Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veronkierto paku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    Veronkierto paku

    Laitetaas tänne kysymystä, kun seuraavaks autoks ois tarkotus hommata tuollainen pakettiautoksi muutoskatsastettu tai muutoskatsastettava auto. Eli tarkoitus olisi saada halpoja kilometrejä Vaasa-pk-setu välille. Pöllö-öljy kulkine siis haussa.

    Millaisen auton voi katsastaa pakuksi? Sedaneita ei saa, sen tiedän. Mutta saako kaikki farkut ja pysty-/viistoperät pakuiksi?

    Nettiautossa näkee välillä myynnissä 2+3 paikkasia pakuja eli onko jostain farkusta mahdollista muutoskatsastaa tuollainen vai onko joku porsaanreikä jo tilkitty? Nuo ovat lähinnä olleet akselilta Skoda Felicia, joka nyt ei niin suuresti nappaa.

    Hyviä malliehdotuksiakin otetaan vastaan. Itse olen kaikenlaisia katellut aina 206/Clio akselilta tonne E36/Opel farkku -linjaan. Budjettia semmonen 5-6k. ja Webasto sekä ilmastointi olisivat plussaa.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Muutama (~5) kokemus hakusanalla "Pakettiautoksi" ja "search titles only".
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      Muutama (~5) kokemus hakusanalla "Pakettiautoksi" ja "search titles only".
      Kiitos!

      Otetaan vielä vastaan ehdotuksia autoksi. E34:sta en halua, sillä en koe sitä tarpeeksi turvalliseksi. Eli E36 on siis alin "turvallisuusraja". Sen takia noita muitakin merkkejä katsellut, kun saisi sitten ihan uuden koritekniikan autoja.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2510
        • Länsirannikko

        #4
        AKE:n sivuilta löytyy vaatimukset tavaratilan minimikoolle, paitsi noi Peugeotit ym. kinnerit, joissa löytyy valmistajan tyypitys pakuksi, saa leimaan helpommin. 2+3 -pakuja ei ole saanut rekisteröityä enää vuosiin, kyse oli tosiaan porsaanreijästä joka tilkittiin aikanaan melko pikaiseen.

        Kannattaa sitä E34-vaihtoehtoa pyöritellä, saa tuolla budjetilla valita rauhassa aika herkun pelin ja joku bägeillä oleva facelift on ihan takuulla myös turvallisempi auto kuin vaikka E36.
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #5
          Itselläni käytössä e46 330xd touring 2-paik. pakettiauto. Istuinosa otettu pois ja selkänojat alaskäännettynä ja lukittuna. Takapenkit voi jättää pakettiautoon, mutta dieselvero silloin henkilöauton mukainen, toki vakuutusmaksut alenee. Aiemmin tehdyistä löytyy noita 2+3 halvalla verolla.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Kiitos!

            Otetaan vielä vastaan ehdotuksia autoksi. E34:sta en halua, sillä en koe sitä tarpeeksi turvalliseksi. Eli E36 on siis alin "turvallisuusraja". Sen takia noita muitakin merkkejä katsellut, kun saisi sitten ihan uuden koritekniikan autoja.
            E34 on kuitenkin todennäköisesti E36 turvallisempi todellisessa tilanteessa massansa ja suuremman "ruttausvaransa" vuoksi. Joka vielä epäilee E34 korin turvallisuutta voi lukea Tekniikan maailmasta 16/90 (muistaakseni, numero löytyy minulta jos joku haluaa kopiot) kattavan raportin auto motor und sportin tekemästä törmäystestistä (joka ajettiin muuten pitkälti nykyisiä vastaavalla tavalla). Itsekin yllätyin todella tuosta kun luulin 34 korin olevan paljon turvattomampi kuin mitä mainitusta tstistä voi päätellä. Mm turvallisena pidetyt(?) saab 900 ja volvo 760 vammautumisriskit olivat korkeampia kuin E34.

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #7
              Originally posted by WSE1 View Post
              E34 on kuitenkin todennäköisesti E36 turvallisempi todellisessa tilanteessa massansa ja suuremman "ruttausvaransa" vuoksi. Joka vielä epäilee E34 korin turvallisuutta voi lukea Tekniikan maailmasta 16/90 (muistaakseni, numero löytyy minulta jos joku haluaa kopiot) kattavan raportin auto motor und sportin tekemästä törmäystestistä (joka ajettiin muuten pitkälti nykyisiä vastaavalla tavalla). Itsekin yllätyin todella tuosta kun luulin 34 korin olevan paljon turvattomampi kuin mitä mainitusta tstistä voi päätellä. Mm turvallisena pidetyt(?) saab 900 ja volvo 760 vammautumisriskit olivat korkeampia kuin E34.
              Niin voihan tuo olla, että e34 on turvallisempi kuin ruotsalaiset kilpailijansa. Itse olen kuitenkin elänyt siinä uskossa, että e36:sen ohjaamon jäykkyydessä on otettu aimoharppaus eteenpäin e34:seen. Hemiltä varmaan tähän tietoa? Eikös e36 saanut yhden vai kaksi euroncap-tähteäkin? Hakusessa pääasiassa malliston loppupään auto 96-98.

              Tuolla yllä mainitulla "ruttausvaralla" ei ole mielestäni kovin suurta merkitystä, jos vastaan tulee vaikkapa "kiven kova smart", joka runnoo esim. nokkakolarissa itsensä takapenkille asti, kun kolmenelkku menee nippuun.

              Millanes toi 318 tds:n kone on? Onko yhtä laiska, kun arvot antavat olettaa? Varmaan menee pienemmällä kuin 325 tds?
              Last edited by Carbonfiber; 03-07-2009, 21:31.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • O.K.
                Moderator
                • Nov 2003
                • 4854
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Itse olen kuitenkin elänyt siinä uskossa, että e36:sen ohjaamon jäykkyydessä on otettu aimoharppaus eteenpäin e34:seen. Hemiltä varmaan tähän tietoa? Eikös e36 saanut yhden vai kaksi euroncap-tähteäkin? Hakusessa pääasiassa malliston loppupään auto 96-98.
                Tuossa zipissä on myös tuo törmäystesti: http://users.tkk.fi/~oskuk/btcf/TME34.zip

                E36 Euro NCAP 2 tähteä "yliviivalla", eli kuljettajalla vakava loukkaantumis/kuolemisriski nokkakolarissa. Pisteitä tullut lähinnä sivutörmäyksestä ja etumatkustajasta. http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx

                Eli kyllä noilla tiedoilla en uskaltasi väittää E36 turvallisemmaksi kuin E34, vaikka testejä ei voi suoraan verratakaan, kun E34 testattiin ennen euro NCAP-aikaa
                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                E34 525i

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #9
                  Originally posted by Carbonfiber View Post
                  Tuolla yllä mainitulla "ruttausvaralla" ei ole mielestäni kovin suurta merkitystä, jos vastaan tulee vaikkapa "kiven kova smart", joka runnoo esim. nokkakolarissa itsensä takapenkille asti, kun kolmenelkku menee nippuun.
                  Ylipaino on ylipainoa, massa ratkaisee aika paljon.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by Carbonfiber View Post
                    Tuolla yllä mainitulla "ruttausvaralla" ei ole mielestäni kovin suurta merkitystä, jos vastaan tulee vaikkapa "kiven kova smart", joka runnoo esim. nokkakolarissa itsensä takapenkille asti, kun kolmenelkku menee nippuun.
                    Tuossa törmäystestissä E34 törmäsi kivenkovaan teräsbetonijärkäleeseen.
                    Se kivenkova smarttikin ehtinee vaihtaa kulkusuuntaansa paljon ennen kolmenelkun kojetaulua... toki törmäysnopeuksista riippuen tietysti.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7520
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by r.w. View Post
                      2+3 -pakuja ei ole saanut rekisteröityä enää vuosiin
                      Esitän eriävän mielipiteen. Kyllä ne pakuksi saa vaikka 1+6 jos vaan kantavuus riittää, mutta ei saa merkittävää veroetua...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14357
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Esitän eriävän mielipiteen. Kyllä ne pakuksi saa vaikka 1+6 jos vaan kantavuus riittää, mutta ei saa merkittävää veroetua...
                        Eikö vaikutus tule tuollaisessa lähinnä vakuutusmaksuissa?
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          #13
                          Hämmennetääs soppaa lisää. Millä autolla tulisi niitä halvimpia kilsoja, jos paikkoja pitää olla kolme? Eli kannattaakohan käyttövoima pitää vielä dieselissä? Kilsoja tulee kuukaudessa noin 2000 km., joista noin 1700 matkaa. Kattelin jo jotain Fiat Scudoa, mutta tuppaavat noi oikeat pakut olevan vuosimalliinsa nähden aika kalliita.

                          Paljonkohan käyttövoimavero on esim. tollaisessa 206 pösössä henkilöautona? Mietin vaan, että jos ottaa esim. tollasen pösön vertailukohdaksi niin paljonko toi lisäpaikka tulee maksamaan kuussa(vakuutukset ja verot).

                          E: Älkääkä huoliko harrastepeliksi ainakin tulossa BMW. Mielellään ottaisin vaan jonkun muun merkkisen auton raiskattavaksi talveksi kylmäkäynnistyksien ym. takia.
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • 1349
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 231
                            • Turku

                            #14
                            Työkaverilla on tuollainen toyota yaris verso pakuna. Takapenkit vaan pois niin hyvä on. Eikä kuulemma kuluta juuri mitään. Vitun ruma paskahan se on mutta kaipa se työautona...

                            E91 335i -07
                            F20 118i -15

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6022
                              • Sipoo

                              #15
                              aargh mikä akvaario.. Osta meiltä Scenicci pois!

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎