Announcement

Collapse
No announcement yet.

330dA nykimis ongelmia. Vika löytyi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by Cell View Post
    Bensavehkeissä seos menee sekaisin kun IMM alkaa kiukuttelemaan, dieseleissä puuttuu vain voimaa. Kannattaa vaan kaivella se rail-paineanturin liitin esiin
    Juupa juu, tällä hetkellä ei vain ole autoa mistä kaivella, vai pitäiskö hakea illaksi korjaamolta kotiin.
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • QnQQ
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 106
      • Kokkola

      #17
      Kyllä nyt haiskahtaa nii samanlaiselle vialle ku minulla vaikka eri auto onki eli sanosin 90% varmuudella että ilmamassa mittari on särki.. ja tämänhän saat tietoon ku otat ilmamassa mittarin piuhan irti ja ajelet menee jos ei nykimistä nii nii todennäkösesti langat on palanu valkoseks niinkö itellä kävi.
      katoppa tuon osan nro. 1. liitin ja käytä irti ja pientä testilenkkiä..


      Itellä auto toimi juurikin ku sai tarpeeksi kierroksia kaasupohjassa.. aika maaginen raja oli 2000 kierrosta jossa se nyki pahimmin. Sen verra pirullinen vika oli ettei sitä näkynyt edes vikakoodi luvussa.
      Ja tietääkseni "pätkimisen" aiheuttaa vikatila "stage 1 tai 2" joka ei anna koneen käyttää kaikkea tehoja koska poksi luulee että kone ei toimi ja näin ei anna rasittaa konetta turhaan.
      Last edited by QnQQ; 07-04-2008, 15:17.
      ex
      E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        TDS on aika erilainen laitos, mutta kaikkihan tietysti on mahdollista.

        Gonzalez: Nojoo ehkä ei kannata hakea
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #19
          Soittivat juuri että auto on jo kunnossa! Kosketushäiriö jossain, kyselen huomenna tarkemmin että missä kun haen auton (olisiko se sitten juuri tuo rail-liitin).


          Loistavaa palvelua Benkaralta! Tässä vielä hieman kokemuksia ko. firmasta ja loput tarinasta "Gonzan touring Benkaran huollossa":

          Smainin suomenkieli on hieman huono, joten Smain ruuvaa autot ja joku vanhempi suomalaismies hoitaa ajanvaraukset jne. Koeajolenkillä kun siinä Smainin kanssa käytiin nykimistä ihmettelemässä niin tulin maininneeksi että tarvitsisin auton viimeistään viikonlopuksi kun tarvitsisi muuttaa kamat Tampereelta Seinäjoelle. En tiedä oliko tällä vaikutusta asiaan, mutta kontaktihäiriö tuli siis jo korjattua. Laskun loppusumma 70 euroa.
          Smain oli siinä ruuvatessaan huomannut että imusarjan läpät ovat vielä paikallaan (oli toki tiedossa), ja sanonut että läpät olisi syytä poistaa. No tämä toinen kaveri soittaessaan minulle ilmoitti asiasta ja tulin siinä lämpimikseni kysyneeksi että mitäs teillä muuten läppien poisto-operaatio maksaisi (edessä kun olisi joka tapauksessa ja ajatuksena oli itse tehdä). Vastaukseksi sain 200 euroa! Minä tietysti siihen perään välittömästi kysymään että kuinkas täysi teillä tämä viikko olikaan, jolloin tämä puhelimen päässä ollut mies lähti Smainilta kysymään ja ilmoitti hetken päästä että "Smain sanoi jatkavansa vähän päivää ja tekevänsä sen tänä iltana, niin saat noutaa auton huomisaamuna".



          EDIT: KOMENTO TAKAS, EIPÄS TULLUTKAAN VIELÄ KUNTOON, LISÄÄ EDEMPÄNÄ
          Last edited by Gonzalez; 08-04-2008, 09:23.
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • waudeville
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 2089
            • Nokia

            #20
            no jopas jotakin mitä palvelua! no joka tapauksessa hyvä että vika korjaantu eikä ollut suurempi?ens kerralla saa sit tasasempaa kyytiä


            niin ja toi ensimmäinen lause oli positiivista palautetta
            e34 540ia -94 Batmobile
            candy-king

            ex: e32 735i -89
            e34 525i -89

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17543
              • Turku

              #21
              Kiva, että vika löytyi!

              On se vaan niin että me suomalaiset olemme laiskistuneet ja tulleet mukavuudenhaluisiksi. Palkkaa maksetaan liikaa, sen huomaa jo siitäkin, kun katsoo noita palkkatopicceja. Ulkomaalaiset joustavat ja painavat pitkää päivää, suomipoika pudottaa hanskat klo 16 ja menee kotisohvalle katsomaan telkkaria ja vaimon pompotettavaksi.....
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                #22
                Asia taisi jo selvitäkin, mutta kerrotaan nyt kuitenkin, mitä itsellä tuli mieleen. Homma muistutti niin paljon edellisen e39 530d:n kanssa ollutta episodia, että mieleen tuli väkisinkin kosketushäiriö suuttimien johtosarjassa. Ellei Benkara ole uusinut mitään ja ongelma olisi tuossa, vika todennäköisesti palaa jonkin ajan kuluttua. Siinä tapauksessa riisu koneen päältä suojamuovi pois ja taivuttele suuttimille meneviä johtimia koneen käydessä. Ja jos arvaus yhtään osuu kohdalle, vika löytyy 2-pytyn kohdalta! Jos näin olisi, ei muuta kuin ostamaan uutta johtosarjaa. On jossain satkun kieppeissä...
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Jep jep, puhelu tuli sitten tänä aamuna että läpät on poistettu mutta tuo pätkiminen oli jälleen ilmestynyt! Eli se oli vaan pelannu taas hetken, kuten itsellä ajossakin.

                  Koeajolenkillä kuulemma sammunut pariin otteeseen (ennemmin ei sentään sammunut vaikka nykikin) ja nykii niinkuin ennenkin silloin kun pysyy käynnissä.


                  No on sentään jo itsetuho (imusarjan läpät) poistettu. Lisää raporttia taas kun jotain uutta kuuluu, nähtävästi huomenna...
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Piru vie, kiirehän tässä tulee! Kuten sanottu niin muutan ensi viikonloppuna Tampereelta Seinäjoelle. Olisi oikein kiva saada auto mukaan Tampereelta, vielä kun maanantaista alkaen on työmatkaakin 30km/suunta. Kunto toki kasvaisi polkupyörällä...

                    Mutta juu, Benkara ehtii katsoa autoa vasta huomenna ja huomenna on myöhäistä tilailla osia. Sillä on hyllyssä kuulemma uusi siirtopumppu mutta muuta osaa ei.

                    Tilasin sitten itse Metrolta pikarahtina varalle suutinten johtosarjan jos vika sattuu olemaan siinä, ja jos ei ole niin ompahan varalla hyllyssä/vien sitten takaisin. Hinta kun oli alle satasen. Jos tällä pelastaa ensi viikon työmatkat ja sen ettei joudu erikseen hakemaan autoa Tampereelta niin hyvä...
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #25
                      Onko tomaatti tarkistettu? Ex-työnantajan Audista meni tomaatti paskaksi ja alkoi juurikin nykimisellä, ensin pelkästään kiihdytyksissä mutta myöhemmin alkoi nykimään ihan tasakaasulla. Toinen on tuo suuttimien johtosarja, itsellä katkesi 4.suuttimen johto ja voima katosi autosta sen myötä. Nykimistä ei ilmentynyt vaan veto loppui kokonaan. Tyhjäkäynnillä otti kierroksia mutta kävi todella rumasti.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Onko tomaatti tarkistettu? Ex-työnantajan Audista meni tomaatti paskaksi ja alkoi juurikin nykimisellä, ensin pelkästään kiihdytyksissä mutta myöhemmin alkoi nykimään ihan tasakaasulla.
                        Hui! Äläs nyt säikyttele! Ei oo laatikkoa tarkastettu, se kun pelaa kuin unelma ajossa silloin kun nykimistä ei esiinny. Ja kun tuo vika on päällä niin kone nytkii myös parkissa tyhjäkäynnillä, joten oma kristallipallo sanoisi että tuskin on vika laatikossa. Kop kop...

                        Jos auto olis omassa tallissa niin lähtisin nyt ensimmäisenä koittaan tuota rail-liitintä+ilmamassamittarilta piuhaa irti, sitten vaihtaa vielä tuo johtosarja (vaikka sitten varmuuden vuoksi). Mutta kun ei ole itsellä ruuvattavana eikä työpäivänä aikaa tehdä.
                        Pitänee piipahtaa Benkaran juttusissa kun tässä vain ehtii...
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • QnQQ
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2008
                          • 106
                          • Kokkola

                          #27
                          Toi sammuminen vähä arvelluttaa.. mutta kokeileppa ku kerkeet sitä massamittaria ja jos se on rikki nii annat olla piuhan irti ja ajelet menee vaa nii kaua et varaosa tulee postis. Vähä laskee tehot mutta kyllä sillä ajaa voi. On muute sitte pirun kallis osa!
                          ex
                          E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085

                          Comment

                          • Gonzalez
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2632
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by QnQQ View Post
                            Toi sammuminen vähä arvelluttaa.. mutta kokeileppa ku kerkeet sitä massamittaria ja jos se on rikki nii annat olla piuhan irti ja ajelet menee vaa nii kaua et varaosa tulee postis. Vähä laskee tehot mutta kyllä sillä ajaa voi. On muute sitte pirun kallis osa!
                            Kävin juuri Benkaralla juttelemassa, oli eilen illalla testannut massamittarin ko. tavalla ilman minkäänlaista vaikutusta nykimiseen. Eli ilmeisesti syypää ei ole massamittari...
                            530d GT F07 2010
                            325i E30 Cabriolet 1987

                            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                            Comment

                            • TROCK
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 435
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by Gonzalez View Post
                              Kävin juuri Benkaralla juttelemassa, oli eilen illalla testannut massamittarin ko. tavalla ilman minkäänlaista vaikutusta nykimiseen. Eli ilmeisesti syypää ei ole massamittari...
                              No ei se sammuminen ollut mullakaan kaukana johtosarjan ollessa viallinen. Kävi koko ajan huonommin ja huonommin. Ensi alkuun nyki kevyesti vain risteyksestä kiihdyttäessä, mutta "viimeisellä reissulla" auto kävi jo suoralla tasakaasullakin jo niin huonosti, että sain juuri ja juuri sain onnuttua auton MetroAuton pihaan.

                              Johtosarja saattaa olla tosi helppo todeta syylliseksi (tai syyttömäksi), jos vaan vika on päällä. Koneen päältä iso suojamuovi veks ja alat väänteleen johtimia auton käydessä. Johtimet on kankeeta kuin aamukyr...! Itse löysin vian kun irrotin suojamuovin auton käydessä ja kas käynti palautui!. Kevyesti painamalla johtimia huomasin, että 2-pytyn kohdalla käynti taas huononi. Muovi painoi johdinta sen verran, että sai aikaan tuon. Jossain kohtaa johdinta oli siis ilmeisesti vikaa.

                              PS. johtosarjaa vaihtaessa yks ruuvi oli paskamaisessa paikassa. Jossain koneen ja rintapellin välissä. Muutoin homma on helppo ja tulee tehtyä max puolessa tunnissa.
                              - - - - - - -
                              F10 520dA
                              ex E61 530dA, ex E39 530dA

                              Comment

                              • TS530DT
                                Newbiemmer
                                • Jun 2006
                                • 22
                                • Tampere

                                #30
                                Kyllä mä ääneni annan tuolle rail liittimelle/koko anturille. Mulla toimi ihan samalla tavalla, nyki ajettaessa cruisellakin. Samoin pätki paikallaan kuin sytytysvikainen auto. IMM oli kunnossa, samoin suuttimet, nämä siis katsottiin Metro-auton testerissä. Rail liittimestä ei jää vikakoodia, vehkeet pätkii tai sammuu.
                                Tuolla Metrolla kaikki toimi, ja ajelin sieltä kotiapäin, niin risteykseen mennessä vehkeet sammu, liikutteleen rail liitintä ja taas mentiin. Kotona kunnoon puhdistus ja nyt toiminut kuukauden moitteitta.
                                Sattuukos muuten kukaan tietämään, että mistä noita AMP SuperSeal liittimiä saa??
                                -TS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎