Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    No voimmää ny femman nakata jos tilinumero ilmaantu

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      On Tossa viikon loppuna tulossa -02 e46, luistoneston valo palaa. Ohjainlaitteeseen ei yhteyttä, kuten ei mittaristoon ja moottorinohjaukseenkaan. Kaikkiin muihin kyllä, mitä nopeasti koitin. Purkkivika? En oo kattonu wds mitä on samassa väylässä, aattelin jos kerran pääsis helpolla
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Voi olla ASC-T -purkkivikakin, tai anturi paskana tai kaapelivika tai viallinen/hapettunut anturin liitin.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          Originally posted by MNi View Post
          Voi olla ASC-T -purkkivikakin, tai anturi paskana tai kaapelivika tai viallinen/hapettunut anturin liitin.
          Juu no ei anturivika sentään ohjainlaitteita häiritse niin ettei sisään pääse
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • MinDBeaT
            BTCF Member
            • Jul 2009
            • 321
            • Raahe

            e61 2004 525i heittää vikakoodeja:

            Google antoi seuraavat vastaukset

            27C3 - Thermal Level Oil Sensor
            CDA9 - Heat Flow/Load Torque Climate


            Mitähän nämä mahtavat olla?
            BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
            Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

            Comment

            • Olapade
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 262
              • Häslinki

              Kaverin carsoftilla luettiin koodeja, kun vikavalo oli syttynyt. No, sehän antoi ne kuitenkin saksaksi, joku varmaan osaa selventää?

              111 Ansteuerung Relais Kraftstofpumpe

              113 Ansteuerung Tankenlüftungsventil

              Ensimmäinen bensapumpun rele? Ja toinen onkin sitten tankki-ilma-joku-venttiili..?

              Edit. Fixed.
              Last edited by Olapade; 10-07-2013, 08:01.
              M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

              Comment

              • tikkku
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 146
                • Pieksämäki

                M50b25 vanos. Ensiöpiirin valvonta. Yläkierroksilla puutuu totaalisesti silloin tällöin. Nakutus tunnistmet vaihtoon? 2 ja 4 puolien sytytyspiiriä haa. Kuuluuko käynnin muuttua kun lambdan johon ottaa irti 2 eri boksia kokeiltu jihtosarja mittailtu moneen kertaan ja jännitteet on mittailtu jne

                Comment

                • _Rontti
                  BTCF Member
                  • Sep 2008
                  • 1192
                  • Raahe

                  auto e60 535da 2005. tälläsiä vikakoodeja pukkaa: auc tunnistin, katkonainen. mikäs tää on? Ja mite korjataan?
                  -Raahe connection-
                  E39 LeMans BlueM5
                  E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                  E39 523i Montrealblau
                  E34 DiamantSchwartz 535i
                  Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                  Comment

                  • Joutti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 305
                    • Ummeljoki

                    Auto e36 M3 manuaali.
                    Millälie laitteella saatu koodi "Switch for gear recognition".
                    Mitähän mahtaa tarkoittaa? Hieman yritin googletella mutta löysin vain jotain SMG-lootiin liittyvää.
                    E36 M3 & E39 530d

                    Comment

                    • Extremaah
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 143

                      Terve, autona e87 116i n45b16 koneella.
                      P0011 ja p0014 vikakoodeina eli imu- ja pakonokka-akseleiden ajoitus liian aikaisella.

                      Vikavalo ei pala ja kone tuntuu toimivan muutenkin hyvin. Vanoksen solenoidit putsattu eikä olleet edes likaiset. Asentotunnistimet tilattu varmuuden vuoksi. Ehdotuksia? Ketjun venyminen ei mun järjen mukaan aiheuta tuollaista?
                      BMW e39 535i -98
                      Volvo s80 2,4 -02

                      Comment

                      • myllari
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 100
                        • Jyväskylä

                        Tietäiskö joku mikä mahtaa olla vikana -99 e39:n pdc:ssä? Pdc ei käynnisty. Kun koodaa pdc uudelleen ncs:llä toimii siihen asti ku kääntää virrat pois, sen jälkee ei toimi.
                        Ei tule mitää vikakoodeja ja kaikki anturit on ehjiä livedatalla inpasta katsottu. Inpa näyttää vaan että pdc ei aktivoidu.
                        F11 520d

                        E12 525

                        Vikakoodien luku/nollaus ja pienet koodaukset onnistuu

                        Comment

                        • Afterdown
                          Newbiemmer
                          • Dec 2011
                          • 17
                          • Helsinki

                          Terve. Auto on Bmw m3 -97 S50B32 moottori. Autoon juuri asennettu vanos, nyt antaa tälläistä vikakoodia inpalla: synchronisation camshaft sensor.

                          osaako joku tarkemmin kertoa mikä tuon voisi aiheuttaa?
                          Pitäisi saada DIS jostain, että voisi ajella vanos testiä läpi.

                          Comment

                          • Extremaah
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 143

                            Originally posted by Extremaah View Post
                            Terve, autona e87 116i n45b16 koneella.
                            P0011 ja p0014 vikakoodeina eli imu- ja pakonokka-akseleiden ajoitus liian aikaisella.

                            Vikavalo ei pala ja kone tuntuu toimivan muutenkin hyvin. Vanoksen solenoidit putsattu eikä olleet edes likaiset. Asentotunnistimet tilattu varmuuden vuoksi. Ehdotuksia? Ketjun venyminen ei mun järjen mukaan aiheuta tuollaista?
                            Edit. Tänään luettu inpalla vikakoodit + katsottu livedataa. Samaa vikaa antaa edelleen. Toisessa koodissa ilmoitettu todellinen nokka-akselin asento 0astetta ja toisessa ei ollenkaan kyseistä infoa. Nokkien adaptaatio yli ohjearvojen. Mikås tätä nyt vaivaa? Yhdellä uudella anturilla pääsin kokeilemaan eikä vaikutusta kummankaan nokan kohdalla..
                            BMW e39 535i -98
                            Volvo s80 2,4 -02

                            Comment

                            • HBD
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 269
                              • Hämeenlinna

                              help?

                              Nyt on tilanne päällä...

                              E46 330i 2001 automaattivaihteisto

                              Viikko sitten ilmeni vikaa, käynnistyi välillä heikosti ja tuntui hieman puutuneelta ainakin alakierroksilla. Pikaisen koodiluvun jälkeen vaihtoon meni pakopuolen nokka-akselin asentotunnistin ja murheet häipyivät. Eilen tiensä päähän tuli laturi ja tänään kun sain auton pajalta uudella laturilla varustettuna, hetken päästä palasi sama heikko käynnistyvyys, mutta uutena ominaisuutena auto myös tukehtuu liikkeelle lähtiessä. Vika on joko päällä tai sitten ei, ehkä n. joka toinen kerta ilmenee.

                              Inpa:lla luettiin äsken kaverin kanssa koodit, mutta vähän lisätietoa kaipaisi, mitähän tästä voisi päätellä, muutakin kuin imupuolen nokka-akselin anturin vaihdon tarpeen...

                              RESULT: 1 errors in error memory !

                              65 NW_E- Error

                              Error frequency : 1 Logistic counter: 40
                              N_32 768.00 rpm
                              Engine state = ideling 4.00 - TOIL
                              57.07 Grad C VB 13.77 V
                              aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h

                              --- --- --- Signal not plausible Error to relevant
                              Error debounce Error currently available stat. Error

                              Errorcode: 41 78 01 28 18 04 84 87 8A B7
                              BMW 530 xd
                              Porsche 911
                              MB C123 230ce

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by HBD View Post
                                Nyt on tilanne päällä...

                                E46 330i 2001 automaattivaihteisto

                                Viikko sitten ilmeni vikaa, käynnistyi välillä heikosti ja tuntui hieman puutuneelta ainakin alakierroksilla. Pikaisen koodiluvun jälkeen vaihtoon meni pakopuolen nokka-akselin asentotunnistin ja murheet häipyivät. Eilen tiensä päähän tuli laturi ja tänään kun sain auton pajalta uudella laturilla varustettuna, hetken päästä palasi sama heikko käynnistyvyys, mutta uutena ominaisuutena auto myös tukehtuu liikkeelle lähtiessä. Vika on joko päällä tai sitten ei, ehkä n. joka toinen kerta ilmenee.

                                Inpa:lla luettiin äsken kaverin kanssa koodit, mutta vähän lisätietoa kaipaisi, mitähän tästä voisi päätellä, muutakin kuin imupuolen nokka-akselin anturin vaihdon tarpeen...

                                RESULT: 1 errors in error memory !

                                65 NW_E- Error

                                Error frequency : 1 Logistic counter: 40
                                N_32 768.00 rpm
                                Engine state = ideling 4.00 - TOIL
                                57.07 Grad C VB 13.77 V
                                aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h

                                --- --- --- Signal not plausible Error to relevant
                                Error debounce Error currently available stat. Error

                                Errorcode: 41 78 01 28 18 04 84 87 8A B7
                                No eikai siinä muutakun anturi vaihtoon. Sanoo että signaali on epäjärkevä.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎