Otin yhteyttä BMW Finlandiin. Sanoivat, että huollon jossa auto on nyt pitäisi tehdä yhteenveto ja ottaa yhteyttä BMW Finlandiin. Katsotaan miten homma etenee.
116i:n kone laukesi 53tkm:ssa.
Collapse
X
-
Onko 50tkm :n huolto ollut merkkiliikkeessä? Kyllä heidänkin pitää ottaa vastuu tekemisistään.Itse yrittäisin myyjän kans sopia kaupan purkua/osallistumista korjaus kuluihin 50-50 periaatteella.Kuluttujan suoja ei lopu yksityisten välisissäkään kaupoissa, pitää olla vaan hyvät todisteet ja ajaa itse asiaansa eteenpäin.Jos edellisen omistajan omistuksessa on huomattu huollossa tämä vika ja ilmoitettu se hänelle niin sehän on petos.
Comment
-
On kyllä aika roisia jos tässä ei valmistaja tule vastaan ja reilusti! Ei kukaan voi olettaa että 4 vuotta ja 50kkm vanha auto hajoaa! Päinvastoin mielestäni BMW pitäisi olla velvollinen todistamaan että itse on sen rikkonut! Meteli pystyyn.
Noh. kaverin faijan e39:stä hajosi aikoinaan myös moottori. -98 ja hajosi -02 tms, eipä tullut BMW vastaan. Hajosi öljynvaihdon jälkeen melko pian. En tiedä tutkittiinko asiaa sitten koskaan ihan oikeasti.Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
Meillä on tainnut olla tässä kesän aikaan 5 eri ykkös ja kolmossarjalaisen konetta auki. Näissä kaikissa oli jakopää pettänyt ja vauriot sen mukaiset kuinka paljon oli jako hypännyt. Eli noissa N42, 45 ja 46 koneissa ongelmia on ollut. Ketjun kiristin lienee se mistä koko soppa lähtee liikenteeseen. Uusi kiristin on erilainen. Jos näissä koneissa yhtään kuulostaa käynti poikkeavalta niin kannattaa viedä tarkistukseen ennenkuin alkaa paukkua.Last edited by zakspeed; 06-08-2008, 18:20.
Comment
-
Tässä taas aihe josta onkin väännetty täälläkin forumilla monen monta kertaa. Yksinkertaisia pelisääntöjä yksityisten väliseen kauppaan ei tunnu olevan kun niistä pitää aina vääntää. Noissa kilsoissa tosin olettaisi, että vastuu on jossain muualla kuin tuoreen omistajan lompakolla.Originally posted by kovaluu1 View PostOnko 50tkm :n huolto ollut merkkiliikkeessä? Kyllä heidänkin pitää ottaa vastuu tekemisistään.Itse yrittäisin myyjän kans sopia kaupan purkua/osallistumista korjaus kuluihin 50-50 periaatteella.Kuluttujan suoja ei lopu yksityisten välisissäkään kaupoissa, pitää olla vaan hyvät todisteet ja ajaa itse asiaansa eteenpäin.Jos edellisen omistajan omistuksessa on huomattu huollossa tämä vika ja ilmoitettu se hänelle niin sehän on petos.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
Vähän off-topic, mutta millainen soundi noissa koneissa on sitten poikkeava? Nuohan käyvät vähän raa'asti muutenkin ja tyhjäkäynnillä joku pumppu lyö pakosarjaan ilmaa, mikä kuulostaa hakkaavalta.Originally posted by zakspeed View PostMeillä on tainnut olla tässä kesän aikaan 5 eri ykkös ja kolmossarjalaisen konetta auki. Näissä kaikissa oli jakopää pettänyt ja vauriot sen mukaiset kuinka paljon oli jako hypännyt. Eli noissa N42, 45 ja 46 koneissa ongelmia on ollut. Ketjun kiristin lienee se mistä koko soppa lähtee liikenteeseen. Uusi kiristin on erilainen. Jos näissä koneissa yhtään kuulostaa käynti poikkeavalta niin kannattaa viedä tarkistukseen ennenkuin alkaa paukkua.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Mutta eipä ole työt halvimmasta päästä tuohon remonttiin... Lisää vääntöä vaan.Originally posted by Kuukuna View PostVäliaikatieto on, että BMW suostuu maksamaan osat, mutta työt jää asiakkaan maksettavaksi. Tämä siis niiltä osin mitkä vauriot on tällä hetkellä tiedossa. Jos jotain isompaa ilmenee niin sitten heidän pitää miettiä uudestaan.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
Semmoinen rämähtely pinta kaasulla esim. liikkeelle lahtiessä. Auton käynnistäessä ja sammuttaessa voi myös kuulua samainen ääni. Tuo lisäilmapumppu ei käy kuin kylmäkäynnistyksissä jonkin aikaa. Jossai vaiheessa auto nykäisee muutaman kerran ja sammuu eikä lähde käyntiin. Silloin jako on jo hypännyt reilummin. Tuo räminä ääni ei vielä meinaa jaon hyppäämistä, mutta kiristimessä alkaa jo olla häikkää.Originally posted by KoPe View PostVähän off-topic, mutta millainen soundi noissa koneissa on sitten poikkeava? Nuohan käyvät vähän raa'asti muutenkin ja tyhjäkäynnillä joku pumppu lyö pakosarjaan ilmaa, mikä kuulostaa hakkaavalta.
Comment
-
Kannattaa olla tarkkana mitä tässä korjataan, jos sieltä on jako seonnut ja koneesta nokka-akselin pukki palasina, se tarkoittaa suomeksi sitä että mäntä on käynyt moikkaamassa venttiileitä. Männässä jälki, kiertokanki säröillä tai mutkalla? En tiedä olisiko viral. BMW huollolla pokkaa jättää asia puolitiehen ja ottaa riskiä alakerran kunnon suhteen?Originally posted by Kuukuna View PostVäliaikatieto on, että BMW suostuu maksamaan osat, mutta työt jää asiakkaan maksettavaksi. Tämä siis niiltä osin mitkä vauriot on tällä hetkellä tiedossa. Jos jotain isompaa ilmenee niin sitten heidän pitää miettiä uudestaan.Last edited by jpeltoma; 07-08-2008, 17:33.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
hmm..minulla kuuluu (n46) lisäilmapumppu kyllä aina tyhjäkäynnillä, myös kuumana hakkaa, ääni kuuluu ikään kuin koneen päältä? Kaasulla lähtee pois. Kysyin asiaa huollosta kerran, mutta eivät osanneet sanoa mitään, heidän mielestään normaalia.Originally posted by zakspeed View PostSemmoinen rämähtely pinta kaasulla esim. liikkeelle lahtiessä. Auton käynnistäessä ja sammuttaessa voi myös kuulua samainen ääni. Tuo lisäilmapumppu ei käy kuin kylmäkäynnistyksissä jonkin aikaa. Jossai vaiheessa auto nykäisee muutaman kerran ja sammuu eikä lähde käyntiin. Silloin jako on jo hypännyt reilummin. Tuo räminä ääni ei vielä meinaa jaon hyppäämistä, mutta kiristimessä alkaa jo olla häikkää.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
Oikaisisin hieman tätä asiaa. Vastuu on ENSISIJAISESTI auton viimeksi myyneellä LIIKKEELLÄ (ei maahantuojalla). Vaikka olisi kuluttajien välinen kauppa ollut tuon myyntitapahtuman jälkeen, vastaa silti myyjäliike myymistään tuotteista. 50tkm / 4 vuotta ei ole moottorin kesto -> tavarassa on virhe (edellyttäen, että on huollettu valmistajan edellyttämällä tavalla).Originally posted by juster View PostTässä tilanteessa kannattaa ottaa yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvojaan. Vaikka takuu onkin päättynyt, se ei poista maahantuojan virhevastuuta. Autossa on virhe, jos se ei normaalikäytössä kestä niin pitkään kuin samanlaisen auton voidaan perustellusti odottaa kestävän.
Ja tässä tapauksessa on selvää, että moottorin on kestettävä enemmän kuin 4 vuotta tai 50 000 km. Jos autoa on asianmukaisesti käytetty ja huollettu, en usko ettei maahantuoja ottaisi myönteisen kannan osallistua moottorin kunnostus talkoisiin. Varsinkin kun kuluttajaneuvoja vauhdittaa asiaa omalla yhteydenotolla.
Toki maahantuojankin puoleen voi kääntyä, mutta fiksuinta aina aloittaa myyjäliikkeeltä, koska ensisijaisesti se on vastuussa.
Kyllä itse vaatisin, että myyjäliike (tai mahdollisesti maahantuoja) maksavat remontista ainakin 75%. Jos oletetaan koneelle käyväksi eliniäksi esim 200tkm, ja 50tkm ajettu, mielestäni 75% on kohtuullinen vaatimus. Täysin ilmaiseksi et voi olettaa remonttia saavasi, koska auton kunto ja jälleenmyyntiarvo teoriassa paranee (tuskin käytännössä).E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
Meinaatko tosiaan että kaikki rikkoutumiset maksetaan jonkun muun toimesta jos käytetty auto hajoaa? Ikävä juttu mutta vanha auto, ei nelivuotinen enää niin uusi ole ja tämäkin hajoaminen on lähtenyt pikkuviasta jota ei korjattu vaikka ääni oli kuultu. Korjaamon syyttäminen vian löytämättä jättämisestäkin on aika kova syytös, vika ei välttämättä silloin ole ollut vielä edes olemassa ja vaikka olisikin niin entäs sitten?Originally posted by osilpi View PostKyllä itse vaatisin, että myyjäliike (tai mahdollisesti maahantuoja) maksavat remontista ainakin 75%. Jos oletetaan koneelle käyväksi eliniäksi esim 200tkm, ja 50tkm ajettu, mielestäni 75% on kohtuullinen vaatimus.
Näitä sattuu ja elämä on, mekaanisia vikoja tulee jokaiseen vehkeeseen ja jos sitä ei kestä niin sitten voi kävellä. Ehkä ensi kerralla sitten muistaa että jokainen ylimääräinen ääni on jostain peräisin.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment