Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti hävittää vaihteen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hopeanuoli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 211
    • Helsinki

    #16
    Joo, kyllä tuo vähän epäilyttää... Vaihdossa tuntuisi olevan silmänräpäyksen ajan hetki, jolloin laatikko on täysin "vapaalla", ikäänkuin se vaihtaisi liian hitaasti. Useimmiten tuo 2-3 -vaihto menee siististi, mutta erityisesti kun kiihdyttää ihan pintakaasulla, tahtovat kierrokset karata hetkeksi ylöspäin. Sinänsä hassua, luulisi menevän päinvastoin. Perhana, alkaa vissiin vainoharhaisuus iskeä tuon lootan kanssa kun tietää remontin maksavan maltaita :sekasin:
    e90 330d -05

    Comment

    • KLoO
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 165
      • Keski-Suomi

      #17
      Originally posted by hopeanuoli
      Joo, kyllä tuo vähän epäilyttää... Vaihdossa tuntuisi olevan silmänräpäyksen ajan hetki, jolloin laatikko on täysin "vapaalla", ikäänkuin se vaihtaisi liian hitaasti. Useimmiten tuo 2-3 -vaihto menee siististi, mutta erityisesti kun kiihdyttää ihan pintakaasulla, tahtovat kierrokset karata hetkeksi ylöspäin. Sinänsä hassua, luulisi menevän päinvastoin. Perhana, alkaa vissiin vainoharhaisuus iskeä tuon lootan kanssa kun tietää remontin maksavan maltaita :sekasin:
      Kannattaa korjata ennen kun todellakin maksaa niitä maltaita. Huomenna pitää kokeilla muutamaa niksiä tuon oman lodjan kanssa. Tähän asti se on ollukin vailla huomiota muilta kiireiltä...

      Comment

      • KLoO
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 165
        • Keski-Suomi

        #18
        Missä tuossa on automaatin ohjausyksikkö? ECUssa?

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #19
          Kahta eri tapaa on käytetty BMW.issä, joko siten että motronic ohjaa molempia, moottoria ja vaihteistoa. Tai sitten vaihteistolla on oma ohjausboxi.

          Jos motronic ohjaa molempia, siinä on yleensä kaksi erillistä liitintä, toinen moottoria varten, toinen vaihteistoa. Omassa 745:ssa (E23) oli juuri näin (se kun on nykyään manuaali), 35 napainen liitin moottorille, ja 35 napainen liitin vaihteistolle.

          t: Timo

          Comment

          • hopeanuoli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 211
            • Helsinki

            #20
            Vielä kysymys laatikkoöljyistä: Tietääkö joku mistä saisi kohtuuhintaan tuota ESSO ATF LT 71141:stä?? Tai esim. Castrolin TQ DEXRON III:sta?
            e90 330d -05

            Comment

            • KLoO
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 165
              • Keski-Suomi

              #21
              Jotain ongelmaa havaittavissa laatikon venttiilikoneistossa. Kolmosen kohdalla ilmeisesti paskaa ja ei saa auki/kiinni --> alkaa luistaa liikaa ja lyö nilkutusmoden päälle?

              Noita ei kuulemma Suomessa korjailla, eli korjauksena uusi laatikko vanhan tilalle.

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #22
                Originally posted by wechsleri
                Jotain ongelmaa havaittavissa laatikon venttiilikoneistossa. Kolmosen kohdalla ilmeisesti paskaa ja ei saa auki/kiinni --> alkaa luistaa liikaa ja lyö nilkutusmoden päälle?

                Noita ei kuulemma Suomessa korjailla, eli korjauksena uusi laatikko vanhan tilalle.
                Tiedustelemma automaattilaatikko-specialisti JarkkoS:ltä asiaa korjauksen suhteen :wink:
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • Jarkko S
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 595
                  • Käärmelahti/Maaninka

                  #23
                  Hep!

                  Tuntuisi että falskaa paineet jostain, eli tiivisteet. Tai ohjauspuolella vikaa, mutta harvoin noissa on ollu venttiilikoneistoissa ongelmia.

                  Tuossa on yksi 5hp18 viimeistelyä vaille, ja on niitä parsittu kasaan läjäpäin aikojen saatossa.

                  Se että öljyt oli likaiset kertoo suoraan sen että kitkalevyistä on elo pois.
                  E60 530d M-Sport
                  E53 X5 3.0d Sport
                  E53 X5 3.0d Sport Paku
                  E93 330d
                  E61 535d M-Sport
                  E61 520d
                  E46 320i

                  Comment

                  • KLoO
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 165
                    • Keski-Suomi

                    #24
                    Originally posted by Jarkko S
                    Hep!

                    Tuntuisi että falskaa paineet jostain, eli tiivisteet. Tai ohjauspuolella vikaa, mutta harvoin noissa on ollu venttiilikoneistoissa ongelmia.

                    Tuossa on yksi 5hp18 viimeistelyä vaille, ja on niitä parsittu kasaan läjäpäin aikojen saatossa.

                    Se että öljyt oli likaiset kertoo suoraan sen että kitkalevyistä on elo pois.
                    Oireethan tuossa paheni jo jonku aikaa sitten. Eli nyt kun se pääsee kolmosvaihteelle niin välittömästi varoitusvalo ja nilkutus päälle. Paitsi kickdownilla se kelaa niin kauan kunnes löysää ja taas kolmosta päälle jne. Luistoa tuossa ei tunnu. Kaikki pelaa tuon kolmosvaihteen "ulkopuolella".

                    Onko paljonki kokemusta noista?
                    Jos kitkapinnoista on elo pois, ni eihän auto kulkisi.?

                    Comment

                    • KLoO
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 165
                      • Keski-Suomi

                      #25
                      Originally posted by Jarkko S
                      Tuossa on yksi 5hp18 viimeistelyä vaille, ja on niitä parsittu kasaan läjäpäin aikojen saatossa.
                      Juu juu. Näinkin tuolta toisesta topicista, että yrittäjä ja korjaat automaattilootia. :idea: Kuopiossako?

                      Comment

                      • Jarkko S
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 595
                        • Käärmelahti/Maaninka

                        #26
                        Käärmelahdessa jo muutaman vuoden ajan. Kitkapinnoista saattaa irrota pintaa mutta ne voi pitää jonkunverran vielä.

                        Hmmm... tuossa alkukesällä oli samanmoinen tapaus kun tarkemmin muistelen, mutta en muista tarkalleen mitä sieltä oli menny.

                        Mutta jos öljy oli mustaa niin jostain se musta on peräisin :?
                        E60 530d M-Sport
                        E53 X5 3.0d Sport
                        E53 X5 3.0d Sport Paku
                        E93 330d
                        E61 535d M-Sport
                        E61 520d
                        E46 320i

                        Comment

                        • KLoO
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 165
                          • Keski-Suomi

                          #27
                          Mitäs kaikkea ne näkee testerillä tuosta?

                          Kuulin, että se ilmoittaa vaan, että moottorin päässä ja kardaanin päässä on pyörimisnopeusero --> pam ja :paskana: . Tosin jyväskylän laakkonen sanoi, että testeri on turhaa enää.

                          Comment

                          • Rocka
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2003
                            • 68
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by wechsleri
                            Noita ei kuulemma Suomessa korjailla, eli korjauksena uusi laatikko vanhan tilalle.
                            Helsingissä Herttoniemen Laakkosella onnistu korjaus omaan lootaan. Laatikko yritti vaihtaa ykköselt kakkosel, mut mitään ei tapahtunu vaan laatikko veti vapaan silmään. Jotain venttiili säätöö muistaakseni, ja lasku pamahti 150 euroo. Kannattaa tiedustella, jos liikut PK-seudulla.
                            E39 540i '03

                            EX: E36 325iA

                            Comment

                            • 525TDS Touring
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 483
                              • Sahalahti

                              #29
                              [quote="wechsleri"]
                              Öljyt ja suodatin vaihdettu viimeksi viime talvena. Olikohan tammikuu.

                              Ihan mielenkiinnosta kysyisin, ei kai vaan niitä öljyjä vaihdettu Kangasalan suunnalla, nimittäin täällä on yksi tumpelo, joka on MUKA ZF asiantuntija. Se sössi mun 605: sen Pösön laatikon (4hp18) Sen miehen jäljiltä on korjailtu useampia laatikoita.
                              Ex-525TDSa Touring -98
                              Ex-MB E220T CDi -02
                              E61 520D -09
                              F11 518d -16

                              Comment

                              • KLoO
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2004
                                • 165
                                • Keski-Suomi

                                #30
                                [quote="525TDS Touring"]
                                Originally posted by wechsleri
                                Öljyt ja suodatin vaihdettu viimeksi viime talvena. Olikohan tammikuu.

                                Ihan mielenkiinnosta kysyisin, ei kai vaan niitä öljyjä vaihdettu Kangasalan suunnalla, nimittäin täällä on yksi tumpelo, joka on MUKA ZF asiantuntija. Se sössi mun 605: sen Pösön laatikon (4hp18) Sen miehen jäljiltä on korjailtu useampia laatikoita.
                                Ei ole. Mut hyvä tietää tuokin tumpelo ettei tule vietyä autoa lähellekkään! Ja näitä tumpeloita riittää. Taitaa ne oikeat asiantuntijat olla aika kiven alla!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎