Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämpöongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #31
    Katoaako sieltä nestettä? Yksi vaihtoehto on, että järjestelmä ei pidä painetta, eli siellä on joku painetta vuotava kohta. Tyypillisiä on jäähdyttäjä, paisuntasäiliö ja sen korkki, termarin muovikotelo, letkut. Search:llä löytää paljon juttua. Ja voihan sieltä mitata nesteestä myös häkäarvot, jolla selviää onko kyseessä pahempi vika, kannetiivisite/kansi.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • bmwbil
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 230
      • Varsinais-Suomi

      #32
      Lämpöongelma tuli minullekin. Neuvoja kaivattaisiin

      Ajelin autolla pidempää matkaa. Auto toimi moitteetta mutta sitten huomasin, että lämmöt olivat nousseet punaiselle. Pysäytin ja odottelin jonkin aikaa, laitoin lämmityslaitteen puhaltamaan täysillä lämmintä. Lämmöt laskivatkin normaaliin, mutta nousivat jonkin ajan kuluttua taas punaiselle. Lämmityslaite puhalsi sisälle viileää ilmaa, mutta oli ennen vikaa, puolisen tuntia aiemmin puhaltanut tosi hyvin lämmintä. Pysäytin, avasin korkin ja vesi tulvi ulos. Pistin korkin kiinni ja pääsin kotiin lämpöjen ollessa normaalit. Mistä kannattaisi alkaa hakea vikaa? Vesipumppu, termari, vuotavat letkut yms.?
      Last edited by bmwbil; 30-12-2009, 19:35.
      Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

      Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

      Now: Lamborghini Gallardo 2006
      Bmw E39 520 i M5 look (98)

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        Mahtaisko olla vesipumpusta siivet irti akselista. Toki toinen mahis on että on imaissut ilmaa järjestelmään, jos vaikkapa on hissukseen vuotanut jostain aikansa.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • bmwbil
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 230
          • Varsinais-Suomi

          #34
          Kunnossa

          Originally posted by bmwbil View Post
          Ajelin autolla pidempää matkaa. Auto toimi moitteetta mutta sitten huomasin, että lämmöt olivat nousseet punaiselle. Pysäytin ja odottelin jonkin aikaa, laitoin lämmityslaitteen puhaltamaan täysillä lämmintä. Lämmöt laskivatkin normaaliin, mutta nousivat jonkin ajan kuluttua taas punaiselle. Lämmityslaite puhalsi sisälle viileää ilmaa, mutta oli ennen vikaa, puolisen tuntia aiemmin puhaltanut tosi hyvin lämmintä. Pysäytin, avasin korkin ja vesi tulvi ulos. Pistin korkin kiinni ja pääsin kotiin lämpöjen ollessa normaalit. Mistä kannattaisi alkaa hakea vikaa? Vesipumppu, termari, vuotavat letkut yms.?
          Vesipumppu ja termostaatti vaihdettiin uusiin. Nyt tulee sisälle mukavan lämmintä ilmaa eikä lämpömittarikaan nouse yli puolenvälin.
          Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

          Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

          Now: Lamborghini Gallardo 2006
          Bmw E39 520 i M5 look (98)

          Comment

          • Nora
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 353
            • Tuusula

            #35
            Nostetaas tätä vähän..

            Auto e39 535i v8 vm-97, hukkaa jäähdytinnesteitä ja _PALJON_

            Vaihdettu:
            -Vesipumppu
            -Termari
            -Alavesiletku
            -Paisuntasäiliö
            -Paisarin korkki+letku

            Syyläriä silmämääräisesti katseltu eikä halkeiluja näy, lämmöt pysyy normilukemissa, eli ei siis keitä.. Mistähän sit aloittais tutkimisen, kaikki letkut kunnossa.. Termarinkoteloa kyselin, mutta kuulemma 535:ssa ei tehdasasennuksissa edes moista ole, kyllä sitten esim.525:sta löytyy..

            Apuja kaivataan..
            Tallissa:
            BMW E39 535iA
            BMW E36 325i
            Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo

            Ex
            E36 318is
            E36 325i
            E46 320d
            E38 735 V8
            E61 530d
            E61 535d
            F11 535d

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #36
              Onkos imusarjan takaa lämppärin vesiventtiilille menevä letku tsekattu siellä moottori takapään ja tulipellin välissä ? Se taitaa olla yksi tyypillinen ratkeava letku ja se kyllä hukkaa vettä ja paljon ..
              Last edited by jartsa02; 29-01-2010, 16:22.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • Nora
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 353
                • Tuusula

                #37
                Ei ole tuota letkua katsottu, se sitten seuraavaksi katsomaan..
                Tallissa:
                BMW E39 535iA
                BMW E36 325i
                Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo

                Ex
                E36 318is
                E36 325i
                E46 320d
                E38 735 V8
                E61 530d
                E61 535d
                F11 535d

                Comment

                • bmwbil
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 230
                  • Varsinais-Suomi

                  #38
                  Lämmöt nousi taas

                  Originally posted by bmwbil View Post
                  Vesipumppu ja termostaatti vaihdettiin uusiin. Nyt tulee sisälle mukavan lämmintä ilmaa eikä lämpömittarikaan nouse yli puolenvälin.
                  Nyt nousi taas lämmöt reilusti yli puolenvälin ja tein tuon, että laitoin lämmityslaitteen puhaltamaan täysillä sisälle lämmintä. Mittari putosikin puoleenväliin. Mitäs luulette asiantuntijat, riittääkö nyt pelkkä mahdollisesti jäätyneen lumen sulatteleminen. Tuon viimeisimmän korjauksen jälkeen ei ole lämpöjen kanssa ollut mitään ongelmia. Miten tuota lumen kerääntymistä voisi ehkäistä, jos vika on siinä. Autossahan on M5 puskuri. Olisko tuon ritilän peittämisestä hyötyä. Näin lumisia talvia ei ole aikoihin ollutkaan. Harmittaa, sillä auto on toiminut muuten lähes moitteetta.
                  Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

                  Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

                  Now: Lamborghini Gallardo 2006
                  Bmw E39 520 i M5 look (98)

                  Comment

                  • Ozzy #69#
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1646
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Mikäs mättää, lämmöt normaalit, mutta ei puhalla lämmintä kabiiniin? Pääsiköhän ilmaa järjestelmään, kun otin paisarin alaropun auki ja laskin n. litran nestettä ulos ja laitoin raakaa tilalle tarkoituksena saada hieman enemmän pakkasta kestävät nesteet....
                    G20 330e M-Sport sunset orange

                    Comment

                    • bmwbil
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 230
                      • Varsinais-Suomi

                      #40
                      Originally posted by bmwbil View Post
                      Nyt nousi taas lämmöt reilusti yli puolenvälin ja tein tuon, että laitoin lämmityslaitteen puhaltamaan täysillä sisälle lämmintä. Mittari putosikin puoleenväliin. Mitäs luulette asiantuntijat, riittääkö nyt pelkkä mahdollisesti jäätyneen lumen sulatteleminen. Tuon viimeisimmän korjauksen jälkeen ei ole lämpöjen kanssa ollut mitään ongelmia. Miten tuota lumen kerääntymistä voisi ehkäistä, jos vika on siinä. Autossahan on M5 puskuri. Olisko tuon ritilän peittämisestä hyötyä. Näin lumisia talvia ei ole aikoihin ollutkaan. Harmittaa, sillä auto on toiminut muuten lähes moitteetta.
                      Lisään vielä tuohon äskeiseen sen, että ylävesiletku on lämmin, alavesiletku on kylmä eikä vesi tulvinut yli korkkia auki kiertäessäni.
                      Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

                      Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

                      Now: Lamborghini Gallardo 2006
                      Bmw E39 520 i M5 look (98)

                      Comment

                      • Ozzy #69#
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1646
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Originally posted by Ozzy #69# View Post
                        Mikäs mättää, lämmöt normaalit, mutta ei puhalla lämmintä kabiiniin? Pääsiköhän ilmaa järjestelmään, kun otin paisarin alaropun auki ja laskin n. litran nestettä ulos ja laitoin raakaa tilalle tarkoituksena saada hieman enemmän pakkasta kestävät nesteet....
                        Ja kone siis m50b25....
                        Anybody??????
                        G20 330e M-Sport sunset orange

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          #42
                          Ilmaa järjestelmässä, eli ilmauksella lähtee liikkeelle niin hyvä tulee
                          M550d

                          Comment

                          • Ozzy #69#
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1646
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            Originally posted by jumbo View Post
                            Ilmaa järjestelmässä, eli ilmauksella lähtee liikkeelle niin hyvä tulee
                            Hyvä näin arvelinkin, mutta täytyi varmistaa. .
                            Eikun auto luiskaan, pullo esiin ja pumppaileen
                            G20 330e M-Sport sunset orange

                            Comment

                            • bmwbil
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 230
                              • Varsinais-Suomi

                              #44
                              Originally posted by Ozzy #69# View Post
                              Hyvä näin arvelinkin, mutta täytyi varmistaa. .
                              Eikun auto luiskaan, pullo esiin ja pumppaileen
                              Laita nestettä korkkia myöten ja anna kierroksia korkin ollessa auki samoinkuin korkin vieressä oleva ilmausruuvi. Joudut ehkä sen jälkeenkin vielä lisäämään nestettä. Tein itse tuon saman tänään ja se auttoi. Nestettä meni varmaan toista litraa, mutta nyt puhaltaa lämmintä. Samalla pystyy lisäämään pakkaskestävyyttä kaatamalla jäähdyttäjään raakaa nestettä.
                              Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

                              Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

                              Now: Lamborghini Gallardo 2006
                              Bmw E39 520 i M5 look (98)

                              Comment

                              • Bimer
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 359
                                • Hkää

                                #45
                                KIIRE! Tarvitsisi vähän tietoa E39:n paisuntasäiliöstä; paisari alkoi vuotaa alareunasta ja soitin KL-varaosiin josta tilasin paisarin + korkin. Nyt kun aloin purkamaan vanhaa irti niin uusi tarvikepaisari vaikuttaa vähän turhan erilaiselta kuin alkuperäinen. Alkuperäiseen saa esim. erikseen tilattua alatiivisteen mutta tässä tarvikemalissa ei vaikuttaisi olevan edes tiivistepintaa alapäässä. Vaikuttaisi että tarvikepaisarissa ei ole minkäänlaisia kiinnityksiä kun alkuperäinen on kahdella torxilla kiinni jäähdyttimen kannessa, ja esim. alavesiletku tulee pystysuunnassa vert. alkuperäisen vaakakiinnitykseen. Kuitissa lukee että pitäisi käydä aikalailla kaikkiin E36:sta, E39:n, E38:n ym. kutoskoneisiin.
                                Talvella: Ford Sierra iS
                                Kesällä: E92 335d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎