No hitto, ei oo noi uudemmat Bemarin bensakoneet tuttuja
Uudemmat ? Autohan on vuodelta 1993.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Onko millainen homma tarkistaa se kalvo ja missä tarkalleen se sijaitsee? Alan tutkia autoa tossa iltapäivällä niin jospa siitä nyt jotain selviäisi...
Moottorin käydessä öljyntäyttökorkki/mittatikku pois -> roimasti alipainetta -> kalvo entinen.
no vaihteen välit tai se vaihdelaatikko on menossa paskaks, tai voihan sihen olla sekin että joku pytyistä menny paskaks tai hukkaputki on jotenki taas tukossa?
No niin nytten käytin kaikki puolat ja tulpat irti. Ne ei ollut öljyssä eikä ollut mitään normaalista poikkeavaa... kaippa sitä on alettava soittelemaan huomenna et kuka ottaisi ton auton piuhan päähän ym. :think Pitää kokeilla vielä huomenna et tuleeko alipainetta mittatikulle ym.
No niin nytten käytin kaikki puolat ja tulpat irti. Ne ei ollut öljyssä eikä ollut mitään normaalista poikkeavaa... kaippa sitä on alettava soittelemaan huomenna et kuka ottaisi ton auton piuhan päähän ym. :think Pitää kokeilla vielä huomenna et tuleeko alipainetta mittatikulle ym.
Kuinka auto muuten käyttäytyy, onko ajokunnossa? Käynnistäessä puskeeko reilummin tavaraa putkesta?
Varmista nyt se separaattorin kalvo, että se on ehjä! Itsellä teki samaa kun kalvo oli entinen.. Tosin sillon kyllä pölläytteli sinistä aina sillontällön.
Varmista nyt se separaattorin kalvo, että se on ehjä! Itsellä teki samaa kun kalvo oli entinen.. Tosin sillon kyllä pölläytteli sinistä aina sillontällön.
Näinpä. Mikäli se kalvo on valmis, sieltä pitäis kuulua jonkin asteista suhinaa auton käydessä. Notta laita korvat hörölle sinne imusarjan takaosaan ja kuulostele asiaankuulumattomia suhinoita
Eli auto on ajossa kokoajan. Ei pölläyttele sinistä. Sitä yhden pytyn puuttumista ei huomaa ajossa vaan tyhjäkäynnillä (jos se nyt on pytty mikä on pimeenä)... Siellä imusarjassa rintapellin päässä on joku venttiili juttu, mutta siitä on letkut otettu pois ja tulpattu. Kävin hakemassa yhden uuden puolan ja kokeilen sillä käydä kaikki pytyt läpi, et onko vaikutusta asiaan.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kävin vielä kaikki puolat läpi yksitellen ja vaihdoin yhden mikä tuntui hieman heikommalta, nytten niissä ei pitäisi olla enään häikkää...
Ilmeisesti se venttiili on sitten tullut tiensä päähän. Otin öljykorkin auki koneen käydessä niin oli alipainetta, käynti huononi samalla ja alkoi suhiseen imusarjan päässä se vettiili hässäkkä... Mielestäni suhinaa ei olllut jos öljykorkki on kiinni, mutta heti kuin avaa sen korkin alkoi tosi selvä suhina siitä vettiilihässäkästä...
Kävin vielä kaikki puolat läpi yksitellen ja vaihdoin yhden mikä tuntui hieman heikommalta, nytten niissä ei pitäisi olla enään häikkää...
Ilmeisesti se venttiili on sitten tullut tiensä päähän. Otin öljykorkin auki koneen käydessä niin oli alipainetta, käynti huononi samalla ja alkoi suhiseen imusarjan päässä se vettiili hässäkkä... Mielestäni suhinaa ei olllut jos öljykorkki on kiinni, mutta heti kuin avaa sen korkin alkoi tosi selvä suhina siitä vettiilihässäkästä...
Kävin vielä kaikki puolat läpi yksitellen ja vaihdoin yhden mikä tuntui hieman heikommalta, nytten niissä ei pitäisi olla enään häikkää...
Ilmeisesti se venttiili on sitten tullut tiensä päähän. Otin öljykorkin auki koneen käydessä niin oli alipainetta, käynti huononi samalla ja alkoi suhiseen imusarjan päässä se vettiili hässäkkä... Mielestäni suhinaa ei olllut jos öljykorkki on kiinni, mutta heti kuin avaa sen korkin alkoi tosi selvä suhina siitä vettiilihässäkästä...
Pieni alipaine ei tietääkseni ole pahasta, käyntikin saa hieman muuttua. Näin ainakin itselläni uudella ehjällä kalvolla.
Rikkinäisellä oli jo työn takana saada öljykorkki pois, kun sen sai pois moottori vaivoin pysyi edes käynnissä sekä suhina kävi imusarjan takaosassa.
No tänään käyn hakemassa uuden venttiilijutun tohon autoon, jos sattuu vaan oleen hyllyssä. Onko muutten normaalia noissa, kun Tuossa on tyhjäkäynti noin 550 ilman ajovaloja sitten kuin laittaa ajovalot päälle niin nousee siihen 600 kiekkaan...:think
Comment