Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaako käyttää lohkolämmitintä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2565
    • Kirkkonummi

    #31
    Originally posted by jamoc8 View Post
    Koneen/ kytkimen kannalta, kylmäkäynnistys on paras tehdä vielä kytkin ylhäällä, jolloin pyörii vielä huonommin. (TM:sta opittua ja niin vaan olen sitkeästi n. 10 vuoden ajan käynnistellyt pirssini)
    Siis kytkintä ei painetakaan alas käynnistettäessä? Kui?
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • Masinol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 988
      • "Turku"

      #32
      Originally posted by jamoc8 View Post
      Koneen/ kytkimen kannalta, kylmäkäynnistys on paras tehdä vielä kytkin ylhäällä, jolloin pyörii vielä huonommin. (TM:sta opittua ja niin vaan olen sitkeästi n. 10 vuoden ajan käynnistellyt pirssini)

      Ihan mielenkiinnosta, miksi näin?
      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        #33
        Lohkolämmitintä käytettäessä monille (olen huomannut omassa pihassa) syntyy illuusio että auto on nyt käyntilämmin. Eli auto käyntiin tolpan nokasta ja eikun polkemaan. Väitänpä että moottorille on parempi käynnistää se kylmänä ja ajaa rauhallisesti alle 2000rpm kunnes lämmöt normaalit kuin että "lohkolämpimänä" käymään ja heti ajaa "normaalisti". Toki paras on lämmittää ja ajaa rauhallisesti.
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • jamoc8
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 277
          • Oulu

          #34
          Juu ei, ei muista tarkkoja TM:n perusteluja, mutta rasittaisiko kylmäkäynnistys kytkin pohjassa enemmän kampiakselin päittäislaakeria sekä kytkintä, ainakin painelaakeria.


          Originally posted by Petteri75 View Post
          Siis kytkintä ei painetakaan alas käynnistettäessä? Kui?
          ---- Bee äm dapl juu ----

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎