Originally posted by 10+
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 vaihtumassa M6:ksi..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä täällä näyttää muutama fiksu kaveri kirjoittelevan, mutta sitten on noita vähemmän fiksuja. En ala kuitenkaan nimellä osoittelemaan, jokainen voi päätellä em. kirjoituksista, kumpaan joukkoon kuuluu itse kukanenkin..
Lämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto imuputkeksi. Ei täältä näytä paljon asiantuntemusta löytyvän, kun kukaan ei näköjään tiedä mihin M5:n powernappi vaikuttaa käytännössä..
Comment
-
-
Originally posted by SuperFive View Post
Lämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto imuputkeksi. Ei täältä näytä paljon asiantuntemusta löytyvän, kun kukaan ei näköjään tiedä mihin M5:n powernappi vaikuttaa käytännössä..
Jos kerta todellakin nuo metalliset imuputket ovat paremmat kuin muoviset niin varmaan voit esittää jotain faktoja miksi ?F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by SuperFive View PostLämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto imuputkeksi. Ei täältä näytä paljon asiantuntemusta löytyvän, kun kukaan ei näköjään tiedä mihin M5:n powernappi vaikuttaa käytännössä..
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Originally posted by SuperFive View PostKyllä täällä näyttää muutama fiksu kaveri kirjoittelevan, mutta sitten on noita vähemmän fiksuja. En ala kuitenkaan nimellä osoittelemaan, jokainen voi päätellä em. kirjoituksista, kumpaan joukkoon kuuluu itse kukanenkin..
Lämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto imuputkeksi. Ei täältä näytä paljon asiantuntemusta löytyvän, kun kukaan ei näköjään tiedä mihin M5:n powernappi vaikuttaa käytännössä..
Kerropa toki miksi lämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto? BMW varmaankin asiantuntemattomuuttaan tehnyt imuputket "paskasta muovista"?
Ja samalla voitkin miettiä miten imuputkien pituus, pinnanlaatu ja lämmönjohtavuus vaikuttavat moottorin tehoihin.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jochen View PostMitäs jos tekisit sen imuputken muovista niin sitä ei tarvisisi enää eristää?
Mun pitäis olla virtausopin ammattilainen ja vielä "korkeakoulutettu", mutta ei silti pysty motivoimaan metalliputkien ylivoimaisuutta, ellei BMW ole tehnyt muovisia siten, että virtauksesta tulee turbulentti, jota hivenen epäilen katsellessani S50B32 läppärunkoja putkineen vuodelta -99.Porsche 911/996 GT3 Mk II
Porsche 911/997 Turbo MK I
BMW M Coupe DS Motorsport
BMW F20 120iM -16
____________________________
Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
Ex. BMW E30 318i -88
"Er ist kein wollte gern, er ist gern"
Comment
-
-
Originally posted by SuperFive View PostLämpöeristetty teräsputki on paras vaihtoehto imuputkeksi. Ei täältä näytä paljon asiantuntemusta löytyvän, kun kukaan ei näköjään tiedä mihin M5:n powernappi vaikuttaa käytännössä..Last edited by jani; 08-04-2008, 15:08.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by DONNERWETTER View PostMun pitäis olla virtausopin ammattilainen ja vielä "korkeakoulutettu", mutta ei silti pysty motivoimaan metalliputkien ylivoimaisuutta, ellei BMW ole tehnyt muovisia siten, että virtauksesta tulee turbulentti, jota hivenen epäilen katsellessani S50B32 läppärunkoja putkineen vuodelta -99.
Oikeilla työkaluilla muoviputketkin saataneen oikeanmuotoisiksi.
Comment
-
-
Mitä sitä muotoilemaan, kerran se muotti vaan tehdään ja puolen millin heitoilla (tai mitä tarkkuus onkaan, ei ainakaan huonompaa) ei ole mitään merkitystä muualla kuin teoriatasolla, siellä sen merkitys saadaan sentään laskettua painehäviönä, joka suurusluokkansa takia on merkityksetön. Samaten tuo kiillottelu on kaksiteräinen miekka, kun putkessa ei kerran ole tavoitteena siirtää puhdasta ilmaa mahdollisimman pienin häviöin.
Sen sijaan kannesta johtuvalla lämmöllä siihen metalliseen putkeen on ihan näkyvääkin merkitystä (vrt. S50 keraamiset välilaipat...), joten kyllä se muovi puolustaa paikkaansa muutenkin kuin kustannusten puolesta. Parastahan siinä kustannuspuolessa on se, että kun monimutkaisten muotojen tekeminen ei tuotannossa ole yksinkertaista muotoa merkittävästi vaikeampaa, niitä voidaan tehdä hieman pienempienkin etujen vuoksi. Tämä taas tuo tuotantoautoihin osia joita ennen löytyi vain race-puolelta kalliina piensarjoina.
Ainiin. Erään italialaismerkin F1-koneen (V10 motti vielä) kaksiosaiset imutorvet ovat muovia kannen puolelta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by SuperFive View PostEikö edelleenkään täällä kukaan osaa vastata siihen powernapin kysymykseen..?
Ja turbovirittelijöille tiedoksi, että ei nosta ahtopaineita, kun turboja ei ole eikä tarvita!
Pointti lienee nyt vain tämä asetelma, jossa herättää pientä epäilystä ikäsi, kulkineesi ja osaamisesi.
Voi tietty olla, että M6 löytyy kohta sun tallista, mutta itse veikkaisin rahani toisen vaihtoehdon puolesta kuten varmasti Jochenkin
Tähänastisten postauksiesi perusteella sinulla ei valitettavasti välttämättä riittäisi rahkeet edes lisävarusteluettelon ruksaamiseen.Porsche 911/996 GT3 Mk II
Porsche 911/997 Turbo MK I
BMW M Coupe DS Motorsport
BMW F20 120iM -16
____________________________
Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
Ex. BMW E30 318i -88
"Er ist kein wollte gern, er ist gern"
Comment
-
Comment