Ressiä ressiä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Täytyy kyllä myöntää että en nyt tyhmyyksissäni tajunnut lainkaan mitä tarkoitit?

    Eli jos=kun esim.peruskoko 215/55-16" on millilleen saman ulkohalkaisijan rengas kuin esim.225/30-20", niin miksi tuo parikymppinen raapii mutta 16":nen ei? 10mm:n leveysero(5mm per puoli) ei sitä selitä?
    Tuossa mun postaamassa kuvassa jos esim vanne olisi tuuman tai jopa kaksi isompi niin todennäköisesti takana alkaisi jo itse vanteen ulkokehä raapimaan takakaareen.
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • Ravermeister
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1508
      • Melkeen Turkkuses

      #17
      Originally posted by Bemu500 View Post
      Tuossa mun postaamassa kuvassa jos esim vanne olisi tuuman tai jopa kaksi isompi niin todennäköisesti takana alkaisi jo itse vanteen ulkokehä raapimaan takakaareen.
      Tuossa sun postaamassa kuvassahan on täysin autoon sopimaton vanne ja siinä päällä vielä täysin vanteeseen sopimaton rengas. Eli ei oikeestaan liity tän topikin alottajan "ongelmaan" mitenkään.

      Ja tosiaan alottajalle: Laillisesti 10" vanteelle minimi rengasleveys on 255.
      Mutta suosittelen kyllä itsekin että laittaa vaan 19" ihan jo ulkonäöllisestäkin syystä. Liika on aina liikaa
      -Turku Connection-
      HDJ80 4.2TD
      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #18
        Originally posted by Ravermeister View Post
        Tuossa sun postaamassa kuvassahan on täysin autoon sopimaton vanne ja siinä päällä vielä täysin vanteeseen sopimaton rengas. Eli ei oikeestaan liity tän topikin alottajan "ongelmaan" mitenkään.
        Joo ei varmaan auta alkuperäiseen kysymykseen mutta tuo vaan pisti silmään kun hemi "ihmetteli" et mites se vanteen koko voi vaikuttaa raapimiseen ja laitoin sitte esimerkki kuvan jossa se varmasti vaikuttaa. Ja tiedän kyllä hyvin itekki ettei tuo ole laillinen vanne/rengas yhdistelmä.
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • jyrily
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 79
          • Vantaa

          #19
          sattuisko kukaan tietämään että kuka vois tehdä sen pokkauksen, koska robi ei nyt pysty.

          Comment

          • jyrily
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 79
            • Vantaa

            #20
            eli siis mikä olikaan se 19" yhdistelmä jolla menis helposti. mikä et takavanteissa? taidan hankkia ne 19" koska noin kovasti suosittelette

            Comment

            • Kwame
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 322
              • Ylöjärvi

              #21
              Eikös Bemu2000 noita pokkauksia tee myös.
              e60 530d -04

              e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
              e36 320i coupe M-sport -94,
              e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
              e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

              Comment

              • 10+
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2084
                • Nivala

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                Selvitätkö vielä, miksi 20":nen raapii jostain kiinni, mutta esim.16":nen ei?
                No aivan varmasti se raapii kiinni, niin sopivaa ET:tä niihin ei saakkaan etteikö se jostaki hinkuttas. Oon nähny E46 20" vanteilla ja kyllähän sillä eteenpäin pysty hyvin ajaan mutta kääntyminen onkin sitten eri asia. Vaikka joku 16" kumi on näin teoreettisesti samankokoinen kuin 20" niin se ei tarkota sitä että se mahtus siellä auton alla pyörimään.

                Jos mun E60 on 21" ja sinne ei mahtus kyllä tuumaakaan isommat niin miten ihmeessä E46 voi mahtua 20" hyvin pyörimään?
                E39 M5 -00

                Ex E60 530Da M-Sport -04
                Ex E39 M5 -00
                Ex E39 M5 -00 Individual
                Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                Ex E36 3.0 M3 -93
                Ex E36 2.5 Cabrio -94
                Ex E36 3.2 M3 -97
                Ex E36 2.5 Coupe -93

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by Kwame View Post
                  Eikös Bemu2000 noita pokkauksia tee myös.
                  Kyllähän tuo kaarimankeli tuosta löytyy ja jossain välissä voi muutamat kaaret keretä kääntääkin...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    #24
                    Originally posted by 10+ View Post
                    No aivan varmasti se raapii kiinni, niin sopivaa ET:tä niihin ei saakkaan etteikö se jostaki hinkuttas. Oon nähny E46 20" vanteilla ja kyllähän sillä eteenpäin pysty hyvin ajaan mutta kääntyminen onkin sitten eri asia. Vaikka joku 16" kumi on näin teoreettisesti samankokoinen kuin 20" niin se ei tarkota sitä että se mahtus siellä auton alla pyörimään.

                    Jos mun E60 on 21" ja sinne ei mahtus kyllä tuumaakaan isommat niin miten ihmeessä E46 voi mahtua 20" hyvin pyörimään?
                    No jos otetaan 17 ja 20 tuuman vanteet jotka on saman levyiset ja samalla et:llä niin kyllä siihen 20 tuuman vanteelle löytyy joku sopiva 25 tai 30 sarjan kumi että on täsmälleen saman korkuinen mitä se 17 tuuman pyörä... Jos oletetaan ettei kuitenkaan johonkin pikkuautoon olla niitä tunkemassa. Esim. 235/45/17, 235/40/18, 235/35/19 ja 235/30/20 jne. on aika lähelle saman kokoisia kumeja...
                    Last edited by bemu2000; 18-04-2008, 11:26.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by 10+ View Post
                      No aivan varmasti se raapii kiinni, niin sopivaa ET:tä niihin ei saakkaan etteikö se jostaki hinkuttas. Oon nähny E46 20" vanteilla ja kyllähän sillä eteenpäin pysty hyvin ajaan mutta kääntyminen onkin sitten eri asia. Vaikka joku 16" kumi on näin teoreettisesti samankokoinen kuin 20" niin se ei tarkota sitä että se mahtus siellä auton alla pyörimään.

                      Jos mun E60 on 21" ja sinne ei mahtus kyllä tuumaakaan isommat niin miten ihmeessä E46 voi mahtua 20" hyvin pyörimään?
                      Siis hetkinen? Miten ihmeessä 20" pyörä joka on kaikilta ulkomitoiltaan tismalleen saman kokoinen kuin esim.orggis 15":n pyörä, voi raapia mihinkään sen helpommin?
                      Ilmeisesti et vieläkään ole ymmärtänyt sitä tosiasiaa, että vannekoon kasvattaminen EI MUUTA renkaan ulkopuolen fyysisiä mittoja mihinkään?
                      Onko sinulla tuo 21":n rengas vierintäkehältään orggista vastaava, vai jotain muuta?

                      Comment

                      • Kande
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 155
                        • Kokkola

                        #26
                        Originally posted by Ravermeister View Post
                        Ja tosiaan alottajalle: Laillisesti 10" vanteelle minimi rengasleveys on 255.
                        Mutta suosittelen kyllä itsekin että laittaa vaan 19" ihan jo ulkonäöllisestäkin syystä. Liika on aina liikaa
                        Menee kyllä offtopiciksi, mutta minulla oli muutoskatsasettu e36 jossa oli takana 10" leveä vanne jossa päällä 245 leveä kumi. Oli ihan otteeseen merkitty joten laiton se ei ollut ainakaan katsastajan mielestä. Järkevää tai ei, mutta germanlook ainakin oli ilmeinen
                        Last edited by Kande; 18-04-2008, 14:06.
                        Volvo S80 D5
                        Golf IV Variant 02


                        BMW exlist:
                        E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Siis hetkinen? Miten ihmeessä 20" pyörä joka on kaikilta ulkomitoiltaan tismalleen saman kokoinen kuin esim.orggis 15":n pyörä, voi raapia mihinkään sen helpommin?
                          Ilmeisesti et vieläkään ole ymmärtänyt sitä tosiasiaa, että vannekoon kasvattaminen EI MUUTA renkaan ulkopuolen fyysisiä mittoja mihinkään?
                          Onko sinulla tuo 21":n rengas vierintäkehältään orggista vastaava, vai jotain muuta?
                          Kyllä toinen setti (suuremmalla vannehalkaisijalla) voi raapia enemmän vaikka renkaan halkaisija ja leveys sekä vanteen ET ja leveys ovat samat. Tässä erittäin yksinkertaistettu Paint töherrys:



                          Joustoliikehän renkaassa on samalla sekä ylös että sisäänpäin, joten todennäköisesti esimerkkikuvan pienemmällä vannehalkaisjalla oleva rengas mahtuu juuri ja juuri kaaren sisään raapimatta, toinen ei enää mahdukaan. Näin ainakin olen asiat itse ymmärtänyt.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

                            #28
                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Kyllä toinen setti (suuremmalla vannehalkaisijalla) voi raapia enemmän vaikka renkaan halkaisija ja leveys sekä vanteen ET ja leveys ovat samat. Tässä erittäin yksinkertaistettu Paint töherrys:



                            Joustoliikehän renkaassa on samalla sekä ylös että sisäänpäin, joten todennäköisesti esimerkkikuvan pienemmällä vannehalkaisjalla oleva rengas mahtuu juuri ja juuri kaaren sisään raapimatta, toinen ei enää mahdukaan. Näin ainakin olen asiat itse ymmärtänyt.
                            tottakai, onhan ne sivut hiukan eri malliset, mutta ei tuossa tapauksessa puhuta kun millien erosta. voihan ne vanteet esim. 300 sarjaan laittaa et40-50, niin mahtuu varmasti, eikä tarvi venyttää tuon kuvan tyyliin. silloin sopii se 20" ihan yhtälailla, kun 17"...


                            edit: ja tuossakin kuvassa vasen puoli nappaa ihan yhtälailla kiinni, kun vähänkin joustaa
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              tottakai, onhan ne sivut hiukan eri malliset, mutta ei tuossa tapauksessa puhuta kun millien erosta. voihan ne vanteet esim. 300 sarjaan laittaa et40-50, niin mahtuu varmasti, eikä tarvi venyttää tuon kuvan tyyliin. silloin sopii se 20" ihan yhtälailla, kun 17"...
                              Milleistä monesti puhutaankin kun johonki raapii. Totta kuitenkin, eli jos kumit ei ole yhtään venytetyt, niin eroahan ei periaatteessa ole ollenkaan.

                              Edit.

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              edit: ja tuossakin kuvassa vasen puoli nappaa ihan yhtälailla kiinni, kun vähänkin joustaa
                              Rengashan ei jousta suoraan ylöspäin... vai oliko jäykkäakselisesta kyse?
                              Last edited by Thuppu; 18-04-2008, 14:14.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                #30
                                Originally posted by Thuppu View Post
                                Milleistä monesti puhutaankin kun johonki raapii. Totta kuitenkin, eli jos kumit ei ole yhtään venytetyt, niin eroahan ei periaatteessa ole ollenkaan.

                                Edit.



                                Rengashan ei jousta suoraan ylöspäin... vai oliko jäykkäakselisesta kyse?
                                jep, aika jäykältä näyttää toi kuva nyt oli kysymys, että mahtuuko se 20" rengas sinne pyörimään ja mahtuuhan se kun on autoon sopivat vanteet kyseessä! noihin alikoko renkaan venytys saksalookki juttuihin en sen paremmin ota kantaa... se nyt on itsestään selvä asia että pienen vanteen saa leveänä mahtumaan paremmin mitä ison, kun oikeen äärimmilleen venytetään rengas päälle.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X