta kuten varmasti Jochenkin

                                Tähänastisten postauksiesi perusteella sinulla ei valitettavasti välttämättä riittäisi rahkeet edes lisävarusteluettelon ruksaamiseen.
                                Porsche 911/996 GT3 Mk II
                                Porsche 911/997 Turbo MK I
                                BMW M Coupe DS Motorsport
                                BMW F20 120iM -16
                                ____________________________
                                Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
                                Ex. BMW E30 318i -88

                                "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎