elikkäs mitä tehdä.. auto on 740ia 4.0l v8 koneel.. ja häkä arvot on tyhjäkäynnil liian korkeat.. kierroksilla menee ihan kevyesti alle raja-arvojen..
co arvot liian korkeat tyhjäkäynnillä..
Collapse
X
-
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
-
Olikos se Co vai Hc mihin Lambda vaikutti aika merkittävästi jos on epäkunnossa..? Oletko Lambdan anturin kunnosta tietoinen?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
eipä ole kunnosta tietoa.. noh jos vaihtas tulpat ja ajais ens kerral katit lämpimäks katselee sitten mitä tekee.. vituttaa vaan jos ei mee sillonkaa niin koko aika rampata siel.. ja ku tää ongelma oli vaan tyhjäkäynnil.. ja pelkästää co arvot..Originally posted by Haju69 View PostOlikos se Co vai Hc mihin Lambda vaikutti aika merkittävästi jos on epäkunnossa..? Oletko Lambdan anturin kunnosta tietoinen?
Comment
-
Kato esim. realoem oikea tulpan tyyppi, mulla NGK:t pikkukasissa. Katsoo vaan että tyyppi on pilkuntarkasti sama mikä sinne kuuluu, boschin tulpissa ainakin saattaa tulla eroja helposti jo yhden kirjaimen vaihtumisella tms. Mitään kalliita erikoistulppia ei kannata ostaa, rahanhukkaa. Tulpilla tämä nyt tuskin kuitenkaan korjaantuu, mutta voihan ne vaihtaa niin näkee samalla onko venakopan tiiviste vuotanut.
Mitäs ne muut arvot sitten oli? Pistäppä näkyville vaikka rajoissa oliskin olleet.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
päästöt tyhjäkäynnillä/kierroksillaOriginally posted by Cell View PostKato esim. realoem oikea tulpan tyyppi, mulla NGK:t pikkukasissa. Katsoo vaan että tyyppi on pilkuntarkasti sama mikä sinne kuuluu, boschin tulpissa ainakin saattaa tulla eroja helposti jo yhden kirjaimen vaihtumisella tms. Mitään kalliita erikoistulppia ei kannata ostaa, rahanhukkaa. Tulpilla tämä nyt tuskin kuitenkaan korjaantuu, mutta voihan ne vaihtaa niin näkee samalla onko venakopan tiiviste vuotanut.
Mitäs ne muut arvot sitten oli? Pistäppä näkyville vaikka rajoissa oliskin olleet.
co%: 0,84 / 0.25
co2: 12.9 / 14
HC ppm: 75 / 44
o2: 1.85 / 0.6
lampda: 1.01
Comment
-
HC ja O2 on ollut myös normaalin, ehjän motin lukemia korkeammalla vaikka rajoissa olikin. Melkein sanoisin, että imuvuoto. Tarkista MAF:lta kaasuläpälle menevä putki, siis irti ja kädessä vääntelee. Sen jälkeen voisi melkein vaihtaa suoraan huohotinventtiilin imusarjan takapäähän, maksaa jotain 40e ja samalla vaihtaa sen tiivisteen joka on vitosen.
Lambdojen toiminnan voi tsekata piuhan päässä, katsomalla heiluuko lambdan signaali normaalisti. Luultavasti/mahdollisesti sieltä kuitenkin löytyy koodi, joka ilmoittaa lambdan seossäädön olevan tapissa. Tämä ei tarkoita lambdavikaa, vaan sellainen aiheutuu esim. suuresta imuvuodosta tai osittain rikkinäisestä MAF:sta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
kiitosta neuvoista.. viikonloppuna jos alottelis rempat.. voisko johtua osittain siitä korkeat arvot et auto oli käynnis noin 4min ennen konttoria.. eli matkan sinne.. ja sen mitä se äijä sitä käynnis piteli paikan pääl..Originally posted by Cell View PostHC ja O2 on ollut myös normaalin, ehjän motin lukemia korkeammalla vaikka rajoissa olikin. Melkein sanoisin, että imuvuoto. Tarkista MAF:lta kaasuläpälle menevä putki, siis irti ja kädessä vääntelee. Sen jälkeen voisi melkein vaihtaa suoraan huohotinventtiilin imusarjan takapäähän, maksaa jotain 40e ja samalla vaihtaa sen tiivisteen joka on vitosen.
Lambdojen toiminnan voi tsekata piuhan päässä, katsomalla heiluuko lambdan signaali normaalisti. Luultavasti/mahdollisesti sieltä kuitenkin löytyy koodi, joka ilmoittaa lambdan seossäädön olevan tapissa. Tämä ei tarkoita lambdavikaa, vaan sellainen aiheutuu esim. suuresta imuvuodosta tai osittain rikkinäisestä MAF:sta.
Comment
-
Mitäs sielläpäin on ollut pakkasta? Ei kyllä katteja kovin kuumaksi saa noin pienellä ajolla, varsinkin jos kylmempi keli. Ajamalla koneen täysin lämpimäksi saa kyllä auton päästörajoihin vaikka jotain pientä sanomista olisikin.
Itse käytin leimalla kun pakkasta oli 20 astetta ja näytti useammassa autossa olevan päästöt koholla sinä päivänä, myös omassa. Katsuri päästi kuitenkin armeliaisuudesta läpi.E30
Comment
-
Unohda nyt ne tässä kohtaa täysin toisarvoiset tulpat ja vaihda ne vasta sitten kun tämä onglma on löydetty/korjattu. Ensiksi huolelliseen etsintään/tutkintaan mahdolliset imuvuodot johon kuitenkin arvot selvästi viittaavat.Originally posted by joonap View Postjos nyt tosiaa noi tulpat ostais.. niin mitäs suosittelette.. eikös saksalaisee luultavasti tulis boshin tulpat.. ja mistä saa halvimmal.. on nimittäis suuriaki eroja eri paikois noil tulppien hinnal..
Comment
-
-
-
Ei ole.Originally posted by joonap View Postjoo tutkiskelin tos noit hommia vähä päällisinpuolin.. niin ainaki ilmanputsari oli älyttömän paskanen. liekkö ikinä vaihettu. hiekkaa ja havuja ja mitä lie käpyjä täynnä koko paska. oiskohan ollu lie tuosta kiinni..
M5x -koneiden kaltaista kattien lämpeämisongelmaa näissä ei oikeastaan ole. Niissäkin se liittyy suuremmaksi osaksi lambdasäädön hitauteen eikä varsinaisiin katteihin. Kasissa on lämpöeristetty pakosarja kateille asti, eikä lambdoilla tunnu olevan kovinkaan suurta merkitystä muutenkaan, ainakaan niissä tapauksissa mistä on kokemusta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
viathan oikeastaa löyty... lambda anturi ja nakutustunnistin 2.. elikkäs jos joku vois valaista linkillä mistä sais edullisimmin.. ja eikös se olis sama vaihtaa molemmat lambdat samal kertaa.. kiitosta jo valmiiksi kaikille osaa ottaneille..Originally posted by Cell View PostEi ole.
M5x -koneiden kaltaista kattien lämpeämisongelmaa näissä ei oikeastaan ole. Niissäkin se liittyy suuremmaksi osaksi lambdasäädön hitauteen eikä varsinaisiin katteihin. Kasissa on lämpöeristetty pakosarja kateille asti, eikä lambdoilla tunnu olevan kovinkaan suurta merkitystä muutenkaan, ainakaan niissä tapauksissa mistä on kokemusta.
Comment
Comment