Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 3,2 hajosi huollosta tullessa *NYT KORJATTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mtv67
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 364
    • Kokkola

    #31
    Originally posted by RedBullet View Post
    Niin, siis imemällä alipainepumpulla. Ilmeisesti mittatikun reiästä...? Jää muuten kuulemma vanhaa öljyä enemmän pohjalle, kuin valuttamalla. :think

    "Alkuperäinen öljyproppu on ontto ja jos sitä kiristää liikaa katkeaa öljyproppu ennen kuin öljypohja ottaa kipeää."

    Kiitti. Toi oli hyvä vinkki.
    Täytyykin tarkastella sitä mutteria. On mulla muutama kuvakin siitä pohjasta, missä näkyy ne halkeamat ja se proppu. Taidan postata tänne.
    Onko auto toiminut hyvin?
    e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
    e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

    Comment

    • Nixon777
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 416
      • Finland

      #32
      Ja onko väännöt väännetty? Pari kk tässä onkin jo kulunut postailusta RedBullet
      Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

      Comment

      • RedBullet
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 256
        • Anttola

        #33
        Auto on toiminut hyvin, paitsi naapurin mielestä. Olin nimittäin eilen konepelti pystyssä tuossa pihalla ja vaihtelin palaneen lähivalon ja sulat. Tuli sitten herra siihen synnyttämään, että miten noita Bemareita saa aina olla korjaamassa...

        Ilmeisesti Primerassa on polttimot ikuisia.

        Vääntö on vielä kesken. Ja kiirettä pukkaa.
        Piti olla pari viikkoa reissussa, niin täytyy vähän tiedustella, että mitä on saatu aikaiseksi.

        Pitäs yrittää pienentää noi öljypohjan kuvat, niin postailen sit tänne.

        Piti vielä todeta, että sain sen kuitin tuosta isostakin rempasta, ja arvatkaahan oliko siihen merkitty kaikki, vaikka sitä erikseen pyysin...
        No coffee breaks... No weekends... No sick days...

        "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

        Comment

        • BMWSaloon
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 281

          #34
          Originally posted by mtv67 View Post
          Taidan laittaa hinauspalvelu firman pystyyn noilla hinnoilla
          Menee muuten OT:ksi mutta kun alat tota hintaa laskemaan niin se hinausauto kulkee kuitenkin esim kaksi kertaa ton 110Km eli 220Km eli kilometrikorvaukset sun muut ajankohtaan liittyvät lisät niin kyllä siitä syntyy tollasia summia:think

          Nimim. Muutaman kilometrin tollaisia ajelleena.

          Comment

          • mtv67
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 364
            • Kokkola

            #35
            Originally posted by BMWSaloon View Post
            Menee muuten OT:ksi mutta kun alat tota hintaa laskemaan niin se hinausauto kulkee kuitenkin esim kaksi kertaa ton 110Km eli 220Km eli kilometrikorvaukset sun muut ajankohtaan liittyvät lisät niin kyllä siitä syntyy tollasia summia:think

            Nimim. Muutaman kilometrin tollaisia ajelleena.
            Tääl yhel paikalisella on hinnat,50€ lähtö + 1€/km ajankohdasta riippumatta.
            e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
            e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

            Comment

            • BMWSaloon
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 281

              #36
              OT:aika hyvin jos lähtee sunnuntai yönä klo 2 hakemaan 110km päästä autoa korjaamolle samaan hintaan kun tiistaina päivällä klo11:think:think
              tolla kaverilla on sitte varmaan töitä paljon..

              Mut sori ei pilata toisten threadia enempää...

              Comment

              • mtv67
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 364
                • Kokkola

                #37
                Originally posted by BMWSaloon View Post
                OT:aika hyvin jos lähtee sunnuntai yönä klo 2 hakemaan 110km päästä autoa korjaamolle samaan hintaan kun tiistaina päivällä klo11:think:think
                tolla kaverilla on sitte varmaan töitä paljon..

                Mut sori ei pilata toisten threadia enempää...
                Jep,ei pilata.Pääasia ett red bullet sai autonsa kuntoon.
                e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                Comment

                • RedBullet
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 256
                  • Anttola

                  #38
                  Tässä kuvia öljypohjasta...
                  Attached Files
                  No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                  "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                  Comment

                  • MunBemu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 27
                    • Varkaus

                    #39
                    just just.. millähän tuotakin pulttia on väännetty kiinni.. mutterimyllylläkö?
                    BMW - Ajamisen iloa

                    Comment

                    • marko.m
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 333
                      • Keminmaa

                      #40
                      Originally posted by MunBemu View Post
                      just just.. millähän tuotakin pulttia on väännetty kiinni.. mutterimyllylläkö?
                      On kumma että ammattikorjaamolla onnistuvat tuommosen mokan tekemään. Tuntuis että proppu pysyy pienemmälläkin momentilla kiinni. Mulla oli edellisen lamdan asentaja vetassu lamdan sen verran tiukalle että oli putkesta korkannut kierre. Onneksi siihen saa vielä lamdan kiinnitettyä. Niissä on sen takia tiivisteprikka välissä ettei tavitse soimaan laittaa.
                      316i e46 -04.
                      Ex. 525i e34 -91

                      Comment

                      • mtv67
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 364
                        • Kokkola

                        #41
                        Originally posted by RedBullet View Post
                        Tässä kuvia öljypohjasta...
                        Laita kuvia autostas. Mielummin niitä kahtelee,ku rikkinäistä öljypohjaa
                        e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                        e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                        Comment

                        • RedBullet
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 256
                          • Anttola

                          #42
                          Originally posted by marko.m View Post
                          On kumma että ammattikorjaamolla onnistuvat tuommosen mokan tekemään. Tuntuis että proppu pysyy pienemmälläkin momentilla kiinni. Mulla oli edellisen lamdan asentaja vetassu lamdan sen verran tiukalle että oli putkesta korkannut kierre. Onneksi siihen saa vielä lamdan kiinnitettyä. Niissä on sen takia tiivisteprikka välissä ettei tavitse soimaan laittaa.
                          Ja jotkut jaksavat hämmästellä, että miksi en vie ihan mihin tahansa korjaamolle...

                          Kait joku kesämies ollu kyseessä... Jäätävillä hauiksilla murjonut mun ämmää. :think No, minun maksettavaksi tais jäädä...

                          Originally posted by mtv67 View Post
                          Laita kuvia autostas. Mielummin niitä kahtelee,ku rikkinäistä öljypohjaa
                          Totta, ja varsinkin kun se on niin siisti . Mut ne pitäis laittaa tonne toiselle puolelle. Tänne laittelen vielä kuvat välikannesta, nokista ja laahaimesta. Jos jotain sattuu kiinnostamaan.
                          No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                          "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                          Comment

                          • RedBullet
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 256
                            • Anttola

                            #43
                            Jaa-a

                            Tämä asia ei olekaan loppuun asti puitu.

                            Taitaa joutua reklamoimaan tuosta öljypohjan korjauksestakin. Ei oikein saumat pitänyt. Ja säteilijän vastus oli jätetty laittamatta paikalleen.
                            Myös venttiilikopan tiiveyttä oli yritetty silikonilla parannella...

                            Aika askartelua.
                            No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                            "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                            Comment

                            • SledgeHammer82
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1651
                              • Pk-seutu

                              #44
                              Originally posted by RedBullet View Post
                              Jaa-a

                              Tämä asia ei olekaan loppuun asti puitu.

                              Taitaa joutua reklamoimaan tuosta öljypohjan korjauksestakin. Ei oikein saumat pitänyt. Ja säteilijän vastus oli jätetty laittamatta paikalleen.
                              Myös venttiilikopan tiiveyttä oli yritetty silikonilla parannella...

                              Aika askartelua.
                              Ainakin M50-koneessahan venttiilikopan virallisessa vaihto-ohjeessa neuvotaan iskemään lisäämään tiivistemassaa VANOS-yksikön/ketjusuojuksen saumakohtaan:



                              Samaa peruahan tuo sinun moottorisi taitaa olla, joten en yhtään ihmettelisi vaikka virallinenkin ohje käskisi tiivisteainetta lisäämään.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #45
                                Ei ollut tässä kysymys tiivisteaineen lisäämisestä saumakohtiin vaan siitä että alkuperäisen tiivisteen kanssa oli koko matkalta laitettu silikonia. Ja samalla tavalla kasattu myös ketjukotelo jne.
                                Kyllä ton tietysti siinä mielessä ymmärtää jos noita osia on otettu useampaan otteeseen irti mutta esim venakopan tiiviste on kumia ja jos se on jossainvälissä uusittu, voi sen käyttää vielä uudestaan useamman kerran ilman että tarvii sotkea silikoneja väliin koska tiiviste on elastinen vielä.

                                Moottorissa käytetty tiivisteaine näytti enemmänkin tavalliselta mustalta yleissilikonilta kuin moottoriin tarkoitetulta tiivisteaineelta, eli todennäköisesti kyseinen aine ei parhaalla mahdollisella tavalla kestä öljyjä ja lämpötilanvaihteluita. Tätä päätelmää tukee myös se että koko moottori oli esim. ketjukotelon saumakohtien ympäriltä todella öljyinen. :think
                                Jos koneeseen tehdään kuitenkin noinkin suuri remontti, tuskin osia paskasena takasin laitetaan...
                                Last edited by Supa; 25-06-2009, 23:43.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎