Vai onks se hirveen vittumainen homma? Vai voisko ekakertalaine vääntää sen pumpun paikoilleen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vesipumppu!
Collapse
X
-
Originally posted by Agge_ View PostVai onks se hirveen vittumainen homma? Vai voisko ekakertalaine vääntää sen pumpun paikoilleen?
KL-varaosista saa ainakin metallisiipisiä pumppuja.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
voi v... Taitaa kaikki tääl porvoos olla nii rahanhimosii et ei voi muuta ku alkaa purkaa ite.
Hinaan sen ens viikol himaa ja sit vaa kokeilemaa.
Työttömänä ei oo ees varaa maksaa sen parisataa
motonetist jtn. 35e uus pumppu.
Kannattaako muuten chekkaa jotain muuta samalla ku on kaikki purettu vesipumpulle pääsemisee? Ja onko jotai mitä voi mennä pahasti vituiks jos ei iha tiedä mitä rämplää??sigpic
Comment
-
-
Jälleen kerran väitän, että sillä siiven materiaalilla ei oo mitään merkitystä enään nykyään! Silti sen motonetin halvimman jättäisin hyllyyn, mutta mä vihaan sitä puljua muutenkin.
Se flektin 32mm mutteri on vääränkätisellä kierteellä (kai tuossakin mallissa flekti on), Tuon mutterin avaamiseen on konstinsa, mutta vasaralla paukuttamalla on yleensä lähtenyt. varo syylärin rimoja, kun revit osia irti. Tilaahan tuossa pikkukoneen edessä on, kun ottaa sen muovikopan pois, että sikäli hyvä harjoittelukohde.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Kun olet vanhan pumpun saanu irti, niin puhdista lohkon puolelta lika ja mahdollinen korroosio hyvin pois, helpottaa asennusta ja vuoto mahdollisuus pienenee. Uutta pumppua asentaessasi, kiristä tasaisesti pultit kiinni, eli ei silleen että yksi kerrallaan kiinni asti, muuten saatat asentaa sen jotenkin kieroon ja taas vuotaa.
Ja vaihda samalla molemmat remmit kun joudut toisen niistä kummiskin ottamaan irti.
Ja vielä tuohon flekti hommaan, käy ostamassa oikean kokoinen lista valmiiksi siihen mutteriin, jakarin tai vastaavan "työkalun" kanssa menee vaan hermot. Helpottaa jos ensin otat flektin pois ja sen jälkeen vasta remmin.
Comment
-
-
Jees. Se remmi on kyl vaihettu sen 40tkm sitte... et kai senki pitää sit hankkii.
Kävin äske tsiikaa vähä tarkemmin frendin pihalla ku auto nyt jäi siihe... ja aika kammottavalta ainaki näytti.
Avasin korkin syyläriin säiliöö ja vähän nestettä näkyi pohjalla... eli syöny tai tiputtanu johki on....
Sitä vielä et se neste siin pohjal näytti aika tummallta jos ei mustaa
Joten oisko vedet ja öljyt nytte sekasin? Jos näin on nii vittu sanon... En tiedä silti ku en viittiny käynnistää et haiseeko makeelta pakokaasut. Pitää odottaa et joku tietävä antaa tuomion. Jos vedet ja öljyt sekasin nii eikai oo mitää millä pelastaa enää muutaku pata ulos ja avaamaan. Nyt vituttaa entistä enemmän.sigpic
Comment
-
-
Näkyykö nesteen pinnalla ylimääräistä smärmää, vähän niinkuin rasvaa kelluisi? Mikäli näkyy, niin silloin on nesteet sekaisin ---> kansi irti. Voit kokeilla vaikka että lisäät nestettä ja pyöräytät konetta hetken käynnissä, sammutat ja odotat jonkun aikaa. Sitten tarkistat tuleeko sitä "rasvaa" nesteen pinnalle.
Kannattaa myös katsoa öljytikusta, näkyykö nestepisaroita öljyn pinnalla.
Toivotaan ettei ole nesteet sekaisin.
EDIT: tuolla pikaisella käynnistyksellä et todennäköisesti enää enempää vahinkoa saa aikaan vaikka olisikin nesteet sekaisin.
Comment
-
-
kuuleeko koneesta mitään erikoista jos$ nesteet sekasin... ei auto ollu käynnissä ku korkeintaan 2min ennenku sammutin huomatessani et lämmöt alko nouseen... Eikä mitää erikoista kuulunu eikä savuttanu.
Ei saa untkaa enää...
Ei tullu mielee chekkaa noit :/ pitää kattoo ens kerral
Löytypä englanniks "ohjeet"
-Disconnect the negative battery cable.
-Drain the cooling system.
-Remove the distributor cap and rotor. Remove the rotor adapter, the dust shield and the distributor housing.
-Remove the fan. The fan must be held stationary with tool 11 5 030 or some sort of flat blade cut to fit over the hub and drilled to fit over 2 of the studs on the front of the pulley. Remove the fan coupling nut; left hand thread-turn clockwise to remove.
-Remove the belt and pulley.
-Remove the rubber guard and distributor and or upper timing belt cover.
-Compress the timing tensioner spring and clamp pin with the proper tool.
*Observe the installed position of the tensioner spring pin on the water pump housing for reinstallation purposes.*
-Remove the water hoses, remove the 3 water pump bolts and remove the pump.
Kuviaki löyty nytte... jumalauta et näyttää perseestä se hommaLast edited by Agge_; 11-10-2010, 15:18.sigpic
Comment
-
Comment