Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA B10 V8s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3983
    • Suomi

    #61
    Originally posted by teropa View Post
    Juu kyllä se on ollut jo täällä ja myös kiikarissa. Jenkkimalli. Jotenkin nuhjuisen oloinen kuvissa, lasi halki yms. Meinasin soittaa tonne ja kysästä, mutta kun tuli toi sininen auto puskista niin noista kahdesta jos pitäs valita niin selkeesti ei tuota Ruotsin autoa. Pirun kalliskin vielä.

    Tero
    Tuollaista ALPINAA on kyllä pirun vaikea löytää ja vielä hyvä kuntoisena...
    Kun tuntuu, ettei e39 M5 bemaria tai edes hyvillä varusteilla olevaa 540:sta löydy nykyään asiallisilla kilometreillä tai ok kuntoisena. (ei sillä että etsisin, mutta kuitenkin)

    Mutta pidetään peukkua, että löydät hyvän yksilön jos kerran olet jo päättänyt, että tuollainen tulee seuraavaksi.
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #62
      Originally posted by Ape View Post
      http://www.tradecarview.com/used_car...a/b10/8741463/

      Siitä reilu 50tkm ajettu V8s, mut onhan tuolla hintaakin
      Katohan vaan! Tommonen 40ke + verot. Tulee melko hintoihinsa, jos tuolta ostais. Vielä rahdit päälle... Hmm... lol

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #63
        Originally posted by Juhaska View Post
        Tuollaista ALPINAA on kyllä pirun vaikea löytää ja vielä hyvä kuntoisena...
        Kun tuntuu, ettei e39 M5 bemaria tai edes hyvillä varusteilla olevaa 540:sta löydy nykyään asiallisilla kilometreillä tai ok kuntoisena. (ei sillä että etsisin, mutta kuitenkin)

        Mutta pidetään peukkua, että löydät hyvän yksilön jos kerran olet jo päättänyt, että tuollainen tulee seuraavaksi.
        Sanos muuta. Kattelin kyllä 540:iäkin, ja näyttää että niiden tarjonta on aivan nollissa myös just nyt. Jospa sitä löytäis sopevan. Eiköhän...

        M5:a on minusta paljon paremmin tarjolla. Miksihän näin?

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #64
          Originally posted by teropa View Post
          ilmeisesti herrat epdm ja zoui ei ole kiinnostuneita kuitenkaan näistäkään asioista, vaan kriteereinä on "ehjät iskarit", "hyvä koppa" ja "huoltokirja", eli ne automiehen tärkeimmät. ?

          Tero
          Ei tietenkään, vaan ainakin itse näin sen niin että kun tiedän että tarkastat auton (juuri tuossa toisessa postauksessa olevalla kattavuudella) järkevästi, että kun nuo oikeasti oleelliset hommat jos on kunnossa, että kauppa enää peileihin kaatuisi
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #65
            Originally posted by teropa View Post

            M5:a on minusta paljon paremmin tarjolla. Miksihän näin?

            Tero
            Ei kukaan halua manuaalia?

            Hyvät ja hyvin varustellut e39:sit on kiven alla nykyään.

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #66
              Originally posted by teropa View Post
              Katohan vaan! Tommonen 40ke + verot. Tulee melko hintoihinsa, jos tuolta ostais. Vielä rahdit päälle... Hmm... lol

              Tero
              Eikö tuolla budjetilla kannata ottaa jo E60 M5
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #67
                Originally posted by veku View Post
                Eikö tuolla budjetilla kannata ottaa jo E60 M5
                Kannattais... jos se auto kiinnostais vähääkään. Onneksi ei.

                En todellakaan meinaa ostaa tuota nipponin Alpinaa. Utopinen hinta.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #68
                  Originally posted by Zoui View Post
                  Ei tietenkään, vaan ainakin itse näin sen niin että kun tiedän että tarkastat auton (juuri tuossa toisessa postauksessa olevalla kattavuudella) järkevästi, että kun nuo oikeasti oleelliset hommat jos on kunnossa, että kauppa enää peileihin kaatuisi
                  Hyvin puhuttu . Ei se niihin kaadu kyllä...

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #69
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Ei kukaan halua manuaalia?

                    Hyvät ja hyvin varustellut e39:sit on kiven alla nykyään.
                    Mutta tuo onkin just hämmentävää. Itse kun en myöskään halua manuaalia, niin on kummiskin tullut vaikutelma, että tosiharrastajat ajaa aina manuaalilla . Siksi E39 M5 onkin ollut saatavilla vain keppivaihtein. Onhan se ollut E39-sarjan lippulaiva. Olisivat nyt tehneet myös automaatilla jotain vastaavaa... D'oh... mutta Alpinahan teki

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #70
                      Originally posted by teropa View Post
                      Sanos muuta. Kattelin kyllä 540:iäkin, ja näyttää että niiden tarjonta on aivan nollissa myös just nyt. Jospa sitä löytäis sopevan. Eiköhän...
                      Minua hiukan kyllä hämmentää miksi 540:kin oli taas vaihtoehtona. Jostain syystä palaat aina E39:iin, mistä se johtuu? Kai nyt joku muukin vaihtoehto pitäisi löytyä. Vai tuonko takia minäkään en saa ikinä tuota omaa autoa vaihdettua johonkin muuhun...
                      E39 528iA

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #71
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Minua hiukan kyllä hämmentää miksi 540:kin oli taas vaihtoehtona. Jostain syystä palaat aina E39:iin, mistä se johtuu? Kai nyt joku muukin vaihtoehto pitäisi löytyä. Vai tuonko takia minäkään en saa ikinä tuota omaa autoa vaihdettua johonkin muuhun...
                        No ei tuota nyt kannata kovin syvällisesti analysoida . Olen minä tänäkin iltana katsellut läpi E39 530i, 540i, M5 jne eikä mulla ole aikomusta ostaa yhtäkään noista.

                        E39 on todella hyvä auto.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #72
                          Kysyisin asiantuntijoilta vielä tämmöstä asiaa.

                          Tollasen V8S:n autoverotus ilmeisesti jopa 2002 vuotisena perustuu kokonaismassaan, vai olenko ymmärtänyt oikein? Eli, että TÜV Nordicilta saadussa todistuksessa ei ALPINA:n osalta ole koskaan CO2-tietoa saatavilla, ja että jopa 2002-2003 autot verotettaisiin Suomessa kokonaismassasta uloslasketulla autoveroprosentilla (joka 1.4. alkaen toki kiristyy).

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Jolli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2556
                            • Virolahti

                            #73
                            Originally posted by teropa View Post
                            Kysyisin asiantuntijoilta vielä tämmöstä asiaa.

                            Tollasen V8S:n autoverotus ilmeisesti jopa 2002 vuotisena perustuu kokonaismassaan, vai olenko ymmärtänyt oikein? Eli, että TÜV Nordicilta saadussa todistuksessa ei ALPINA:n osalta ole koskaan CO2-tietoa saatavilla, ja että jopa 2002-2003 autot verotettaisiin Suomessa kokonaismassasta uloslasketulla autoveroprosentilla (joka 1.4. alkaen toki kiristyy).

                            Tero
                            Ainakin itselläni on esite jossa mainitaan Alpina B10 co2 päästöt, mutta onko nämä mitattu vertailukelpoisesti, en tiedä.
                            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                            PM tavoittaa, puhelimella ei.

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by Jolli View Post
                              Ainakin itselläni on esite jossa mainitaan Alpina B10 co2 päästöt, mutta onko nämä mitattu vertailukelpoisesti, en tiedä.
                              Paljos sulla lukee esitteessä B10 päästöiksi? Minkä vuoden esite?

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • Jolli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 2556
                                • Virolahti

                                #75
                                Originally posted by teropa View Post
                                Paljos sulla lukee esitteessä B10 päästöiksi? Minkä vuoden esite?

                                Tero
                                Tämä, kas kummaa, riippuu, onko millä koneella ja millä laatikolla

                                B10 3.3 Saloon Manual 242gr
                                B10 3.3 Saloon Switchtronic 282gr
                                B10 3.3 Touring Manual 244gr
                                B10 3.3 Touring Switchtronic 288gr

                                Nämä löytyi pikaisesti, mutta jostakin löysin myös 4.6l mallille
                                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎