Niin, siis imemällä alipainepumpulla. Ilmeisesti mittatikun reiästä...? Jää muuten kuulemma vanhaa öljyä enemmän pohjalle, kuin valuttamalla. :think
"Alkuperäinen öljyproppu on ontto ja jos sitä kiristää liikaa katkeaa öljyproppu ennen kuin öljypohja ottaa kipeää."
Kiitti. Toi oli hyvä vinkki.
Täytyykin tarkastella sitä mutteria. On mulla muutama kuvakin siitä pohjasta, missä näkyy ne halkeamat ja se proppu. Taidan postata tänne.
Ja onko väännöt väännetty? Pari kk tässä onkin jo kulunut postailusta RedBullet
Kokeile taikatryffeleitä,niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!
Auto on toiminut hyvin, paitsi naapurin mielestä. Olin nimittäin eilen konepelti pystyssä tuossa pihalla ja vaihtelin palaneen lähivalon ja sulat. Tuli sitten herra siihen synnyttämään, että miten noita Bemareita saa aina olla korjaamassa...
Ilmeisesti Primerassa on polttimot ikuisia.
Vääntö on vielä kesken. Ja kiirettä pukkaa.
Piti olla pari viikkoa reissussa, niin täytyy vähän tiedustella, että mitä on saatu aikaiseksi.
Pitäs yrittää pienentää noi öljypohjan kuvat, niin postailen sit tänne.
Piti vielä todeta, että sain sen kuitin tuosta isostakin rempasta, ja arvatkaahan oliko siihen merkitty kaikki, vaikka sitä erikseen pyysin...
No coffee breaks... No weekends... No sick days...
"What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."
Taidan laittaa hinauspalvelu firman pystyyn noilla hinnoilla
Menee muuten OT:ksi mutta kun alat tota hintaa laskemaan niin se hinausauto kulkee kuitenkin esim kaksi kertaa ton 110Km eli 220Km eli kilometrikorvaukset sun muut ajankohtaan liittyvät lisät niin kyllä siitä syntyy tollasia summia:think
Menee muuten OT:ksi mutta kun alat tota hintaa laskemaan niin se hinausauto kulkee kuitenkin esim kaksi kertaa ton 110Km eli 220Km eli kilometrikorvaukset sun muut ajankohtaan liittyvät lisät niin kyllä siitä syntyy tollasia summia:think
Nimim. Muutaman kilometrin tollaisia ajelleena.
Tääl yhel paikalisella on hinnat,50€ lähtö + 1€/km ajankohdasta riippumatta.
OT:aika hyvin jos lähtee sunnuntai yönä klo 2 hakemaan 110km päästä autoa korjaamolle samaan hintaan kun tiistaina päivällä klo11:think:think
tolla kaverilla on sitte varmaan töitä paljon..
OT:aika hyvin jos lähtee sunnuntai yönä klo 2 hakemaan 110km päästä autoa korjaamolle samaan hintaan kun tiistaina päivällä klo11:think:think
tolla kaverilla on sitte varmaan töitä paljon..
Mut sori ei pilata toisten threadia enempää...
Jep,ei pilata.Pääasia ett red bullet sai autonsa kuntoon.
No coffee breaks... No weekends... No sick days...
"What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."
just just.. millähän tuotakin pulttia on väännetty kiinni.. mutterimyllylläkö?
On kumma että ammattikorjaamolla onnistuvat tuommosen mokan tekemään. Tuntuis että proppu pysyy pienemmälläkin momentilla kiinni. Mulla oli edellisen lamdan asentaja vetassu lamdan sen verran tiukalle että oli putkesta korkannut kierre. Onneksi siihen saa vielä lamdan kiinnitettyä. Niissä on sen takia tiivisteprikka välissä ettei tavitse soimaan laittaa.
On kumma että ammattikorjaamolla onnistuvat tuommosen mokan tekemään. Tuntuis että proppu pysyy pienemmälläkin momentilla kiinni. Mulla oli edellisen lamdan asentaja vetassu lamdan sen verran tiukalle että oli putkesta korkannut kierre. Onneksi siihen saa vielä lamdan kiinnitettyä. Niissä on sen takia tiivisteprikka välissä ettei tavitse soimaan laittaa.
Ja jotkut jaksavat hämmästellä, että miksi en vie ihan mihin tahansa korjaamolle...
Kait joku kesämies ollu kyseessä... Jäätävillä hauiksilla murjonut mun ämmää. :think No, minun maksettavaksi tais jäädä...
Laita kuvia autostas. Mielummin niitä kahtelee,ku rikkinäistä öljypohjaa
Totta, ja varsinkin kun se on niin siisti . Mut ne pitäis laittaa tonne toiselle puolelle. Tänne laittelen vielä kuvat välikannesta, nokista ja laahaimesta. Jos jotain sattuu kiinnostamaan.
No coffee breaks... No weekends... No sick days...
"What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."
Taitaa joutua reklamoimaan tuosta öljypohjan korjauksestakin. Ei oikein saumat pitänyt. Ja säteilijän vastus oli jätetty laittamatta paikalleen.
Myös venttiilikopan tiiveyttä oli yritetty silikonilla parannella...
Aika askartelua.
No coffee breaks... No weekends... No sick days...
"What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."
Taitaa joutua reklamoimaan tuosta öljypohjan korjauksestakin. Ei oikein saumat pitänyt. Ja säteilijän vastus oli jätetty laittamatta paikalleen.
Myös venttiilikopan tiiveyttä oli yritetty silikonilla parannella...
Ei ollut tässä kysymys tiivisteaineen lisäämisestä saumakohtiin vaan siitä että alkuperäisen tiivisteen kanssa oli koko matkalta laitettu silikonia. Ja samalla tavalla kasattu myös ketjukotelo jne.
Kyllä ton tietysti siinä mielessä ymmärtää jos noita osia on otettu useampaan otteeseen irti mutta esim venakopan tiiviste on kumia ja jos se on jossainvälissä uusittu, voi sen käyttää vielä uudestaan useamman kerran ilman että tarvii sotkea silikoneja väliin koska tiiviste on elastinen vielä.
Moottorissa käytetty tiivisteaine näytti enemmänkin tavalliselta mustalta yleissilikonilta kuin moottoriin tarkoitetulta tiivisteaineelta, eli todennäköisesti kyseinen aine ei parhaalla mahdollisella tavalla kestä öljyjä ja lämpötilanvaihteluita. Tätä päätelmää tukee myös se että koko moottori oli esim. ketjukotelon saumakohtien ympäriltä todella öljyinen. :think
Jos koneeseen tehdään kuitenkin noinkin suuri remontti, tuskin osia paskasena takasin laitetaan...
Comment