Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
Kiitokset hyvästä ohjelmasta! Mikähän olisi e46 n42 moottorille oikea valinta ecu-listalta? Moottorin ohjaushan taitaa olla Boschin DME9.2, ite en ainakaan löytänyt listalta yhtään missä olisi mainittu n42. Mitä tarkoittaa noissa ME9.2:ssa tuo NG-Motoren, natural gas?Last edited by BMWFW24; 27-09-2013, 20:12.
-
Ei toimi vieläkään mutta annahan kun päivitän windowsin... Näkyy olevan vielä SP1 versio.
Leave a comment:
-
Ok. Lataas tästä ensin uusin VC2010 runtime:Originally posted by Catiska View PostXP on koneessa...
Käänsin myös uuden paketin, koita vielä sillä. http://phenoboy.kapsi.fi/testo
Leave a comment:
-
Oho, eipä ole ennen moista tullut vastaan. Onko sulla windows XP vai 7 vai mikä ?Originally posted by Catiska View Postmikä minulla on ongelmana kun käynnistyksessä saan vain tällaisen herjan:
testo.exe aloituskohtaa ei löydy
Proseduurin aloituskohtaa decodePointer ei löydy dynaamisesti linkitettäväst kirjastosta kernel32.dll
Tämä softa on käännetty VC++ 2010 kääntäjällä, joka ei muistaakseni tue windows 2000 versiota. Sitten ihmettelen, jos sulla ei olekaan win2k:ta. Katon vähän, jos vaikka saisin käännettyä tämän VC++ 2008:lla.Last edited by pheno; 23-09-2013, 23:01.
Leave a comment:
-
mikä minulla on ongelmana kun käynnistyksessä saan vain tällaisen herjan:
testo.exe aloituskohtaa ei löydy
Proseduurin aloituskohtaa decodePointer ei löydy dynaamisesti linkitettäväst kirjastosta kernel32.dll
Leave a comment:
-
Siellä olisi nyt uudessa paketissa viritelty mittarinäyttöjä muutamille valituille ecuille: MSS52, MSS54, MS43 ja MS42.

Niitä voi itsekin lisäillä omalle eculle kunhan tietää job:n ja result:n nimen, jotka löytyy .BIV tiedostosta. Ks. gauges-hakemiston alta mallia.
EDIT: 20-Sep-2013 versiossa olikin yksi hazardi bugi, ja gauget ei näyttäneet paljoa mitään. 21-Sep-2013 on uusin jossa ongelma korjattu.Last edited by pheno; 21-09-2013, 22:12.
Leave a comment:
-
pitäisi onnistua uusimmalla versiolla.Se näkyy DDE6/M57TUE2:na. Olettaen tietysti, että INPA:ssa se toimii/löytyy tarvittavat .PRG tiedostot.Originally posted by ptikkala View Postjokos tuolla pystyy logittamaan M57n2 kikkaretta?
laitan lisätietoa myöhemmin. Nimimerkki racediesel on tämän kanssa enemmänkin touhuillut
EDIT:
M57n2:lle käy jokin näistä PRG:istä: D60M57D0,D62M57B0,D62M57A0,D60M57A0 . Jos haluat varmistaa mikä on oikea, lue INPA:lla vikakoodit niin tuo ecun nimi (PRG) näkyy ylälaidassa.
Jos haluaa tutkailla tarkemmin eri arvoja, avaa excelissä tämä: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/m57n2_messwerte.csv
Arvoja voi laittaa ajoon test-o:ssa valitsemalla MW_SELECT_LESEN_NORM job:n ja antamalla parametreiksi (oik. hiirellä) tuolta listalta löytyvän ID:n.
Esim lambda-arvo: 181A
tai
useampi arvo: 181A00B500DF0091
(lambda, syöttö, rail-paine, ahtopaine)
jne..
Sama juttu toimii DDE4, ja 5:ssä.
Ilmottele jos ei toimikaan, niin tutkitaan lisää..Last edited by pheno; 11-09-2013, 22:49.
Leave a comment:
-
Kiitos!Originally posted by pheno View PostTäältä löytyy: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/DM331K20.PRG
Vastaava .BIV löytyykin jo test-o:n jobs- hakemistosta. Konversio toimii vain yhteen suuntaan PRG -> BIV
Leave a comment:
-
Täältä löytyy: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/DM331K20.PRGOriginally posted by jyrkipes View PostMeillä olis tässä toisenlainen ongelma... ei meinaa löytyä tuota DM331K20.PRG:tä mistään ja mielellään konvertoisin tuon BIV:n PRG:ksi.
Äkkiseltään ei osunut ediabas\bin -hakemistosta sopivaa.
Osaatko auttaa?
Vastaava .BIV löytyykin jo test-o:n jobs- hakemistosta. Konversio toimii vain yhteen suuntaan PRG -> BIV
Leave a comment:
-
Meillä olis tässä toisenlainen ongelma... ei meinaa löytyä tuota DM331K20.PRG:tä mistään ja mielellään konvertoisin tuon BIV:n PRG:ksi.Originally posted by pheno View PostKyllä, konvertoit vaan halutun .PRG:n .BIV tiedostoksi, ja kopioit sen 'jobs'- hakemistoon.
Näin voi konvertoida .PRG:n .BIV:ksi:
C:\EDIABAS\Bin>Xtract.exe c:\EDIABAS\Ecu\IHKA39_2.PRG -F
Äkkiseltään ei osunut ediabas\bin -hakemistosta sopivaa.
Osaatko auttaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by Magirus View PostPostaanpas huvikseen kaverin puolesta. Potilaana E39 525 M57D25(?) koneella. Ongelmana siis rajummassa kiihdytyksessä hetkellinen (muutaman sekunnin) nytkähdys vedossa, auto siis hetkellisesti "lopettaa" vetämisen ja herää sitten henkiin. Paineletkut tarkastettu, MAF vaihdettu Boschilaiseen, siirtopumppu vaihdettu yms.
Testo:lla testattiin ja muutamia paremetrejä kateltiin kesken kiihdytyksen. Se on ainakin selvää että ahtopaine putoaa rajusti hetkeksi. Samalla tulee railpaineeseen notkahdus. Mikä on tuo "Desired charge-air pressure"? Haluttu ahtopaine?
Joka tapauksessa, nytkähdys tulee JOKAISELLA kiihdytyksellä joten mikään "sillontällön" piilevä vika ei ole kyseessä. Kuvassa neliöllä rajattu tuo ahtopaineessakin tapahtuva notkahdus. Eikä tietenkään anna vikakoodeja.

Eikö tuo oo aika selkeä. 2200mbar on pyynti ja oikea paine menee 2400 yli jonka jälkeen tiputtaa ahdot ja näköjään hieman railipaineita myös. Menee yliahdon puolelle siis.
Lähtisin etsimään vikaa ahtopaineensäätelystä.
Leave a comment:
Leave a comment: