Originally posted by Jürgen_
View Post
Mikä tyhjentää akun?
Collapse
X
-
Jep, täytyy tänään vielä koittaa. Yön yli oli kaapeli irti akusta joten mikään ei voinut sitä purkaa mutta silti starttasi aamulla unisesti. Äsken sai vatkata avainta niin vasta kolmosella jaksoi hörähtää käyntiin. Starttia tässä epäillään, täytyy varmaan ottaa entiseen omistajaankin yhteyttä ja kysyä miksi/milloin se on vaihdettu.
14,7V sain akulta kun auto oli käynnissä ja pelkät puhaltimet oli päällä.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Laturi ainakin vaikuttaa pelaavan. Starttauksen kehnous voi kyllä johtua akustakin, tavallinen lyijyakku ei välttämättä ole kauhean onnellinen jos se vedetään monta kertaa ihan tyhjäksi, kuten nyt on ilmeisesti tämän vian takia päässyt käymään.Originally posted by Night-Wind View Post14,7V sain akulta kun auto oli käynnissä ja pelkät puhaltimet oli päällä.
Toivottavasti laturin tai startin kaapelin irrotus tiputtaa purkuvirran ja paljastaa syyllisen.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
Odottelitko tovin yleismittarin kytkennän jälkeen ja olihan kaikki sähköheebelit, mukaanlukien sisävalot pois päältä? Kun akku ei ole kiinni ja se yhdistetään (vaikka sen yleismittarin välityksellä) niin hetken aikaa virrankulutus on tietysti suurempi.Originally posted by Night-Wind View PostAkulta purkuvirran tulokseksi sain 2,7A-3,1A. Kun on siis mittari kytketty akun ja kaapelin väliin.
Mittaustulos epäilyttää hieman, jos vasta neljän päivän seisonnan jälkeen auto ei starttaa. Tuollainen ~3A on jo niin iso vuotovirraksi, että se tyhjentää lähes akun kuin akun jo vuorokaudessa.
Sulakkeethan tästä oli jo nypitty, mutta kerrotaan silti (vinkkinä muille) että entisessä E30:ssä oli ~100mA vuotovirta mittariston huoltovälipiirikortin kautta.
Comment
-
No mittari oli ainakin vartin kiinni akussa ja kokoajan oli sama lukema kun noita sulakkeita nypein. Näköjään starttimoottoriin ei pääse käsiksi ilman monttua.
Edellinen omistaja sanoi, että startti vaihdettiin koska auto ei aina käynnistynyt. Startin vaihdosta on nyt siis reilu vuosi aikaa.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
nii testasitko sitä toimivalla akulla?Originally posted by Night-Wind View PostJep, täytyy tänään vielä koittaa. Yön yli oli kaapeli irti akusta joten mikään ei voinut sitä purkaa mutta silti starttasi aamulla unisesti. Äsken sai vatkata avainta niin vasta kolmosella jaksoi hörähtää käyntiin. Starttia tässä epäillään, täytyy varmaan ottaa entiseen omistajaankin yhteyttä ja kysyä miksi/milloin se on vaihdettu.
14,7V sain akulta kun auto oli käynnissä ja pelkät puhaltimet oli päällä.
jos ei kaapelitkaa paikallaan yöllä ollu eikä jaksa pyörittää nii akkua ensinnä epäilisin...
tuskin startti rikki jos vaihettu hiljattain. korkeintaan joku kosketushäiriö.
jos se akku ei vaa ota virtaa vastaan. vielä ku kylmenee ilmat nii lyhenee sen varausaika entisestään..
!!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!
Comment
-
No huomenna saadaan bemari monttuun niin pääsee starttiin ja laturiin käsiksi. Joo eli laturin heitin äsken akkuun kiinni ja heti pomppasi 4-5 latausteho, eli lähes tyhjä on akku.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Kolmatta akkua ei ole kokeiltu, helvetti jos syypää olisi oikeasti akussa. :thinkex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Voi olla akkukin paskana (itsekin ostanut uuden akun eikä kestänyt viikkoa), mutta jos siellä on oikeasti 3A vuotovirta niin täysin ehjä ja uusi 80Ah akku tyhjenee vuorokaudessa sen verran ettei jaksa enää startata. Eli katso virrankulutus kun laturi, startti ja pääsulake on irti..Originally posted by Night-Wind View PostKolmatta akkua ei ole kokeiltu, helvetti jos syypää olisi oikeasti akussa. :think
Comment
-
Joo eli vika ei ole laturissa, startissa eikä akussa.
Vittu mää vaan sanon saatana.
ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Eikö purkuvirta siis pienene laturin ja startin irroituksellakaan? :thinkOriginally posted by Night-Wind View PostJoo eli vika ei ole laturissa, startissa eikä akussa.
Onkohan vielä sitten sulakkeita jossain jemmassa tai jotain laitteita jotka saa virtaa suoraan akusta...Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
Meillä tossa kakkosautossa oli samanlainen pieni virran kuluttaja, siinä syyllinen oli ajonestolaite. Ei paljon kuluttanut, mutta sen verran vähän ja lyhyttä oli ajot että akku oli silloin tällöin tyhjä. Vaan ei ole akku enää tyjentynyt, kun otti toisen liittimen siitä irti, väärän jos ottaa ei käynnisty. Auto on 325ix e30.
MikkoF31 320i xdrive -13
E91 330 XD -06
Ex.
E46 330XD -01
E46 325Xi -01
E30 325 IX -91
E36 320 -91
E30 324 TD -88
E30 324 D -86
E30 323i -85
E21 323i -79
E21 320 -78
E10 2002 -75
Comment
-
Takapenkin alta kaikki mitattu?1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
Comment
-
No onhan vielä joitain releitä ja ohjausyksiköitä, kuten DME, vaihteiston ohjaus, jotka saa virtaa ainoastaan päävirtasulakkeen kautta.Originally posted by Meisseli View Post
Onkohan vielä sitten sulakkeita jossain jemmassa tai jotain laitteita jotka saa virtaa suoraan akusta...
Eli seuraavaksi ottamaan yksi kerrallaan irti releitä ja noita ohjausbokseja. FAQ-osiosta löytyy luonnollisesti kytkentäkaaviot hommaa helpottamaan.
Faqissa olevassa tehtaan korjauskäsikirjassa mainittiin juuri tuo releiden ja boksien irroitus, jollette usko mun sanaa.
Comment
Comment