Ja alustastahan ei tietenkään voi kahteen kertaan mennä prosentteja 4syl->6syl muutos vaatii eri jouset ja niistä menee prosentit kuitenkin, 325i malliin siirryttäessä myös heilahduksenvaimentimet on vaihdettava ja niistä menee prosentit olipa tehtaan kamaa tai alustasarja.
Muahan on kusetettu. En oo muuten noin pitkälle miettinyt et multa periaatteessa otettu prosentit etutolpista kahteen kertaan.
E30 M50b28 -90 Cirrusblau E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Muahan on kusetettu. En oo muuten noin pitkälle miettinyt et multa periaatteessa otettu prosentit etutolpista kahteen kertaan.
Ei ole mitään merkitystä mitä prosentteja paperissa lukee vai lukeeko mitään, siinä vaiheessa kun verottaja kiinnostuu autosta verottaja laskee ainoastaan jäljellä olevat tehtaalla autoon ruuvatut osat.
Jos niitä löytyy yli 50% arvosta niin kaikki ok.
Poislukien kuitenkin muutamat määritellyt osat (3. Ajoneuvon kulutusosien ja yksittäisten kriittisten osien vaihtaminen ei pienennä kanta-ajoneuvon osuutta eikä vaikuta kanta-ajoneuvosta peräisin olevien osien osuuteen.)
Ja alustastahan ei tietenkään voi kahteen kertaan mennä prosentteja 4syl->6syl muutos vaatii eri jouset ja niistä menee prosentit kuitenkin, 325i malliin siirryttäessä myös heilahduksenvaimentimet on vaihdettava ja niistä menee prosentit olipa tehtaan kamaa tai alustasarja.
eli tarkottaaks toi sitä käytännössä et ku mulla on autoon asennettu jo alusta sarja, ni ne ei voi huomioida sitä tulevassa muutoskatsastuksessa? vai ymmärsinkö ihan päin vi**ua?
eli tarkottaaks toi sitä käytännössä et ku mulla on autoon asennettu jo alusta sarja, ni ne ei voi huomioida sitä tulevassa muutoskatsastuksessa? vai ymmärsinkö ihan päin vi**ua?
Riippuu ootko muutoskatsastanu sitä? Vai mitä tarkoitat huomioimisella?
siis mulla on lukee papereissa että auto katsastettu alustasarjalle. mut ei mulla mitää prosentteja siitä kyl oo tullu.
Minäkin muutoskatsastin entisen auton alustasarjalle, eikä otteeseen tullut mitään prosentteja. Liekö konttorin huolimattomuutta vai eivätkö merkkaa niistä prosentteja.
Minäkin muutoskatsastin entisen auton alustasarjalle, eikä otteeseen tullut mitään prosentteja. Liekö konttorin huolimattomuutta vai eivätkö merkkaa niistä prosentteja.
joo mut sitä tässä nyt lähinnä mietinkin että tuskin ne enää tekniikan muutoskatsastuksessa oo niin "huolimattomia".. eli siis voiko ne laittaa mulle tulevasta alustasta sit prosentit?
joo mut sitä tässä nyt lähinnä mietinkin että tuskin ne enää tekniikan muutoskatsastuksessa oo niin "huolimattomia".. eli siis voiko ne laittaa mulle tulevasta alustasta sit prosentit?
Auton alkuperäisosien prosentteja poistuu jokaisesta osasta jonka uusi tekniikka vaatii vahvemmaksi muutettavan, ketään ei kiinnosta milloin se vaihdettiin, nyt vai viime vuonna vai viikko auton valmistuksen jälkeen. Tai minkä muutoksen yhteydessä.
Asia on helponta laskea kun lasket kokoajan montako prosenttia tehtaalla ruuvattuja osia autossasi on vielä kiinni, vain se on merkitsevää verottajalle.
Verottaja muuten on sitten täysin irrallinen funktio katsastuskonttoreihin nähden, sitä ei kiinnosta katsastumiehen merkinnät vaan pelkästään autosta löytyvät alkuperäisosien määrä. Katsastusmiehiäkin on lähtenyt raastupaan velvollisuuksien laiminlyönnistä jos sallineet liikaa muutoksia.
--------
Lisäksi neloskoneisen jouset ovat riittämättömät, uusiksi menee jousetkin jos ei ole kutoskoneisen jousia laitettu.
Auton alkuperäisosien prosentteja poistuu jokaisesta osasta jonka uusi tekniikka vaatii vahvemmaksi muutettavan, ketään ei kiinnosta milloin se vaihdettiin, nyt vai viime vuonna vai viikko auton valmistuksen jälkeen. Tai minkä muutoksen yhteydessä.
Asia on helponta laskea kun lasket kokoajan montako prosenttia tehtaalla ruuvattuja osia autossasi on vielä kiinni, vain se on merkitsevää verottajalle.
Verottaja muuten on sitten täysin irrallinen funktio katsastuskonttoreihin nähden, sitä ei kiinnosta katsastumiehen merkinnät vaan pelkästään autosta löytyvät alkuperäisosien määrä. Katsastusmiehiäkin on lähtenyt raastupaan velvollisuuksien laiminlyönnistä jos sallineet liikaa muutoksia.
--------
Lisäksi neloskoneisen jouset ovat riittämättömät, uusiksi menee jousetkin jos ei ole kutoskoneisen jousia laitettu.
noni tulihan se sieltä sellasella selkokielellä et sen ymmärsin.. kiitoksia!!
Vaihdetut osat on moottori, vaihdelaatikko, kardaani, jäähdytin, 24% ei tullut täyttä 26% koska bensatankkia ei ollut vaihdettu.
Etutolpat jarruineen, etuvakaaja 20mm, taakse lisätty levyjarrut, sekä kallistuksenvakaaja ja tasauspyörästö vaihdettu, yht.4%. Ei tullut täyttä 8% koska etupalkkia ja takakelkkaa ei ollut vaihdettu.
Kunhan vain löydät semmosen leimamiehen, joka ymmärtää autoharrastuksen päälle niin kyllä se siitä...
kannattaaks mun sit alkaa edes vaihtaa noita akselipalkkeja jos kerta menee nuilla yllämainituilla muutoksilla?
elikkäs onkos nuissa vehkeissä samanlaiset moottorin sähköpistokkeet (mitkälie nyt oikeelta hienolta nimeltään onkaan ) tuleeks valmiiks oikeet signaalit vai joutuuko jotai muuttelemaan olennaisesti?
ja sitte onkohan bensapumppu pakollinen vaihtaa vai riittäiskö kakku tuol vanhal m40:sen pumpul?
Ei käy sähköt suoraan, liittimet pitää rakentaa uusiksi.
Bensapumpun, akselipalkit yms. saat kaikki selville osaluetteloita vertaamalla onko samat osanumerot.
Ne jotka on molemmissa samoja ei tarvitse vaihtaa. Jos poikkeaa niin vaihtoon.
Ja samalla syntyy dokumentti katsastuksen koska kriittiset tekniikan osat pitää näyttää konttorilla dokumentista onko samoja vai vaihdettavia.
Pa-pumppua ei kannata vaihtaa, mikäli vanha on kuosillaan, sama osa näet.
Palkkeja ei järjellä ajateltuna ole mitenkään tarpeellista vaihtaa, koskapa niiden erot ovat todella vähäisiä, eivätkä vaikuta mitenkään auton ominaisuuksiin.
Mutta sielläpä konttorilla ei tulisi soveltaa, vaan vaatia palkit vaihdettavaksi, koska niillä on eri varaosanumero.
Ja konttorilla sinun on pystyttävä näyttämään paperilla että onko esimerkiksi autosi etutukivarsi(tai mikä vaan vastaava osa) samalla varaosanumerolla kuin se mihin sitä verrataan.
Paras ja itsekin toimivaksi havaittu keino on tulostaa realoemista/bmwfansista kyseisen osan varaosanumerolla varustettu lappu, missä selvästi lukee missä malleissa sitä on käytetty. Tässä nyt selvennykseksi ja esimerkiksi siitä esimerkkinä käytetystä etutukivarresta dokumentti.
E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti E30 316 4d '89 E36 M3 Coupe '93 F30 318d '13
Ei käy sähköt suoraan, liittimet pitää rakentaa uusiksi.
löytyiskö jostain joku selvä ohje tohon miten noi kannattaa sitte rakentaa? ku ei oikee uskalla lähtee arpomaan että mikä piuha mihinki.. yritin tos katella sähkökaaavioita mut ei löytyny mitää semmost mis olis moottorityypin mukaa, oli vaan joko l-jetronic tai motronic.
Comment