Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Laitoin nyt uusimpaan parannellun 'Ecu detect'-toiminnon File-menun alle. Tuon pitäisi nyt pystyä tunnistamaan oikean moottorinohjauksen ECU:n siitä 'detect' napista. Jos joku tätä koittaa, niin saa ilmotella toimiiko vaiko ei..

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Toinen käyttää MS420DS0.prg ja toinen MS420DS1.prg:tä. En osaa sanoa mitä eroa noissa on. Sulta puuttuu MS420DS1.prg 'ecu' kansiosta, siitä tuo 'OBJECT FILE NOT FOUND' herja.

    Ootko koittanut 'MS42 serial' ecua? Kato porttiasetukset ensin oikeasksi testo.ini:stä. Ei ihan niin paljon jobeja mutta enemmän dataa tulee kerralla ja hieman nopsempi muutenkin kuin EDIABAS.

    Leave a comment:


  • öpel
    replied
    Kokeilin noita temppuja, mutta ei auttanut. Asensin sitten kaikki uudestaan ja nyt toimii taas, ihmeellistä tämä tietotekniikka välillä (tai aina).

    Seuraava ihmetys oli, että ECU listassa on kaksi samalla nimellä, mutta vain toinen on oikea ja toimii.


    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by öpel View Post
    Lähdin pitkästä aikaa kokeilemaan tätä softaa uudestaan ja törmäsin ongelmiin. Test-0 ei näytä yhtään mitään, välillä löydän alalaidasta virhekoodin: API-0006 ACCESS DENIED. Uudelleenkäynnistykset ei vaikuta mitään ja kaikkea mahdollista olen kokeillut rämpyttää.

    Oma tietokonelaitteisto muuttui tässä välillä, eli kaikki on uudestaan asennettu viimekerrasta. INPA on sama versio kuin ennekin ja se toimii ja lukee autoa moitteetta. Moottori on M52TU.
    Tarkistas ensin com-portin asetukset obd.ini:stä, onko OK ? Sitten voi koittaa tappaa ebasx32.exe prosessin ennen käynnistystä.

    Leave a comment:


  • öpel
    replied
    Lähdin pitkästä aikaa kokeilemaan tätä softaa uudestaan ja törmäsin ongelmiin. Test-0 ei näytä yhtään mitään, välillä löydän alalaidasta virhekoodin: API-0006 ACCESS DENIED. Uudelleenkäynnistykset ei vaikuta mitään ja kaikkea mahdollista olen kokeillut rämpyttää.

    Oma tietokonelaitteisto muuttui tässä välillä, eli kaikki on uudestaan asennettu viimekerrasta. INPA on sama versio kuin ennekin ja se toimii ja lukee autoa moitteetta. Moottori on M52TU.

    Leave a comment:


  • thuttu77
    replied
    Olisikohan jollain ,mahdollista ajaa tuolla datat oman auton automaatista (5HP24 + GS851) verrokiks mulle tyyliin normi rauhallisella ajoilla kaikki vaihdot läpi + sport kickdown kiihdytys?

    logattavat asiat olisivat.

    STAT_ABTRIEBSDREHZAHL_WERT
    STAT_GANG
    STAT_GETRIEBETEMPERATUR_WERT
    STAT_MOTORDREHZAHL_WERT
    STAT_MOTORTEMPERATUR_WERT
    STAT_RADDREHZAHL_HL_WERT
    STAT_STEGDREHZAHL_WERT

    Saisin hieman verrokkia hätätilassa mikä tahansa 5 lovinen tomaatti lienee käy.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    tuleeko tämä sit toimimaan sillä pyörelläkin obd liitimillä, kun itsellä E39 525tds -99 on se obd pyöreä liitin
    Tottakai, pyöreässä liitimessä on samat pinnit ku obd-portissa.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Noo, ihan alussa vasta tekeminen, mutta testattu on että bitit liikkuu androidin ja auton ecun välillä. Omalla vapaa-ajalla tätä tulee tehtyä, ja sitä on vaihtelevasti. Tavote ois saada tämä toimimaan Androidissa nimenomaan Qt-toolkitilla, niin ei tarvitsisi kaikkea tehdä uusiksi. Se Qt on vielä täysin kokeilematta Androidissa. Saas nähdä.
    tuleeko tämä sit toimimaan sillä pyörelläkin obd liitimillä, kun itsellä E39 525tds -99 on se obd pyöreä liitin

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by thuttu77 View Post
    Mites muuten kun tuo sun win softa käyttänee ediabas kirjastoja niin
    miten ne oot korvannu vai toimiiko suoraan androidissa entäs miten ediabas serveri eikös sekin ollut tuossa käytössä?

    Vai ootko kirjottanut jonkun muun tulkin tms väliin itse?
    Testo:ssa oon tehny joihinkin ecuihin ns. 'serial' version, joka ei tarvitse ediabasta. Oon laittanut ecun nimen perään (serial). Eli niissä ohjelma kommunikoi suoraan ecun kanssa.

    Periaatteessa olisi mahdollista tehdä Test-O:sta versio, joka ei vaadi Ediabas:ta. Mutta toki siinä olisi vain rajoitettu määrä ecuja.

    Ediabas:n korvaaminen jollain omalla, .prg tiedostojen tulkitsemiseen, olisi sinänsä kiehtova ajatus, mutta aivan liian työläs/mahdoton ilman tarkempia dokumentteja ja tietoja.
    Last edited by pheno; 18-11-2014, 11:58.

    Leave a comment:


  • thuttu77
    replied
    Mites muuten kun tuo sun win softa käyttänee ediabas kirjastoja niin
    miten ne oot korvannu vai toimiiko suoraan androidissa entäs miten ediabas serveri eikös sekin ollut tuossa käytössä?

    Vai ootko kirjottanut jonkun muun tulkin tms väliin itse?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Ootkos jo tekemäa täst sitä kännykkä versiota?
    Noo, ihan alussa vasta tekeminen, mutta testattu on että bitit liikkuu androidin ja auton ecun välillä. Omalla vapaa-ajalla tätä tulee tehtyä, ja sitä on vaihtelevasti. Tavote ois saada tämä toimimaan Androidissa nimenomaan Qt-toolkitilla, niin ei tarvitsisi kaikkea tehdä uusiksi. Se Qt on vielä täysin kokeilematta Androidissa. Saas nähdä.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Juu, tohon MSS65:een olisi kiva kehitellä enemmän noita custom jobeja, jonka avulla loggaukseenkin tulisi tarkkuutta ja tietysti mittaristonäytöt. Ongelma on vaan siinä, et mun on ihan mahdoton niitä testata kun ei juuri satu tuollaista autoa olemaan kerkeisitkö joskus testailemaan jos teen nuo valmiiksi ? Siellä on kans näköjään satoja eri arvoja joista voi valita. Osa tietysti aika turhia ja nippeleitä.

    http://phenoboy.kapsi.fi/testo/mss65.csv
    Ootkos jo tekemäa täst sitä kännykkä versiota?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Päivitäs otsake samalla kun kerran päivitit tän lostavan softankin
    Koitan ajaa jonkun pätkän E60 M5:n moottorin elämästä viikonlopun aikana
    Juu, tohon MSS65:een olisi kiva kehitellä enemmän noita custom jobeja, jonka avulla loggaukseenkin tulisi tarkkuutta ja tietysti mittaristonäytöt. Ongelma on vaan siinä, et mun on ihan mahdoton niitä testata kun ei juuri satu tuollaista autoa olemaan kerkeisitkö joskus testailemaan jos teen nuo valmiiksi ? Siellä on kans näköjään satoja eri arvoja joista voi valita. Osa tietysti aika turhia ja nippeleitä.

    Last edited by pheno; 17-11-2014, 09:44.

    Leave a comment:


  • thuttu77
    replied
    Nyt hieman jo leikitty Excelillä ja laskettut siis ulostulo rpm / sisääntulo rpm (Ei sama kun moottorin)



    Ja siitä suurennoksenna pätkä alusta.



    eli siinä näkyy välityksen mukaiset portaat (vain laatikon) ja viiveet yms
    pitäisi näkyä epä ideaalisuuksina välityksessä.

    EDIT: Phenolla näemmä priva täynnä.
    Last edited by thuttu77; 17-11-2014, 08:54.

    Leave a comment:


  • thuttu77
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Juu, PayPal:iin voi heittää, jos siltä tuntuu: [email protected] ja saa siitä ohjelmasta suoraankin lähetettyä menusta: About->Donate.

    Jos saat login johonkin nettiin, niin ois kiva vilkaista.

    Laitoin sen englanninkielisen fileen tänne: http://phenoboy.kapsi.fi/GSDS2.IPO
    Tekstitiedosto ja sieltä voi hakea resulttien nimiä ja siinä samassa englanniksi on selitys.
    Pisitin sulle linkin privaan.

    En tosin kerennyt mitään laskentaa tekemään vielä noille.

    Leave a comment:

Working...
X