Announcement

Collapse
No announcement yet.

2T öjyä dieselin joukkoon -> käynti paranee, kulutus pienenee. ?? Diesel Gurut Hoi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Litium
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 43
    • Helsinki

    2T öjyä dieselin joukkoon -> käynti paranee, kulutus pienenee. ?? Diesel Gurut Hoi ?

    Morjesta vaan kaikille ja hyvää joulua kaikille äidin pikku nasseille.

    No niin eli kysymys olis sellasesta jutusta että isipapan mersussa E220 Cdi oli oudon iso kulutus ja vikaa periaatteessa ei ollut. Papalla muutama Diesel guru ystävä-->> ja ne sano että laittaa litran 2T öljyä (tuhkaantumatonta-> catille sopivaa) diiselin joukkoon.

    Näin kuulemma hoidetaan joitain tyhjäkäyntiongelmia yleisesti.. Wow !! aika uskomattomalta kuulosti mutta ok. "Pappa" testas ja perskeles kulutus pieneni litralla. !! WTF !

    No jos kelataan että dieselihän on kehitetty toimimaan "voiteluöljyllä" eli erittäin rasvaisella polttoaineella/raskaalla.

    Ympäristö juttujen takiahan soppa rupee olemaan niin kuivaa/puhdasta että suuttimien kärjet saattaa jumittua jonka johdosta sumutettu soppa ei ole tasianen-->> aiheuttaen käyntiongelmia yms..ongelmia..

    Mitäs mieltä te ootte tästä.. ??

    Itse heitin litran 2T ölliä Castrol (catille sopivaa) (e39 530d:hen aj.360tkm M-spört Suomi peli.) ja nyt ajellu ja en oikeestaan oo huomannu mitään ihmeellistä, ehkä käynti on tasaisempi tai jotain.... Ho know..saatan kuvitella ..kuulemma eron huomaan kun on ajanu tankillisen Diesel / 2T sekotusta. ~900km.. Nyt oon ruuvannu tol sopal 300tkm...

    Jeps ei muuta ehkä tästä on apuja jollekin joka kärsii suutin ongelmista/käyntihäiriöstä.. etc...!!

    Jouluja. !!
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Pitää paikkaansa, jos autossa on 75 litran tankki ja jos sinne kaataa ensin litran muuta nestettä niin ei sinne mahdukkaan enään kuin 74 litraa dieseliä. Tästä kertynee tuo litran säästö.

    Se, että onko se litra jäteöljyä vai 2t öljyä ei paljon erotusta tee, jäteöljyä monelta löytyy autotallista valmiiksi. Toisaalta voisihan sitä tankkia pienentääkin niin säästöä syntyy äkkiä kymmeniä litroja/tankillinen.
    Otappa yhteyttä keksijään, löytyy tältäkin foorumilta nimimerkillä 325E ja rahaa tulee kohta ovista ja ikkunoista.
    Last edited by Matula; 12-12-2008, 13:56.

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4988
      • 013

      #3
      Aihetta sivuten mutta aikanaan oli joissakin VAG-konsernin autoissa odottamassa 2T purkki uuden auton ostajaa. Kyselin syytä niin Laakkosen myyjä satuili että nykydiisseli on liian "kuivaa" ja hajottaa pumpun. Kaipa se tavallaan parantaa käyntiä ja kulutusta pienentää kun pitää pumpun kunnossa

      Comment

      • riesa
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1940
        • Manse

        #4
        Ei kai se 2-t öljy siellä muuta tee kun voitele pumppua ja suuttimia. Talvella ihan hyvä käyttää, ainakin vanhemmissa nokilekoissa. Uusista ei ole juurikaan kokemusta.
        Originally posted by Homer
        Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10052
          • KVLA

          #5
          Originally posted by riesa View Post
          Ei kai se 2-t öljy siellä muuta tee kun voitele pumppua ja suuttimia. Talvella ihan hyvä käyttää, ainakin vanhemmissa nokilekoissa. Uusista ei ole juurikaan kokemusta.
          Itsekkin käytin aikoinaan 2-t öljyä vanhemman mallisen jakajapumpun voitelemiseen silloisessa Fiat Ducatossa.Nykyautoihin en tosiaankaan menisi enää öljyä tankkiin kaatamaan.

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by Matula View Post
            Pitää paikkaansa, jos autossa on 75 litran tankki ja jos sinne kaataa ensin litran muuta nestettä niin ei sinne mahdukkaan enään kuin 74 litraa dieseliä. Tästä kertynee tuo litran säästö.

            Se, että onko se litra jäteöljyä vai 2t öljyä ei paljon erotusta tee, jäteöljyä monelta löytyy autotallista valmiiksi. Toisaalta voisihan sitä tankkia pienentääkin niin säästöä syntyy äkkiä kymmeniä litroja/tankillinen.
            Otappa yhteyttä keksijään, löytyy tältäkin foorumilta nimimerkillä 325E ja rahaa tulee kohta ovista ja ikkunoista.
            Keksijä on henkilö, joka ideoi keksintöjä kuten esimerkiksi mekaanisia tai elektronisia laitteita, ohjelmistoja tai menetelmiä. Monet keksijät ovat luonnontieteilijöitä tai insinöörejä, jotka soveltavat tieteellisistä tutkimuksista saatuja tuloksia tai yhdistelevät olemassa olevia ideoita uusiksi kokonaisuuksiksi.
            Patenttijärjestelmä kehitettiin rohkaisemaan uusien keksintöjen julkistamista. Patentti suo keksijälle keksintönsä hyödyntämiseen suojatun yksinoikeuden rajoitetuksi ajaksi.

            Ohessa muutamia kuuluisia keksijöitä.
            * Arkhimedes
            * Thomas Alva Edison
            * Härski Hartikainen
            * Yoshiro NakaMats
            * Alfred Nobel
            * Pelle Peloton
            * Nikola Tesla
            * Leonardo da Vinci
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              #7
              Originally posted by zJark View Post
              Keksijä on henkilö, joka ideoi keksintöjä kuten esimerkiksi mekaanisia tai elektronisia laitteita, ohjelmistoja tai menetelmiä. Monet keksijät ovat luonnontieteilijöitä tai insinöörejä, jotka soveltavat tieteellisistä tutkimuksista saatuja tuloksia tai yhdistelevät olemassa olevia ideoita uusiksi kokonaisuuksiksi.
              Patenttijärjestelmä kehitettiin rohkaisemaan uusien keksintöjen julkistamista. Patentti suo keksijälle keksintönsä hyödyntämiseen suojatun yksinoikeuden rajoitetuksi ajaksi.

              Ohessa muutamia kuuluisia keksijöitä.
              * Arkhimedes
              * Thomas Alva Edison
              * Härski Hartikainen
              * Yoshiro NakaMats
              * Alfred Nobel
              * Pelle Peloton alias 325E
              * Nikola Tesla
              * Leonardo da Vinci
              Tämä on kyllä totta.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Rocker
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1023
                • Suburb of SUUR-Oulu

                #8
                Originally posted by riesa View Post
                Ei kai se 2-t öljy siellä muuta tee kun voitele pumppua ja suuttimia. Talvella ihan hyvä käyttää, ainakin vanhemmissa nokilekoissa. Uusista ei ole juurikaan kokemusta.
                Näinpä, tässä se on kiteytettynä. Mutta allekirjoitan sen että kulutus tippuu x-määrää ajokilometreissä, syytä en osaa sanoa. Kulutuksen tippuminen kestää kuitenkin enemmän kuin yhden tankin verran. Isukki ruukas aikanaan laittaa aina talvilaatu-dieselin aikana 2dl 2-T ölppää per täys tankki jakajapumppu-pasuunaan. Ei käy niin pahasti kylmänä, voitelee pumppua ja mikä ihmeellisintä, kulutus tippuu.
                --Tero
                2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                EX: 524Tda, 324TdicT
                Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                Comment

                • riesa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1940
                  • Manse

                  #9
                  Mä en tota kulutuksen tippumista huomannut, kuvan kinnerillä tuli köröteltyä sellanen 50tkm. Muilla nokilekoilla yhteensä samanverran. Mut talvella tankissa oli dieselin lisäks aina 2t-öljyä ja aerolia.
                  Attached Files
                  Originally posted by Homer
                  Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #10
                    .
                    Ennen tätä meseä, mulla oli kaksi uutta volkkarikonsernin tuotetta.
                    Niissä luki kyllä omistajan käsikirjan ihan ensimmäisenä tekstinä kissankokoisin kirjaimin öljyn, tai minkä tahansa lisäaineen lisäämisestä polttoaineen sekaan jotain...
                    Mersunkin omistajan käsikirjassa on sama maininta, ei tosin niin suoraan sanottuna.
                    Bemaria mulla ei ole koskaan ollut, mutta luulen kuitenkin, että sieltäkin löytyy sallituista/vaadituista öljyistä ja pölttoaineen lisäaineista jotain juttua.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • uti
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 195

                      #11
                      Originally posted by Matula View Post
                      Pitää paikkaansa, jos autossa on 75 litran tankki ja jos sinne kaataa ensin litran muuta nestettä niin ei sinne mahdukkaan enään kuin 74 litraa dieseliä. Tästä kertynee tuo litran säästö.

                      Se, että onko se litra jäteöljyä vai 2t öljyä ei paljon erotusta tee, jäteöljyä monelta löytyy autotallista valmiiksi. Toisaalta voisihan sitä tankkia pienentääkin niin säästöä syntyy äkkiä kymmeniä litroja/tankillinen.
                      Otappa yhteyttä keksijään, löytyy tältäkin foorumilta nimimerkillä 325E ja rahaa tulee kohta ovista ja ikkunoista.
                      Jäteöljyä en polttoaineen sekaan laita, mutta 2t-öljyä olen käyttänyt. Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa sen hyödyistä. Ei siitä ainakaan haittaa ole.
                      Rail-pumpuista en tiedä. Tuskin 2t-öljy niitäkään rikkoo.

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        #12
                        Vanhempiin dieseleihin voi öljyä käyttää ja sillä voi jotain hyötyäkin ehkä saada mutta commonrail dieselin antasin kyllä käydä ihan puhtaalla dieselillä...
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • unppi
                          Newbiemmer
                          • Oct 2008
                          • 29

                          #13
                          Suurin hyöty tuosta 2t-öljystä on että voitelee juurikin suuttimia. Itsellä jonkinverran kokemuksia, mutta mielestäni jos suomi dieselil ajelee niin ei juurikaan tarvetta käyttää öljyä, ei se kuitenkaan pahasta ole missään nimessä kunhan ei käytä yli 2%.

                          Senverran kokemuksia että tulee ite ajeltua CDI autolla (316 mb-sprinter) ja ryssädiisselillä only. Ajelin n. 60tkm pelkällä venäjän dieselillä jolloinka suihkut hirttivät ensimmäisen kerran kiinni, taino yks kappale ainankin. Mittarissa oli about 130tkm tällöin, ja syyksi diisselipajalla todettiin juurikin toi liian kuiva polttoaine ja voitelun puute. Neuvoivat käyttämään 2t ölppää tuossa, ja sen jälkeen on tullu käytettyä sellasta 1-1.5% seosta. Tuon jälkee ajeltu sellaset 50tkm eikä oo suihkut enää hirttäny kiinni. Ja vielä vähän tarkennusta eli ei kovin pahasti hirttäny toi suihku kiinni, läks vielä pelaamaan ku tyrkkäs ölppää tankkii ja siintä se sit pikkuhiljaa lähti liikkeelle, joten remppaa ei sillo tehty..

                          Faijalla sama homma, autona oli MB ML320 cdi. Suihkut hirtti kiinni oisko ollu 190tkm ajettu, ryssä diesel only. Ainut vaa et sillä hirtti senverran pahasti et ohivuotoa oli helvetisti ja ei lähteny enää suihkut liikkeelle.. remontti makso ihan helvetin paljon!
                          ...noh onneks on halpaa polttoainetta niin on rahaa tehä remontteja...

                          Mut sit taas ei-cdi autoissa eioo ollu meillä mitään ongelmia, eioo koskaa tarvinnu 2t ölppää lorotella tankkiin ja ongelmia ei oo ollu.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by tuikku View Post
                            .
                            Ennen tätä meseä, mulla oli kaksi uutta volkkarikonsernin tuotetta.
                            Niissä luki kyllä omistajan käsikirjan ihan ensimmäisenä tekstinä kissankokoisin kirjaimin öljyn, tai minkä tahansa lisäaineen lisäämisestä polttoaineen sekaan jotain..
                            Voin kertoa että VAG- pumppusuutinvehkeisiin ei kannata mennä öljyä lisäilemään polttoaineeseen.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Hammu
                              Moderator
                              • Nov 2006
                              • 3971
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Voin kertoa että VAG- pumppusuutinvehkeisiin ei kannata mennä öljyä lisäilemään polttoaineeseen.
                              Eikö naposta huoltaa moisia tapauksia?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎