Announcement

Collapse
No announcement yet.

2T öjyä dieselin joukkoon -> käynti paranee, kulutus pienenee. ?? Diesel Gurut Hoi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #76
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    en selannut koko hässäkkää mut normi dieseleissä ok käyttää mut korkeapaine vehkeisiin en suosittele... nähnyt muutaman volvon jossa käytetty 2t öljyä ja aika pian sen jäläkeen suutin halaki.. toden näköisesti öljyn ja diisselin sekoitus ja liian korkea paine...
    suutin halki ?? mistä kohtaa ??
    olisiko näyttää kuvaa em. halenneesta suuttimesta.

    Aslakille osta perämoottori käyttöön tarkoitettua TC-w3 öljyä
    kokemusta esim. näistä: Liqud moly, Mobil, Red line, jne jne.
    Lähes kaikilta öljynvalmistajilta/ merkeiltä tuota TC-W3 öljyä löytyy.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • renze
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 92
      • Tampere

      #77
      Voinko tuohon 740dA:han (M67D39) kokeilla laittaa 2-t öljyä, ettei moottorityypillä tai muulla ole sille esteitä?
      exät:
      740dA -00
      Z3 roadster 2.8 -99
      325 sedan -95

      Comment

      • tniemin
        BTCF Member
        • Apr 2010
        • 81
        • Tampere

        #78
        Uskaltaako/kannattaako 2005 E61 530D tankkiin lisätä 2T-öljyä?

        tai

        Jotain suuttimien puhdistukseen tarkoitettua puhdistusainetta?
        Olisko jollain jotain suositusta ko. aineista.


        2T-öljyssä varmaan Synteettinen TCW-3 luokiteltu tuhkaamaton öljy?

        .
        E61 BMW 530dA M-Sport -05
        E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
        ---
        EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          #79
          ..........
          Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:11.
          ///Motorporot

          Comment

          • Uri
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 65
            • Kouvola

            #80
            Itse käytän Redlinen RL-2:sta.

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #81
              Originally posted by tniemin View Post
              Uskaltaako/kannattaako 2005 E61 530D tankkiin lisätä 2T-öljyä?

              tai

              Jotain suuttimien puhdistukseen tarkoitettua puhdistusainetta?
              Olisko jollain jotain suositusta ko. aineista.


              2T-öljyssä varmaan Synteettinen TCW-3 luokiteltu tuhkaamaton öljy?

              .
              Itse en laittaisi dpf autollisiin 2T-öljyjä dieselin sekaan vaikka kuinka olisi tuhkaamatonta niin silti! Forten Diesel fuel conditioneria olen aina käyttänyt ja sitä valmistajatkin suosittelevat esim. suodattimen vaihdon yhteydessä (taitaa kuulua jopa MB:n huolto-ohjelmaankin). Ei ole ollut ongelmia koskaan minkään auton kanssa. Purkin olen kaatanut tankkiin noin 20-30tkm välein, paitsi nykyiseen kun ei nuo hajoa edes ajamalla
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • _juha_
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 36
                • Finland

                #82
                Originally posted by Uri View Post
                Itse käytän Redlinen RL-2:sta.
                taitaa tulla redline jopa halvemmaksi kuin tuhkautumaton 2T öljyn käyttö. Olen käyttänyt redline RL-2:sta talvilaadun kanssa ja ei tuo ainakaan huonoa ole tehnyt, korjausarvot suuttimissa tasaiset ja käydä hyrskyttää muutenkin pehmeällä soundilla Autossa on myös partikkelifiltteri.

                Comment

                • Hanza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1931
                  • Juvan Shell. Requiescat in pace

                  #83
                  Originally posted by _juha_ View Post
                  taitaa tulla redline jopa halvemmaksi kuin tuhkautumaton 2T öljyn käyttö. Olen käyttänyt redline RL-2:sta talvilaadun kanssa ja ei tuo ainakaan huonoa ole tehnyt, korjausarvot suuttimissa tasaiset ja käydä hyrskyttää muutenkin pehmeällä soundilla Autossa on myös partikkelifiltteri.
                  No jaa. Mobilin outboard plussa tais viimeks maksaa 8€ litran törppö, kun ostin. Halvemmallakin saa.
                  Joka toiseen tankilliseen pistäny pari desiä. Korjausarvot helvetin hyvät.
                  Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                  t: luft waffel

                  "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                  Comment

                  • _juha_
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 36
                    • Finland

                    #84
                    Originally posted by Hanza View Post
                    No jaa. Mobilin outboard plussa tais viimeks maksaa 8€ litran törppö, kun ostin. Halvemmallakin saa.
                    Joka toiseen tankilliseen pistäny pari desiä. Korjausarvot helvetin hyvät.
                    Redline purkki 18,50e riittää 1100 litraan löpöä, siitä tulee 1,7c/l. Jos mobilia laittaa 2desiä per tankkaus (tankkaus 70l) niin se tekee 2,3c/l. "halvempaa" kuin 2T tuolla annostelulla mutta tosielämässä taitaa toi redlinen liruttelu ei ole niin millilitran päälle mahdollista. Pakkasella varsinkin RL on aika jynkkyä mutta kai se sinne tankkiin sotkeutuu

                    Comment

                    • Hanza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1931
                      • Juvan Shell. Requiescat in pace

                      #85
                      Tuosta RL-2 on myös se talviversio, mutta suomesta sitä ei vissiin saa.
                      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                      t: luft waffel

                      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                      Comment

                      • Aslakki
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 359
                        • Kuusamo

                        #86
                        Originally posted by Aslakki View Post
                        Omassa pirssissä myös pientä heijaamista tyhjäkäynnillä kun käytössä talvidiesel. Dieselin parafiinia korvaamaan ajattelin laittaa tätä: http://verkkokauppa.harline.com/fi/%...TC-W3%29/13334

                        Mitä merkkiä olette itse laittaneet vai onko edes väliä onko tuota TCW-3 laatua?
                        Tätä (http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...&lang=&type=tt) olen tämän talven laittanut 2 - 3dl tankilliseen talvidieseliä. Loppu tyhjäkäynnin heijaaminen.
                        E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                        Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          #87
                          En ole kyllä asiaan perehtynyt,mutta perustelkaa minulle miksi käyttää nimenomaan kesäkäyttöön tarkoitettua öljyä kovilla pakkasilla.
                          Esim. moottorikelkoissa lähes pahinta mitä voi moottorille tehdä,käyttää perämoottori öljyä talvella
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • sassi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 412
                            • Nivala

                            #88
                            Originally posted by exautisti View Post
                            En ole kyllä asiaan perehtynyt,mutta perustelkaa minulle miksi käyttää nimenomaan kesäkäyttöön tarkoitettua öljyä kovilla pakkasilla.
                            Esim. moottorikelkoissa lähes pahinta mitä voi moottorille tehdä,käyttää perämoottori öljyä talvella
                            Tässä käyttötarkoituksessa sillä ei liene väliä onko kyseessä kesä- vai talvilaatu, kun se sekoitetaan polttoaineen joukkoon, jolloin litku on yhä juoksevaa.

                            Mutta jos moottorikelkan tuorevoitelusäiliöön junttaat kesäkäyttöön (matalampi viskositeetti) tarkoitettua öljyä, niin se on kuin tervaa kovalla pakkasella eikä tuorevoitelupumppu saa sitä liikkeelle -> laakerivaurio

                            Itse öljyn lisäämisestä on sen verran kokemusta, että edelliseen E46:een (M57N 150kW) lisäsin pariin tankilliseen pari desiä 2T-öljyä ja suuttimien korjausarvot paranivat huomattavasti. Yhden suuttimen korjausarvo oli jo 2/3 ylärajasta, mutta tippui alle kolmasosaan (en muista tarkkoja arvoja). Moottori ei käynyt huonosti aiemminkaan, mutta tuon parin tankillisen jälkeen tyhjäkäynti oli erittäin pehmeää ja tasaista.

                            Nykyiseen M57TU2:een en ole vielä uskaltanut öljyä lutrata DPF:n takia, mutta ilmeisesti tuota tuhkautumatonta voisi laittaa. Ei tuossa tosin ole vielä kilometrejäkään kuin 129tkm
                            --
                            Sassi
                            - F10 530d
                            - KTM 690 Enduro
                            Ex. E90 330d, E46 330d

                            Comment

                            • Iskari
                              Newbiemmer
                              • Dec 2011
                              • 6
                              • Kiiminki

                              #89
                              Perämoottori 2t öljy

                              Ei sitten kannata käyttää muissa 2t-koneissa, voi aiheuttaa konerikon, johtuu perämoottorin matalammasta käynti lämpötilasta mille nämä erikois öljyt on suunniteltu.
                              En tiedä miten toimii autossa etenkin, kun tuo suhde on noin pieni niin tuskin on samaa vaaraa . Ajattelin vaan varoittaa ettei kukaan vaikka sahan bensaa sillä sekoita, kun on valmiina peräkontissa öljy.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎