Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akku jälleen tyhjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tetovo
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 29

    Akku jälleen tyhjä

    Auto e39 528 ja auto syö lepotilassa 0,4A. Mitattu kaikki syöntivirrat sulakkeilta --> ok eikä puhalluskaan näyttäisi käyvän itsekseen päällä, lataus 13.8V. Oiskos viisaammat vielä jotain mitä en oon huomioinu?
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #2
    Originally posted by tetovo View Post
    Auto e39 528 ja auto syö lepotilassa 0,4A. Mitattu kaikki syöntivirrat sulakkeilta --> ok eikä puhalluskaan näyttäisi käyvän itsekseen päällä, lataus 13.8V. Oiskos viisaammat vielä jotain mitä en oon huomioinu?
    olethan mitannut virrankulutuksen n.15 (vai oliko 16) min. päästä, kun auto on "nukahtanut"? Virrankulutus putoaa tällöin aika kivasti. Minkä tahansa luukun tai ovenkin avaaminen estää tämän, eli konepelti auki ja odottelua, sitten vasta mittaus...

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      Ja eihän tuo 0,4A ole edes paljon mitään.
      Jos esim. 75Ah:n akku, niin kestää teoriassa n. 190 tuntia, ennen kuin on tyhjä.
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Risto113 View Post
        olethan mitannut virrankulutuksen n.15 (vai oliko 16) min. päästä, kun auto on "nukahtanut"? Virrankulutus putoaa tällöin aika kivasti. Minkä tahansa luukun tai ovenkin avaaminen estää tämän, eli konepelti auki ja odottelua, sitten vasta mittaus...
        Tais tosiaan olla tuon 16 minsaa.

        Comment

        • TMW
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 145
          • Kempele

          #5
          Moi
          otappa irti keulan lisäflektin kaapeli ja mittaa vuotovirta sitten..itsellä ko. kapine veti akkua tyhjäks ennenkuin vika löytyi sieltä

          -Teijo

          Comment

          • T.K.
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 112
            • Kajaani

            #6
            Ja eihän tuo 0,4A ole edes paljon mitään.
            Jos esim. 75Ah:n akku, niin kestää teoriassa n. 190 tuntia, ennen kuin on tyhjä.
            Kyllä mielestäni on paljon 0,4A Etkä pysty käytännössä laskemaan nuin tuota aikaa. Tuossa ajassa olis akku täysin tyhjä, aika jolloin akun jännite laskee esim. alle 10v tulee paljon nopeammin ja se riittää siihen että ei lähde auto käyntiin...
            e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

            Comment

            • siksta
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 675
              • Orimattila

              #7
              Originally posted by T.K. View Post
              Kyllä mielestäni on paljon 0,4A Etkä pysty käytännössä laskemaan nuin tuota aikaa. Tuossa ajassa olis akku täysin tyhjä, aika jolloin akun jännite laskee esim. alle 10v tulee paljon nopeammin ja se riittää siihen että ei lähde auto käyntiin...
              Juuri tuon takia kirjoitin, että teoriassa...
              Enkä auton käyntiin saamisesta maininnut yhtään mitään...
              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

              Comment

              • Cakke
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 27
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Tojopa View Post
                Tais tosiaan olla tuon 16 minsaa.
                Joo kyllä tuo 0.4A on liikaa. Mulla oli muistaakseni 0.04A tuon 16 minsan odottelun jälkeen.

                Itelläkin akku tyhjeni muutama viikko sitten eikä mitään vikaa löytyny.

                Akkukaupassa tuumasivat, että voi johtua pätkäajosta, kun ei akku kerkiä latautua ja kehottivat latailemaan sitä aina joskus jos ei tule pidempiä ajoja. Esim. tunnin ajomatka ei tyhjää akkua kuulemma ehi läheskään täyteen ladata.

                Tuommoisella muutaman amppeerin halppislaturilla saa isoa akkua ladata pari päivää
                Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7397
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Cakke View Post
                  Tuommoisella muutaman amppeerin halppislaturilla saa isoa akkua ladata pari päivää
                  Niinpä, parasta tietysti olisi jos laturi ois kiinteästi asennettu, kuten täällä jotkut olivat CTEK:ejänsä värkänneetkin. Silloin saa auton latautumaan aina kun on roikan nokassa, jos virtaa tulee kellolla vain 2-3 tuntia niin se ei tietenkään tee tyhjään akkuun ihmeitä, mutta estää ainakin sen ettei akun pitäisi päästä tyhjymään.

                  Itse olen lähinnä hämmästelly miten ongelmitta oman E39:n akku tuntuu toimivan myös 5 km pätkäajossa talvella. Viimetalvena tosin kovimmilla pakkasilla latailin sitä ihan huvikseni jonkun yön.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #10
                    Originally posted by Cakke View Post
                    Joo kyllä tuo 0.4A on liikaa. Mulla oli muistaakseni 0.04A tuon 16 minsan odottelun jälkeen.

                    Itelläkin akku tyhjeni muutama viikko sitten eikä mitään vikaa löytyny.

                    Akkukaupassa tuumasivat, että voi johtua pätkäajosta, kun ei akku kerkiä latautua ja kehottivat latailemaan sitä aina joskus jos ei tule pidempiä ajoja. Esim. tunnin ajomatka ei tyhjää akkua kuulemma ehi läheskään täyteen ladata.

                    Tuommoisella muutaman amppeerin halppislaturilla saa isoa akkua ladata pari päivää
                    Tuossa siis topicin aloittaja sanoi vaan tuon 0,4A eikä tainnut olla tuon 16 min jälkeen.
                    Tojopa korjasi vain että 16 min jälkeen se laskisi tuonne ihan alas.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2093
                      • *

                      #11
                      Ettei olis se vänkärin jalkatilan yläpuolella oleva lämmittimen etuvastus sökö? Edellisessä autossa oli sama vika, ja akun tyhjenemisen aiheutti juurikin tuo osa.
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1461
                        • Area 03

                        #12
                        Originally posted by tetovo View Post
                        Auto e39 528 ja auto syö lepotilassa 0,4A. Mitattu kaikki syöntivirrat sulakkeilta --> ok eikä puhalluskaan näyttäisi käyvän itsekseen päällä, lataus 13.8V. Oiskos viisaammat vielä jotain mitä en oon huomioinu?
                        Minkä sulakkeen takaa (piiristä) löysit tuon 0,4A?

                        Itse lähtisin hakemaan vikaa näin:

                        1.Auto lepotilassa ns.nukkumassa

                        2.Pihtiampeerimittari +johtoon akussa

                        3.Sulake kerrallaan irti ja katsoo koska virrankulutus häviää
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • Cakke
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 27
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by peltone View Post
                          Tuossa siis topicin aloittaja sanoi vaan tuon 0,4A eikä tainnut olla tuon 16 min jälkeen.
                          Tojopa korjasi vain että 16 min jälkeen se laskisi tuonne ihan alas.
                          Niin, aivan. Eli odotteleppa tetovo se noin 16 min ja mittaa uudelleen. Jos ei virrat putoa tuosta 0.4A:sta, niin sitten joku mättää. Jos putoaa, niin "vika" saattaa olla sama kuin minulla oli.
                          Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2093
                            • *

                            #14
                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Minkä sulakkeen takaa (piiristä) löysit tuon 0,4A?

                            Itse lähtisin hakemaan vikaa näin:

                            1.Auto lepotilassa ns.nukkumassa

                            2.Pihtiampeerimittari +johtoon akussa

                            3.Sulake kerrallaan irti ja katsoo koska virrankulutus häviää
                            Näinhän se onnistuu periaattessa, mutta hankaluus tulee sitten kun virran häviäminen ei ole jatkuvaa. Mulla esim. välillä hörppi jopa 2 Amppeeria, välillä ei mennyt mitään.
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • ruikki
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 585

                              #15
                              jos sulla on vaa akku paskana.
                              katoaako virta jos akusta on piuhat irti?
                              !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎