Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensapumpun säätö/virittäminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #31
    Originally posted by Kepale View Post
    Autossa on alkuperäinen b-paineensäädin. Mitä tarkoitat "rukattu mittaria" ?
    Että onko imm kopeloitu, mutta nyt vasta hokasin että oli. Huomasitko että oliko imm:n kantta ennen avattu? Jos ei ollut, kai merkkasit oikean paikan kiekkoon?

    Edit. Eli vika alkoi b-suodattimen vaihdon jälkeen? Mitä muuta silloin tehtiin?
    Last edited by Jasu; 15-04-2010, 13:32.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Daylight
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 670
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by Jasu View Post
      Että onko imm kopeloitu, mutta nyt vasta hokasin että oli. Huomasitko että oliko imm:n kantta ennen avattu? Jos ei ollut, kai merkkasit oikean paikan kiekkoon?

      Edit. Eli vika alkoi b-suodattimen vaihdon jälkeen? Mitä muuta silloin tehtiin?
      IMM kotelo oli avattu, kun ensimmäisen kerran autoa tutkin. Ja merkkasin alkuperäisen kohdan mittarista, ennen kuin lähdin sitä itse säätämään.
      Vaihdoin b-suodattimen kanssa virranjakajan kannen ja pyörijän.
      Voisiko mahdollisesti paineet olla liian pienet?

      Silloin auton ostettuani viikon sisällä rupesi b-paineensäädin vuotamaan bensaa(O- rengas oli rikki). Ostin laakkoselta uuden, ja kun yritin kiinnittää sitä takaisin, jatkoi vuotamista edelleenkin. Sain sitten loppujenlopuksi paineensäätimen kiinni, ottamalla O renkaan eteen tulevan muovirinkulan pois.
      ///M3

      Comment

      • Tuiske
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1441
        • Lempäälä

        #33
        Jos on L-jetronic ruiskulla ja lohkon kyljessä olevalla jakajalla niin onko jakaja varmasti oikealla rattaalla ja ennakot kohdillaan?
        Corvette C4 LT4 TURBO
        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

        Comment

        • Daylight
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 670
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by Tuiske View Post
          Jos on L-jetronic ruiskulla ja lohkon kyljessä olevalla jakajalla niin onko jakaja varmasti oikealla rattaalla ja ennakot kohdillaan?
          Juuri nuo ovat. Mikä jakaja, ja millä rattaalla? Luulenpa, että sytytysennakkokin on päin persittä. Katson jos vailla illalla koittais säätää kohdilleen.
          ///M3

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #35
            Originally posted by Kepale View Post
            Juuri nuo ovat. Mikä jakaja, ja millä rattaalla? Luulenpa, että sytytysennakkokin on päin persittä. Katson jos vailla illalla koittais säätää kohdilleen.

            Tuntuu olevan hommat senverran hukassa, että olisko aiheellista viedä se auto remonttiin jollekin asiansa osaavalle ennenkun tapahtuu mitään pahempaa?
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • bmwcruiser
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 412
              • Lappeenranta

              #36
              Originally posted by Kepale View Post
              Onhan niistä puhuttu paljon. Mm. Yksi maininta oli, että säätämällä pari pykälää rikkaammalle tipahtaa kulutus, ja nousee suorituskyky.
              Suorituskyvystä en itse tiedä, mutta kulutus laski.
              Tässä sanot että on säädetty rikkaammalle. Myöhemmin kuitenkin sanotaan että imm on alkuperäisellä säädöllään? Tiedä miten sitten on, mutta suosittelisin että lainaat joltain toimivan ilmamäärmittarin ja testaat toimiiko paremmin (vaikka sitä vikaa nyt muualta metsästetäänkin).
              E30

              Comment

              • Daylight
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 670
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by Peltsii View Post
                Tuntuu olevan hommat senverran hukassa, että olisko aiheellista viedä se auto remonttiin jollekin asiansa osaavalle ennenkun tapahtuu mitään pahempaa?
                Miksipä niitä ei voisi itse opetella? En ole sanonut että IMM on alkuperäisessä säädössä. Vaan merkkasin alkuperäisen säätökohdan IMM:stä ja säädin sitä itse 2 pykälää rikkaammalle.
                ///M3

                Comment

                • M.Kytölä
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 226
                  • Lehtimäki/Seinäjoki

                  #38
                  Originally posted by Jasu View Post
                  Melko varmasti mennään laihalla. Paineensäädin/imm linjalla mennään aluksi, eli onko käytössä esim. säädettävää b-paineensäädintä? Ja onko rukattu mittaria?
                  On säädettävä paineensääsiidin ja oon kokellu tuolla 2,5-3:lla bar:illa.. Imm ei pitäisi olla koskettu ja näyttää avaamattomaltakin..
                  e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                  e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                  e21 315i

                  ex:
                  e36 318is -94
                  / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    #39
                    Originally posted by _-Mika-_ View Post
                    On säädettävä paineensääsiidin ja oon kokellu tuolla 2,5-3:lla bar:illa.. Imm ei pitäisi olla koskettu ja näyttää avaamattomaltakin..
                    Ok. Tietysti voisit avata sen imm kannen ja tarkistaa hiilipinnan kunnon.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎