Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d farkku ja aaltoileva kiihtyvyys *VIKA LÖYTYI*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ][_äski
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 80
    • Espoo

    #16
    Tuossa videossakin niin painan kokoajan kaasua niin aika oudosti se kulutusmittari siinä käyttäytyy ja tuo mys tuntuu aivan selvästi auton menossa
    e36 328i invidual cabriolet M-Sport -98
    ex. e46 320d Touring -00
    ex.e36 325 TDS Touring

    Comment

    • Tojopa
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 1592
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by ][_äski View Post
      Tuossa videossakin niin painan kokoajan kaasua niin aika oudosti se kulutusmittari siinä käyttäytyy ja tuo mys tuntuu aivan selvästi auton menossa
      Ootko käyttänyt autoa vielä vikakoodien luvussa? Mikäli et, niin koodit lukuun. Jos mitään selittävää koodia ei löydy, niin livedataa seuraamalla voi päästä vian jäljille. Pk-seudulta löytyy useita foorumilaisia, joilla on tarvittavat vehkeet ko. hommaan.

      Comment

      • Heke68
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 43
        • Porvoo

        #18
        Originally posted by ][_äski View Post
        Tuossa videossakin niin painan kokoajan kaasua niin aika oudosti se kulutusmittari siinä käyttäytyy ja tuo mys tuntuu aivan selvästi auton menossa
        Mun auto käyttäytyi aivan samalla tavalla uuden maffin asennuksen jälkeen ennenkuin DDE oli koodattu oikealla softalla.

        katso aikaisemmat jutut

        E90 325d -07

        ex-bemut
        E21 316 -81
        E28 520i -82
        E46 320d touring -01

        Comment

        • ][_äski
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 80
          • Espoo

          #19
          Missäpäin imusarjaa tuo ahtopaineentunnistin on?
          e36 328i invidual cabriolet M-Sport -98
          ex. e46 320d Touring -00
          ex.e36 325 TDS Touring

          Comment

          • Kurre
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 384
            • Veteli

            #20
            Originally posted by ][_äski View Post
            Missäpäin imusarjaa tuo ahtopaineentunnistin on?


            tuosta löytyy osa 17. Hieman ahdas väli tuo muistaakseni (ainakin faceliftissä)..
            sigpic
            Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
            ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

            Comment

            • Tojopa
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 1592
              • Kuopio

              #21
              Päivitellääs omalta osalta tätä ketjua. Eli suutinrempan jälkeen auto toimi jonkin aikaa kuten pitikin, mutta sitten pikkuhiljaa kierrosalueeseen on ilmestynyt taas katvealueita, ja juhannuksena kun autoa kävin kokeilemassa, niin kovin aaltoilevaksi kiihtyvyys on taas muuttunut. Eli vikapaikkojen etsiminen pitäisi aloittaa alusta, mukavaa. Tämä tuntuu olevan kovin yleinen vaiva näissä 136 hv M47D20-koneissa.

              Comment

              • eddiew
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 77
                • Lievestuore

                #22
                Itsellä -99vm 320d ja juurikin samanlainen "ominaisuus" löytyy. Täyskaasukiihdytyksellä isommalla vaihteella meno loppuu n.1800-2000 kierroksen kohdalla kuin seinään ja n.2200 kohdalla alkaa taas vetää kunnolla. Maffin piuha irti ei kulje senkään vertaa ja ahtopaineentunnistimen johto irti täristää ja kulkee huonosti. Ahtopaineen tunnistin on putsattu, alipainejärjestelmässä ei vuotoja. Ja turbon säätötanko liikkuu.

                Turbo on vaihdettu 1,5v sitten ja maffi vaihdettu jonkun aikaa sitten entisen omistajan aikana. Soittelin perään ko. liikkeeseen missä se oli vaihdettu ja kyselin oliko DDE ohjelmoitu nii rupesivat vaan vittuilemaan että luuletko ettemme osaa hommiamme... Vikakoodit luettu, mutta ei mitään näy. Livedataa pitäs päästä lukemaan, jotta tietäs mistä ongelma johtuu. Ei viiti alkaan vaihtelemaan osia ihan summassa..

                Hyvät neuvot olis poikaa, tai jos joku tietää Kuopion alueella heppua joka sais luettua livedataa tuon ikäsestä kamppeesta(ei OBD-2).
                BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

                Comment

                • rasanttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 530
                  • Tuusula

                  #23

                  Turbo on vaihdettu 1,5v sitten ja maffi vaihdettu jonkun aikaa sitten entisen omistajan aikana. Soittelin perään ko. liikkeeseen missä se oli vaihdettu ja kyselin oliko DDE ohjelmoitu nii rupesivat vaan vittuilemaan että luuletko ettemme osaa hommiamme...
                  Tuskin ovat ohjelmoineet jos käytös on tuollaista..
                  Freude am Fahren

                  Comment

                  • purola
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 59

                    #24
                    Autot tällä hetkellä e39 530D ja e46 320D, molemmat oikuttelee... Taitaa loppua usko bemarin dieseleihin

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 870
                      • Kainuu

                      #25
                      Originally posted by eddiew View Post

                      Turbo on vaihdettu 1,5v sitten ja maffi vaihdettu jonkun aikaa sitten entisen omistajan aikana. Soittelin perään ko. liikkeeseen missä se oli vaihdettu ja kyselin oliko DDE ohjelmoitu nii rupesivat vaan vittuilemaan että luuletko ettemme osaa hommiamme... Vikakoodit luettu, mutta ei mitään näy. Livedataa pitäs päästä lukemaan, jotta tietäs mistä ongelma johtuu. Ei viiti alkaan vaihtelemaan osia ihan summassa..
                      Entä jos vaihdettu pelkkä turbo, onko tuon DDE:n/auton ohjelmointi tarpeen?

                      ....omaani oli edellinen omistaja vaihdattanut.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by expertti View Post
                        Entä jos vaihdettu pelkkä turbo, onko tuon DDE:n/auton ohjelmointi tarpeen?
                        Ei ole tarvetta softakikkailulle, jos turbo uusitaan.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎