Announcement

Collapse
No announcement yet.

co arvot liian korkeat tyhjäkäynnillä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joonap
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 33
    • salla

    co arvot liian korkeat tyhjäkäynnillä..

    elikkäs mitä tehdä.. auto on 740ia 4.0l v8 koneel.. ja häkä arvot on tyhjäkäynnil liian korkeat.. kierroksilla menee ihan kevyesti alle raja-arvojen..
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    #2
    Lueppas täältä:

    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16400
      • Leppävirta

      #3
      Olikos se Co vai Hc mihin Lambda vaikutti aika merkittävästi jos on epäkunnossa..? Oletko Lambdan anturin kunnosta tietoinen?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E32 Diamantscwharz 750iL '94

      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • joonap
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 33
        • salla

        #4
        Originally posted by Haju69 View Post
        Olikos se Co vai Hc mihin Lambda vaikutti aika merkittävästi jos on epäkunnossa..? Oletko Lambdan anturin kunnosta tietoinen?
        eipä ole kunnosta tietoa.. noh jos vaihtas tulpat ja ajais ens kerral katit lämpimäks katselee sitten mitä tekee.. vituttaa vaan jos ei mee sillonkaa niin koko aika rampata siel.. ja ku tää ongelma oli vaan tyhjäkäynnil.. ja pelkästää co arvot..

        Comment

        • joonap
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 33
          • salla

          #5
          jos nyt tosiaa noi tulpat ostais.. niin mitäs suosittelette.. eikös saksalaisee luultavasti tulis boshin tulpat.. ja mistä saa halvimmal.. on nimittäis suuriaki eroja eri paikois noil tulppien hinnal..

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Kato esim. realoem oikea tulpan tyyppi, mulla NGK:t pikkukasissa. Katsoo vaan että tyyppi on pilkuntarkasti sama mikä sinne kuuluu, boschin tulpissa ainakin saattaa tulla eroja helposti jo yhden kirjaimen vaihtumisella tms. Mitään kalliita erikoistulppia ei kannata ostaa, rahanhukkaa. Tulpilla tämä nyt tuskin kuitenkaan korjaantuu, mutta voihan ne vaihtaa niin näkee samalla onko venakopan tiiviste vuotanut.

            Mitäs ne muut arvot sitten oli? Pistäppä näkyville vaikka rajoissa oliskin olleet.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • joonap
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 33
              • salla

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Kato esim. realoem oikea tulpan tyyppi, mulla NGK:t pikkukasissa. Katsoo vaan että tyyppi on pilkuntarkasti sama mikä sinne kuuluu, boschin tulpissa ainakin saattaa tulla eroja helposti jo yhden kirjaimen vaihtumisella tms. Mitään kalliita erikoistulppia ei kannata ostaa, rahanhukkaa. Tulpilla tämä nyt tuskin kuitenkaan korjaantuu, mutta voihan ne vaihtaa niin näkee samalla onko venakopan tiiviste vuotanut.

              Mitäs ne muut arvot sitten oli? Pistäppä näkyville vaikka rajoissa oliskin olleet.
              päästöt tyhjäkäynnillä/kierroksilla
              co%: 0,84 / 0.25
              co2: 12.9 / 14
              HC ppm: 75 / 44
              o2: 1.85 / 0.6
              lampda: 1.01

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                HC ja O2 on ollut myös normaalin, ehjän motin lukemia korkeammalla vaikka rajoissa olikin. Melkein sanoisin, että imuvuoto. Tarkista MAF:lta kaasuläpälle menevä putki, siis irti ja kädessä vääntelee. Sen jälkeen voisi melkein vaihtaa suoraan huohotinventtiilin imusarjan takapäähän, maksaa jotain 40e ja samalla vaihtaa sen tiivisteen joka on vitosen.

                Lambdojen toiminnan voi tsekata piuhan päässä, katsomalla heiluuko lambdan signaali normaalisti. Luultavasti/mahdollisesti sieltä kuitenkin löytyy koodi, joka ilmoittaa lambdan seossäädön olevan tapissa. Tämä ei tarkoita lambdavikaa, vaan sellainen aiheutuu esim. suuresta imuvuodosta tai osittain rikkinäisestä MAF:sta.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • joonap
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 33
                  • salla

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  HC ja O2 on ollut myös normaalin, ehjän motin lukemia korkeammalla vaikka rajoissa olikin. Melkein sanoisin, että imuvuoto. Tarkista MAF:lta kaasuläpälle menevä putki, siis irti ja kädessä vääntelee. Sen jälkeen voisi melkein vaihtaa suoraan huohotinventtiilin imusarjan takapäähän, maksaa jotain 40e ja samalla vaihtaa sen tiivisteen joka on vitosen.

                  Lambdojen toiminnan voi tsekata piuhan päässä, katsomalla heiluuko lambdan signaali normaalisti. Luultavasti/mahdollisesti sieltä kuitenkin löytyy koodi, joka ilmoittaa lambdan seossäädön olevan tapissa. Tämä ei tarkoita lambdavikaa, vaan sellainen aiheutuu esim. suuresta imuvuodosta tai osittain rikkinäisestä MAF:sta.
                  kiitosta neuvoista.. viikonloppuna jos alottelis rempat.. voisko johtua osittain siitä korkeat arvot et auto oli käynnis noin 4min ennen konttoria.. eli matkan sinne.. ja sen mitä se äijä sitä käynnis piteli paikan pääl..

                  Comment

                  • bmwcruiser
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 412
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Mitäs sielläpäin on ollut pakkasta? Ei kyllä katteja kovin kuumaksi saa noin pienellä ajolla, varsinkin jos kylmempi keli. Ajamalla koneen täysin lämpimäksi saa kyllä auton päästörajoihin vaikka jotain pientä sanomista olisikin.
                    Itse käytin leimalla kun pakkasta oli 20 astetta ja näytti useammassa autossa olevan päästöt koholla sinä päivänä, myös omassa. Katsuri päästi kuitenkin armeliaisuudesta läpi.
                    E30

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by joonap View Post
                      jos nyt tosiaa noi tulpat ostais.. niin mitäs suosittelette.. eikös saksalaisee luultavasti tulis boshin tulpat.. ja mistä saa halvimmal.. on nimittäis suuriaki eroja eri paikois noil tulppien hinnal..
                      Unohda nyt ne tässä kohtaa täysin toisarvoiset tulpat ja vaihda ne vasta sitten kun tämä onglma on löydetty/korjattu. Ensiksi huolelliseen etsintään/tutkintaan mahdolliset imuvuodot johon kuitenkin arvot selvästi viittaavat.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16504
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by joonap View Post
                        kiitosta neuvoista.. viikonloppuna jos alottelis rempat.. voisko johtua osittain siitä korkeat arvot et auto oli käynnis noin 4min ennen konttoria.. eli matkan sinne.. ja sen mitä se äijä sitä käynnis piteli paikan pääl..
                        Bingo ?

                        Comment

                        • joonap
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 33
                          • salla

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Bingo ?
                          joo tutkiskelin tos noit hommia vähä päällisinpuolin.. niin ainaki ilmanputsari oli älyttömän paskanen. liekkö ikinä vaihettu. hiekkaa ja havuja ja mitä lie käpyjä täynnä koko paska. oiskohan ollu lie tuosta kiinni..

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by joonap View Post
                            joo tutkiskelin tos noit hommia vähä päällisinpuolin.. niin ainaki ilmanputsari oli älyttömän paskanen. liekkö ikinä vaihettu. hiekkaa ja havuja ja mitä lie käpyjä täynnä koko paska. oiskohan ollu lie tuosta kiinni..
                            Ei ole.

                            M5x -koneiden kaltaista kattien lämpeämisongelmaa näissä ei oikeastaan ole. Niissäkin se liittyy suuremmaksi osaksi lambdasäädön hitauteen eikä varsinaisiin katteihin. Kasissa on lämpöeristetty pakosarja kateille asti, eikä lambdoilla tunnu olevan kovinkaan suurta merkitystä muutenkaan, ainakaan niissä tapauksissa mistä on kokemusta.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • joonap
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 33
                              • salla

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Ei ole.

                              M5x -koneiden kaltaista kattien lämpeämisongelmaa näissä ei oikeastaan ole. Niissäkin se liittyy suuremmaksi osaksi lambdasäädön hitauteen eikä varsinaisiin katteihin. Kasissa on lämpöeristetty pakosarja kateille asti, eikä lambdoilla tunnu olevan kovinkaan suurta merkitystä muutenkaan, ainakaan niissä tapauksissa mistä on kokemusta.
                              viathan oikeastaa löyty... lambda anturi ja nakutustunnistin 2.. elikkäs jos joku vois valaista linkillä mistä sais edullisimmin.. ja eikös se olis sama vaihtaa molemmat lambdat samal kertaa.. kiitosta jo valmiiksi kaikille osaa ottaneille..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎