Alkanut pikku pulma vaivaamaan...M52B25
Kone kun lämpenee niin välillä (ei joka kerta) lämmöt nousee siihen vähän punarajan alle. Eli ei keitä mutta siinä rajoilla. Silloin kun lämmöt korkealla sisään tulee pelkkää kylmää ilmaa, kun lämmöt normaalit niin myös sisälle tulee lämmintä.
Kun lämmöt korkealla visko on löysä eli sen voi pysäyttää kädellä lyömällä surutta sormet väliin...eli ei mitään vastusta. Kun nostaa kierrokset about 2500rpm kohdille noin 10-15 sek niin lämmöt putoaa normaaliin...ajaessa sama jos ajaa hiljaista vauhtia matalilla kierroksilla niin lämmöt koholla mutta heti kun pudottaa pienemmän vaihteen niin lämmöt laskee...
Eli missä vika..vesipumppu joka ei jaksa pyörittää vettä koneessa tyhjäkäynnillä/matalilla kierroksilla (eli se "potkuri" irti akselista) vai pelkkä visko joka on noin puolitoistavuotta vanha.
Vai olisiko vika jossain ihan muualla...termari jumissa, vesiventtiili jumissa tms. Kukaan törmänyt vastaavaan.
Kone kun lämpenee niin välillä (ei joka kerta) lämmöt nousee siihen vähän punarajan alle. Eli ei keitä mutta siinä rajoilla. Silloin kun lämmöt korkealla sisään tulee pelkkää kylmää ilmaa, kun lämmöt normaalit niin myös sisälle tulee lämmintä.
Kun lämmöt korkealla visko on löysä eli sen voi pysäyttää kädellä lyömällä surutta sormet väliin...eli ei mitään vastusta. Kun nostaa kierrokset about 2500rpm kohdille noin 10-15 sek niin lämmöt putoaa normaaliin...ajaessa sama jos ajaa hiljaista vauhtia matalilla kierroksilla niin lämmöt koholla mutta heti kun pudottaa pienemmän vaihteen niin lämmöt laskee...
Eli missä vika..vesipumppu joka ei jaksa pyörittää vettä koneessa tyhjäkäynnillä/matalilla kierroksilla (eli se "potkuri" irti akselista) vai pelkkä visko joka on noin puolitoistavuotta vanha.
Vai olisiko vika jossain ihan muualla...termari jumissa, vesiventtiili jumissa tms. Kukaan törmänyt vastaavaan.
Comment