Announcement

Collapse
No announcement yet.

DIS v57:n käyttö ym. kysymykset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #31
    DDR2 Sodimmiähän se.
    Mutta DIS ei vaadi kovin kummosta rautaa että pyörii vmwarella, ei se tosiaan kovin paljoa paremmin tehokkaammallakaan pyöri.
    Eli kyllä se tuolla jakin koneella pyörii, ei nyt ehkä parhaiten mutta käytettävästi kuitenkin.

    Natiivina pyörii huomattavasti sukkelammin kuin virtuaalisesti.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #32
      Originally posted by Supa View Post
      Mutta DIS ei vaadi kovin kummosta rautaa että pyörii vmwarella, ei se tosiaan kovin paljoa paremmin tehokkaammallakaan pyöri.
      Eli kyllä se tuolla jakin koneella pyörii, ei nyt ehkä parhaiten mutta käytettävästi kuitenkin.
      Kohta pyörii vikkelämmin
      Päätin kuitenkin hankkia uudemman koneen, jossa 2 G muistia ja 100 G:n levy.
      Kohta olisi hyvä X40 kera Carsoftin (+kaapelin) ja Inpan myynnissä. Kunhan saan ensin uuteen koneeseen softat asennettua ja testattua.

      Edit: nyt on DIS asennettuna, ihan hyvin toimii uudella koneella. Tuo edellä mainittu. Ihmeellisenä piirteenä ainoastaan se, että aina, kun hiirellä painaa jotakin, ei tapahtu mitään ennen kuin liikuttaa hiirtä uudestaan. Ihmettelin aluksi, että onko tämä tosiaan näin hidas, kunnes tajusin jujun. Mutta hienosti kyllä kertoo vikakoodesita miten pitää tutkia ja korjata
      Last edited by jaki; 21-11-2012, 00:41.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        #33
        edit. ei enää mitään, homma toimii
        Last edited by jake2710; 27-11-2012, 11:18.

        Comment

        • sassi
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 412
          • Nivala

          #34
          Originally posted by Tommix View Post
          Partikkelifiltterin polton päälle kytkeminen.
          DDE moduulin alta löytyy vaihtoehtoina mm:

          Enable regeneration
          ja
          Request regeneration

          Kummalla lähtee päälle vai onko tuohon jokin oma järjestys?
          Itse en saanut tilaa muuttumaan aktiviseksi kummallakaan (ehdot polttotapahtumalle täyttyi).
          Löytyikö tähän ratkaisua? Ihmettelin tänään samaa, kun operoin kaverin 330d:tä, jossa oli dpf tukossa.
          Olisi kiva tietää, mistä tuon regeneroinnnin saa pakotettua päälle vaikkei paineiden puolesta olisi tarvettakaan?
          Noilla yllämainituilla valinnoilla tulee kyllä "regeneration in DDE requested" ja "regeneration enabled" mutta statuksena on ja pysyy "regeneration inactive"

          Ja toinen kysymys, mistä DIS:llä näkee suuttimien korjausarvot?

          Pieni tarina tämänpäiväisestä:
          Tuossa kaverin bimmerissä oli alkusyksystä termarit sökönä, ilmeisesti filtteri meni jo silloin tukkoon ja vaikka termarit on vaihdettu marraskuun lopulla niin ei se ole lähtenyt polttoa tekemään. Nyt kun rupesin mittailemaan, niin vastapaine oli tyhjäkäynnillä yli 100mbar ja 2000 kierroksella 380mbar, heitti vikakoodin heti uudelleen kun sen nollasi.
          Kaveri ajeli pitkin maakuntaa 3500-4000rpm taulussa ja minä nollailin vikakoodia aina kun se tuli. Nollauksen jälkeen poltto lähti aina päälle, ensin 10 sekunniksi kerrallaan ja pikku hiljaa pidemmäksi ja pidemmäksi ajaksi. Tätä jumppaa harrastettiin niin pitkään, että lopulta polttotapahtuma meni oikeaoppisesti läpi eikä vikakoodia enää tullut. Paineetkin putosi reilusti ohjearvoihin. (17@idle, ~110@2000rpm ja ~180@täyskaasu)
          Mutta viimeisen onnistuneen polton jälkeen en saanut enää polttoa uudelleen päälle, kokeiltiin myös minun 330d:llä, ei onnistunut siinäkään. (siinä on kyllä regenerointi toiminut normaalisti, viimeksi 1,5 viikkoa sitten havaitsin että se oli päällä)
          --
          Sassi
          - F10 530d
          - KTM 690 Enduro
          Ex. E90 330d, E46 330d

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #35
            hmmm...

            sieltähän löytyy dis:sistä ihan erillinen kohta sille generoinnille....
            ensin luet vikakoodit läpi ja katot ettei ole dde moduulissa mitään herjaa. sitten olikohan semmonen ku function selection... test plan.. tai joku niistä... alalaidassa vasemman puoleinen nappi. siitä sit service/drive/diesel electronics ja particle filter ja löytyy molemmat vaihtoehdot joko replace (ei kannata jos ei oikeasti ole vaihettu) ja regeneration... loppu onki opastettu dis toimesta....

            ja se suuttimien arvo näkyy siellä missä voi kaikkea muutaki live dataa seurata.. olikohan nyt control module functions tai joku oikeassa alalaidassa ja sieltä kaivat esille.
            jos se kovasti se korjausarvo heittää niin antaa kyllä vikakoodin smooth running control ja käy kylmänä ku rattori. jollaki kunnon diesel puhistusaineella voi koittaa ensiapua tarjota sitte...
            Last edited by Kissvesala; 31-01-2013, 19:18. Reason: muisti pätkii ;)
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5419
              • S:t Karins

              #36
              Originally posted by Kissvesala View Post
              sieltähän löytyy dis:sistä ihan erillinen kohta sille generoinnille...
              Kyllä, ja siellä vaihtoehdot
              Enable regeneration
              ja
              Request regeneration
              Originally posted by Kissvesala View Post
              ensin luet vikakoodit läpi ja katot ettei ole dde moduulissa mitään herjaa. sitten olikohan semmonen ku function selection... test plan.. tai joku niistä... alalaidassa vasemman puoleinen nappi. siitä sit service/drive/diesel electronics ja particle filter ja löytyy molemmat vaihtoehdot joko replace (ei kannata jos ei oikeasti ole vaihettu) ja regeneration... loppu onki opastettu dis toimesta....
              Eli tuo meneekin eri kautta...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • sassi
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 412
                • Nivala

                #37
                Vähän jo pelkäsin, että kukaan ei uskalla neuvoa siinä pelossa, että kaiken maailman petterit osaa sitten itse tehdä näitä juttuja ja joku vielä menee ja nyhtää sen leivänkannikan toisten suupielestä
                Mutta onneksi on vielä niitäkin, jotka jakavat tietoa kun sitä on, kiitos Kissvesala! (tarjosi apua privallakin puhelinnumeron kera)

                Oikeilta huudeilta minä tuota etsin, mutta yritin etsiä "complete vehicle" valinnan alta, sieltä kyllä löytyy nuo aiemmassa postauksessani kertomat toiminnot, mutta ei varsinaista regeneroinnin aktivointia.

                DPF:n pakkopolton aktivointihan menee siis:
                Operations -> Service functions -> Diesel electronics -> Particulate filter -> regeneration, particulate filter -> test plan -> nuolta oikealle ja seuraa ohjeita.

                DPF:n vastapaineiden testi löytyy
                Operations -> complete vehicle -> diesel electronics -> particulate-filter system -> particulate filter -> test plan ja nuolta oikealle. Tämä lukee ensin vikakoodit ja vaikka vikoja ei löydykään, testin voi jatkaa ja valita nelosvaihtoehdolla backpressure test, sen jälkeen tuleekin taas ohjeet kolmannella kotimaisella

                Ja sitten ne suuttimien korjausarvot löytyy:
                Operations -> Service functions -> Diesel electronics -> balance test -> test plan -> ja nuolta oikealle, jälleen seurat vain selkeitä ohjeita.

                Offtopic: Eipä ole tuon oman 149 660km ajetun kinnerin kanssa noiden asioiden kanssa ainakaan hetkeen tiedossa ongelmia, dpf vastapainetesti antoi tulokset tyhjäkäynti 9,9mbar, 2000rpm 39,9mbar ja täyskaasu 73,9mbar. (max ohjearvot 65 / 150 / 250)
                Ja suuttimien korjausarvot cyl 1-6: 0 /-0.5 /0 /0.3 /0 /0.2 (max vaihteluväli -5.0<->4.0)
                --
                Sassi
                - F10 530d
                - KTM 690 Enduro
                Ex. E90 330d, E46 330d

                Comment

                • GuGi_
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 700
                  • Vantaa city

                  #38
                  Moro.

                  Mistähän mulla nyt kiikastaa tää homma. Koitin tossa dis:llä laskea tosta 61:stä perää vähän alemmas, mut ei nyt mee ihan lapaan. Eli syötän sinne kaikki tiedot mitä se pyytää ja laitoin korkeudeks 20mm vähemmän ku TIS ilmotti vakioks. Sit laitan ohjelman hommiin ni se nosti perän ihan tappiin ylös. Nyt ku sinne laittaa korkeudeks ihan mitä vaan 50mm säteellä vakiosta ylöspäin tai alaspäin ni se huudattaa perää ylös niin kauan et tulee failurea i-driveen. Mikään vakio arvokaan ei muuta tilannetta. Mitähän mä teen nyt väärin? Voiko tossa ohjelmassa olla joku bugi tolla kohtaa. Samalla ohjelmalla on kuitenki tehty jo vaikka ja mitä ilman ongelmia. Ei oo vaan ennen ollu tarvetta tohon korkeudensäätöön koskemiseen.

                  -Sami
                  "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                  F11 525d -11
                  E60 M5 -05
                  E12 530i -75
                  E32 730i - 91
                  Chevy Silverado 3500 -93
                  R33 Skyline GTS-T -93

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #39
                    Originally posted by sassi View Post
                    Vähän jo pelkäsin, että kukaan ei uskalla neuvoa siinä pelossa, että kaiken maailman petterit osaa sitten itse tehdä näitä juttuja ja joku vielä menee ja nyhtää sen leivänkannikan toisten suupielestä
                    Mutta onneksi on vielä niitäkin, jotka jakavat tietoa kun sitä on, kiitos Kissvesala! (tarjosi apua privallakin puhelinnumeron kera)

                    Oikeilta huudeilta minä tuota etsin, mutta yritin etsiä "complete vehicle" valinnan alta, sieltä kyllä löytyy nuo aiemmassa postauksessani kertomat toiminnot, mutta ei varsinaista regeneroinnin aktivointia.

                    DPF:n pakkopolton aktivointihan menee siis:
                    Operations -> Service functions -> Diesel electronics -> Particulate filter -> regeneration, particulate filter -> test plan -> nuolta oikealle ja seuraa ohjeita.

                    DPF:n vastapaineiden testi löytyy
                    Operations -> complete vehicle -> diesel electronics -> particulate-filter system -> particulate filter -> test plan ja nuolta oikealle. Tämä lukee ensin vikakoodit ja vaikka vikoja ei löydykään, testin voi jatkaa ja valita nelosvaihtoehdolla backpressure test, sen jälkeen tuleekin taas ohjeet kolmannella kotimaisella

                    Ja sitten ne suuttimien korjausarvot löytyy:
                    Operations -> Service functions -> Diesel electronics -> balance test -> test plan -> ja nuolta oikealle, jälleen seurat vain selkeitä ohjeita.

                    Offtopic: Eipä ole tuon oman 149 660km ajetun kinnerin kanssa noiden asioiden kanssa ainakaan hetkeen tiedossa ongelmia, dpf vastapainetesti antoi tulokset tyhjäkäynti 9,9mbar, 2000rpm 39,9mbar ja täyskaasu 73,9mbar. (max ohjearvot 65 / 150 / 250)
                    Ja suuttimien korjausarvot cyl 1-6: 0 /-0.5 /0 /0.3 /0 /0.2 (max vaihteluväli -5.0<->4.0)
                    Eipä kestä kiittää hyvä vaan ku jeppejä kiinnostaa koodaushommelit. Porukasa se tyhmyys tiivistyy ja sillä periaatteella saa paremmin apua täällä mitä merkkihuollossa ))
                    Se mikä ainaki meni mun opastuksessa vituralleen niissä priva viesteissä oli se puhelin numero unen pöpperössä laittanu ihan päin v....a mut pääasia että homma ny toimii.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • Das_Bimmer
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 142
                      • Espoo

                      #40
                      Olikos kellään vinkkiä mikä pielessä kun en saa DIS:ä toimimaan enään uudessa koneessa.

                      Inpa toimii, pingi kulkee diaghediin ja DIS:iin, DIS pingaa diaghedia, diaghead tunnistuu DIS:ssä ja headin logissa näkyy liikettä. DIS:n tolpat tapissa mutta kun yrittää ottaa autoon yhteyttä tulee herja joku bus error 200.166 :think

                      Eli kaikki näyttää olevan kunnossa ja mielestäni kaikkea jo kokeiltu mutta ei vaan skulaa.

                      Inpa asennettu BMW tools 2011 ja DIS v57.

                      Olisko jollain hyviä vinkkejä
                      ___________________
                      E61 535D ja reilusti rompetta
                      E36 M3 Coupe

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        #41
                        Originally posted by Das_Bimmer View Post
                        Olikos kellään vinkkiä mikä pielessä kun en saa DIS:ä toimimaan enään uudessa koneessa.

                        Inpa toimii, pingi kulkee diaghediin ja DIS:iin, DIS pingaa diaghedia, diaghead tunnistuu DIS:ssä ja headin logissa näkyy liikettä. DIS:n tolpat tapissa mutta kun yrittää ottaa autoon yhteyttä tulee herja joku bus error 200.166 :think

                        Eli kaikki näyttää olevan kunnossa ja mielestäni kaikkea jo kokeiltu mutta ei vaan skulaa.

                        Inpa asennettu BMW tools 2011 ja DIS v57.

                        Olisko jollain hyviä vinkkejä
                        otitko palomuurin pois käytöstä DIS session ajaksi ?
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • Das_Bimmer
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 142
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by e46touring View Post
                          otitko palomuurin pois käytöstä DIS session ajaksi ?
                          Jep tuli sekin kokeiltua ja ei muutosta asiaan...
                          ___________________
                          E61 535D ja reilusti rompetta
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by Das_Bimmer View Post
                            Olikos kellään vinkkiä mikä pielessä kun en saa DIS:ä toimimaan enään uudessa koneessa.

                            Inpa toimii, pingi kulkee diaghediin ja DIS:iin, DIS pingaa diaghedia, diaghead tunnistuu DIS:ssä ja headin logissa näkyy liikettä. DIS:n tolpat tapissa mutta kun yrittää ottaa autoon yhteyttä tulee herja joku bus error 200.166 :think

                            Eli kaikki näyttää olevan kunnossa ja mielestäni kaikkea jo kokeiltu mutta ei vaan skulaa.

                            Inpa asennettu BMW tools 2011 ja DIS v57.

                            Olisko jollain hyviä vinkkejä
                            Onko kaikki koneessa olevat palomuurit pois päältä? Windowsin oma ja muut kuten F-secure jne?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Das_Bimmer
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 142
                              • Espoo

                              #44
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Onko kaikki koneessa olevat palomuurit pois päältä? Windowsin oma ja muut kuten F-secure jne?
                              Juu kyllä pitäisi olla kaikki pois, ainoa mitä en ole kokeillut on poistaa palomuurin asennus kokonaan mutta tosiaan en usko että on siitä kiinni. Onko DISssä joku muu ( ehkä jopa unixin puolelta) tapa kokeilla että kaikki tarvittava liikenne pääsee diaghedille?
                              ___________________
                              E61 535D ja reilusti rompetta
                              E36 M3 Coupe

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by Das_Bimmer View Post
                                Juu kyllä pitäisi olla kaikki pois, ainoa mitä en ole kokeillut on poistaa palomuurin asennus kokonaan mutta tosiaan en usko että on siitä kiinni. Onko DISssä joku muu ( ehkä jopa unixin puolelta) tapa kokeilla että kaikki tarvittava liikenne pääsee diaghedille?
                                No jos kaikki palomuurit on pois päältä ja pingi kulkee DIS:iin niin ei tule kyllä mieleen mikä siinä on ongelmana.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎