Announcement

Collapse
No announcement yet.

Powerit katoaa 750iA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by Supa View Post
    Jos vika ilmenee heti kun mennään yli 100kmh, lähtisin etsimään mahdollista vikaa abs/asc/dsc (riippuen mikä autossa on) yksiköltä vikakoodien luvulla. Sen kautta kuitenkin nopeustieto tulee ja käsky moottorinohjaukselle jos tehoja tarvitsee rajoittaa. Kyseessä voi olla perjaatteessa vaikkapa että jonkun pyörän anturi ei saa enään selkoa nopeustiedosta ja ohjainlaite menee vikatilaan. Mutta yleensä näistä kyllä syttyy myös vikavalot mittaristoon.

    Mutta kannattaa vielä katsoa livedataa moottorinohjaukselta, abs-yksiköltä sekä vielä vaihteiston ohjaukselta niin varmasti selviää missä kiikastaa jos vain löytää oikean kaverin ruudun taakse.
    tai et onko siel ees poltin ehjä (siis mittaristos) niinku mulla aikoinaan kävi
    ei ne tehot vaan se kuski...

    Comment

    • PAAWO76
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 105

      #17
      Originally posted by armageddon View Post
      tai et onko siel ees poltin ehjä (siis mittaristos) niinku mulla aikoinaan kävi
      Jepp..
      Poltin abs merkistä palanu, nyt palaa, koko ajan.. Koodit luettu, taas..
      Valittaa että abs hydrauli yksikkö viallinen, kokeiltiin uutta, ja sama vika ilimenee koko ajan.. Mitä fiddua? :think

      Kaasun asennosta ja vaihteesta riippumatta, satasen jäläkeen loppuu tehot. Taitaa olla tytöille tarkotettu auto.. Ei vaa. Rupeaa ärsyttään.

      Comment

      • PAAWO76
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 105

        #18
        Originally posted by Dunky View Post
        Näissä V12 myllyissä on ollut todella paljon kansi tai lohko vikaa... Ajattelin vaa et jos kovemmalla rytinällä jonkun pyttyjen väli alkaa fuskaamaan...

        Miten paljon? Ei nosta yhtää ylimmääräisiä pössyjä perästä..

        Comment

        • Laakeri
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 983
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by PAAWO76 View Post
          Jepp..
          Poltin abs merkistä palanu, nyt palaa, koko ajan.. Koodit luettu, taas..
          Valittaa että abs hydrauli yksikkö viallinen, kokeiltiin uutta, ja sama vika ilimenee koko ajan.. Mitä fiddua? :think

          Kaasun asennosta ja vaihteesta riippumatta, satasen jäläkeen loppuu tehot. Taitaa olla tytöille tarkotettu auto.. Ei vaa. Rupeaa ärsyttään.
          Korjaa eka tuo abs:n vika, niin sieltä varmaan löytyy syy tehojen katoamiseen.

          Tarkista kontaktit tuosta yksiköstä (etenkin maadotus), tarkista myös että moottoria ohjaava rele on ehjä. Minkälaisen vikakoodin se anto tarkalleen?
          E34 S38B38
          E36 S50B30us hx52 ->M50B32
          2gen RAM 5.9 cummins

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Jos vikakoodit liittyvät oikeasti hydrauliyksikköön eli siihen mikä on konehuoneen puolella, eikä yksikön vaihto auta asiaa kannattaa johtosarja tarkistaa sisälokarin sisältä apukuskin puolelta. Siellä kulkee mm. tuon yksikön johtoja ja tyypillisenä vikakohteena e38:ssa siellä on terävä reuna johon johdot voivat hangata ja vaurioitua.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • PAAWO76
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 105

              #21
              Originally posted by Laakeri View Post
              Korjaa eka tuo abs:n vika, niin sieltä varmaan löytyy syy tehojen katoamiseen.

              Tarkista kontaktit tuosta yksiköstä (etenkin maadotus), tarkista myös että moottoria ohjaava rele on ehjä. Minkälaisen vikakoodin se anto tarkalleen?
              Saiskohan joltain kaavion, mistä näkee mikäkin rele on kyseessä?
              Ja myös muiden ohjainyksiköiden paikat.. Sulakkeetkin on hitleriksi.. :think

              Comment

              • PAAWO76
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 105

                #22
                Originally posted by Supa View Post
                Jos vikakoodit liittyvät oikeasti hydrauliyksikköön eli siihen mikä on konehuoneen puolella, eikä yksikön vaihto auta asiaa kannattaa johtosarja tarkistaa sisälokarin sisältä apukuskin puolelta. Siellä kulkee mm. tuon yksikön johtoja ja tyypillisenä vikakohteena e38:ssa siellä on terävä reuna johon johdot voivat hangata ja vaurioitua.
                onneksi on vapaapäivä, niin voi ruveta purkamaan..
                Täytyypäs kahtoa, ja ilimotella miten käypi

                Tattista

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎