Announcement
Collapse
No announcement yet.
1600m/300km/h
Collapse
X
-
Originally posted by jani View PostYleensähän nämä kaksi parametria kulkee jossain määrin käsi kädessä ?
Itse ainakin valkkaisin tähän tarkoitukseen sellaisen auton, joka on "vakionakin" mahdollisimman hyvä ajaa +250km/h. Tietääkseni juuriki E31 ja E39M5 on sellaisia.. miksei E34M5, jossa olisi potentiaalinen moottorivalmiina.
Tuossa tarkemmin:
Eli nuo luvut mitä laitoit eri autoista ovat niitä muotokertoimia. Pitäisi mainita myös otsapinta-ala, niin tietää sitten todellisen ilmanvastuksen.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMistä tuossa nyt sitten tarkalleen ottaen kisattiin? Onkohan noi vehkeet tulleet ajamalla vai trailerilla paikalle?
Saab kyykytti nuo...
Toinen tarina suomen moottoritieltä:
Saab liimautui M6:n taakse laillisella nopeudella. M6 innostui kisaan, Saab roikku vierellä toisella kaistalla (ei siis imussa). Saabistin naamalle levisi hymy kun vauhti lähestyi kahta ja puolta markkaa ja hän totesi: Sulla astuu peliin rajoitin aivan kohta, aivan ennen tätä M6 heitti vilkun päälle ja poistui seuraavasta liittymästä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostYleensähän nämä kaksi parametria kulkee jossain määrin käsi kädessä ?
EDIT: Tossahan se Tylyttäjä näköjään kirjottikin aivan saman..2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ilmeisesti en taaskaan tiedä mitään... mutta käsittääkseni mm. kuorma-autossa on iso ilmanvastuskerroin ja myöskin iso otsapinta-ala kun taas esim. Opel Calibrassa ja Saab 9-3 tilanne toisin?
F1 taitaa ehkä poikkeuksen, mutta tuskin kukaan sellaista tuonne on aivan heti viemässä...F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostIlmeisesti en taaskaan tiedä mitään... mutta käsittääkseni mm. kuorma-autossa on iso ilmanvastuskerroin ja myöskin iso otsapinta-ala kun taas esim. Opel Calibrassa ja Saab 9-3 tilanne toisin325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostHöpöhöpö meijän F12 vollessa on spoileri katolla ja aerodynamiikka ku vormula-autossa ja mäetki se nousee ylös asti paitsi ei joka kerta.
ainaki tuossa mun työajokis (FH12) on suurinpiirtein sama ilmanvastus ku tuomiokirkol...
vaikka onki tuuliohjain katolla ja siivet sivuillaEx. e39 540i -97
Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
Ex. e36 325iA -92
Ex. e34 540iA -94
Ex. e30 325 2.7 eta -86
Ex. e34 540iA -93 touring
Ex. e32 730i -89
Tällä mennään
Comment
-
-
Tullut monesti itsekkin mietittyä noita nopeuksia ja varsinkin ihmetystä herätti noi 9-3 vedot ilmailupäivillä. Vertailun vuoksi vaikkapa E39 M5 ajaa tyypillisesti noin 250km/h loppunopeuden vakiona tuolla matkalla eli kyllä noihin +300km/h lukemiin on vielä tuskallisen pitkä matka vaikka olisi remmi kaverina.
Comment
-
-
primerap10gtr
Originally posted by Esko View PostTullut monesti itsekkin mietittyä noita nopeuksia ja varsinkin ihmetystä herätti noi 9-3 vedot ilmailupäivillä. Vertailun vuoksi vaikkapa E39 M5 ajaa tyypillisesti noin 250km/h loppunopeuden vakiona tuolla matkalla eli kyllä noihin +300km/h lukemiin on vielä tuskallisen pitkä matka vaikka olisi remmi kaverina.Eikä ole mikään trailerilla matkaava pirssi.
Comment
-
Originally posted by primerap10gtr View Post9-3sessa (312km/h) on vieläpä täysin vakio 2litran saabin avaamaton motti. Litrateho siis vaatimaton n.350hv.Eikä ole mikään trailerilla matkaava pirssi.
Kovia ovat ruotsin tekeleetkin nykyään.
Mutta nykyään revitään mistä tahansa kovia lukemia, joten en epäile yhtään.
Comment
-
-
primerap10gtr
Originally posted by Luntti View PostSuht järjetön kampe. Samoin se V40 volvo.
Kovia ovat ruotsin tekeleetkin nykyään.
Mutta nykyään revitään mistä tahansa kovia lukemia, joten en epäile yhtään.
Originally posted by Esko View PostOnko jossain enemmänkin juttua tosta Saabista?
Tämän kyseisen saabbaan ilmanvastuskerroin on 0.32 eli ei toi 0.28 joka on uudemmassa.Last edited by Guest; 15-09-2009, 21:34.
Comment
-
Originally posted by jani View PostIlmeisesti en taaskaan tiedä mitään... mutta käsittääkseni mm. kuorma-autossa on iso ilmanvastuskerroin ja myöskin iso otsapinta-ala kun taas esim. Opel Calibrassa ja Saab 9-3 tilanne toisin?
Jos haluaisi yhdistää pienen ilmanvastuskertoimen ja pienen otsapinta-alan joku MR2 tai Lotus Elise / vastaava kikotin voisi olla potentiaalinen peli.
Ja onnistuin jällen kerran vetämään Elisen / Exigen keskusteluun mukaanLast edited by petrolhead; 15-09-2009, 21:02.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment