Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronsuu
    Bimmer Rookie
    • Nov 2010
    • 75
    • Helsinki

    Originally posted by suppari View Post
    Kaasuläppäkotelo vaihtoon.

    Eli tämä mötikkä? http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=13&fg=15

    Miksi luulet että se ois paskana?

    Comment

    • GuGi_
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 700
      • Vantaa city

      Originally posted by Juhis View Post
      E46 automaatti-ilmastoinnilla kävi huollossa, jossa vaihdettiin termostaatti, vesipumppu, moniurahihna ja jäähdytysnesteet. Auto tuli takaisin huollosta niin, että sisäpuhallin ei toimi enää lainkaan. Myöskään ilmastoinnin ja takalasin lämmittimen nappeja painaessa valo vain vilahtaa napissa, eikä jää päälle / valo palamaan. Kompura ei lähde päälle ja puhallin on mykkä.

      Huollossa väittivät autoa noutaessa, että puhaltimen esivastus / siili on mennyt rikki ja puhallin ei siksi toimi. No ostin uuden siilin ja vaihdoin sen, mutta ei mitään vaikutusta. Tässä vaiheessa luin vasta vikakoodit ja IHKA:ssa eli automaatti-ilmastoinnin koodeissa oli seuraava:

      ---

      255 Energy saving mode active

      Error frequency : 1

      Short circuit to ground
      Error present

      Errorcode: FF 42 01 4E 3F AE 88 10 03 72

      ---

      Kokeilin käyttää puhallinta INPA:n kautta "pakkokäytöllä" ja tuntuu toimivan hienosti. Eli puhaltimen moottori ei pitäisi olla rikki, kun kerta toimii INPA:n kautta hienosti. Puhaltimen siili on nyt myös uusittu ja jos uusi siili ei ole rikki, niin ei vika pitäisi olla siinäkään.

      Olisiko huollossa voitu sössiä jotain termostaatin ja vesipumpun vaihdon yhteydessä, kun koneen etupäässähän on antureita ja myös termostaattiin joku liitin taitaa tulla kiinni. Moottorista ei vikakoodeja.

      Muuten auto siis toimii, mutta sisäpuhallin, ilmastointi ja takalasin lämmitin lopettivat toimintansa huollossa käyttämisen yhteydessä. Totta kai on mahdollista, että jotain hajosi huonolla tuurilla juuri samana päivänä, mutta auto toimi moitteettomasti huoltoon viedessä edellä mainittujen laitteiden ostalta.

      Kaikki vinkit ja korjausehdotukset otetaan vastaan!
      Eikös toi herjaa että siellä on menny joku virransäästö mode päälle? Onko käyny virrat liian vähissä ja pudottanu laitteita pelistä?
      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

      F11 525d -11
      E60 M5 -05
      E12 530i -75
      E32 730i - 91
      Chevy Silverado 3500 -93
      R33 Skyline GTS-T -93

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        Transfer modeen eli kuljetustilaan oli jostain syystä mennyt ilmastoinnin moduuli. Testerillä sai poistettua kyseisen tilan. Inpalla ei onnistunut.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Kellään kokemusta tällaisesta vikakoodista/ratkaisusta? Koskee ainakin e39/38/53 malleja.

          "PDC: Voltage, converters in general"
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Originally posted by Ronsuu View Post
            Eli tämä mötikkä? http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=13&fg=15

            Miksi luulet että se ois paskana?
            Viat täsmää, ja menee noita rikki.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • MGUarto
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 192
              • Vantaa-Nissas

              Tuossa tapahtui niin onnekkaasti, että pääsi merkkiliike vaihtamaan mulle koko singlevanos yksikön m52b25.

              Sen jälkeen on aina välillä pompannut tällainen koodi:
              21 VANOS valve; electrical failure
              Mitä meinaa?

              Sitten myös koodi:
              212 Vanos Jammed
              Joka pomppaili jo ennen tuota vanos remppaa, luulin kuitenkin, että olisi nyt poistunut mutta ei.

              Ovatko kasanneet päin mäntyä vai vika muualla?
              Myyjä sanoi (metroauto), että vois olla vaikka löysässä ketjussa vika.
              Mutta mulla on sellainen ajatus, että jotain ovat sörkkineet. Koska vikaa "21" ei mulle ole ennen pomppinut. Vai voiko tuore vanos tuota aiheuttaa?

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by MGUarto View Post
                Tuossa tapahtui niin onnekkaasti, että pääsi merkkiliike vaihtamaan mulle koko singlevanos yksikön m52b25.

                Sen jälkeen on aina välillä pompannut tällainen koodi:
                21 VANOS valve; electrical failure
                Mitä meinaa?

                Sitten myös koodi:
                212 Vanos Jammed
                Joka pomppaili jo ennen tuota vanos remppaa, luulin kuitenkin, että olisi nyt poistunut mutta ei.

                Ovatko kasanneet päin mäntyä vai vika muualla?
                Myyjä sanoi (metroauto), että vois olla vaikka löysässä ketjussa vika.
                Mutta mulla on sellainen ajatus, että jotain ovat sörkkineet. Koska vikaa "21" ei mulle ole ennen pomppinut. Vai voiko tuore vanos tuota aiheuttaa?
                Jos kerran herjaa tuota sähköistä vikaa niin solenoidin liitin huonosti, solenoidi rikki tai joku muu ohjausvika siihen liittyen.
                Tietysti jos solenoidin ohjaus ei toimi niin heittää myös tuon jammed vikakoodin kun ei saa säädettyä nokkaa.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • MGUarto
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 192
                  • Vantaa-Nissas

                  Originally posted by Supa View Post
                  Jos kerran herjaa tuota sähköistä vikaa niin solenoidin liitin huonosti, solenoidi rikki tai joku muu ohjausvika siihen liittyen.
                  Tietysti jos solenoidin ohjaus ei toimi niin heittää myös tuon jammed vikakoodin kun ei saa säädettyä nokkaa.
                  Mikä "muu" voi aiheuttaa tuon ohjausvian? Metroauton pojat tuntien, jos vika löytyy jostain muualta niin varmasti laskuttavat maksimaalisen lähelle koko vanoksen vaihtoa.

                  Jotenkin poissulkisin ainakin solenoidin rikkoutumisen kun on ihan uusi yksikkö.
                  Käyn tarkistamassa tuon liittimen samantien.

                  Auto kuitenkin käy mielestäni ihan ok, ei toi 523 mikään raketti ole. Ja myös inpalla kun aktivoi vanosta, niin käynti muuttuu aika epätasaiseksi ellei pidä kaasua siinä yli 2000rpm paikkeilla. Mikä viittaa normaaliin toimintaan?
                  Last edited by MGUarto; 29-04-2013, 10:23.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by MGUarto View Post
                    Mikä "muu" voi aiheuttaa tuon ohjausvian? Metroauton pojat tuntien, jos vika löytyy jostain muualta niin varmasti laskuttavat maksimaalisen lähelle koko vanoksen vaihtoa.

                    Jotenkin poissulkisin ainakin solenoidin rikkoutumisen kun on ihan uusi yksikkö.
                    Käyn tarkistamassa tuon liittimen samantien.

                    Auto kuitenkin käy mielestäni ihan ok, ei toi 523 mikään raketti ole. Ja myös inpalla kun aktivoi vanosta, niin käynti muuttuu aika epätasaiseksi ellei pidä kaasua siinä yli 2000rpm paikkeilla. Mikä viittaa normaaliin toimintaan?
                    No kyllähän sitten vanos toimii jos aktivointi menee läpi ja käynti huononee. Onko nyt vaan vanhoja koodeja mitkä ei oo nollautunut pois?
                    Jos inpalla katsot niin katso mikä se lisäselitys vikakoodille on. Heitä vaikka kuvankaappaus asiasta.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • MGUarto
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 192
                      • Vantaa-Nissas

                      Originally posted by Supa View Post
                      No kyllähän sitten vanos toimii jos aktivointi menee läpi ja käynti huononee. Onko nyt vaan vanhoja koodeja mitkä ei oo nollautunut pois?
                      Jos inpalla katsot niin katso mikä se lisäselitys vikakoodille on. Heitä vaikka kuvankaappaus asiasta.
                      Viimeksi kun resetoin niin oli myös jotain 5 astetta moottorin lämmöt, eli käynnistyessä antaa? En tiedä liittyykö, mut viimeks mottori oli käynnissä nollasin, sitten ajoa n 15km, ei ilmaantunut uudestaan. Eli näyttäis siltä, että käynnistyess tulloo vika.

                      Saatko tuosta mitään irti?
                      Ymmärrän sen, että ei ole "aktiivinen vika" (not present) mutta, kyllä mua kiinnostaa mikä sen voisi aiheuttaa.
                      Emission kertoo mulle päästöistä, mutta ne ei ole lähellekään raja-arvoja (eli loistavasti se palaa ja polttaa), tiedä sitten missä vika
                      Attached Files
                      Last edited by MGUarto; 30-04-2013, 12:57.

                      Comment

                      • karitammi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 78
                        • Espoo

                        P0414 ja P1413

                        Seuraavat vikakoodit luin EasyOBDII:lla.

                        P0414 Secondary Air Injection System Valve A Circuit Shorted
                        P1413 Fault Definition Not Available Or Manufacturer Specific

                        Miten pitäisi korjata?

                        Comment

                        • luikas
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 644
                          • Oulu area

                          535i -00 sytyttelee mittaristoon keltaista huutomerkkiä, luistoneston kuvaa ja abs:n valoa. alla inpalla kaivetut tiedot:

                          E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
                          Date: 05/01/13 19:20:01 ECU: DSC57 JobStatus: OKAY Variant: DSC57-------------------------------------------------------------
                          RESULT: 2 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
                          118 status DME internal error
                          Error frequency : 1
                          Vehicle speed 2.75 km/h
                          ASC not passiv
                          ABS-control passiv
                          stop light switch on
                          ASC-control passiv
                          ACB passive
                          HBA passive
                          ECD passive
                          HDC passive-------------------------------------------------------------
                          114 pressure Sensor (Offset)
                          Error frequency : 255
                          Vehicle speed 2.63 km/h
                          ASC not passiv
                          ABS-control passiv
                          stop light switch off
                          ASC-control passiv
                          ACB passive
                          HBA passive
                          ECD passive
                          HDC passive


                          Paineanturia ehdottelee, mutta mikä tuo DME viesti on??

                          Edit:
                          Nollauksella, puhdistuksella ja akun irroituksella tuli uusi koodi sensorilta. Sen liitin on viallinen eikä lukitu kunnolla, siitä ehkä johtuu..

                          115 pressure Sensor interference
                          Error frequency : 254
                          Vehicle speed 2.63 km/h
                          Last edited by luikas; 01-05-2013, 22:06.
                          Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                          Past:
                          F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                          F31 318d xdrive -14
                          F07 530d GT-11
                          E90 330xda LCI -09
                          E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                          E39 530d M-Sport -03
                          E39 530iA M-Sport -02
                          E39 528i -97
                          E30 320i -88

                          Comment

                          • myllari
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 100
                            • Jyväskylä

                            E9x 320d:ssä palaa moottorin häiriövalo ja valittaa että pakokaasu päästöt kohonneet. Vikakoodit luettu inpalla, antaa kolmospytyn hehkulta vikakoodin ja sitte tälläisen:

                            4501 abgasrueckfuehr -regelung, regelweichung
                            P0401 abgasrückführung 1 -durchsatz zu gering

                            Osaisko joku sanoa että mikä mahtaa olla aiheuttaa tuon jälkimmäisen koodin ja kummasta tuo häiriö valo syttyy?
                            F11 520d

                            E12 525

                            Vikakoodien luku/nollaus ja pienet koodaukset onnistuu

                            Comment

                            • Bemarityttö
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 36
                              • Finland

                              Apuwa!

                              Taustaa... Kyseessä 320da 11/2001 farmari. Virtalukko kiukutellut jonkin aikaa. Välillä käynnistyi välillä ei, kunnes ei enää käynnistynyt ollenkaan. Starttaa mutta ei käynnisty, pyörittää vain.

                              Vikakoodit tänään:

                              43F1 Elect extra heat (195000 245150 kilsat)
                              4AB2 Not defined (195620)
                              4242 Cylinder 4 activation interv (228110)
                              4661 Power supply (228110)
                              4A30 Signal multifunction steering wheel toggle (228110 236000)
                              4A63 Not defined (240150)

                              Että mitäs kaikkea tässä nyt on vialla? Toi viimeinenkö aiheuttaa sen ettei käynnisty?

                              Comment

                              • expertti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 866
                                • Kainuu

                                Originally posted by karitammi View Post
                                Seuraavat vikakoodit luin EasyOBDII:lla.

                                P0414 Secondary Air Injection System Valve A Circuit Shorted
                                P1413 Fault Definition Not Available Or Manufacturer Specific

                                Miten pitäisi korjata?



                                OBD Code P0414

                                The optical sensor provides a high resolution signal to the Powertrain Control Module (PCM) by counting pulses on the sensor disk located in the injection pump. The high resolution is one of the most important inputs by the PCM for fuel control and timing. This test monitors the number of high resolution pulses which have been missed (not detected). It's based on a comparison between the number of pulses that were detected since the last pump cam pulse and the number of the pulses that should have occurred. There are approximately 64 high resolution pulses for every cam pulse.

                                Symptoms
                                Possible sumptoms of OBD code P0414
                                - Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)

                                Causes
                                Possible causes of OBD code P0414
                                - Open or short in the optical sensor circuit - Optical sensor connector - Damaged optical sensor - Damaged PCM or ECM The Error code is generally activated on detection of the following conditions: Some high resolution pulses are missing from the optical sensor to the PCM

                                Possible Solutions
                                - If damage, repair optical sensor circuit - Replaced optical sensor - Replaced PCM or ECM

                                __________________________________________________ ____________



                                BMW OBD Error Code Details for P1413
                                Secondary Air Injection Pump Relay Control Circuit Signal Low

                                Muuta tietoa ko koodille ei ollut tarjolla.

                                Jospa noilla pääset alkuun.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎