1600m/300km/h

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • primerap10gtr

    #16
    Noita kun tutkii niin selviää aika paljon tästä aiheesta.

    http://www.roadandtrack.com/article....&page_number=1
    http://www.roadandtrack.com/assets/d...read_carts.pdf
    http://www.roadandtrack.com/assets/d...peedometer.pdf
    Last edited by Guest; 15-09-2009, 14:56.

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      #17
      Originally posted by jani View Post
      Yleensähän nämä kaksi parametria kulkee jossain määrin käsi kädessä ?

      Itse ainakin valkkaisin tähän tarkoitukseen sellaisen auton, joka on "vakionakin" mahdollisimman hyvä ajaa +250km/h. Tietääkseni juuriki E31 ja E39M5 on sellaisia.. miksei E34M5, jossa olisi potentiaalinen moottorivalmiina.
      Jep, ne kerrotaan keskenään; siitä saadaan aerodynaaminen vastus.

      Tuossa tarkemmin:


      Eli nuo luvut mitä laitoit eri autoista ovat niitä muotokertoimia. Pitäisi mainita myös otsapinta-ala, niin tietää sitten todellisen ilmanvastuksen.
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5484
        • S:t Karins

        #18
        Originally posted by petrolhead View Post
        Mistä tuossa nyt sitten tarkalleen ottaen kisattiin? Onkohan noi vehkeet tulleet ajamalla vai trailerilla paikalle?
        Virossa vastaavassa skabassa tuotiin kaiken maailman Porkkea ja Viperiä (ilokaasuilla) radalle. Kyseinen Saab ajettiin paikalle.

        Saab kyykytti nuo...

        Toinen tarina suomen moottoritieltä:
        Saab liimautui M6:n taakse laillisella nopeudella. M6 innostui kisaan, Saab roikku vierellä toisella kaistalla (ei siis imussa). Saabistin naamalle levisi hymy kun vauhti lähestyi kahta ja puolta markkaa ja hän totesi: Sulla astuu peliin rajoitin aivan kohta, aivan ennen tätä M6 heitti vilkun päälle ja poistui seuraavasta liittymästä.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by jani View Post
          Yleensähän nämä kaksi parametria kulkee jossain määrin käsi kädessä ?
          Otsapinta-ala ja ilmanvastuskerroin eivät ole toisistaan riippuvaisia. Niiden tulosta saadaan se oleellinen tieto.

          EDIT: Tossahan se Tylyttäjä näköjään kirjottikin aivan saman..
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5187
            • Kuopio

            #20
            Ilmeisesti en taaskaan tiedä mitään... mutta käsittääkseni mm. kuorma-autossa on iso ilmanvastuskerroin ja myöskin iso otsapinta-ala kun taas esim. Opel Calibrassa ja Saab 9-3 tilanne toisin?

            F1 taitaa ehkä poikkeuksen, mutta tuskin kukaan sellaista tuonne on aivan heti viemässä...
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7035
              • Uusikaupunki

              #21
              Originally posted by jani View Post
              Ilmeisesti en taaskaan tiedä mitään... mutta käsittääkseni mm. kuorma-autossa on iso ilmanvastuskerroin ja myöskin iso otsapinta-ala kun taas esim. Opel Calibrassa ja Saab 9-3 tilanne toisin
              On se näin, mutta muista syistä kuin riippuvuudesta. Kuorma-auto vaan sattuu olemaan laatikko ja iso
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1625
                • Dallas

                #22
                Höpöhöpö meijän F12 vollessa on spoileri katolla ja aerodynamiikka ku vormula-autossa ja mäetki se nousee ylös asti paitsi ei joka kerta.
                Sotkamo Connection

                Comment

                • Ziggis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 454
                  • Melbourne (Mellilä)

                  #23
                  Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                  Höpöhöpö meijän F12 vollessa on spoileri katolla ja aerodynamiikka ku vormula-autossa ja mäetki se nousee ylös asti paitsi ei joka kerta.

                  ainaki tuossa mun työajokis (FH12) on suurinpiirtein sama ilmanvastus ku tuomiokirkol...
                  vaikka onki tuuliohjain katolla ja siivet sivuilla
                  Ex. e39 540i -97
                  Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                  Ex. e36 325iA -92
                  Ex. e34 540iA -94
                  Ex. e30 325 2.7 eta -86
                  Ex. e34 540iA -93 touring
                  Ex. e32 730i -89

                  Tällä mennään

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11738
                    • Kouvola

                    #24
                    Tullut monesti itsekkin mietittyä noita nopeuksia ja varsinkin ihmetystä herätti noi 9-3 vedot ilmailupäivillä. Vertailun vuoksi vaikkapa E39 M5 ajaa tyypillisesti noin 250km/h loppunopeuden vakiona tuolla matkalla eli kyllä noihin +300km/h lukemiin on vielä tuskallisen pitkä matka vaikka olisi remmi kaverina.

                    Comment

                    • primerap10gtr

                      #25
                      Originally posted by Esko View Post
                      Tullut monesti itsekkin mietittyä noita nopeuksia ja varsinkin ihmetystä herätti noi 9-3 vedot ilmailupäivillä. Vertailun vuoksi vaikkapa E39 M5 ajaa tyypillisesti noin 250km/h loppunopeuden vakiona tuolla matkalla eli kyllä noihin +300km/h lukemiin on vielä tuskallisen pitkä matka vaikka olisi remmi kaverina.
                      9-3sessa (312km/h) on vieläpä täysin vakio 2litran saabin avaamaton motti. Litrateho siis vaatimaton n.350hv. Eikä ole mikään trailerilla matkaava pirssi.

                      Comment

                      • Luntti
                        2Wheel Driver
                        • Jul 2003
                        • 5021
                        • Yka

                        #26
                        Originally posted by primerap10gtr View Post
                        9-3sessa (312km/h) on vieläpä täysin vakio 2litran saabin avaamaton motti. Litrateho siis vaatimaton n.350hv. Eikä ole mikään trailerilla matkaava pirssi.
                        Suht järjetön kampe. Samoin se V40 volvo.
                        Kovia ovat ruotsin tekeleetkin nykyään.
                        Mutta nykyään revitään mistä tahansa kovia lukemia, joten en epäile yhtään.

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11738
                          • Kouvola

                          #27
                          Originally posted by primerap10gtr View Post
                          9-3sessa (312km/h) on vieläpä täysin vakio 2litran saabin avaamaton motti. Litrateho siis vaatimaton n.350hv. Eikä ole mikään trailerilla matkaava pirssi.
                          Onko jossain enemmänkin juttua tosta Saabista?

                          Comment

                          • primerap10gtr

                            #28
                            Originally posted by Luntti View Post
                            Suht järjetön kampe. Samoin se V40 volvo.
                            Kovia ovat ruotsin tekeleetkin nykyään.
                            Mutta nykyään revitään mistä tahansa kovia lukemia, joten en epäile yhtään.
                            Juu kun mikään ei riitä. Ens ajokaudella noi menee vielä lujempaa.

                            Originally posted by Esko View Post
                            Onko jossain enemmänkin juttua tosta Saabista?
                            Ei ole yleisessä jakelussa...

                            Tämän kyseisen saabbaan ilmanvastuskerroin on 0.32 eli ei toi 0.28 joka on uudemmassa.
                            Last edited by Guest; 15-09-2009, 21:34.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Originally posted by jani View Post
                              Ilmeisesti en taaskaan tiedä mitään... mutta käsittääkseni mm. kuorma-autossa on iso ilmanvastuskerroin ja myöskin iso otsapinta-ala kun taas esim. Opel Calibrassa ja Saab 9-3 tilanne toisin?
                              Tulitikkuaskilla on vielä korkeampi ilmanvastuskerroin kuin kuorma-autolla , koosta riippumatta.


                              Jos haluaisi yhdistää pienen ilmanvastuskertoimen ja pienen otsapinta-alan joku MR2 tai Lotus Elise / vastaava kikotin voisi olla potentiaalinen peli.

                              Ja onnistuin jällen kerran vetämään Elisen / Exigen keskusteluun mukaan
                              Last edited by petrolhead; 15-09-2009, 21:02.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • kalle7876
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2005
                                • 493

                                #30
                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Tuossa vois olla tehoa mutta tosiaan se aerodynamiikka sitten :think
                                joku tietävä vois kertoo e24 korin ilmanvastus kertoimen
                                www.kkdmotorsport.com
                                www.pirkanmaanturbo.fi

                                Comment

                                Working...
                                X