Tuossa videossakin niin painan kokoajan kaasua niin aika oudosti se kulutusmittari siinä käyttäytyy ja tuo mys tuntuu aivan selvästi auton menossa
Ootko käyttänyt autoa vielä vikakoodien luvussa? Mikäli et, niin koodit lukuun. Jos mitään selittävää koodia ei löydy, niin livedataa seuraamalla voi päästä vian jäljille. Pk-seudulta löytyy useita foorumilaisia, joilla on tarvittavat vehkeet ko. hommaan.
Päivitellääs omalta osalta tätä ketjua. Eli suutinrempan jälkeen auto toimi jonkin aikaa kuten pitikin, mutta sitten pikkuhiljaa kierrosalueeseen on ilmestynyt taas katvealueita, ja juhannuksena kun autoa kävin kokeilemassa, niin kovin aaltoilevaksi kiihtyvyys on taas muuttunut. Eli vikapaikkojen etsiminen pitäisi aloittaa alusta, mukavaa. Tämä tuntuu olevan kovin yleinen vaiva näissä 136 hv M47D20-koneissa.
Itsellä -99vm 320d ja juurikin samanlainen "ominaisuus" löytyy. Täyskaasukiihdytyksellä isommalla vaihteella meno loppuu n.1800-2000 kierroksen kohdalla kuin seinään ja n.2200 kohdalla alkaa taas vetää kunnolla. Maffin piuha irti ei kulje senkään vertaa ja ahtopaineentunnistimen johto irti täristää ja kulkee huonosti. Ahtopaineen tunnistin on putsattu, alipainejärjestelmässä ei vuotoja. Ja turbon säätötanko liikkuu.
Turbo on vaihdettu 1,5v sitten ja maffi vaihdettu jonkun aikaa sitten entisen omistajan aikana. Soittelin perään ko. liikkeeseen missä se oli vaihdettu ja kyselin oliko DDE ohjelmoitu nii rupesivat vaan vittuilemaan että luuletko ettemme osaa hommiamme... Vikakoodit luettu, mutta ei mitään näy. Livedataa pitäs päästä lukemaan, jotta tietäs mistä ongelma johtuu. Ei viiti alkaan vaihtelemaan osia ihan summassa..
Hyvät neuvot olis poikaa, tai jos joku tietää Kuopion alueella heppua joka sais luettua livedataa tuon ikäsestä kamppeesta(ei OBD-2).
Turbo on vaihdettu 1,5v sitten ja maffi vaihdettu jonkun aikaa sitten entisen omistajan aikana. Soittelin perään ko. liikkeeseen missä se oli vaihdettu ja kyselin oliko DDE ohjelmoitu nii rupesivat vaan vittuilemaan että luuletko ettemme osaa hommiamme...
Tuskin ovat ohjelmoineet jos käytös on tuollaista..
Turbo on vaihdettu 1,5v sitten ja maffi vaihdettu jonkun aikaa sitten entisen omistajan aikana. Soittelin perään ko. liikkeeseen missä se oli vaihdettu ja kyselin oliko DDE ohjelmoitu nii rupesivat vaan vittuilemaan että luuletko ettemme osaa hommiamme... Vikakoodit luettu, mutta ei mitään näy. Livedataa pitäs päästä lukemaan, jotta tietäs mistä ongelma johtuu. Ei viiti alkaan vaihtelemaan osia ihan summassa..
Entä jos vaihdettu pelkkä turbo, onko tuon DDE:n/auton ohjelmointi tarpeen?
Entä jos vaihdettu pelkkä turbo, onko tuon DDE:n/auton ohjelmointi tarpeen?
Ei ole tarvetta softakikkailulle, jos turbo uusitaan.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment