Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW LAATU, mitä se on?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nmeri
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 1712
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by Jolli View Post
    E6x on BMWn laadukkuuden esimerkki. :think
    jaa no onhan toi nyt toiminu silleen...
    Mut en nyt lähtis ihan allekirjottamaan. Noh on bemarit silti ihan hyviä autoja. Mukavii ajettavii ja välillä hauska vähän päästelläkkin. Pienistä rasitteista huolimatta en haluis vaihtaa mihinkään
    E92 335d ///M335d 476hp/866nm

    Ex.
    E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
    E60 530d
    Audi A6 -07
    E87 116i -07

    "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Vaihdappa puhaltimen moottori e39:siin, joutuu purkamaan koko auton. Tai raitisilmasuodatin e34, e36, f10 yms. Jarrunestesäiliökin on e39:ssä raikkari kotelon alla. Mitään ei mahdu tekemään jos ei ensin pura peräkärryllisen osia irti.

      Hitlerinkin sen tiesi.
      Ihan normaalia autojen kanssa. Mainitaan nyt pari esimerkkiä Audi A6 C5:sta. Akku on tuulilasin edessä, keskellä autoa. Siitä on kiva kurotella se 100A geeliakku, joka painaa 30kg. Ei jokainen narukäsi nimittäin sitä sieltä ota pois. Samasta autosta xenon sytyttimen vaihto. Sytytin sijaitsee umpiolla alla, eli ota umpio pois. Umpion irroittamista varten pitää irrottaa puskuri.

      Autoja vaan ei suunnitella huollettaviksi.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #18
        Originally posted by _nixu_ View Post
        E39:

        Tutisee ja tärisee, parilla-kolmella tonnilla palikkaa alustaa ja ehkä se paranee. Tai sitten ei

        Hiekkatiellä ei uskalla ajaa kun tuntuu että ratti hakkaa käsille. Tai jos uskaltaa niin sitten pikatiellä päästyäsi palaa edelliseen kohtaan
        Mitä mä teen väärin?

        Ostin 3 vuotta sitten nettiauton halvimman e39 jossa oli pitkä katto ja minulle oikea moottori.

        Auto on molemmista päistä kolaroita Italian tuonti ja ainoa dokumentti jonka autosta sain oli rekisteriote.

        Mittarilukema ~340TKm joista ~100TKm meidän perheellä, ajokilometrimäärä on tuntematon, mutta kuskin alue ohjaamosta on ollut kovalla käytöllä kilometreihin nähden

        Alustaan olen uusinut osia ~60€ arvosta.

        Auto on täristänyt tänä aikana kahdesti, ensimmäisellä kerralla huuhtelin kuran vanteista ja toisella kerralla vaihdoin koneen tyynyt, molemmilla kerroilla tutina loppui välittömästi

        Muutenkin etukäteen pelotellut remontit ovat vasta odottamassa, turboa, vaihteistoa, turbiinia tai suuttimia ei ole tarvinnut tänä aikana korjata.

        Saa nähdä miten äijän käy, olen päättänyt ajaa tuon loppuun, tuleeko loppu kerta rysäksellä ison remontin koittaessa vai pikkuhijaa hivuttamalla.

        Vaikka olen aina vannonut pyöreälamppuisten nimeen ja vierastanut uudempia niin pakko todeta että kun vertaa ajomukavuutta, hankitahintaa ja tähän mennessä toteutunutta huolettomuutta ylläpidossa niin kai tämä nyt on sitä laatua.

        EDIT: valehtelin, olen uusinut alustaan yli 100€ arvosta, en muistanut että raidetangot on vaihdettu myös.
        Olli.

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          #19
          Originally posted by Rocla View Post
          Mitä mä teen väärin?

          Ostin 3 vuotta sitten nettiauton halvimman e39 jossa oli pitkä katto ja minulle oikea moottori.

          Auto on molemmista päistä kolaroita Italian tuonti ja ainoa dokumentti jonka autosta sain oli rekisteriote.

          Mittarilukema ~340TKm joista ~100TKm meidän perheellä, ajokilometrimäärä on tuntematon, mutta kuskin alue ohjaamosta on ollut kovalla käytöllä kilometreihin nähden

          Alustaan olen uusinut osia ~60€ arvosta.

          Auto on täristänyt tänä aikana kahdesti, ensimmäisellä kerralla huuhtelin kuran vanteista ja toisella kerralla vaihdoin koneen tyynyt, molemmilla kerroilla tutina loppui välittömästi

          Muutenkin etukäteen pelotellut remontit ovat vasta odottamassa, turboa, vaihteistoa, turbiinia tai suuttimia ei ole tarvinnut tänä aikana korjata.

          Saa nähdä miten äijän käy, olen päättänyt ajaa tuon loppuun, tuleeko loppu kerta rysäksellä ison remontin koittaessa vai pikkuhijaa hivuttamalla.

          Vaikka olen aina vannonut pyöreälamppuisten nimeen ja vierastanut uudempia niin pakko todeta että kun vertaa ajomukavuutta, hankitahintaa ja tähän mennessä toteutunutta huolettomuutta ylläpidossa niin kai tämä nyt on sitä laatua.

          EDIT: valehtelin, olen uusinut alustaan yli 100€ arvosta, en muistanut että raidetangot on vaihdettu myös.
          Et vain osaa, sitä se on.
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by Rocla View Post
            Mitä mä teen väärin?

            Ostin 3 vuotta sitten nettiauton halvimman e39 jossa oli pitkä katto ja minulle oikea moottori.

            Auto on molemmista päistä kolaroita Italian tuonti ja ainoa dokumentti jonka autosta sain oli rekisteriote.

            Mittarilukema ~340TKm joista ~100TKm meidän perheellä, ajokilometrimäärä on tuntematon, mutta kuskin alue ohjaamosta on ollut kovalla käytöllä kilometreihin nähden

            Alustaan olen uusinut osia ~60€ arvosta.

            Auto on täristänyt tänä aikana kahdesti, ensimmäisellä kerralla huuhtelin kuran vanteista ja toisella kerralla vaihdoin koneen tyynyt, molemmilla kerroilla tutina loppui välittömästi

            Muutenkin etukäteen pelotellut remontit ovat vasta odottamassa, turboa, vaihteistoa, turbiinia tai suuttimia ei ole tarvinnut tänä aikana korjata.

            Saa nähdä miten äijän käy, olen päättänyt ajaa tuon loppuun, tuleeko loppu kerta rysäksellä ison remontin koittaessa vai pikkuhijaa hivuttamalla.

            Vaikka olen aina vannonut pyöreälamppuisten nimeen ja vierastanut uudempia niin pakko todeta että kun vertaa ajomukavuutta, hankitahintaa ja tähän mennessä toteutunutta huolettomuutta ylläpidossa niin kai tämä nyt on sitä laatua.

            EDIT: valehtelin, olen uusinut alustaan yli 100€ arvosta, en muistanut että raidetangot on vaihdettu myös.
            Nii. Peloteltu laatikko- ja konerempalla. Jos 340tkm jyrsitystä autosta leviää jompikumpi niin mun mielestä se on ihan ok suoritus.
            Pyöräntuennan korjauksiin saa menemään yllättävän vähän rahaa kun uusii vain vialliset komponentit ja painelee kulmia säätämään.

            Mä en oo koskaan muuten oikein hahmottanut millä tapaa auto muuttuu huonoksi jos se on keula/perälämärissä ja sitten asiallisesti korjattu. Parhaimmillaan päinvastoin.
            Last edited by petrolhead; 20-08-2013, 23:16.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by eiskalt View Post
              eipä mitää ihmeellistä autojen maailmassa. onhan monissa peleissä akkukkin työnnetty tuulilasin "alle" ja siihen eteen millon mitäkin.
              Originally posted by HTK12 View Post
              Ihan normaalia autojen kanssa. Mainitaan nyt pari esimerkkiä Audi A6 C5:sta. Akku on tuulilasin edessä, keskellä autoa. Siitä on kiva kurotella se 100A geeliakku, joka painaa 30kg. Ei jokainen narukäsi nimittäin sitä sieltä ota pois. Samasta autosta xenon sytyttimen vaihto. Sytytin sijaitsee umpiolla alla, eli ota umpio pois. Umpion irroittamista varten pitää irrottaa puskuri.

              Autoja vaan ei suunnitella huollettaviksi.
              Niin, ei kai silloin voi kehua bemaria paremmin suunnitelluksi kuin muita? Samanlainen paska. E34:ssa vielä sai puhaltimen vaihdettua, e39:siin ne onneksi korjasi samanlaiseksi kuin muissakin autoissa ja koko auto suunniteltiin puhaltimen ympärille...

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Niin, ei kai silloin voi kehua bemaria paremmin suunnitelluksi kuin muita? Samanlainen paska. E34:ssa vielä sai puhaltimen vaihdettua, e39:siin ne onneksi korjasi samanlaiseksi kuin muissakin autoissa ja koko auto suunniteltiin puhaltimen ympärille...
                Serkulla kun on tuo audi A6 C5 niin joka remppa ollut paljon työläämpi kuin E39:ssä. Edellä mainittujen lisäksi vaikka naftasuodattimen vaihto: polttoainejärjestelmä ei ilmaa itseään -> ihan haista paska saada käytiin suodattimen vaihdon jälkeen. Kaukovalojen polttimon vaihto -> irroita umpio eli puskuri taas pois. Haluat vaihtaa laturin -> pura koko keula pois (puskuri, syyläri, umpiot jne).

                Eli kyllä E39 on mielestäni helpompi huoltaa muihin ikäisiinsä nähden. Nämä taas on tietenkin mielipideasioita.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Mä en oo koskaan muuten oikein hahmottanut millä tapaa auto muuttuu huonoksi jos se on keula/perälämärissä ja sitten asiallisesti korjattu. Parhaimmillaan päinvastoin.
                  Noh kumpaakaan päätä ei ole korjattu asiallisesti, mutta pystyn elämään asian kanssa, koska vauriot vaikuttavat pääasiassa ulkonäköön ja auton hinta muodostui vauriot huomioidenkin järkeväksi.
                  Olli.

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #24
                    Se pitää kyllä paikkansa et VAG omistajat saa tehdä kasan uusia työkaluja, pari niveltä käteensä lisää, jos haluaa "normi" vaivalla huoltaa autonsa.

                    Tänään kyllä kirosin E39:iä, jarrut on tehty ihan päin v**tua, takaanta et saa alempaa satulan pulttia auki kuin lenkillä, paitsi jos olis kasa niveliä ja jatkoja hylsyn kanssa. Eestä ku otat iskaria irti, niin 18mm kannalla oleva pultti (jolla iskari varsinaisesti on kiinni navassa), on suoraan jarruletkun takana, taas joutuu niveltä käyttämään. Jos laittaa räikän suoraan kiinni, niin jää räikkä pultin ja jarrusylinterissä olevan jarruletkun väliin jumiin.

                    Äh, E39:ssä on kyllä oikeesti huoltokohteet hyvin esillä, varsinkin siihen nähden kuinka paljon tässä on huoltokohteita verraten vaikka johkuun vanhempaan japsiin!

                    siinä se bmw teki virheen et nää paskat ruostuu.
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #25
                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      siinä se bmw teki virheen et nää paskat ruostuu.
                      Sinkki luopuu huhupuheen perusteella, eikä ne ruostu.
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #26
                        Originally posted by Jolli View Post
                        Sinkki luopuu huhupuheen perusteella, eikä ne ruostu.
                        Sinkitty tai ei mut saatanan mätiä paskoja.
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Bmw Dreamer View Post

                          Tänään kyllä kirosin E39:iä, jarrut on tehty ihan päin v**tua, takaanta et saa alempaa satulan pulttia auki kuin lenkillä, paitsi jos olis kasa niveliä ja jatkoja hylsyn kanssa. Eestä ku otat iskaria irti, niin 18mm kannalla oleva pultti (jolla iskari varsinaisesti on kiinni navassa), on suoraan jarruletkun takana, taas joutuu niveltä käyttämään. Jos laittaa räikän suoraan kiinni, niin jää räikkä pultin ja jarrusylinterissä olevan jarruletkun väliin jumiin.
                          Hanki hyvä mies räikkälenkit niin ei tarvitse kiroilla . Ebay:stä ostin 22 osasen räikkälenkkisarjan alle 85€ toimitettuna. En ole ostostani hetkeäkään katunut.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            #28
                            Meinasin just samaa kommentoida. Räikkälenkki on oiva apuväline, mutta ranskalaista kun korjaa niin ei kyllä mikään työkalu mahdu.
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #29
                              Onhan noita räikkälenkkejä, mut just nää bmw koot 16, 18 puuttuu. 21 löytyis kyllä.
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                                Onhan noita räikkälenkkejä, mut just nää bmw koot 16, 18 puuttuu. 21 löytyis kyllä.
                                No tuo sarja minkä itse ostin sisältää koot: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 27, 30, 32mm. Noista yleensä löytyy kyllä sopiva.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎