Announcement

Collapse
No announcement yet.

2T öjyä dieselin joukkoon -> käynti paranee, kulutus pienenee. ?? Diesel Gurut Hoi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #61
    Originally posted by petrolhead View Post
    Voin kertoa että VAG- pumppusuutinvehkeisiin ei kannata mennä öljyä lisäilemään polttoaineeseen.
    Mihin tämä liittyy, ja mitä siitä seuraa?

    Perheessä kun Audi PD-koneella on, ja edellinen ompi 2T:tä tankannut joukkoon.

    Comment

    • eekuusyks
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 164
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #62
      Juu, pitihän tuota kokeilla omassakin autossa. Ensimmäiseen tankilliseen lorahti 4 desiä öljyä, toinen ilman öljyä ja nyt täyteen tankatessani laitoin 2 desiä.

      Kulutus ei ole laskenut, mutta koneen käyntiääni on tasoittunut. Aikaisempi nakutus/kolkatus on hävinnyt tyystin. En väitä että tämä olisi tuon öljyn käytön seurausta, mutta äänet ovat hävinneet kun tuota on dieselin sekaan lisätty. Mitään muita muutoksia autoon ei ole tehty, kenkää on annettu ehkä hiukan enemmän.

      Seurataan tilannetta ...

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #63
        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Korjausarvot oli kyllä pieniä kuin Dunkyn kanssa niitä kateltiin syksytalvella niitä

        Minkä verran on "pieni" korjausarvo?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #64
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Minkä verran on "pieni" korjausarvo?
          Majorin kanssa samoilla linjoilla jos siellä korjaus arvioita on, niin suosittelen vaihtelemaan suuttimia jo siinä vaiheessa,...

          nimimerkillä jotain voi sattua...
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #65
            Originally posted by Mlatvala View Post
            Majorin kanssa samoilla linjoilla jos siellä korjaus arvioita on, niin suosittelen vaihtelemaan suuttimia jo siinä vaiheessa,...

            nimimerkillä jotain voi sattua...
            Hyvin osaat lukea ajatuksia ;-)

            Mitattiinko sulta ne korjausarvot ennen sitä remonttia?

            Tässä nyt on haussa että mikä on vielä "normaali" korjaus-arvo -haarukka,
            ja missä vaiheessa pitäisi suuttimia ruveta huollattamaan.

            Omassa 192 tkm ajetussa 535d LCI:ssä korjausarvot on tyhjäkäynnillä alle 0.5 suuntaan tai toiseen.

            Edit: Clavun kirjoitteluet vuodelta 2007 DDE 4.0 versiosta kertoivat että jos korjaus arvo on 4 tai isompi, suutin pitää vaihtaa.
            Ja jos 5-6 sylinterin korjausarvo on 2-4 välissä, pitää suuttimen paikkaa vaihtaa pienimmällä korjausarvolla olevaan...
            Varamaan pätenee näihin uudempiinkin, omassa taitaa olla DDE 6.0
            Last edited by MajorDrake; 17-06-2011, 10:04.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #66
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Hyvin osaat lukea ajatuksia ;-)

              Mitattiinko sulta ne korjausarvot ennen sitä remonttia?

              Tässä nyt on haussa että mikä on vielä "normaali" korjaus-arvo -haarukka,
              ja missä vaiheessa pitäisi suuttimia ruveta huollattamaan.

              Omassa 192 tkm ajetussa 535d LCI:ssä korjausarvot on tyhjäkäynnillä alle 0.5 suuntaan tai toiseen.

              Edit: Clavun kirjoitteluet vuodelta 2007 DDE 4.0 versiosta kertoivat että jos korjaus arvo on 4 tai isompi, suutin pitää vaihtaa.
              Ja jos 5-6 sylinterin korjausarvo on 2-4 välissä, pitää suuttimen paikkaa vaihtaa pienimmällä korjausarvolla olevaan...
              Varamaan pätenee näihin uudempiinkin, omassa taitaa olla DDE 6.0

              Mulla oli kahdessa suuttimessa heittoja, jotka tulee remongin yhdeydessä uudet. Avainvaunussa, (yllättäen) en saanut mukaani dokumenttina muuta kuin laskun

              En tiedä niistä korjausarvoista muutakun sen jonka osasin kysyä että onko ne niiden raja-arvojen sisällä kuitenkin, ja olivat...

              Lisää kakkua Männille Mummot!
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #67
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Edit: Clavun kirjoitteluet vuodelta 2007 DDE 4.0 versiosta kertoivat että jos korjaus arvo on 4 tai isompi, suutin pitää vaihtaa.
                Ja jos 5-6 sylinterin korjausarvo on 2-4 välissä, pitää suuttimen paikkaa vaihtaa pienimmällä korjausarvolla olevaan...
                Varamaan pätenee näihin uudempiinkin, omassa taitaa olla DDE 6.0
                Jostain 2005 on suuttimet piezotyyppisiä aiempien solenoidityyppisten sijaan, voi tuo korjausarvonkin skaala olla erilainen?
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #68
                  Originally posted by Esal View Post
                  Jostain 2005 on suuttimet piezotyyppisiä aiempien solenoidityyppisten sijaan, voi tuo korjausarvonkin skaala olla erilainen?

                  Vai olisko myös nappistartti niiden suuttimien lisäks eroa koko koneessa... eikun autossa...

                  Otettu vuan enneaikoja auto käyttöön vaekka olissii 2006 vuosmallinen vekotin vai?
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #69
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Vai olisko myös nappistartti niiden suuttimien lisäks eroa koko koneessa... eikun autossa...

                    Otettu vuan enneaikoja auto käyttöön vaekka olissii 2006 vuosmallinen vekotin vai?
                    535d:ssä piezot tulee vasta LCI malliin...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #70
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      535d:ssä piezot tulee vasta LCI malliin...
                      Ajattelin automaattisesti että puhe olisi 530deestä, kuulosti sellaselta?
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #71
                        Originally posted by Mlatvala View Post
                        Ajattelin automaattisesti että puhe olisi 530deestä, kuulosti sellaselta?
                        Taisi olla sellaista yleisluontoista jutustelua nämä yllä olevat...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Aslakki
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 359
                          • Kuusamo

                          #72
                          Omassa pirssissä myös pientä heijaamista tyhjäkäynnillä kun käytössä talvidiesel. Dieselin parafiinia korvaamaan ajattelin laittaa tätä: http://verkkokauppa.harline.com/fi/%...TC-W3%29/13334

                          Mitä merkkiä olette itse laittaneet vai onko edes väliä onko tuota TCW-3 laatua?
                          E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                          Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2603
                            • N/A

                            #73
                            ..........
                            Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:50.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • Aslakki
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 359
                              • Kuusamo

                              #74
                              Originally posted by Raine View Post
                              No jos tuota ostat niin ei ehkä kannata tuolta tilata http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=229338

                              Itse olen ostanut ihan huoltoasemalta tai tarvikeliikkeestä 2T-öljyä, joka on synteettistä ja omaa tuon luokituksen.
                              Joo ei ollut tarkoituskaan tuolta tilata. Saisko vielä tiedustella mikä on merkki öljyllä jota saa huoltsikalta ja omaa tuon luokituksen?
                              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                              Comment

                              • 2bar..ahhh
                                BTCF Honorary Member
                                • Nov 2004
                                • 3351
                                • haapavesi

                                #75
                                en selannut koko hässäkkää mut normi dieseleissä ok käyttää mut korkeapaine vehkeisiin en suosittele... nähnyt muutaman volvon jossa käytetty 2t öljyä ja aika pian sen jäläkeen suutin halaki.. toden näköisesti öljyn ja diisselin sekoitus ja liian korkea paine...
                                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎