Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämpöongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #46
    Originally posted by Bimer View Post
    KIIRE! Tarvitsisi vähän tietoa E39:n paisuntasäiliöstä; paisari alkoi vuotaa alareunasta ja soitin KL-varaosiin josta tilasin paisarin + korkin. Nyt kun aloin purkamaan vanhaa irti niin uusi tarvikepaisari vaikuttaa vähän turhan erilaiselta kuin alkuperäinen. Alkuperäiseen saa esim. erikseen tilattua alatiivisteen mutta tässä tarvikemalissa ei vaikuttaisi olevan edes tiivistepintaa alapäässä. Vaikuttaisi että tarvikepaisarissa ei ole minkäänlaisia kiinnityksiä kun alkuperäinen on kahdella torxilla kiinni jäähdyttimen kannessa, ja esim. alavesiletku tulee pystysuunnassa vert. alkuperäisen vaakakiinnitykseen. Kuitissa lukee että pitäisi käydä aikalailla kaikkiin E36:sta, E39:n, E38:n ym. kutoskoneisiin.
    Minkä ikäisnen ja mikä polttoaine?
    Oletin, että auto on prefacelift bensakoneella. Onko ostamasi osa linkin kuvan kaltainen?
    Oletko jo irrottanut vanhan ja verrannut sitä uuteen osaan?

    Comment

    • Bimer
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 359
      • Hkää

      #47
      Originally posted by Matula View Post
      Minkä ikäisnen ja mikä polttoaine?
      Oletin, että auto on prefacelift bensakoneella. Onko ostamasi osa linkin kuvan kaltainen?
      Oletko jo irrottanut vanhan ja verrannut sitä uuteen osaan?

      http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=17&fg=05
      520i 9/97, alkuperäinen näyttää hyvin kuvan kaltaiselta mutta tarvikemalli on kyllä kaukana tuosta. Esim. alaosa on ns. pyöreä ja minkäänlaista tiivistystä ei ole vaan paisari on "umpinainen". Alkuperäinen vuotaa juurikin tuolta alareunasta, tiivisteiden yläpäästä. Onko alkuperäinen kiinni alhaalta siis vain nostamalla?
      Talvella: Ford Sierra iS
      Kesällä: E92 335d

      Comment

      • M-extension
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 9
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by Bimer View Post
        520i 9/97, alkuperäinen näyttää hyvin kuvan kaltaiselta mutta tarvikemalli on kyllä kaukana tuosta. Esim. alaosa on ns. pyöreä ja minkäänlaista tiivistystä ei ole vaan paisari on "umpinainen". Alkuperäinen vuotaa juurikin tuolta alareunasta, tiivisteiden yläpäästä. Onko alkuperäinen kiinni alhaalta siis vain nostamalla?
        Tarvikepaisari on jotakin väärää mallia. Vie takasin liikkeeseen ja hommaa alkuperäinen paisari tai kokonaan uusi syyläri. KL:ssä muistaakseni 60€ se pelkkä paisari.

        Itsellä oli samanlaista vikaa ja purin paisarin syyläristä irti. Paljastuikin, että paisari todellisuudessa vuoti tuolta yli/ohivirtausputkesta. Putki valutti paisarin kuvetta pitkin nestettä sen alaosaan, joka näytti että se vuotaisi paisarin alaosasta. Paisari oli jonkin verran pullistunutkin jo. Päätin ostaa kokonaan uudensyylärin, koska tuo muovipääty syylärissä on kumminkin jo muotoutunut siihen vanhaan paisariin, että saattaisi olla ettei se pysy tiiviinä kovin kauaa sillä uudella paisarilla.

        Paisari lähtee irti syyläristä ylöspäin nostaen. Torxit pois, pohjasta muovinen mutteri irti. Mutterinreijästä puukeppi sisään niin, että se vastaa paisarin sisällä olevaan olkaan ja naputtaa sen varovasti irti.

        Comment

        • Bimer
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 359
          • Hkää

          #49
          Originally posted by M-extension View Post
          Tarvikepaisari on jotakin väärää mallia. Vie takasin liikkeeseen ja hommaa alkuperäinen paisari tai kokonaan uusi syyläri. KL:ssä muistaakseni 60€ se pelkkä paisari.

          Itsellä oli samanlaista vikaa ja purin paisarin syyläristä irti. Paljastuikin, että paisari todellisuudessa vuoti tuolta yli/ohivirtausputkesta. Putki valutti paisarin kuvetta pitkin nestettä sen alaosaan, joka näytti että se vuotaisi paisarin alaosasta. Paisari oli jonkin verran pullistunutkin jo. Päätin ostaa kokonaan uudensyylärin, koska tuo muovipääty syylärissä on kumminkin jo muotoutunut siihen vanhaan paisariin, että saattaisi olla ettei se pysy tiiviinä kovin kauaa sillä uudella paisarilla.

          Paisari lähtee irti syyläristä ylöspäin nostaen. Torxit pois, pohjasta muovinen mutteri irti. Mutterinreijästä puukeppi sisään niin, että se vastaa paisarin sisällä olevaan olkaan ja naputtaa sen varovasti irti.
          Pitää postittaa tuo takaisin ja kysellä sopivaa mallia, ihme ettei kerralla osu oikein noin "yleismallin" vessaan. Kiitos infosta!
          Talvella: Ford Sierra iS
          Kesällä: E92 335d

          Comment

          • M-extension
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 9
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by Bimer View Post
            Pitää postittaa tuo takaisin ja kysellä sopivaa mallia, ihme ettei kerralla osu oikein noin "yleismallin" vessaan. Kiitos infosta!
            Kannattaa ihan varmuuden vuoksi mainita minkälainen vaihteisto autossa on. Muistaakseni KL:ssäkin erikseen syylärit automaattija manuaalivaihteiseen. En nyt ole varma onko sitten tuo paisari juurikin erilainen vaiko sitten syyläri erikokonen tms.

            Comment

            • Bimer
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 359
              • Hkää

              #51
              Originally posted by M-extension View Post
              Kannattaa ihan varmuuden vuoksi mainita minkälainen vaihteisto autossa on. Muistaakseni KL:ssäkin erikseen syylärit automaattija manuaalivaihteiseen. En nyt ole varma onko sitten tuo paisari juurikin erilainen vaiko sitten syyläri erikokonen tms.
              Joo revin vanhan irti ja ei tosiaankaan käy tuo tarvikepaisari. Soitin tuonne ja näytti tällä kertaa toista varaosanumeroa eli sellainen tilaukseen.
              Talvella: Ford Sierra iS
              Kesällä: E92 335d

              Comment

              • Bimer
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 359
                • Hkää

                #52
                Näköjään tuo vastakappale sen verran muotoutunut että ei näkynyt uusi paisari uudella alatiivisteellä pitävän. Seuraavaksi jäähdytin uusintaan vai onko muita vaihtoehtoja?
                Talvella: Ford Sierra iS
                Kesällä: E92 335d

                Comment

                • waudeville
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 2089
                  • Nokia

                  #53
                  kato nyt tuolta myydään osastolta jos vaikka löytyis koko paketti
                  e34 540ia -94 Batmobile
                  candy-king

                  ex: e32 735i -89
                  e34 525i -89

                  Comment

                  • Bimer
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 359
                    • Hkää

                    #54
                    Mistähän tuon jäähdyttimen saisi edullisimmin? Taitaa paisuntasäiliö kuulua pakettiin?
                    Talvella: Ford Sierra iS
                    Kesällä: E92 335d

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4630
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by Bimer View Post
                      Mistähän tuon jäähdyttimen saisi edullisimmin? Taitaa paisuntasäiliö kuulua pakettiin?
                      itse tilasin ebaysta e46:n syylärin.. tais olla jotain hiukan päälle sata euroa. Paisuntasäiliö ei tule uuden jäähdyttäjän mukana.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • dumppi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 4351
                        • sotkamo

                        #56
                        lainataas tätä.. elikkä, eilen ajelin normaalisti töistä kotiin kunnes huomasin pari kilsaa kanssa-autoilijan ohittamisen jälkeen et lämmöt melkeen tapissa veikkaisin että siinä ohituksessa ne lämmöt on noussu mut varmuutta ei ole, eli tiiä sit miten kauan on lämmöt kerenny olla ylhäällä:think Noh! auto sammuksiin ja levikkeelle stoppi ja vanahan siellä perässä tuli.. eli puhalsi nesteitä pihalle. mitään savuja ei mistään nostellu eli vois olettaa että ei ole ihan kiehumaan asti päässy:think annoin jäähtyä ja lisäsin vettä ja kunhan lämmöt oli mittarin mukaan normaalissa niin auto käyntiin lämmöt täysille, EI puhaltanu lämmintä ja nosti taas lämmöt.. auto hinaamalla kotia ja purkamaan... vesipumppu kappaleina ja syyläri pullistunu palloksi ylä ja alalaidoista ja murtu rikki alhaalta kulmasta, eli painetta on jonkun verran ehtiny tekemään.. osat tilailtu ja vaihetaan ku keretään mut onko nyt syytä pelätä että kansipahviki olis palanu tai pahimmassa tapauksessa kansi haljennu.. ja auto on m52b25 vm.95...
                        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                        e36 325i coupé R.I.P
                        e30 316 2d
                        e36 318is coupé
                        e36 323i 4d ac schnitzer replica


                        Käyttis: e39 523i 4d
                        Originally posted by rizzo
                        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                        |Sotkamo Connection|

                        Comment

                        • ockelbo4500
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 926
                          • Sotkamo--Oulu

                          #57
                          Tutun 325( M50B25) oli tänään tehnyt seuraavaa.
                          Jonkinlaisen kyläpyörittelyn ja kaasunpoljennan jälkeen oli ensimmäisenä oireena pukannut nestettä apumiehen jalkatilaan.

                          Tämän jälkeen auto parkkiin ja huomio, että meinaa puskea nestettä ulos. Olivat ilmeisesti yrittäneet ilmata huonoin tuloksin.
                          Mielenkiintoista asiassa on mielestäni se, että putket lämppärin kennolle oli ollu ihan kuumat, vaikka kaikki säädöt kylmällä. No nestevuoto jalkatilasta oli ollut aika lailla hetkellinen ja loppunut sitten.

                          Tähän mennessä lämmöt oli kuulema pysyny koko ajan keskellä. Ilmailuyritysten jälkeen olivat hieman matkaa ajaneet niin oli meinannut alkaa lämpöjäkin hieman nostaa.


                          Oma arvio tapahtuneesta on se, että vesipumppu korkkasi, jonka seurauksena tapahtui mitä tapahtui.
                          Nyt vain kiinnostaisi tietää, että voiko tuo neste apumiehen jalkatilaan tulla mistään muualta kuin lämppärin kennosta. Eli pääsikö käymään niin huono tuuri, että vesipumpun korkattua teki painetta ja kenno räjähti? Vai onko muita mahdollisuuksia?
                          Last edited by ockelbo4500; 10-08-2010, 07:58.
                          BMW E84 X1 18dXdrive -14

                          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                          Ex, E46 320 d Touring -01
                          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                          Comment

                          • dumppi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 4351
                            • sotkamo

                            #58
                            Originally posted by dumppi View Post
                            lainataas tätä.. elikkä, eilen ajelin normaalisti töistä kotiin kunnes huomasin pari kilsaa kanssa-autoilijan ohittamisen jälkeen et lämmöt melkeen tapissa veikkaisin että siinä ohituksessa ne lämmöt on noussu mut varmuutta ei ole, eli tiiä sit miten kauan on lämmöt kerenny olla ylhäällä:think Noh! auto sammuksiin ja levikkeelle stoppi ja vanahan siellä perässä tuli.. eli puhalsi nesteitä pihalle. mitään savuja ei mistään nostellu eli vois olettaa että ei ole ihan kiehumaan asti päässy:think annoin jäähtyä ja lisäsin vettä ja kunhan lämmöt oli mittarin mukaan normaalissa niin auto käyntiin lämmöt täysille, EI puhaltanu lämmintä ja nosti taas lämmöt.. auto hinaamalla kotia ja purkamaan... vesipumppu kappaleina ja syyläri pullistunu palloksi ylä ja alalaidoista ja murtu rikki alhaalta kulmasta, eli painetta on jonkun verran ehtiny tekemään.. osat tilailtu ja vaihetaan ku keretään mut onko nyt syytä pelätä että kansipahviki olis palanu tai pahimmassa tapauksessa kansi haljennu.. ja auto on m52b25 vm.95...
                            vesipumppu syyläri ja termari vaihettu viime viikonloppuna.. ilmauksen jälkeen kävin ajamassa reipasta vauhtia parin kilsan testilenkin ja kierroksia annoin välillä ihan kunnolla.. ei nostellut lämpöjä ja puhalsi kuumaa paremmin ku ikinä mun aikana.. toimi siis normaalisti.. sittemmin auto oli seissyt jonkun vajaat kolme tuntia ja lisäsin siihen kylmän rajaan nesteet.. käytiin illalla ajelemassa joku vajaa tunti auto välillä parkissa ja välillä ajeltiin eli normipilistä.. ei nostellut lämpöjä.. sitten ku taas yöllä lähettiin kuskaamaan porukkaa niin nosti lämmöt lähes punaselle.. auto seis ja ilmaus ruuvia varovasti löysäämään.. puhalsi kunnolla vesihöyryä ja ilmaa ja välillä roiski myös nestettä yritettiin sitä siinä sitten ilmailla mut oli vähän huono kun ei saanut auton keulaa ilmaan ja muutenkin ku kuuma kone.. eipä siinä muuta voinu ku ilmausruuvi aukinaisena ajella kotiin ja siinäpä se nyt on seissy viikon verran.. olisko tässä nyt kansipahvin vaihto vai kokeilisko vielä ilmata uudestaan alusta asti tuolla pepsipullopantetti tekniikalla:think
                            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                            e36 325i coupé R.I.P
                            e30 316 2d
                            e36 318is coupé
                            e36 323i 4d ac schnitzer replica


                            Käyttis: e39 523i 4d
                            Originally posted by rizzo
                            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                            |Sotkamo Connection|

                            Comment

                            • GARFFi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 5547
                              • Kankaanpää

                              #59
                              Itellä ainaki autto kusipullopatentti omiin ongelmiin.
                              MB E220 CDI -10
                              Ex.VW T5.1 -11
                              Ex. Ford Transit Custom -14
                              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                              Ex. VW Golf+ -06
                              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                              Ex. Honda CBR900RR -96
                              Ex. E36 325i Coupé -94
                              Ex. LADA 2105 1200S -89
                              Ex. LADA 2107 1300S -87
                              Ex. E36 320i -91

                              Comment

                              • maverikki
                                Newbiemmer
                                • Jan 2007
                                • 5
                                • pohjanmaa

                                #60
                                Kertokaas joku mikä on ton anturin nimi joka ilmoittaa "Kuhlwasserdt. prufen" eli Tarkista jäähdytinnesteen määrää. Ja missä se on.

                                Autona e39 540 -98 automaatti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎