Announcement

Collapse
No announcement yet.

116i:n kone laukesi 53tkm:ssa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuukuna
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 6

    #16
    Otin yhteyttä BMW Finlandiin. Sanoivat, että huollon jossa auto on nyt pitäisi tehdä yhteenveto ja ottaa yhteyttä BMW Finlandiin. Katsotaan miten homma etenee.

    Comment

    • kovaluu1
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 299
      • seinäjoki

      #17
      Onko 50tkm :n huolto ollut merkkiliikkeessä? Kyllä heidänkin pitää ottaa vastuu tekemisistään.Itse yrittäisin myyjän kans sopia kaupan purkua/osallistumista korjaus kuluihin 50-50 periaatteella.Kuluttujan suoja ei lopu yksityisten välisissäkään kaupoissa, pitää olla vaan hyvät todisteet ja ajaa itse asiaansa eteenpäin.Jos edellisen omistajan omistuksessa on huomattu huollossa tämä vika ja ilmoitettu se hänelle niin sehän on petos.

      Comment

      • Alfredson
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 463
        • Uusimaa

        #18
        On kyllä aika roisia jos tässä ei valmistaja tule vastaan ja reilusti! Ei kukaan voi olettaa että 4 vuotta ja 50kkm vanha auto hajoaa! Päinvastoin mielestäni BMW pitäisi olla velvollinen todistamaan että itse on sen rikkonut! Meteli pystyyn.

        Noh. kaverin faijan e39:stä hajosi aikoinaan myös moottori. -98 ja hajosi -02 tms, eipä tullut BMW vastaan. Hajosi öljynvaihdon jälkeen melko pian. En tiedä tutkittiinko asiaa sitten koskaan ihan oikeasti.
        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #19
          Meillä on tainnut olla tässä kesän aikaan 5 eri ykkös ja kolmossarjalaisen konetta auki. Näissä kaikissa oli jakopää pettänyt ja vauriot sen mukaiset kuinka paljon oli jako hypännyt. Eli noissa N42, 45 ja 46 koneissa ongelmia on ollut. Ketjun kiristin lienee se mistä koko soppa lähtee liikenteeseen. Uusi kiristin on erilainen. Jos näissä koneissa yhtään kuulostaa käynti poikkeavalta niin kannattaa viedä tarkistukseen ennenkuin alkaa paukkua.
          Last edited by zakspeed; 06-08-2008, 18:20.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • Juhutti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 633
            • Tampere

            #20
            Originally posted by kovaluu1 View Post
            Onko 50tkm :n huolto ollut merkkiliikkeessä? Kyllä heidänkin pitää ottaa vastuu tekemisistään.Itse yrittäisin myyjän kans sopia kaupan purkua/osallistumista korjaus kuluihin 50-50 periaatteella.Kuluttujan suoja ei lopu yksityisten välisissäkään kaupoissa, pitää olla vaan hyvät todisteet ja ajaa itse asiaansa eteenpäin.Jos edellisen omistajan omistuksessa on huomattu huollossa tämä vika ja ilmoitettu se hänelle niin sehän on petos.
            Tässä taas aihe josta onkin väännetty täälläkin forumilla monen monta kertaa. Yksinkertaisia pelisääntöjä yksityisten väliseen kauppaan ei tunnu olevan kun niistä pitää aina vääntää. Noissa kilsoissa tosin olettaisi, että vastuu on jossain muualla kuin tuoreen omistajan lompakolla.
            Skoda.

            ex.
            e63 645ci
            e38 730iA
            e36 325i

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #21
              Vastuu on varmasti valmistajalla niinkuin tässä on sanottukin, moottorin pitää kestää enemmän kuin 50tkm/4 vuotta
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • KoPe
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 251
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by zakspeed View Post
                Meillä on tainnut olla tässä kesän aikaan 5 eri ykkös ja kolmossarjalaisen konetta auki. Näissä kaikissa oli jakopää pettänyt ja vauriot sen mukaiset kuinka paljon oli jako hypännyt. Eli noissa N42, 45 ja 46 koneissa ongelmia on ollut. Ketjun kiristin lienee se mistä koko soppa lähtee liikenteeseen. Uusi kiristin on erilainen. Jos näissä koneissa yhtään kuulostaa käynti poikkeavalta niin kannattaa viedä tarkistukseen ennenkuin alkaa paukkua.
                Vähän off-topic, mutta millainen soundi noissa koneissa on sitten poikkeava? Nuohan käyvät vähän raa'asti muutenkin ja tyhjäkäynnillä joku pumppu lyö pakosarjaan ilmaa, mikä kuulostaa hakkaavalta.
                KoPe
                --------
                Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                Comment

                • Zmuli
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 1048
                  • Pori

                  #23
                  Vanha mylly sulattoon ja uutta tilalle, varmasti selviäisit halvemmalla ku sen nykyisen korjaamisella. Ei muutaku saksasta hakemaan uutta tekniikkaa. :think
                  -Pori Connection-

                  Comment

                  • Kuukuna
                    Newbiemmer
                    • Aug 2008
                    • 6

                    #24
                    Väliaikatieto on, että BMW suostuu maksamaan osat, mutta työt jää asiakkaan maksettavaksi. Tämä siis niiltä osin mitkä vauriot on tällä hetkellä tiedossa. Jos jotain isompaa ilmenee niin sitten heidän pitää miettiä uudestaan.
                    Last edited by Kuukuna; 07-08-2008, 11:45.

                    Comment

                    • Juhutti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 633
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Kuukuna View Post
                      Väliaikatieto on, että BMW suostuu maksamaan osat, mutta työt jää asiakkaan maksettavaksi. Tämä siis niiltä osin mitkä vauriot on tällä hetkellä tiedossa. Jos jotain isompaa ilmenee niin sitten heidän pitää miettiä uudestaan.
                      Mutta eipä ole työt halvimmasta päästä tuohon remonttiin... Lisää vääntöä vaan.
                      Skoda.

                      ex.
                      e63 645ci
                      e38 730iA
                      e36 325i

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        #26
                        Originally posted by KoPe View Post
                        Vähän off-topic, mutta millainen soundi noissa koneissa on sitten poikkeava? Nuohan käyvät vähän raa'asti muutenkin ja tyhjäkäynnillä joku pumppu lyö pakosarjaan ilmaa, mikä kuulostaa hakkaavalta.
                        Semmoinen rämähtely pinta kaasulla esim. liikkeelle lahtiessä. Auton käynnistäessä ja sammuttaessa voi myös kuulua samainen ääni. Tuo lisäilmapumppu ei käy kuin kylmäkäynnistyksissä jonkin aikaa. Jossai vaiheessa auto nykäisee muutaman kerran ja sammuu eikä lähde käyntiin. Silloin jako on jo hypännyt reilummin. Tuo räminä ääni ei vielä meinaa jaon hyppäämistä, mutta kiristimessä alkaa jo olla häikkää.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • jpeltoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 600
                          • pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by Kuukuna View Post
                          Väliaikatieto on, että BMW suostuu maksamaan osat, mutta työt jää asiakkaan maksettavaksi. Tämä siis niiltä osin mitkä vauriot on tällä hetkellä tiedossa. Jos jotain isompaa ilmenee niin sitten heidän pitää miettiä uudestaan.
                          Kannattaa olla tarkkana mitä tässä korjataan, jos sieltä on jako seonnut ja koneesta nokka-akselin pukki palasina, se tarkoittaa suomeksi sitä että mäntä on käynyt moikkaamassa venttiileitä. Männässä jälki, kiertokanki säröillä tai mutkalla? En tiedä olisiko viral. BMW huollolla pokkaa jättää asia puolitiehen ja ottaa riskiä alakerran kunnon suhteen?
                          Last edited by jpeltoma; 07-08-2008, 17:33.
                          __________________________________________________ ________________________
                          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                          Comment

                          • KoPe
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 251
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by zakspeed View Post
                            Semmoinen rämähtely pinta kaasulla esim. liikkeelle lahtiessä. Auton käynnistäessä ja sammuttaessa voi myös kuulua samainen ääni. Tuo lisäilmapumppu ei käy kuin kylmäkäynnistyksissä jonkin aikaa. Jossai vaiheessa auto nykäisee muutaman kerran ja sammuu eikä lähde käyntiin. Silloin jako on jo hypännyt reilummin. Tuo räminä ääni ei vielä meinaa jaon hyppäämistä, mutta kiristimessä alkaa jo olla häikkää.
                            hmm..minulla kuuluu (n46) lisäilmapumppu kyllä aina tyhjäkäynnillä, myös kuumana hakkaa, ääni kuuluu ikään kuin koneen päältä? Kaasulla lähtee pois. Kysyin asiaa huollosta kerran, mutta eivät osanneet sanoa mitään, heidän mielestään normaalia.
                            KoPe
                            --------
                            Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                            Comment

                            • osilpi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 486
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by juster View Post
                              Tässä tilanteessa kannattaa ottaa yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvojaan. Vaikka takuu onkin päättynyt, se ei poista maahantuojan virhevastuuta. Autossa on virhe, jos se ei normaalikäytössä kestä niin pitkään kuin samanlaisen auton voidaan perustellusti odottaa kestävän.

                              Ja tässä tapauksessa on selvää, että moottorin on kestettävä enemmän kuin 4 vuotta tai 50 000 km. Jos autoa on asianmukaisesti käytetty ja huollettu, en usko ettei maahantuoja ottaisi myönteisen kannan osallistua moottorin kunnostus talkoisiin. Varsinkin kun kuluttajaneuvoja vauhdittaa asiaa omalla yhteydenotolla.
                              Oikaisisin hieman tätä asiaa. Vastuu on ENSISIJAISESTI auton viimeksi myyneellä LIIKKEELLÄ (ei maahantuojalla). Vaikka olisi kuluttajien välinen kauppa ollut tuon myyntitapahtuman jälkeen, vastaa silti myyjäliike myymistään tuotteista. 50tkm / 4 vuotta ei ole moottorin kesto -> tavarassa on virhe (edellyttäen, että on huollettu valmistajan edellyttämällä tavalla).
                              Toki maahantuojankin puoleen voi kääntyä, mutta fiksuinta aina aloittaa myyjäliikkeeltä, koska ensisijaisesti se on vastuussa.

                              Kyllä itse vaatisin, että myyjäliike (tai mahdollisesti maahantuoja) maksavat remontista ainakin 75%. Jos oletetaan koneelle käyväksi eliniäksi esim 200tkm, ja 50tkm ajettu, mielestäni 75% on kohtuullinen vaatimus. Täysin ilmaiseksi et voi olettaa remonttia saavasi, koska auton kunto ja jälleenmyyntiarvo teoriassa paranee (tuskin käytännössä).
                              E34 525i 12v 1990
                              Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                              ex-BMW:t
                              E28 520iA 1983
                              E28 520iA 1985

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Originally posted by osilpi View Post
                                Kyllä itse vaatisin, että myyjäliike (tai mahdollisesti maahantuoja) maksavat remontista ainakin 75%. Jos oletetaan koneelle käyväksi eliniäksi esim 200tkm, ja 50tkm ajettu, mielestäni 75% on kohtuullinen vaatimus.
                                Meinaatko tosiaan että kaikki rikkoutumiset maksetaan jonkun muun toimesta jos käytetty auto hajoaa? Ikävä juttu mutta vanha auto, ei nelivuotinen enää niin uusi ole ja tämäkin hajoaminen on lähtenyt pikkuviasta jota ei korjattu vaikka ääni oli kuultu. Korjaamon syyttäminen vian löytämättä jättämisestäkin on aika kova syytös, vika ei välttämättä silloin ole ollut vielä edes olemassa ja vaikka olisikin niin entäs sitten?

                                Näitä sattuu ja elämä on, mekaanisia vikoja tulee jokaiseen vehkeeseen ja jos sitä ei kestä niin sitten voi kävellä. Ehkä ensi kerralla sitten muistaa että jokainen ylimääräinen ääni on jostain peräisin.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎