Originally posted by jamoc8
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kannattaako käyttää lohkolämmitintä?
Collapse
X
-
Originally posted by jamoc8 View PostKoneen/ kytkimen kannalta, kylmäkäynnistys on paras tehdä vielä kytkin ylhäällä, jolloin pyörii vielä huonommin. (TM:sta opittua ja niin vaan olen sitkeästi n. 10 vuoden ajan käynnistellyt pirssini)
Ihan mielenkiinnosta, miksi näin?Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Lohkolämmitintä käytettäessä monille (olen huomannut omassa pihassa) syntyy illuusio että auto on nyt käyntilämmin. Eli auto käyntiin tolpan nokasta ja eikun polkemaan. Väitänpä että moottorille on parempi käynnistää se kylmänä ja ajaa rauhallisesti alle 2000rpm kunnes lämmöt normaalit kuin että "lohkolämpimänä" käymään ja heti ajaa "normaalisti". Toki paras on lämmittää ja ajaa rauhallisesti.
Comment
-
-
Juu ei, ei muista tarkkoja TM:n perusteluja, mutta rasittaisiko kylmäkäynnistys kytkin pohjassa enemmän kampiakselin päittäislaakeria sekä kytkintä, ainakin painelaakeria.
Originally posted by Petteri75 View PostSiis kytkintä ei painetakaan alas käynnistettäessä? Kui?---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
Comment