Announcement

Collapse
No announcement yet.

lambdan johtojen värit...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko.m
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 333
    • Keminmaa

    #46
    Originally posted by marko84 View Post
    Oletko nyt aivan varma et musta ja keltane johto olis noin päin? itellä antaa siihen mustaan johtoon yleismittarilla mitattuna lambda irti +0,4 volttia ja keltane olis negatiivinen...
    tuskin nuo jännitteet kertoo mitään kummin päin johdot pitäis olla. Onko nämä mitattu lamdan liitin irti vain kiinni?

    Ja miten siinä johtosarjassa yleensäkin on tuon väriset johdot? Mulla tulee M50b25 -90 koneen lamdan liittimeen normaalit musta, harmaa ja kaksi valkoista. Lamda on käsittääkseni zirkonia mutta voin huomenna tarkistaakin sen.
    316i e46 -04.
    Ex. 525i e34 -91

    Comment

    • marko84
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1489
      • Pori

      #47
      Yleismittarissa näkee onko plus vai miinus, yleismittarin plus johto mustassa ja miinus johto keltasessa näyttää 0,4 ku johdot laittaa toisinpäin näyttää -0,4... lambdan johto oli irti ku mittasin , ja nämä johdot tulee sinne imusarjan alla olevaan liittimeen joka on kiinnikkeellä kiinni lohkossa....
      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

      Comment

      • Tupelex
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 153
        • --

        #48
        Originally posted by marko84 View Post
        Oletko nyt aivan varma et musta ja keltane johto olis noin päin? itellä antaa siihen mustaan johtoon yleismittarilla mitattuna lambda irti +0,4 volttia ja keltane olis negatiivinen...
        "Cell" kirjoitti tuo että noin olisi!!
        F11 523i
        Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

        Comment

        • Tupelex
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 153
          • --

          #49
          Originally posted by marko.m View Post
          tuskin nuo jännitteet kertoo mitään kummin päin johdot pitäis olla. Onko nämä mitattu lamdan liitin irti vain kiinni?

          Ja miten siinä johtosarjassa yleensäkin on tuon väriset johdot? Mulla tulee M50b25 -90 koneen lamdan liittimeen normaalit musta, harmaa ja kaksi valkoista. Lamda on käsittääkseni zirkonia mutta voin huomenna tarkistaakin sen.
          Tätä minäkin ihmettelen koska tuo mun auto 525ix vm-93 ja johdot alkupeäiset: keltainen, vihreä, ruskea ja musta.
          Yksi tyyppi kerto että sillä e36:ssa 2 valkeaa, musta ja harmaa alkuperäiset johdot kun oli vahingossa ostanut titania lambdan ja joutui ostamaan sitte zirconia lambdan, oli sillä vasta alkanut pelittään.
          F11 523i
          Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

          Comment

          • marko.m
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 333
            • Keminmaa

            #50
            Originally posted by Tupelex View Post
            Tätä minäkin ihmettelen koska tuo mun auto 525ix vm-93 ja johdot alkupeäiset: keltainen, vihreä, ruskea ja musta.
            Yksi tyyppi kerto että sillä e36:ssa 2 valkeaa, musta ja harmaa alkuperäiset johdot kun oli vahingossa ostanut titania lambdan ja joutui ostamaan sitte zirconia lambdan, oli sillä vasta alkanut pelittään.
            Eikö -93 ole jo vanos? ja vanoksessa tais olla titania lamda. Voiko tuossa marko84:n autossa olla vanoskoneen johtosarja? Ei se taitaisi aivan käydä päinsä. Onko sulla marko84 tarkempaa selvitystä mitä romppeita tuossa sinun autossa on? tai siis tarkempaa selvitystä tekniikasta. Mikä boxi ym.
            Last edited by marko.m; 08-01-2009, 20:09.
            316i e46 -04.
            Ex. 525i e34 -91

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #51
              Pistäkää ne liittimet kiinni ennen kuin kokeilette! Ei sieltä mitään muuten tule kun lambdan lämmitys ei toimi ja parhaassa tapauksessa saa sen rikki. Liittimestä kun ottaa suojakumin pois pääsee mittaamaan vaikka se olisi paikallaankin. Samalla mittaa kätevästi että lämmitys toimii.

              En tiedä mistä motonet keksii mitäkin, ainakin ETM:n mukaan on ihan samalla tavalla zirkoni tuossa B25TU:ssa, mutta voi siinäkin virhe olla, ei se sanottu ole. Vanoksettomassa ainakin on zirkoni, se on varma.

              Ja olen varma väristä, moottorinohjauksen pinni 40 on lambdan signaalimaa ja musta kaapeli.
              Last edited by Cell; 08-01-2009, 20:14.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Tupelex
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 153
                • --

                #52
                Originally posted by marko.m View Post
                Eikö -93 ole jo vanos? ja vanoksessa tais olla titania lamda. Voiko tuossa marko84:n autossa olla vanoskoneen johtosarja? Ei se taitaisi aivan käydä päinsä. Onko sulla marko84 tarkempaa selvitystä mitä romppeita tuossa sinun autossa on? tai siis tarkempaa selvitystä tekniikasta. Mikä boxi ym.
                Joo vanoksella tuo 525ix on. Voishan tuota titaania kokeilla mutta jos joku häiskä tietäis että pystyykö tuosta lambdan johdotuksesta mittaamaan kumpi lambda siihen kuuluis? Luulis että erillaisia arvoja antas jos autoon kuuluu titaani tai zirconi??
                F11 523i
                Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                Comment

                • marko84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1489
                  • Pori

                  #53
                  jaloselta ostin koneen kone oli irrotettu Ruotsissa perään kolaroidusta e34:sta , suomeen oli lähetetty sit se auton nokka josta kone jalosen toimesta oli irroitettu ja siinä koneessa oli johtosarjan johdot suurimmaks osaks vielä kiinni , et pitäis kyllä olla kyseisen koneen oma johtosarja, myös boxi PITÄIS olla samasta koneesta , mut yritettii siel muutenki nii paljo kusettaa et ei tied sit,esim joku työntekijä kävi irrottamassa mulle e36:n koneenkorvat ja väitti ihan pokkana päi naamaa et on varmasti e36:n korvat , mut kotona sit selvis et oliki e34:n ilmamassamittaria en sieltä koskaan saanu yli kuukaude odoteltuani osti se foorumilaiselta ja jalone hyvitti siit vaa puolet... mut siit olen aikavarma et johtosarja on alkuperäinen...
                  Last edited by marko84; 08-01-2009, 22:30.
                  E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                  Comment

                  • Tupelex
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 153
                    • --

                    #54
                    Originally posted by marko84 View Post
                    jaloselta ostin koneen kone oli irrotettu Ruotsissa perään kolaroidusta e34:sta , suomeen oli lähetetty sit se auton nokka josta kone jalosen toimesta oli irroitettu ja siinä koneessa oli johtosarjan johdot suurimmaks osaks vielä kiinni , et pitäis kyllä olla kyseisen koneen oma johtosarja, myös boxi PITÄIS olla samasta koneesta , mut yritettii siel muutenki nii paljo kusettaa et ei tied sit,esim joku työntekijä kävi irrottamassa mulle e36:n koneenkorvat ja väitti ihan pokkana päi naamaa et on varmasti e36:n korvat , mut kotona sit selvis et oliki e34:n ilmamassamittaria en sieltä koskaan saanu yli kuukaude odoteltuani osti se foorumilaiselta ja jalone hyvitti siit vaa puolet... mut siit olen aikavarma et johtosarja on alkuperäinen...
                    Kokeileppe mitata lambdan johto paikallaan, minä mittasin keltaisesta johdosta niin koko ajan vaihteli 0,1v-0,9v elikkä kunnossa on ja oikea zirconi lambda.
                    F11 523i
                    Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                    Comment

                    • marko84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2008
                      • 1489
                      • Pori

                      #55
                      Originally posted by Tupelex View Post
                      Kokeileppe mitata lambdan johto paikallaan, minä mittasin keltaisesta johdosta niin koko ajan vaihteli 0,1v-0,9v elikkä kunnossa on ja oikea zirconi lambda.
                      Kiitosta
                      tarvii huomenna kokeilla , oliko sulla autokäynnissä ku mittasit ja sait tuota tulosta? yleismittarin miinus oli ilmeisesti autonrungossa vai siinä lambdan mustassa johdossa? millane vaikutus sulla käyntiin on ku otat lambdan johdon irti?
                      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                      Comment

                      • Tupelex
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 153
                        • --

                        #56
                        Originally posted by marko84 View Post
                        Kiitosta
                        tarvii huomenna kokeilla , oliko sulla autokäynnissä ku mittasit ja sait tuota tulosta? yleismittarin miinus oli ilmeisesti autonrungossa vai siinä lambdan mustassa johdossa? millane vaikutus sulla käyntiin on ku otat lambdan johdon irti?
                        Joo yleismittarin miinus auton runkoon.
                        Auto oli käynnissä ja tyhjäkäynnillä mittasin.
                        Lambdan johto irti tyhjäkäynti oli hieman vaivalloista ja jotenki raskaasti kävi tyhjäkäyntiä.
                        F11 523i
                        Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4646
                          • Tuusula

                          #57
                          Osaisikohan joku sanoa kuuluuko '93 vuoden M60 koneeseen (Bosch DME) kummat lambdat? Johtosarjassa pun-kelt-must-vihr piuhat.

                          edit; itse itselleni vastaten, valk-valk-must-harm piuhaiset lambdat näyttäisi olevan
                          Last edited by Jonsku; 13-01-2009, 01:04.
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #58
                            M50b20 (6/90 tehty) koneeseen ilmeisesti zirkonia?
                            Motonetilta :
                            520/535 Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . . . . . 28-3422 49.90 ???
                            520/525 Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa 92--. . . . . . 28-3420 109.90 ???
                            520/525 Bosch-Lambda (valmis liitin). . . . . . . . . . . . 28-3479 115.00 ???

                            KL-varaosat tarjoaa -9/92 125€ happitunnistin

                            Justlambda tarjoaa http://www.lambdasensor.com/main/bmw3.htm
                            73,6 puntaa.

                            Motonetin 115€ maksava Boschiko on varmasti oikea ja plug and pray-mallinen?
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • marko.m
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 333
                              • Keminmaa

                              #59
                              Originally posted by marko84 View Post
                              yleismittarin miinus oli ilmeisesti autonrungossa vai siinä lambdan mustassa johdossa?
                              musta johtohan on singaali, joten eikö siitä mitata jännite? Toinen johto sitten auton runkoon tai lamdan harmaaseen johtoon.
                              316i e46 -04.
                              Ex. 525i e34 -91

                              Comment

                              • marko.m
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 333
                                • Keminmaa

                                #60
                                Originally posted by alspe View Post

                                Motonetin 115€ maksava Boschiko on varmasti oikea ja plug and pray-mallinen?
                                On se varmaan kun niin kerta lukee. Ja boschin yleislamda missä ei ole valmista liitintä taitaa olla pikkusen halvempi. Mutta parempi laittaa se valmis liitin kun ei tahdo ne omat liitinviritykset pysyä kunnolla kiinni.
                                316i e46 -04.
                                Ex. 525i e34 -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎