Originally posted by tumppu86
View Post
Lambdan vaihto
Collapse
X
-
itsellä on aina ollu "NTK" merkkinen ja tulee samalta tehtaalta kuin "NGK" sytytystulpat. aina olen johdot liittimillä liittänyt ja ovat pelanneet hajoamatta aivan moitteettomasti.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
-
Jos nyt palautan tuon tarvikelambdan ja otan tilalle boschin niin mikähän on oikea tuolta motonetin luettelosta katsottuna? Tuossa alimmaisessa ihmetyttää tuo vuosimalli eli 91-92.
320i-328i E36 91-- Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa. . . 28-3420 109.90
vai
320i/325i E36 91--92 Bosch-Lambda Zir (valmis 4napapistoke) 28-3481 119.00
Comment
-
Katsokaapas tämä.
Tuo tarkoittaa sitä, että noita autoja on tehty sekä zirkonia että titania lambdoilla. Autossasi oleva tyyppi selviäämikähän on oikea tuolta motonetin luettelosta katsottuna
jo johtojen värin perusteella. Zirkoniassa on 2 valk, must ja harmaa. Titaniassa muita värejä..
Ja katso imuvuodot tarkkaan käyttäen apuna esim. "startti-pilottia"..Last edited by goldenm; 09-05-2008, 17:16.Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..
Comment
-
Kannattaa varmaan soittaa boschille, että jakavat väärää tietoa ja turhia osia tarvikkeiden mukana. On se hyvä, että tämäkin asia selvisi. Jatkossa luotan enemmän btcf:n foorumiin kuin jonkun boschin teknisiin tiedotteisiin.Originally posted by Radon View PostKoska tuskin mukana kannattaisi kolvia ja tinaakaan toimittaa
Johtojen sisällä ei kyllä tasan tarkkaan mitään happea kulje, olosuhteet voisi olla myös osasyy puristusliittimille eli ei ainakaan kuumuus aiheuta ongelmia, vaikka tuskin on vaaraa kyllä tinan sulamiseenkaan.
"Without Hope,
Without Fear"
Comment
-
Siis tässähän nyt sekoitetaan kaksi ihan eri asiaa, tuossa kopioimassasi pätkässä tarkoitetaan sellaista lambdaa jossa on liitin valmiina johdoissa kiinni, ja johtojen päällä on sellainen suojaputki tai miksi sitä nyt voisi sanoa, ja tätä suojaputkea ei tulisi tukkia katkaisemalla piuhat ja vetämällä esim. kutistesukkaa juotosten ja tämän suojaputken päälle. Mutta näissä tarvike lambdat ovat usein erilaiset rakenteeltaan ja näissä ei tosiaan ole edes sitä suojaputkea johdoille.Originally posted by icebox View PostKannattaa varmaan soittaa boschille, että jakavat väärää tietoa ja turhia osia tarvikkeiden mukana. On se hyvä, että tämäkin asia selvisi. Jatkossa luotan enemmän btcf:n foorumiin kuin jonkun boschin teknisiin tiedotteisiin.
Comment
-
Quotetampa itseäni:Originally posted by Radon View PostSiis tässähän nyt sekoitetaan kaksi ihan eri asiaa, tuossa kopioimassasi pätkässä tarkoitetaan sellaista lambdaa jossa on liitin valmiina johdoissa kiinni, ja johtojen päällä on sellainen suojaputki tai miksi sitä nyt voisi sanoa, ja tätä suojaputkea ei tulisi tukkia katkaisemalla piuhat ja vetämällä esim. kutistesukkaa juotosten ja tämän suojaputken päälle. Mutta näissä tarvike lambdat ovat usein erilaiset rakenteeltaan ja näissä ei tosiaan ole edes sitä suojaputkea johdoille.
Eiköhän tuossa aika selvästi mainita, että millä tavoin sen liitoksen saa tehdä. Luulisi firman joka ko. laitteen on keksinyt tietävän miten se toimii.Originally posted by icebox View Post
The connection cable must not be soldered. It must
only be crimped, clamped, or secured by screws.
"Without Hope,
Without Fear"
Comment
-
Selkeät perusteet tai ei niin kyllä niissä vertailuhappi otetaan johtimen kautta ja tinaamista ei todella suositella.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
On se kummma kun porukka ei meinaa uskoa vaikka lambdojen valmistaja näin sanoo...!Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
Siis jossain harvoissa lambdoissa se vertailuhappi otetaan niiden johtojen suojan kautta, mutta ei minkään johtimen kautta senhän nyt kertoo jo järkikin, yleisesti se vertailuhappi menee siitä lambdan peräpäästä tai sitten sen kyljessä on pieni reikä nämä on niitä normaalimpia tyyppejä mitä autoissa käytetään.Originally posted by Cell View PostSelkeät perusteet tai ei niin kyllä niissä vertailuhappi otetaan johtimen kautta ja tinaamista ei todella suositella.
Comment
-
Voiko johtoja liittää esim. sokeripalalla? Tai sillä putkilolla, minkä sisään johdot litistetään? Pitäis jollain toimivalla konstilla saada liitettyä. Lamdassa oli ilmeisesti lämmitysvastuksen toinen johto irti niin pelasi vähän vajaasti.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
molemmat käy.Originally posted by marko.m View PostVoiko johtoja liittää esim. sokeripalalla? Tai sillä putkilolla, minkä sisään johdot litistetään? Pitäis jollain toimivalla konstilla saada liitettyä. Lamdassa oli ilmeisesti lämmitysvastuksen toinen johto irti niin pelasi vähän vajaasti.
Comment
-
Joo no nyt on liitetty sokeripalalla. Pelaa samalla lailla kuin ennenkin. En viitsinyt vanhaa lamdaa irrottaa kun oli niin pirun tiukassa että olis pitäny melkein koko putkisto ottaa pois. Pitää ostaa uusi lamda ja sitten irrottaa putki jos tosiaan tarve on.Originally posted by Risto113 View Postmolemmat käy.
Mitä virkaa muuten on sillä pellillä mikä on siinä putken ympärillä ennen katalysaattoria? Siinä on sisällä vielä jotain eristettä. Lämmön eriste kai se on mutta mitä varten?316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
Huhhuh, että on ollut hankala löytää boschin lambdaa. Motonetistä, kl-varaosista ym on lambdat loppunu eikä tietoa milloin tulee.
Löysin kuitenkin yhden putiikin mistä saa boschin lambdaa 75€:lla.
Se tosin on ilman sitä liitintä, mutta ei se mitään.
Comment
Comment