Announcement

Collapse
No announcement yet.

1600m/300km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    1600m/300km/h



    Tuostahan se ajatus sitten lähti, missä on nopeet bimmerit :think Pitäähän meiltä löytyä Saabille vastustaja. Toi 9-3 on aika livakka menemään, mutta tehot pyörii "vain" 700hp tuntumassa verrattuna luukkulamppu supran 1000hp (en tiedä varmaksi, kuulin vain huhun). e30 aerodynamiikka ei oikein oo se paras mahdollinen, mut voimallahan se nopeus ajetaan Täältä kuopiosta kyselin "mörköö" josko se lähtis koittamaan, mutta ei ennen ens kesää uskalla ajaa kovaa
    Last edited by Mystinen; 15-09-2009, 11:03.

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #2
    E30 on kyllä aika paska aihio rakentaa autoa jonka pitäisi kulkea todella kovaa, aerodynamiikka on kuin tiiliskivellä ja jossain 300 kmh nopeudessa lähes kaikki teho menee just ilmanvastuksen voittamiseen, voimalinjan häviöt ja renkaiden vierintävastus on siihen nähden kyllä melkein olemattomia.

    Tunnen Saab puolelta yhden kaverin ja niillä on nyt mielenkiinto just ysitonnarien aerodynamiikan parantamisessa, tehoa kyllä jo on mutta sitä hukkuu isoon ilmanvastukseen. Splitteri, diffuusori, konepellin ilmanpoistot ja moottoritilan sulkeminen alapuolelta auttaa luultavasti enemmän kuin joku 100 konia lisää koneeseen.

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Tuossa vois olla tehoa mutta tosiaan se aerodynamiikka sitten :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        #4
        Eiköhän tohonki olis hyvä olla joku "vanha" E39 / E46 aerodynamiikka jo jonkin verran kohallaan.. ja siihen sitten joku mörkömoottori.. molempien konehuoneeseen varmaan menis aika kivuttomasti S38 turbolla?
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5174
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Exami View Post
          Eiköhän tohonki olis hyvä olla joku "vanha" E39 / E46 aerodynamiikka jo jonkin verran kohallaan.. ja siihen sitten joku mörkömoottori.. molempien konehuoneeseen varmaan menis aika kivuttomasti S38 turbolla?
          Miksei E39M5 ahdettuna omalla moottorillaan ?

          Ilmanvastuskertoimia :

          0.26 - Opel Calibra, 1989
          0.28 - Saab 9-3, 2003
          0.29 - BMW 8-sarja, 1989
          0.30 - BMW E90, 2006
          0.33 - BMW E30M3 1988

          Eli tässä valossa E31 sopivalla moottorilla voisi olla voittaja, mikäli BMWsta haluaa rakentaa tuollaisen "raketin" ?
          Last edited by jani; 15-09-2009, 13:20.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Mistä tuossa nyt sitten tarkalleen ottaen kisattiin? Onkohan noi vehkeet tulleet ajamalla vai trailerilla paikalle?

            Noin muuten , paljon mielenkiintoisempia kyllä tollaset pidemmän matkan kiihdytykset / huippunopeusajot kuin joku varttimaili.
            Vois kuvitella että jollain viriviri 135i:lläkin voisi mennä aika lujaa , tuskin kolmeasataa mutta kuitenkin. Tai joku 993 turbo-Porsche.
            Last edited by petrolhead; 15-09-2009, 13:33.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3437
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              Mistä tuossa nyt sitten tarkalleen ottaen kisattiin? Onkohan noi vehkeet tulleet ajamalla vai trailerilla paikalle?
              kikkelin kokoa.
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                #8
                Originally posted by jani View Post
                Miksei E39M5 ahdettuna omalla moottorillaan ?

                Ilmanvastuskertoimia :

                0.26 - Opel Calibra, 1989
                0.28 - Saab 9-3, 2003
                0.29 - BMW 8-sarja, 1989
                0.30 - BMW E90, 2006
                0.33 - BMW E30M3 1988

                Eli tässä valossa E31 sopivalla moottorilla voisi olla voittaja, mikäli BMWsta haluaa rakentaa tuollaisen "raketin" ?
                Otsapinta-ala pitää ottaa myös huomioon, se on täsmälleen yhtä tärkeä kuin ilmanvastuskerroin. Eli mitä pienempi ja matalampi auto, sen parempi. Varmaakin joku matala tehokas lätty olisi paras..
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  #9
                  8satku ahdetulla s38:lla+riisuttu paino minimiin, eiköhän siinä ois sopiva lääke millä 200mailia tunnissa sais menee rikki. Miks S38, koska se vaan on yksinkertasesti hyvä ja kohtuullisen hintanen.

                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #10
                    Originally posted by reekoon View Post
                    kikkelin kokoa.
                    Lopulta niinkin vähäpätöinen asia, kuin kikkelin koossa kisailu, on näytellyt autohistoriallisesti yllättävän suurta roolia. Puhutaan kuitenkin yhdestä vanhimmista todellisista moottoriurheilulajeista, ellei peräti vanhimmasta.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • joni_wt
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 3627
                      • Yka

                      #11


                      Mistään en mitään tiiä, mutta tuo vaikuttaa ainakin potentiaaliselta vaihtoehdolta. Mutta riittääkö tehot..?
                      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                      Comment

                      • exodus
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 774
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Mistä tuossa nyt sitten tarkalleen ottaen kisattiin? Onkohan noi vehkeet tulleet ajamalla vai trailerilla paikalle?
                        Loppunopeuttahan tuolla haettiin. Kaveri oli ainakin ajanut Corvettensa sinne ja takaisin(vajaat 1000km) ja tällä autolla loppunopeutta yli 300km/h. Minäkin kävin sillä pikku rundin ajamassa kesällä ja yllättävän helppo se on ajaa tuollaista yli 700hp ja yli 1000Nm auto kun viritykset on tehty oikein.

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          #13
                          Originally posted by joni_wt View Post
                          http://www.nieminenracing.org/bmw_850i_nez.htm

                          Mistään en mitään tiiä, mutta tuo vaikuttaa ainakin potentiaaliselta vaihtoehdolta. Mutta riittääkö tehot..?
                          Ei riitä nuo tehot ihan kärkikahinoihin. Mitähän se autojen enkka on Suomessa tällä hetkellä, vajaa 320km/h vai oliko jo yli? Tehoja taitaa olla siinä autossa jo 800-1000hp väliin..

                          Vielä on autopuolella varaa kiriä; prätkillä on ensi kesänä tavoitteena jo 400km/h mailille (tänä kesänä meni 375km/h pyörällä, jolla käytiin sen jälkeen heittämässä euroopanreissu) . Ameriikassahan se 400km/h on jo katupyörällä ylitettykin komeasti, n. 420km/h vedettiin muutama vuosi sitten katukuntoisella pyörällä mailille. Yhtä tehokkaita pyöriä on Suomessakin, eli kun kaikki natsaa, niin.....
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • jamoc8
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 277
                            • Oulu

                            #14
                            btw E39 ilmanvastuskerroin on muistaakseni 0,27, eli ei huono.


                            Originally posted by jani View Post
                            Miksei E39M5 ahdettuna omalla moottorillaan ?

                            Ilmanvastuskertoimia :

                            0.26 - Opel Calibra, 1989
                            0.28 - Saab 9-3, 2003
                            0.29 - BMW 8-sarja, 1989
                            0.30 - BMW E90, 2006
                            0.33 - BMW E30M3 1988

                            Eli tässä valossa E31 sopivalla moottorilla voisi olla voittaja, mikäli BMWsta haluaa rakentaa tuollaisen "raketin" ?
                            ---- Bee äm dapl juu ----

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5174
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by Tylyttäjä View Post
                              Otsapinta-ala pitää ottaa myös huomioon, se on täsmälleen yhtä tärkeä kuin ilmanvastuskerroin. Eli mitä pienempi ja matalampi auto, sen parempi. Varmaakin joku matala tehokas lätty olisi paras..
                              Yleensähän nämä kaksi parametria kulkee jossain määrin käsi kädessä ?

                              Itse ainakin valkkaisin tähän tarkoitukseen sellaisen auton, joka on "vakionakin" mahdollisimman hyvä ajaa +250km/h. Tietääkseni juuriki E31 ja E39M5 on sellaisia.. miksei E34M5, jossa olisi potentiaalinen moottorivalmiina.
                              Last edited by jani; 15-09-2009, 14:26.
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎