Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kestääkö automaatti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shuko
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 739
    • Forssa

    #61
    Toiselta foorumilta koskien 5HP30 laatikon korjausta:

    I bought the parts from a local ZF distributor (KingOMatic)in Toronto.
    If you are in the US, ebay seemes to have a newer kit that goes for $165US. I was told the kit parts are the same just newer documentation. I just did not want to bother with the shipping delay and extra UPS custom clearance costs. It would have ended up being the same.
    In Canadian $-
    ZF Valve Body Kit $200.
    Filter and gasket $ 40.
    12L of Quaker State Multi Vehicle trans oil $72
    1x Wire harness O rings $8 (Town and Country BMW)

    For a grand total of $320 before taxes

    I had used the writeup found at Shogun's site and thought some of these pics should be interesting. Not sure if I should write an update to it with more details, but I should at least contribute back. The text at Shogun's is right on and very accurate. Just does not have enough pics of the springs and channel plate rebuild.


    Eli joku 220e plus verot. Kannattaa harkita, ennen kuin maksaa sen pari tonnia.

    Korjausohje http://tridem.han-solo.net/auto/erich/valvnew.pdf
    Kuvia http://tsunami.members.winisp.net/bm.../AllItems.aspx
    G31 520d M-Sport '18
    Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

    Comment

    • kamu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 182
      • Pori

      #62
      Originally posted by Shuko View Post
      Toiselta foorumilta koskien 5HP30 laatikon korjausta:

      I bought the parts from a local ZF distributor (KingOMatic)in Toronto.
      If you are in the US, ebay seemes to have a newer kit that goes for $165US. I was told the kit parts are the same just newer documentation. I just did not want to bother with the shipping delay and extra UPS custom clearance costs. It would have ended up being the same.
      In Canadian $-
      ZF Valve Body Kit $200.
      Filter and gasket $ 40.
      12L of Quaker State Multi Vehicle trans oil $72
      1x Wire harness O rings $8 (Town and Country BMW)

      For a grand total of $320 before taxes

      I had used the writeup found at Shogun's site and thought some of these pics should be interesting. Not sure if I should write an update to it with more details, but I should at least contribute back. The text at Shogun's is right on and very accurate. Just does not have enough pics of the springs and channel plate rebuild.


      Eli joku 220e plus verot. Kannattaa harkita, ennen kuin maksaa sen pari tonnia.

      Korjausohje http://tridem.han-solo.net/auto/erich/valvnew.pdf
      Kuvia http://tsunami.members.winisp.net/bm.../AllItems.aspx
      Tein ton rempan omaani ja parani kyllä kummasti

      Comment

      • MTV
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 337
        • JKL

        #63
        Kertookahan virittäjävelhot, että onko tuota 4hp22:sta mahdollista vahvistaa suht inhimillisin kustannuksin kun turbotus alkanut vähän kummitella mielessä?
        Vai kannattaako unohtaa suosiolla yhdistelmä turbo & 4hp22?
        Tehotavoitteena olisi sellaiset maltilliset reilu 300 hv.
        Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
        E34 540iA -93

        Comment

        • ttw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1016
          • Vantaa

          #64
          Originally posted by MTV View Post
          Kertookahan virittäjävelhot, että onko tuota 4hp22:sta mahdollista vahvistaa suht inhimillisin kustannuksin kun turbotus alkanut vähän kummitella mielessä?
          Vai kannattaako unohtaa suosiolla yhdistelmä turbo & 4hp22?
          Tehotavoitteena olisi sellaiset maltilliset reilu 300 hv.
          ZF4HP24, eli kahden lisäkitkalevyn versio on
          käytössä 750iA:ssa, eli kestää ainakin sen 300hp.

          Omaan autoon on lisätty yksi levy ja vaihdoissa ero on huomattava.
          Pykälä rysähtää oikein kunnolla ja nopeasti silmään.
          728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
          Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
          MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

          Comment

          • himonussija
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 392
            • Finland

            #65
            Miten E39:n 5HP18 ja 5HP19 laatikoiden tulisi normaalisti vaihtaa? Eli onko vaihteen vaihtuminen normaalisti täysin huomaamatonta vai tunteeko sen kevyenä nykäisynä?

            Mietin vaan kun olin tossa Chevrolet Suburbanin ja Citroen C5 HDI:n kyydissä, molemmat automaatteja eikä niissä tunnu pienintäkään nykäystä kun vaihde vaihtuu. Mun E39:ssä sen kuitenkin tuntee kevyenä nykäisynä. Siis ei mitään repäisyä vaan sellainen nytkähdys että vaihtamisen huomaa katsomatta kierroslukumittariin. Kylmällä koneella ja siis kylmillä laatikon öljyillä tuntee vähän selvemmin, ilmeisesti öljy on sen verran paksumpaa kylmänä?

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #66
              Originally posted by himonussija View Post
              Miten E39:n 5HP18 ja 5HP19 laatikoiden tulisi normaalisti vaihtaa? Eli onko vaihteen vaihtuminen normaalisti täysin huomaamatonta vai tunteeko sen kevyenä nykäisynä?

              Mietin vaan kun olin tossa Chevrolet Suburbanin ja Citroen C5 HDI:n kyydissä, molemmat automaatteja eikä niissä tunnu pienintäkään nykäystä kun vaihde vaihtuu. Mun E39:ssä sen kuitenkin tuntee kevyenä nykäisynä. Siis ei mitään repäisyä vaan sellainen nytkähdys että vaihtamisen huomaa katsomatta kierroslukumittariin. Kylmällä koneella ja siis kylmillä laatikon öljyillä tuntee vähän selvemmin, ilmeisesti öljy on sen verran paksumpaa kylmänä?
              Tai sitten sulla vaan on öljynvajausta muuten vaan siellä lootassa, mulla tekee samalaista mutta toivottavasti ei enää kauaa
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • himonussija
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 392
                • Finland

                #67
                Originally posted by Night-Wind View Post
                Tai sitten sulla vaan on öljynvajausta muuten vaan siellä lootassa, mulla tekee samalaista mutta toivottavasti ei enää kauaa
                No... niin no... en tarkoita siis mitään rytkäytystä vaan huomaako vaihteen vaihtumisen normaalisti toimivassa laatikossa vai ei? Pitäis vissiin joskus käydä toisella yksilöllä ajamassa tai olla kyydissä. Ihan hemmetin nopeesti toi ainakin vaihtaa, sais kepittää ihan tosissaan että manuskalla pystyis noin nopeeta vaihtamaan.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎