Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMWFW24
    replied
    Kiitokset hyvästä ohjelmasta! Mikähän olisi e46 n42 moottorille oikea valinta ecu-listalta? Moottorin ohjaushan taitaa olla Boschin DME9.2, ite en ainakaan löytänyt listalta yhtään missä olisi mainittu n42. Mitä tarkoittaa noissa ME9.2:ssa tuo NG-Motoren, natural gas?
    Last edited by BMWFW24; 27-09-2013, 20:12.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Catiska View Post
    Ei toimi vieläkään mutta annahan kun päivitän windowsin... Näkyy olevan vielä SP1 versio.
    Joko pelittää ?

    Leave a comment:


  • Catiska
    replied
    Ei toimi vieläkään mutta annahan kun päivitän windowsin... Näkyy olevan vielä SP1 versio.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Catiska View Post
    XP on koneessa...
    Ok. Lataas tästä ensin uusin VC2010 runtime:



    Käänsin myös uuden paketin, koita vielä sillä. http://phenoboy.kapsi.fi/testo

    Leave a comment:


  • Catiska
    replied
    XP on koneessa...

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Catiska View Post
    mikä minulla on ongelmana kun käynnistyksessä saan vain tällaisen herjan:
    testo.exe aloituskohtaa ei löydy

    Proseduurin aloituskohtaa decodePointer ei löydy dynaamisesti linkitettäväst kirjastosta kernel32.dll
    Oho, eipä ole ennen moista tullut vastaan. Onko sulla windows XP vai 7 vai mikä ?

    Tämä softa on käännetty VC++ 2010 kääntäjällä, joka ei muistaakseni tue windows 2000 versiota. Sitten ihmettelen, jos sulla ei olekaan win2k:ta. Katon vähän, jos vaikka saisin käännettyä tämän VC++ 2008:lla.
    Last edited by pheno; 23-09-2013, 23:01.

    Leave a comment:


  • Catiska
    replied
    mikä minulla on ongelmana kun käynnistyksessä saan vain tällaisen herjan:
    testo.exe aloituskohtaa ei löydy

    Proseduurin aloituskohtaa decodePointer ei löydy dynaamisesti linkitettäväst kirjastosta kernel32.dll

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Siellä olisi nyt uudessa paketissa viritelty mittarinäyttöjä muutamille valituille ecuille: MSS52, MSS54, MS43 ja MS42.




    Niitä voi itsekin lisäillä omalle eculle kunhan tietää job:n ja result:n nimen, jotka löytyy .BIV tiedostosta. Ks. gauges-hakemiston alta mallia.

    EDIT: 20-Sep-2013 versiossa olikin yksi hazardi bugi, ja gauget ei näyttäneet paljoa mitään. 21-Sep-2013 on uusin jossa ongelma korjattu.
    Last edited by pheno; 21-09-2013, 22:12.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    jokos tuolla pystyy logittamaan M57n2 kikkaretta?
    pitäisi onnistua uusimmalla versiolla.Se näkyy DDE6/M57TUE2:na. Olettaen tietysti, että INPA:ssa se toimii/löytyy tarvittavat .PRG tiedostot.

    laitan lisätietoa myöhemmin. Nimimerkki racediesel on tämän kanssa enemmänkin touhuillut

    EDIT:

    M57n2:lle käy jokin näistä PRG:istä: D60M57D0,D62M57B0,D62M57A0,D60M57A0 . Jos haluat varmistaa mikä on oikea, lue INPA:lla vikakoodit niin tuo ecun nimi (PRG) näkyy ylälaidassa.

    Jos haluaa tutkailla tarkemmin eri arvoja, avaa excelissä tämä: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/m57n2_messwerte.csv

    Arvoja voi laittaa ajoon test-o:ssa valitsemalla MW_SELECT_LESEN_NORM job:n ja antamalla parametreiksi (oik. hiirellä) tuolta listalta löytyvän ID:n.

    Esim lambda-arvo: 181A

    tai

    useampi arvo: 181A00B500DF0091
    (lambda, syöttö, rail-paine, ahtopaine)

    jne..

    Sama juttu toimii DDE4, ja 5:ssä.

    Ilmottele jos ei toimikaan, niin tutkitaan lisää..
    Last edited by pheno; 11-09-2013, 22:49.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    jokos tuolla pystyy logittamaan M57n2 kikkaretta?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by jyrkipes View Post
    Kiitos!
    Kerro sitten vielä saitko toimimaan test-o:ssa, muistaakseni INPA nikotteli tuon PRG:n kohdalla. Vai olikohan se DM33M301.PRG..

    Leave a comment:


  • jyrkipes
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Täältä löytyy: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/DM331K20.PRG

    Vastaava .BIV löytyykin jo test-o:n jobs- hakemistosta. Konversio toimii vain yhteen suuntaan PRG -> BIV
    Kiitos!

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by jyrkipes View Post
    Meillä olis tässä toisenlainen ongelma... ei meinaa löytyä tuota DM331K20.PRG:tä mistään ja mielellään konvertoisin tuon BIV:n PRG:ksi.

    Äkkiseltään ei osunut ediabas\bin -hakemistosta sopivaa.

    Osaatko auttaa?
    Täältä löytyy: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/DM331K20.PRG

    Vastaava .BIV löytyykin jo test-o:n jobs- hakemistosta. Konversio toimii vain yhteen suuntaan PRG -> BIV

    Leave a comment:


  • jyrkipes
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Kyllä, konvertoit vaan halutun .PRG:n .BIV tiedostoksi, ja kopioit sen 'jobs'- hakemistoon.

    Näin voi konvertoida .PRG:n .BIV:ksi:

    C:\EDIABAS\Bin>Xtract.exe c:\EDIABAS\Ecu\IHKA39_2.PRG -F
    Meillä olis tässä toisenlainen ongelma... ei meinaa löytyä tuota DM331K20.PRG:tä mistään ja mielellään konvertoisin tuon BIV:n PRG:ksi.

    Äkkiseltään ei osunut ediabas\bin -hakemistosta sopivaa.

    Osaatko auttaa?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Postaanpas huvikseen kaverin puolesta. Potilaana E39 525 M57D25(?) koneella. Ongelmana siis rajummassa kiihdytyksessä hetkellinen (muutaman sekunnin) nytkähdys vedossa, auto siis hetkellisesti "lopettaa" vetämisen ja herää sitten henkiin. Paineletkut tarkastettu, MAF vaihdettu Boschilaiseen, siirtopumppu vaihdettu yms.

    Testo:lla testattiin ja muutamia paremetrejä kateltiin kesken kiihdytyksen. Se on ainakin selvää että ahtopaine putoaa rajusti hetkeksi. Samalla tulee railpaineeseen notkahdus. Mikä on tuo "Desired charge-air pressure"? Haluttu ahtopaine?

    Joka tapauksessa, nytkähdys tulee JOKAISELLA kiihdytyksellä joten mikään "sillontällön" piilevä vika ei ole kyseessä. Kuvassa neliöllä rajattu tuo ahtopaineessakin tapahtuva notkahdus. Eikä tietenkään anna vikakoodeja.



    Eikö tuo oo aika selkeä. 2200mbar on pyynti ja oikea paine menee 2400 yli jonka jälkeen tiputtaa ahdot ja näköjään hieman railipaineita myös. Menee yliahdon puolelle siis.
    Lähtisin etsimään vikaa ahtopaineensäätelystä.

    Leave a comment:

Working...
X