Originally posted by Hemi
View Post
Ressiä ressiä
Collapse
X
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostTuossa mun postaamassa kuvassa jos esim vanne olisi tuuman tai jopa kaksi isompi niin todennäköisesti takana alkaisi jo itse vanteen ulkokehä raapimaan takakaareen.
Ja tosiaan alottajalle: Laillisesti 10" vanteelle minimi rengasleveys on 255.
Mutta suosittelen kyllä itsekin että laittaa vaan 19" ihan jo ulkonäöllisestäkin syystä. Liika on aina liikaa-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
Originally posted by Ravermeister View PostTuossa sun postaamassa kuvassahan on täysin autoon sopimaton vanne ja siinä päällä vielä täysin vanteeseen sopimaton rengas. Eli ei oikeestaan liity tän topikin alottajan "ongelmaan" mitenkään.
Comment
-
Eikös Bemu2000 noita pokkauksia tee myös.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
Originally posted by Hemi View PostSelvitätkö vielä, miksi 20":nen raapii jostain kiinni, mutta esim.16":nen ei?
Jos mun E60 on 21" ja sinne ei mahtus kyllä tuumaakaan isommat niin miten ihmeessä E46 voi mahtua 20" hyvin pyörimään?E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Originally posted by Kwame View PostEikös Bemu2000 noita pokkauksia tee myös.
Comment
-
Originally posted by 10+ View PostNo aivan varmasti se raapii kiinni, niin sopivaa ET:tä niihin ei saakkaan etteikö se jostaki hinkuttas. Oon nähny E46 20" vanteilla ja kyllähän sillä eteenpäin pysty hyvin ajaan mutta kääntyminen onkin sitten eri asia. Vaikka joku 16" kumi on näin teoreettisesti samankokoinen kuin 20" niin se ei tarkota sitä että se mahtus siellä auton alla pyörimään.
Jos mun E60 on 21" ja sinne ei mahtus kyllä tuumaakaan isommat niin miten ihmeessä E46 voi mahtua 20" hyvin pyörimään?Last edited by bemu2000; 18-04-2008, 11:26.
Comment
-
Originally posted by 10+ View PostNo aivan varmasti se raapii kiinni, niin sopivaa ET:tä niihin ei saakkaan etteikö se jostaki hinkuttas. Oon nähny E46 20" vanteilla ja kyllähän sillä eteenpäin pysty hyvin ajaan mutta kääntyminen onkin sitten eri asia. Vaikka joku 16" kumi on näin teoreettisesti samankokoinen kuin 20" niin se ei tarkota sitä että se mahtus siellä auton alla pyörimään.
Jos mun E60 on 21" ja sinne ei mahtus kyllä tuumaakaan isommat niin miten ihmeessä E46 voi mahtua 20" hyvin pyörimään?
Ilmeisesti et vieläkään ole ymmärtänyt sitä tosiasiaa, että vannekoon kasvattaminen EI MUUTA renkaan ulkopuolen fyysisiä mittoja mihinkään?
Onko sinulla tuo 21":n rengas vierintäkehältään orggista vastaava, vai jotain muuta?
Comment
-
Originally posted by Ravermeister View PostJa tosiaan alottajalle: Laillisesti 10" vanteelle minimi rengasleveys on 255.
Mutta suosittelen kyllä itsekin että laittaa vaan 19" ihan jo ulkonäöllisestäkin syystä. Liika on aina liikaaLast edited by Kande; 18-04-2008, 14:06.Volvo S80 D5
Golf IV Variant 02
BMW exlist: E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315
Comment
-
Originally posted by Hemi View PostSiis hetkinen? Miten ihmeessä 20" pyörä joka on kaikilta ulkomitoiltaan tismalleen saman kokoinen kuin esim.orggis 15":n pyörä, voi raapia mihinkään sen helpommin?
Ilmeisesti et vieläkään ole ymmärtänyt sitä tosiasiaa, että vannekoon kasvattaminen EI MUUTA renkaan ulkopuolen fyysisiä mittoja mihinkään?
Onko sinulla tuo 21":n rengas vierintäkehältään orggista vastaava, vai jotain muuta?
Joustoliikehän renkaassa on samalla sekä ylös että sisäänpäin, joten todennäköisesti esimerkkikuvan pienemmällä vannehalkaisjalla oleva rengas mahtuu juuri ja juuri kaaren sisään raapimatta, toinen ei enää mahdukaan. Näin ainakin olen asiat itse ymmärtänyt.
Comment
-
Originally posted by Thuppu View PostKyllä toinen setti (suuremmalla vannehalkaisijalla) voi raapia enemmän vaikka renkaan halkaisija ja leveys sekä vanteen ET ja leveys ovat samat. Tässä erittäin yksinkertaistettu Paint töherrys:
Joustoliikehän renkaassa on samalla sekä ylös että sisäänpäin, joten todennäköisesti esimerkkikuvan pienemmällä vannehalkaisjalla oleva rengas mahtuu juuri ja juuri kaaren sisään raapimatta, toinen ei enää mahdukaan. Näin ainakin olen asiat itse ymmärtänyt.
edit: ja tuossakin kuvassa vasen puoli nappaa ihan yhtälailla kiinni, kun vähänkin joustaa
Comment
-
Originally posted by bemu2000 View Posttottakai, onhan ne sivut hiukan eri malliset, mutta ei tuossa tapauksessa puhuta kun millien erosta. voihan ne vanteet esim. 300 sarjaan laittaa et40-50, niin mahtuu varmasti, eikä tarvi venyttää tuon kuvan tyyliin. silloin sopii se 20" ihan yhtälailla, kun 17"...
Edit.
Originally posted by bemu2000 View Postedit: ja tuossakin kuvassa vasen puoli nappaa ihan yhtälailla kiinni, kun vähänkin joustaaLast edited by Thuppu; 18-04-2008, 14:14.
Comment
-
Originally posted by Thuppu View PostMilleistä monesti puhutaankin kun johonki raapii. Totta kuitenkin, eli jos kumit ei ole yhtään venytetyt, niin eroahan ei periaatteessa ole ollenkaan.
Edit.
Rengashan ei jousta suoraan ylöspäin... vai oliko jäykkäakselisesta kyse?nyt oli kysymys, että mahtuuko se 20" rengas sinne pyörimään ja mahtuuhan se kun on autoon sopivat vanteet kyseessä! noihin alikoko renkaan venytys saksalookki juttuihin en sen paremmin ota kantaa... se nyt on itsestään selvä asia että pienen vanteen saa leveänä mahtumaan paremmin mitä ison, kun oikeen äärimmilleen venytetään rengas päälle.
Comment
Comment