Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA B10 V8s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by teropa View Post
    Ei ole hifi pakettia, eli eka omistaja tilannut lähes kaiken muun ja sitten jättänyt ne hemmetin kaiuttimien irvikuvat ilman vahvistinta paikalleen... omg.

    Tummentuvat peilit puuttuu myös. Sisäpeili on vaihdettu tummuvaan tuulilasin vaihdon yhteydessä, ja samalla asennettu sadetunnistin. Mutta ulkopeilit on vielä karvalakkimallit. Saakohan noita peilejä vaihdettua tummuviin vanhoilla peilin kuorilla mitenkään näppärästi?

    Kolmas ärsyke on ajomäärä, joka on jo karvan yli 200tkm. Omistajan mukaan ajomäärä ei tunnu autossa missään, ja sitä on huollettu ja korjailtu vimpan päälle. Ja ajettu 2007-2012 vain kesäisin. Jos tekniikka on OK, niin eikait tuo show-stopper ole, mutta siinä rajalla silti.
    Tuossa on kuitenkin navi? Silloin radio ja kaiuttimille lähtevät johdot ovat jo takakontissa ja parempien systeemien rakentaminen on kohtuullisen helppoa.

    Himmenevät ulkopeilit vaatii johdotukset sisäpeililtä oviin. Eli piuhat esim. molempien A-pilareiden kautta oven läpiviennille, sinne 2 uros-/naaraskontaktia lisää ja sieltä johdot peilille himmennyksen (erilliselle) liittimelle.

    Jos tuossa autossa on muistipeilit, niin sitten peilin runkoon sopinee himmenevä lasi. Mutta lasin johdot pitää vetää peilin rungon ulkopuolelta sisälle, niitä ei taida olla pelkässä muistipeilissä valmiina. Joten voi olla helpompaa ostaa kokonaan "uudet" peilit ja siirtää vanhoista vain maalatut kuoret.

    Ajomäärä on jo aika suuri, tietty jos tuo on hyvillä teillä pitkää ajoa, niin eipä se niin paha juttu ole. Toki hinnankin pitää olla kohdallaan.
    E39 528iA

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #32
      Ennemmin vähemmän varusteita kuin yli 200tkm ajettuna. Varusteita saa lisättyä jälkikäteen mutta ajomäärälle ei enää mitään voi :think

      Sen verran erikoinen ja harvinainen malli kyseessä. 
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #33
        Originally posted by _nixu_ View Post
        Ennemmin vähemmän varusteita kuin yli 200tkm ajettuna. Varusteita saa lisättyä jälkikäteen mutta ajomäärälle ei enää mitään voi :think

        Sen verran erikoinen ja harvinainen malli kyseessä. 
        Ongelmana on ylipäänsä moisen mallin löytäminen.

        En tod osta mitään isoisän karvalakkia, jossa sitten "ruuvattu" 140tkm lasiin. Mutta aina nää on kompromisseja tavalla taikka toisella.

        ilmeisesti herrat epdm ja zoui ei ole kiinnostuneita kuitenkaan näistäkään asioista, vaan kriteereinä on "ehjät iskarit", "hyvä koppa" ja "huoltokirja", eli ne automiehen tärkeimmät. ?

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #34
          Ainiin, tästä autosta olen jo selvittänyt nämä asiat. Ilmeisesti näitä haettiin mutta kun en postaa kaikkea mitä teen niin vaikutelma on että kriteerinä on tummuvat peilit eikä sitten muuta:

          - kannentiiviste tyyppi
          - jarrujen kunto, viimeiset osien vaihdot
          - moottorin öljynkulutus
          - laatikon öljyvuodot
          - moottorin öljyvuodot
          - laatikon toiminta
          - peltien kunto, maalipinta ja ruoste
          - kolarihistoria (jos on, mitä)
          - auton tausta, aiemmat omistajat ja omistusajat
          - pääasiallinen käyttö (kesät, talvet, matkaa vai kylää vai seka ajoa)
          - huoltohistoria
          - korjaushistoria
          - koneen öljynvaihtoväli jota omistaja käyttänyt
          - laatikkoöljyjen tilanne, onko vaihdettu ja jos niin milloin
          - alustan osien ikä ja kunto (ravistukset, vapinat ym, ajotuntu)
          - ja ne pelätyt varusteet, niiden toiminta ja varustepuutteet

          Unohtuiko listalta jotain hirveän olennaista? Ette kai tosissanne luule että ostan tai valikoin autoja jonkun yksittäisen varusteen vuoksi pelkästään. Lollero...

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Cock
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 752
            • Tsadi

            #35
            Asiaan sen enempää puuttumatta, tässä nyt jännitetään mielestäni vähän liikaa tuota "maagista" 200tkm mittarilukemaa. Eihän tuo 200 tuhatta ole V8 koneelle mitään jos sitä on edes vähän huollettu. Ja jos jälleenmyyntiarvoa miettii, niin ei tuollaisen auton hinta ainakaan laske...tai en tiedä, onko hinnat vielä saavuttaneet "aallonpohjaa" kun en ole noiden hintoja seurannut ?
            540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
            Audi A6 C7 S-Line ABT

            Comment

            • Jarno
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 645
              • Äänekoski

              #36
              Itsekkin ihmettellyt miten pelätään tuota 200tkm.
              e30 325i cabrio
              Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                #37
                Originally posted by teropa View Post
                Ihmisillä on eri painotuksia auton hankinnassa. Mutta harvoin niistä itse purskahtelen itkuun tai nauruun.

                Btw, mulla ei ole ollut ainuttakaan paskaa autoa. Onko sulla? Ei hernettä.

                Tero
                Don´t shoot the messenger.

                Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä että tässä tapauksessa nuo alhaiset kilometrit on plussaa. E39:ssä nuo ajetut metrit kyllä oman kokemuksen mukaan näkyy. Tietty alustarempalla enemmän ajetun saa tuntumaan paremmalta. Mutta on siellä paljon muutakin, missä km:t tuntuu. Varsin ärsyttäviä pikkujuttuja tulee iän ja käytön myötä.

                Mutta onko sitten kovin järkevää hommata tosi hyväkuntosta E39 Alpinaa perusajoon enään? Hyvästä joutuu maksamaan hyvän hinnan ja kun se on muutaman vuoden pohjoisessa ajossa, niin ei se enää vastaava ole.

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by pmv View Post
                  Don´t shoot the messenger.

                  Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä että tässä tapauksessa nuo alhaiset kilometrit on plussaa. E39:ssä nuo ajetut metrit kyllä oman kokemuksen mukaan näkyy. Tietty alustarempalla enemmän ajetun saa tuntumaan paremmalta. Mutta on siellä paljon muutakin, missä km:t tuntuu. Varsin ärsyttäviä pikkujuttuja tulee iän ja käytön myötä.

                  Mutta onko sitten kovin järkevää hommata tosi hyväkuntosta E39 Alpinaa perusajoon enään? Hyvästä joutuu maksamaan hyvän hinnan ja kun se on muutaman vuoden pohjoisessa ajossa, niin ei se enää vastaava ole.
                  Itse en ajattele sitä, että mihin ajoon se tulee. Kyllä ne mulla on ympärivuotisessa käytössä, ja olen muutaman kaverin pitkällisen E39 historian aikana myös oppinut sen, että kun autoon panostaa, ne myös pysyy todella hienossa ja hyvässä kunnossa huolimatta vuosien raiskauksesta pohjoisen talvissa (ja viileissä kesissä...).

                  Ennemmin vähempi ajettu, mutta katotaan nyt. Tässä yksilössä on sen verta hyvät taustatekijät ja "muut asiat", että ostaminen on mahdollista.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #39
                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Ennemmin vähemmän varusteita kuin yli 200tkm ajettuna. Varusteita saa lisättyä jälkikäteen mutta ajomäärälle ei enää mitään voi :think

                    Sen verran erikoinen ja harvinainen malli kyseessä. 
                    Olen vastakkaista mieltä. Varusteiden jälki asennus on kallista ja hankalaa. Ajomäärällä ei niin väliä, kuluvat osat on helppo uusia.

                    Esim. Hierovat penkit, vaikea löytää sopivia ja asennusta ei osaa kukaan tehdä. Iskarit saa motonetistä ja ne vaihtaa jokainen autokorjaamo.

                    En tietenkää tarkoita, että Alpinan iskareita saa motonetistä, vaan ihan yleisesti...

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #40
                      E39:ssä ruoste(tai se sinkin reagointi tavalla joka näyttää ruosteelta) on sellainen asia, mikä tuntuu vaikuttavan km:ien ja iän myötä. Samoin erilaiset ärsyttävät sähköviat lisääntyy iän myötä. Lähinnä nämä kokemukset perustuu touring-malleihin. Äkkiä kuitenkin ollaan tilanteessa, että pitää ylimaalausta miettiä ja erilaisten listojen ym. Pisteosien uusimista.

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #41
                        Originally posted by Cock View Post
                        Asiaan sen enempää puuttumatta, tässä nyt jännitetään mielestäni vähän liikaa tuota "maagista" 200tkm mittarilukemaa. Eihän tuo 200 tuhatta ole V8 koneelle mitään jos sitä on edes vähän huollettu. Ja jos jälleenmyyntiarvoa miettii, niin ei tuollaisen auton hinta ainakaan laske...tai en tiedä, onko hinnat vielä saavuttaneet "aallonpohjaa" kun en ole noiden hintoja seurannut ?
                        Katso vaikka miten liukkaasti nuo yli 200tkm ja noin 20ke M5 vaihtaa omistajaa nettiautossa
                        Eli jos nyt jostain syystä käy niin että teropa ei aja loppuelämäänsä tuolla ALPINAlla niin jossain vaiheessa niistä kilometreistä saattaa tulla kynnyskysymys :think

                        Ja ei tokikaan kannata karvalakkia ostaa mutta hifit/navit/peilit sun muut saa kyllä retrofitattua jälkikäteen.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Cock
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 752
                          • Tsadi

                          #42
                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Katso vaikka miten liukkaasti nuo yli 200tkm ja noin 20ke M5 vaihtaa omistajaa nettiautossa
                          Eli jos nyt jostain syystä käy niin että teropa ei aja loppuelämäänsä tuolla ALPINAlla niin jossain vaiheessa niistä kilometreistä saattaa tulla kynnyskysymys :think

                          Ja ei tokikaan kannata karvalakkia ostaa mutta hifit/navit/peilit sun muut saa kyllä retrofitattua jälkikäteen.

                          Nojuu, mielestäni E39 M5 on vähintäänkin tusinatuote vrt. topikissa käsitelty V8s , näitä kun ei kasva edes ihan joka puussa kun taas vitosia on lähes joka puun jokaisella oksalla... Eli mielestäni eivät kuitenkaan ole ihan verrattavissa toisiinsa. Sitä minä tuossa vaan yritin sanoa että arvo ei tule putoamaan, paitsi tietenkin jos ostaa nyt ja myy vaikka vuoden päästä, silloin saattaakin sitten persettä tehdä...tai en edelleenkään tiedä, koska en ole näiden hintakehitystä seurannut että onko laskussa vai nousussa
                          540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                          Audi A6 C7 S-Line ABT

                          Comment

                          • Heksula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 2285
                            • Porvoo

                            #43
                            Originally posted by Cock View Post
                            Nojuu, mielestäni E39 M5 on vähintäänkin tusinatuote vrt. topikissa käsitelty V8s , näitä kun ei kasva edes ihan joka puussa kun taas vitosia on lähes joka puun jokaisella oksalla... Eli mielestäni eivät kuitenkaan ole ihan verrattavissa toisiinsa. Sitä minä tuossa vaan yritin sanoa että arvo ei tule putoamaan, paitsi tietenkin jos ostaa nyt ja myy vaikka vuoden päästä, silloin saattaakin sitten persettä tehdä...tai en edelleenkään tiedä, koska en ole näiden hintakehitystä seurannut että onko laskussa vai nousussa
                            Harvinainen se kyllä on varmasti, mutta sitä suuremmalla syyllä sen pitää olla pienillä kilsoilla. Suomessa on kourallinen ihmisiä joita ylipäänsä saattaa kiinnostaa moisen auton osto. Puhumattakaan sen huollattamisesta täällä ja osien hankinnan vaikeus jne asiat vaikuttaa paljon. ///M asiantuntioita täältä löytyy, mutta ALPINA asiantuntijat taitaa olla aika vähissä. Vielä kun tähän lisätään meidän jumalan käsi eli autovero, niin ulkomaille takaisin myyntikin on lähes mahdotonta.
                            2020 G20 320i xdrive

                            Comment

                            • Cock
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 752
                              • Tsadi

                              #44
                              Originally posted by Heksula View Post
                              Harvinainen se kyllä on varmasti, mutta sitä suuremmalla syyllä sen pitää olla pienillä kilsoilla. Suomessa on kourallinen ihmisiä joita ylipäänsä saattaa kiinnostaa moisen auton osto. Puhumattakaan sen huollattamisesta täällä ja osien hankinnan vaikeus jne asiat vaikuttaa paljon. ///M asiantuntioita täältä löytyy, mutta ALPINA asiantuntijat taitaa olla aika vähissä. Vielä kun tähän lisätään meidän jumalan käsi eli autovero, niin ulkomaille takaisin myyntikin on lähes mahdotonta.
                              Totta tuokin. Helppo hävitettävä tuollainen ei varmastikaan ole Suomen maassa, myymistä nuo pienemmät kilsat tietenkin hieman helpottavat...
                              540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                              Audi A6 C7 S-Line ABT

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                #45
                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Katso vaikka miten liukkaasti nuo yli 200tkm ja noin 20ke M5 vaihtaa omistajaa nettiautossa
                                Jos ostaja tietää mitä on ostamassa tai on harrastaja niin kilometrithän ei noissa M5:ssa ole rasite, kunhan tarvittavat huollot tekniikan suhteen on tehty.
                                Useimmassa autossa näin ei vain ole tai sitten ostaja katsoo vain ajomäärää kuten yleensä

                                Ja teropan kannattaa ehdottomasti panostaa siihen mittarilukemaan, koska myyt auton kuitenkin eteenpäin pienen ajan sisällä.
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎