Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
Laitoin nyt uusimpaan parannellun 'Ecu detect'-toiminnon File-menun alle. Tuon pitäisi nyt pystyä tunnistamaan oikean moottorinohjauksen ECU:n siitä 'detect' napista. Jos joku tätä koittaa, niin saa ilmotella toimiiko vaiko ei..
-
Toinen käyttää MS420DS0.prg ja toinen MS420DS1.prg:tä. En osaa sanoa mitä eroa noissa on. Sulta puuttuu MS420DS1.prg 'ecu' kansiosta, siitä tuo 'OBJECT FILE NOT FOUND' herja.
Ootko koittanut 'MS42 serial' ecua? Kato porttiasetukset ensin oikeasksi testo.ini:stä. Ei ihan niin paljon jobeja mutta enemmän dataa tulee kerralla ja hieman nopsempi muutenkin kuin EDIABAS.
Leave a comment:
-
Kokeilin noita temppuja, mutta ei auttanut. Asensin sitten kaikki uudestaan ja nyt toimii taas, ihmeellistä tämä tietotekniikka välillä (tai aina).
Seuraava ihmetys oli, että ECU listassa on kaksi samalla nimellä, mutta vain toinen on oikea ja toimii.

Leave a comment:
-
Tarkistas ensin com-portin asetukset obd.ini:stä, onko OK ? Sitten voi koittaa tappaa ebasx32.exe prosessin ennen käynnistystä.Originally posted by öpel View PostLähdin pitkästä aikaa kokeilemaan tätä softaa uudestaan ja törmäsin ongelmiin. Test-0 ei näytä yhtään mitään, välillä löydän alalaidasta virhekoodin: API-0006 ACCESS DENIED. Uudelleenkäynnistykset ei vaikuta mitään ja kaikkea mahdollista olen kokeillut rämpyttää.
Oma tietokonelaitteisto muuttui tässä välillä, eli kaikki on uudestaan asennettu viimekerrasta. INPA on sama versio kuin ennekin ja se toimii ja lukee autoa moitteetta. Moottori on M52TU.
Leave a comment:
-
Lähdin pitkästä aikaa kokeilemaan tätä softaa uudestaan ja törmäsin ongelmiin. Test-0 ei näytä yhtään mitään, välillä löydän alalaidasta virhekoodin: API-0006 ACCESS DENIED. Uudelleenkäynnistykset ei vaikuta mitään ja kaikkea mahdollista olen kokeillut rämpyttää.
Oma tietokonelaitteisto muuttui tässä välillä, eli kaikki on uudestaan asennettu viimekerrasta. INPA on sama versio kuin ennekin ja se toimii ja lukee autoa moitteetta. Moottori on M52TU.
Leave a comment:
-
Olisikohan jollain ,mahdollista ajaa tuolla datat oman auton automaatista (5HP24 + GS851) verrokiks mulle tyyliin normi rauhallisella ajoilla kaikki vaihdot läpi + sport kickdown kiihdytys?
logattavat asiat olisivat.
STAT_ABTRIEBSDREHZAHL_WERT
STAT_GANG
STAT_GETRIEBETEMPERATUR_WERT
STAT_MOTORDREHZAHL_WERT
STAT_MOTORTEMPERATUR_WERT
STAT_RADDREHZAHL_HL_WERT
STAT_STEGDREHZAHL_WERT
Saisin hieman verrokkia hätätilassa mikä tahansa 5 lovinen tomaatti lienee käy.
Leave a comment:
-
tuleeko tämä sit toimimaan sillä pyörelläkin obd liitimillä, kun itsellä E39 525tds -99 on se obd pyöreä liitinOriginally posted by pheno View PostNoo, ihan alussa vasta tekeminen, mutta testattu on että bitit liikkuu androidin ja auton ecun välillä. Omalla vapaa-ajalla tätä tulee tehtyä, ja sitä on vaihtelevasti. Tavote ois saada tämä toimimaan Androidissa nimenomaan Qt-toolkitilla, niin ei tarvitsisi kaikkea tehdä uusiksi. Se Qt on vielä täysin kokeilematta Androidissa. Saas nähdä.
Leave a comment:
-
Testo:ssa oon tehny joihinkin ecuihin ns. 'serial' version, joka ei tarvitse ediabasta. Oon laittanut ecun nimen perään (serial). Eli niissä ohjelma kommunikoi suoraan ecun kanssa.Originally posted by thuttu77 View PostMites muuten kun tuo sun win softa käyttänee ediabas kirjastoja niin
miten ne oot korvannu vai toimiiko suoraan androidissa entäs miten ediabas serveri eikös sekin ollut tuossa käytössä?
Vai ootko kirjottanut jonkun muun tulkin tms väliin itse?
Periaatteessa olisi mahdollista tehdä Test-O:sta versio, joka ei vaadi Ediabas:ta. Mutta toki siinä olisi vain rajoitettu määrä ecuja.
Ediabas:n korvaaminen jollain omalla, .prg tiedostojen tulkitsemiseen, olisi sinänsä kiehtova ajatus, mutta aivan liian työläs/mahdoton ilman tarkempia dokumentteja ja tietoja.Last edited by pheno; 18-11-2014, 11:58.
Leave a comment:
-
Mites muuten kun tuo sun win softa käyttänee ediabas kirjastoja niin
miten ne oot korvannu vai toimiiko suoraan androidissa entäs miten ediabas serveri eikös sekin ollut tuossa käytössä?
Vai ootko kirjottanut jonkun muun tulkin tms väliin itse?
Leave a comment:
-
Noo, ihan alussa vasta tekeminen, mutta testattu on että bitit liikkuu androidin ja auton ecun välillä. Omalla vapaa-ajalla tätä tulee tehtyä, ja sitä on vaihtelevasti. Tavote ois saada tämä toimimaan Androidissa nimenomaan Qt-toolkitilla, niin ei tarvitsisi kaikkea tehdä uusiksi. Se Qt on vielä täysin kokeilematta Androidissa. Saas nähdä.Originally posted by TareJR View PostOotkos jo tekemäa täst sitä kännykkä versiota?
Leave a comment:
-
Ootkos jo tekemäa täst sitä kännykkä versiota?Originally posted by pheno View PostJuu, tohon MSS65:een olisi kiva kehitellä enemmän noita custom jobeja, jonka avulla loggaukseenkin tulisi tarkkuutta ja tietysti mittaristonäytöt. Ongelma on vaan siinä, et mun on ihan mahdoton niitä testata kun ei juuri satu tuollaista autoa olemaan
kerkeisitkö joskus testailemaan jos teen nuo valmiiksi ? Siellä on kans näköjään satoja eri arvoja joista voi valita. Osa tietysti aika turhia ja nippeleitä.
http://phenoboy.kapsi.fi/testo/mss65.csv
Leave a comment:
-
Juu, tohon MSS65:een olisi kiva kehitellä enemmän noita custom jobeja, jonka avulla loggaukseenkin tulisi tarkkuutta ja tietysti mittaristonäytöt. Ongelma on vaan siinä, et mun on ihan mahdoton niitä testata kun ei juuri satu tuollaista autoa olemaanOriginally posted by Dunky View PostPäivitäs otsake samalla kun kerran päivitit tän lostavan softankin
Koitan ajaa jonkun pätkän E60 M5:n moottorin elämästä viikonlopun aikana
kerkeisitkö joskus testailemaan jos teen nuo valmiiksi ? Siellä on kans näköjään satoja eri arvoja joista voi valita. Osa tietysti aika turhia ja nippeleitä.
Last edited by pheno; 17-11-2014, 09:44.
Leave a comment:
-
Nyt hieman jo leikitty Excelillä ja laskettut siis ulostulo rpm / sisääntulo rpm (Ei sama kun moottorin)
Ja siitä suurennoksenna pätkä alusta.
eli siinä näkyy välityksen mukaiset portaat (vain laatikon) ja viiveet yms
pitäisi näkyä epä ideaalisuuksina välityksessä.
EDIT: Phenolla näemmä priva täynnä.Last edited by thuttu77; 17-11-2014, 08:54.
Leave a comment:
-
Pisitin sulle linkin privaan.Originally posted by pheno View PostJuu, PayPal:iin voi heittää, jos siltä tuntuu: [email protected] ja saa siitä ohjelmasta suoraankin lähetettyä menusta: About->Donate.
Jos saat login johonkin nettiin, niin ois kiva vilkaista.
Laitoin sen englanninkielisen fileen tänne: http://phenoboy.kapsi.fi/GSDS2.IPO
Tekstitiedosto ja sieltä voi hakea resulttien nimiä ja siinä samassa englanniksi on selitys.
En tosin kerennyt mitään laskentaa tekemään vielä noille.
Leave a comment:
Leave a comment: