kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ezpej
    replied
    Joo o, itellä nyt valinnan vaikeutta. olisi kyllä hyvä heittää toi suorasytytys järjestelmä. lähinnä koko moottorinohjaus boksi täysin hakusessa. kovasti harkinnut tätä kdfi boxia, osaakohan kuinka moni penkkipaja säätää kyseistä lootaa?

    Vai hankkisiko vaan kalliimpaa boxia esim. Tatech yms.
    käyttötarkotus parilitraseen turbo koneeseen. (m20)


    Eli tuo malli on nyt varustettu sillä suorasytyksellä? mutta mihinmalliin käy?
    vai onko tuo nyt se pelkkä suorasytytys loota, joka tulee kdfi boksin rinnalle?
    yhteishinta tulee nousemaan sitte aika rankasti.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by MiKqsu View Post
    Elikkä asennuksessa tarvitsee vaihtaa vain kaasuläpänasentoanturi m50stä.
    Ei oo pakko jos ei taho. Auttaa kiihdytysrikastus-asetusten kanssa. Toimii ilmankin.

    Originally posted by MiKqsu View Post
    Oliko se nytten niin että saa poistaa imm ja sitten siirtyy map ohjatuksi?
    Joo

    Originally posted by MiKqsu View Post
    Täytyykö hommata sillainen laajakaistalamda joka kytketään vakio lamdan johdotuksiin, sitten mittari kabiiniin?
    Ei oo pakko jos... No on hyvä lisävaruste turboahdetussa. Ja tässä yhteydessä lambda ei tarkoita pelkkää anturia vaan pakettia jossa on anturi ja sen ohjain

    Originally posted by MiKqsu View Post
    Käyttääkö järjestelmä tyhjäkäyntisäädintä?
    Joo

    Originally posted by MiKqsu View Post
    Ignition Table 12x12 <- Mitä tuo meinaa? Saako tällä kdFillä siirryttyä pois jakaja sytytyksestä?
    Siinä ei ole jakajasytytystä. Siinä on kyllä virranjaotin ja jos tarkoitat että onnistuuko suorasytytys niin onnistuu kun tilaat K-datalta purkin suorasytytys-optiolla. 12x12 tarkoittaa montako säätöpistettä sytytyskartassa on.

    Suosittelen että et sitten ihan yksin koeta säätää sitä turboahdettuna tai ainakin kannattaa opiskella paljon, alkaen suomenkielisestä megamanuaalista jos yritykseen ryhtyy.

    Se ei ole äärettömän vaikeaa, muttei äärimmäisen helppoakaan. Aftermarket-ECU on aina säädettävä moottorikohtaisesti, siellä ei ole kuin yleispätevät asetukset sisällä joilla auton saa käymään ja pääsee ajamaan sinne säätöhommia tekevään paikkaan.

    Ja joo oon vähän väsyny kun aika paljon näitä kysytään. Pitäs jaksaa tehdä FAQ joskus.

    Leave a comment:


  • MiKqsu
    replied
    Löytyyhän sieltä itseltä tuo kolmerivinen 55 napainen motronicci, vielä kysymyksiä tuohon, Elikkä asennuksessa tarvitsee vaihtaa vain kaasuläpänasentoanturi m50stä.

    Oliko se nytten niin että saa poistaa imm ja sitten siirtyy map ohjatuksi?

    Täytyykö hommata sillainen laajakaistalamda joka kytketään vakio lamdan johdotuksiin, sitten mittari kabiiniin?

    Käyttääkö järjestelmä tyhjäkäyntisäädintä?

    Ignition Table 12x12 <- Mitä tuo meinaa? Saako tällä kdFillä siirryttyä pois jakaja sytytyksestä?

    Tarvitseeko jotain muita lisävarusteita hommata jos ja kun alan ahtoprojektia rakentelemaan?

    Suuri kiitos joka jaksaa vastailla.

    Leave a comment:


  • MiKqsu
    replied
    Alko kiinnostaa todella paljolti, täytyypä heti huomenna tarkastaa oman purkin liitinmäärä.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by BmwPunisher View Post
    Onko nyt niin, että tämä purkki menee suoraan E28 535i:seen? mitä muuta tarvitsee hommata, että tuon saa toimimaan?
    Nappaa Motronic irti ja katso minkälainen liitin on? Jos on 55-napainen ja koneen etupäässä 60-2 triggeri ja anturi sitä lukemassa niin linkin purkki käy suoraan. Muussa tapauksessa tulee askartelupaskartelua :think

    Leave a comment:


  • BmwPunisher
    replied
    Onko nyt niin, että tämä purkki menee suoraan E28 535i:seen? mitä muuta tarvitsee hommata, että tuon saa toimimaan?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Ehdottaisin, että laittaa vain dampperin keulalle sopivan anturin kanssa, tunnistimen liitin on imusarjan alla kuitenkin vanhoillekin asento-antureille, joilta voi napsaista pätkän uudelle anturille. Vanhassa ecu-liittimessä ei ole ongelmaa.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Onko tätä kukaan tilannu/ asennellu? Kokemuksia? Ois tuohon omaan tarkoitus tuo hommata, mutta onko tuo m20 boksi käypänen -86 vuosimalliseen vai onko siihen uudempaan jossa hieman erillainen tuo boksin liitin. Mulla siis kaks rivinen ja uudemmassa kolmirivinen. Onko saatavissa adaptereita tuohon vanhan ja uuden boksin väliin vai tuleeko johtosarjan vaihto eteen?
    On kokemusta ja on todella Plug´n´Play. Mutta vanhempaan kaksirivisellä liittimellä varustettuun motronicciin ei ole suoraan käyvää purkkia. Lisäksi siihen joutuu laittamaan uudemmasta M20-koneesta triggerin kampiakselin etupäähän (dampperille).

    Johtosarjan vaihto on yksi vaihtoehto, toinen vaihtoehto on pelkän 55-napaisen liittimen vaihto siihen 35-napaiseen johtosarjaan. Vaatii tietoa, taitoa, sivuleikkurit, kolvin ja tinaa sekä tietenkin sen triggerin dampperille.

    Nimim. "been there done that"

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Onko tätä kukaan tilannu/ asennellu? Kokemuksia? Ois tuohon omaan tarkoitus tuo hommata, mutta onko tuo m20 boksi käypänen -86 vuosimalliseen vai onko siihen uudempaan jossa hieman erillainen tuo boksin liitin. Mulla siis kaks rivinen ja uudemmassa kolmirivinen. Onko saatavissa adaptereita tuohon vanhan ja uuden boksin väliin vai tuleeko johtosarjan vaihto eteen?

    Leave a comment:


  • Sene
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    pelkkä anturi riittää
    eikä sitäkään tarvita muutoin kun siinä säätämisessä

    Pelkkä anturi ei riitä vaan laajakaista vaatii myös oman driverinsa. kDFI ei tosiaan ota vakiolambdan signaalia ollenkaan vaan käytössä tulisi aina olla laajakaista.

    Tupla tai single vanos, ei kDFI sitä ohjaa.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Perus-vakio ns. kapeakaista-lambda toimii tarkasti vain hyvin kapealla alueella optimiseossuhteen (n. 14,7:1) tuntumassa. Tämä ei riitä säätäessä, vaan tarvitaan laajakaista-lambda.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Eli oma anturi ja mittari ohjaamoon. Joku tuommoinen?
    http://www.fmioy.fi/
    pelkkä anturi riittää
    eikä sitäkään tarvita muutoin kun siinä säätämisessä

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    vaatii laajakaista anturin, maksaa about 170€ tai lainaa joltain
    Eli oma anturi ja mittari ohjaamoon. Joku tuommoinen?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Sene View Post
    Jos on laajakaista asennettu voi säätäjät pistää auton rullille ja sit säätöhommiin vaan. Eli eiköhän Harinen sen osaa tehdä, kannattaa kysyä suoraan tietty ensin. Tupla vanoksen ohjausta ei tossa tosin taida olla eli siinä häviää sit jommasta kummasta päästä jonkunverran tehoa/vääntöä.
    ei kai m50 konetta ole edes saanut tuplavanoksella

    Originally posted by jaki View Post
    Öö, eikös tuo käytä auton omaa lambdaa? Joo, pitääpä vähän vielä asiaa opiskella.
    Vai tarkoitatko, että olisi erikseen lambda-mittari? Ainakin Malinen laittoi anturin putken päähän, kun otettiin vedot. Silloin tosin ei säädetty mitään.
    Mutta: sinällään, tuollainen mittari pitää varmaan myös laittaa, ettei vahingossa mene laihalle, kun kuitenkin on pakko itse jossakin vaiheessa jotain karttaa kokeilla
    Minun mylly on ihan single vanos, niin tuossa ei tule ongelmaa.
    vaatii laajakaista anturin, maksaa about 170€ tai lainaa joltain

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Sene View Post
    Jos on laajakaista asennettu voi säätäjät pistää auton rullille ja sit säätöhommiin vaan. Eli eiköhän Harinen sen osaa tehdä, kannattaa kysyä suoraan tietty ensin. Tupla vanoksen ohjausta ei tossa tosin taida olla eli siinä häviää sit jommasta kummasta päästä jonkunverran tehoa/vääntöä.
    Öö, eikös tuo käytä auton omaa lambdaa? Joo, pitääpä vähän vielä asiaa opiskella.
    Vai tarkoitatko, että olisi erikseen lambda-mittari? Ainakin Malinen laittoi anturin putken päähän, kun otettiin vedot. Silloin tosin ei säädetty mitään.
    Mutta: sinällään, tuollainen mittari pitää varmaan myös laittaa, ettei vahingossa mene laihalle, kun kuitenkin on pakko itse jossakin vaiheessa jotain karttaa kokeilla
    Minun mylly on ihan single vanos, niin tuossa ei tule ongelmaa.
    Last edited by jaki; 19-02-2012, 17:29.

    Leave a comment:

Working...
X