Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jms-btcf
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 696
    • Tampere

    Originally posted by Dr_ink View Post
    - EGR:n letku irroitettu ja venttiili tulpattu
    Se letku pitää tulpata myös (ja kunnolla) että alipainejärjestelmä toimisi (ymmärsin että letkun toinen pää on edelleen kiinni EGR:n säätösolenoidissa ja tulppasit EGR:n letkuliitoskohdan).
    Multa jäi joskus letkun tulppaus vähän heikommalle, niin suorituskyky muistutti jonkun verran sun vastaavaa...
    e61 535d

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      Originally posted by jms-btcf View Post
      Se letku pitää tulpata myös (ja kunnolla) että alipainejärjestelmä toimisi (ymmärsin että letkun toinen pää on edelleen kiinni EGR:n säätösolenoidissa ja tulppasit EGR:n letkuliitoskohdan).
      Multa jäi joskus letkun tulppaus vähän heikommalle, niin suorituskyky muistutti jonkun verran sun vastaavaa...
      Hmm, en ymmärrä miks alipaineletku pitää tulpata jos sitä ei ole irrotettu ja kaikki palikat on paikoillaan ja vain pakokaasunvirtaus on estetty metallilätkällä?
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Dr_ink
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 402
        • Vantaa

        Joo, eli siis venttiilillä on metallilätkä, letkussa pultti. Itseasiassa tällähetkellä autossa ei ole koko egr:n solenoidia. Solenoidille tuleva letku on tulpattu.
        Vaihdoin kaikki 3 alipaineletkua jotka siitä 3-osaista t-kappaleesta imusarjan alta lähtee, yksi egr:lle, yksi ahtimen solenoidille (jonku säiliön kautta) sekä sen kolmanne joka meni siihen egr:n solenoidin viereen jollekkin mötikälle jonka funtiota en sen suuremmin pohtinut. Lisäks vaihdoin tietysti sieltä ahtimen kellolta solenoidille tulevan letkun.

        Voisko se nyt kuitenkin olla sit maffi tai mappi ongelmaa?

        Kuinka paljon about tuon ahtimen kellolta tulevan tangon tulisi liikkua?

        Edit,
        Tämän perusteella tuo jossain mainittu 6sec 80-120kmh on kyllä melkoisen kaukana, tuohon 7.5sec saan ton omani menemään ja kun ottaa huomioon että nuo arvot ovat sedanille ja itsellä touring niin eikai tässä mitään vikaa olekkaan, tämä vaan on laiska vakiona. Taisi vika olla pers dynossa?
        Last edited by Dr_ink; 13-08-2009, 22:07.
        - Trying is the first step towards Failure -

        Comment

        • laine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1504
          • Helsinki

          E39 540iA -96 M62B44

          06: 8b ja 1b

          8b = Electric thermostat control final stage
          1b = Fuel trim, QL additive, Cyl 1-4

          Valaiskaas?

          Comment

          • ArcDucK
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 97
            • espoo, kivenlahti

            vikakoodeja taas..

            mikäs tuo auxliary waterpump oikein olikaan.? oliko se jokin ilmastoinnin juttu vai mikä.. herjaa noi koodit sitä edelleenkin..

            lopussa oli kylläkin vihjaus että sillä olisi huono maadoitus.? elikäs mikä mötikkö ja missä niin voisi johtoja fressailla.

            pitäisi tuota ilmastoinnin flektiäkin katsoa, ei sano mitiä nykyään. :S

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              Originally posted by ArcDucK View Post
              vikakoodeja taas..

              mikäs tuo auxliary waterpump oikein olikaan.? oliko se jokin ilmastoinnin juttu vai mikä.. herjaa noi koodit sitä edelleenkin..

              lopussa oli kylläkin vihjaus että sillä olisi huono maadoitus.? elikäs mikä mötikkö ja missä niin voisi johtoja fressailla.

              pitäisi tuota ilmastoinnin flektiäkin katsoa, ei sano mitiä nykyään. :S
              Ainakin tämä ilmoitus tulee dieseleihin johon on jälkikäteen ohjelmoitu Webaston esilämmitys. Johtuu siitä ettei kyseistä pumppua löydy koko autosta.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • laine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1504
                • Helsinki

                Originally posted by laine View Post
                E39 540iA -96 M62B44

                06: 8b ja 1b

                8b = Electric thermostat control final stage
                1b = Fuel trim, QL additive, Cyl 1-4

                Valaiskaas?
                Oiskohan toi toinen ihan termari tms..?

                ja toinen; http://forums.bimmerforums.com/forum.../t-554706.html

                http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=566175

                http://members.cox.net/rlacm/IntakeIndex.htm


                jotain tollasta?

                Comment

                • Joruz
                  Newbiemmer
                  • Nov 2007
                  • 4
                  • Turku

                  E36 320i -91 M50B20. Auto nykii, pätkii, röpeltää, eikä tahdo pysyä käynnissä. Vikakoodina antoi vain.

                  41 Ilmamassanmittari
                  Impulssi liian alhainen

                  Oliskohan sitten joku imuvuoto?

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8091
                    • Willähde

                    Originally posted by Joruz View Post
                    E36 320i -91 M50B20. Auto nykii, pätkii, röpeltää, eikä tahdo pysyä käynnissä. Vikakoodina antoi vain.

                    41 Ilmamassanmittari
                    Impulssi liian alhainen

                    Oliskohan sitten joku imuvuoto?
                    Miksei voisi olla se IMM? Onko siis vika päällä koko ajan? Haitariputki kannattaa ainakin tarkastaa hyvin.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Joruz
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 4
                      • Turku

                      Originally posted by peltone View Post
                      Miksei voisi olla se IMM? Onko siis vika päällä koko ajan? Haitariputki kannattaa ainakin tarkastaa hyvin.
                      Korjaamo heppu sanoi vaan, että ei olisi IMM, mutta en saanut mitään perustelua kyllä sille. Selitti vaan, että nokkien ajoitukset saattaa olla pielessä, jota en kyllä itse usko.

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        Vaihda korjaamoa
                        Ihan selvästihän tuo kertoo että IMM ei anna dataa????
                        Mut oikeesti pyydä jotain turkkuslaista lukemaan paremmalla softalla koodit
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8091
                          • Willähde

                          Originally posted by Joruz View Post
                          Korjaamo heppu sanoi vaan, että ei olisi IMM, mutta en saanut mitään perustelua kyllä sille. Selitti vaan, että nokkien ajoitukset saattaa olla pielessä, jota en kyllä itse usko.
                          Originally posted by Dunky View Post
                          Vaihda korjaamoa
                          Ihan selvästihän tuo kertoo että IMM ei anna dataa????
                          Mut oikeesti pyydä jotain turkkuslaista lukemaan paremmalla softalla koodit
                          Samaa mieltä Dunkyn kanssa. Teillä siellä Turussa päin on niitä koodareita.
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • mailman
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 8003
                            • Vantaa

                            Hmm, asiantuntijat voisivat "suomentaa" seuraavat vikakoodit (5kpl) jotka INPA antoi E39 M5:lle (11/1999);

                            21 Auxiliary water pump
                            Error frequency : 44
                            Short circuit to batt+ Error present

                            19 ultrasonic sensor rear middle right (tämä lienee PDC anturi?)
                            Error frequency : 50
                            Open circuit
                            oscillationending error
                            Error present

                            1 signal error (ulkolämpötila-anturi??)
                            Error frequency : 7
                            Outside temperature 0.00 degrees C
                            Error not present

                            9 not an ASC2-message
                            Error frequency : 0
                            Sporadic error

                            7 speed signal pulse FL (vasenetu ABS-anturi??)
                            Error frequency : 0
                            Speed 20.00 km/h
                            Battery Voltage 0.00 Volt
                            status standardisation 0.00 1=on / 0=off
                            status error memory concept 0.00 1=disable / 0=enable
                            status error reaction 0.00 1=disable / 0=enable
                            plantmode 0.00 1=yes / 0=no
                            system active 1.00 1=yes / 0=no
                            blind phase 1.00 1=yes / 0=no
                            error sporadic


                            Oli vähän heikko tuosta XPS filestä copy/pasteta tuota listaa, joten modulit jne. puuttuu. Mutta ko. XPS fileä voi tarkastella TÄSTÄ!
                            Kitoos!
                            G01 ///M40i '19
                            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                            E39 ///M5 '00

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              INPA:lla löytyi 528iA vm.-99:stä seuraavat koodit:

                              EGS:
                              34 Sump oil temperature sensor

                              ABS:
                              112 CAN instrument cluster

                              Mitään vikaa en ole ajossa huomannut, mutta pitäisikö näille tehdä jotain vai onko jotain merkityksettömiä koodeja?

                              Tasonsäädön koodeja katselin kun merkkivalo palaa vähän väliä, mutta mitään koodia ei INPA:lla saa sieltä ulos. Mistähän kaikesta tasonsäädössä on mahdollista saada koodeja ja mikä on sellainen vika mikä ei anna koodia, mutta sytyttää valon?
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • Heguli
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 815
                                • www.e30m3.fi

                                21 Auxiliary water pump
                                Error frequency : 44
                                Short circuit to batt+ Error present

                                Mulla tuo virhe ilmo poistui lämppärin vesiventtiilien ja kiertovesipumpun vaihdolla. Vika ilmenee esim. taukolämmitystä käytettäessä, eli pumppu ei ei pyöri eikä vesi kierrä => ei lämmintä kabiiniin.

                                Vikaa voi testailla kun kytkee rest toiminnon päälle, pitäisi pumpun pörähtää käyntiin.
                                Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎