Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW LAATU, mitä se on?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1495
    • Ilvola

    #31
    Vertaan joitakin:
    - VW = himmeli, kevyempi. Pienillä haittaa keveys ja isot jähmeitä.
    - Opel = jotain löysää tuntumassa, mitä isompi sitä tunnottomampi.
    - Citikka = jarrut ja kori tulee käänöksissä hetken päästä.
    - Peugeot = eri maailma, voisin jopa pienemmistä viritettyinä tykätä.
    - Volvo = edelleen traktori ja hidas perse, semmoonen varma peli.
    - Mersu = kevyt sarja ok ahdettuna, tosin jotain hitautta vaihteistossa.

    Yhteensä BMW:ssä on tiukka runko, tunnokas alusta, nopea reagointi,
    kaunis 6-mezzo, tarkka ohjaus, huomaamaton vaihteisto ja TAKAVETO
    Last edited by tsbmw; 22-08-2013, 18:22.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #32
      Johan on sarjalla kokoa! Eikä näköjää ollu pahan hintanen!

      Ite on tullu ostettua vaan yksittäisiä lenkkejä. Jotain 10,12,13,15,17,21, ja ehkä pari välikokoa...

      Pitää itekin vissii katella sarjoa, kyllä ulkomaat on se taikasana työkaluissakin nähtävästi. Itellä on siis nivelellä nuo, erittäin tyytyväinen ollu. Ja toki Biltemasta. (Milläs muulla näitä bilteman mutteri wirityksiä huoltais kuin "oem" työkaluilla. )
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #33
        Originally posted by Jolli View Post
        Sinkki luopuu huhupuheen perusteella, eikä ne ruostu.
        Niin siis absoluuttisestihan niin kauan kuin sinkkiä on metalliosassa se EI VOI ruostua, eihän tämäkään E39 ole ruosteessa, sehän on vain pintavärjäytymää, vai mitä Hemi?

        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #34
          Originally posted by tsbmw View Post
          Vertaan joitakin:
          - VW = himmeli, kevyempi. Pienillä haittaa keveys ja isot jähmeitä.
          - Opel = jotain löysää tuntumassa, mitä isompi sitä tunnottomampi.
          - Citikka = jarrut ja kori tulee käänöksissä hetken päästä.
          - Peugeot = eri maailma, voisin jopa pienemmistä viritettyinä tykätä.
          - Volvo = edelleen traktori ja hidas perse, semmoonen varma peli.
          - Mersu = kevyt sarja ok ahdettuna, tosin jotain hitautta vaihteistossa.

          Yhteensä BMW:ssä on tiukka runko, tunnokas alusta, nopea reagointi,
          kaunis 6-mezzo, tarkka ohjaus, huomaamaton vaihteisto ja TAKAVETO
          Kakkosauto on Pösö 206 GTI, ei mikään erikoinen suorituskyvyltään tänäpäivänä, lyhyt akseliväli tekee menosta hieman nöykkivää. Mutta kun ajan tuolla suojatien ajohidasteeseen, auto menee siitä 40-50 vauhdilla yli ilman sen kummempaa tuntemusta. Mutta kun menen 330xda samasta yli niin rämäys ja tavarat takakontissa sekaisin? Joutuu melkein pysähtymään siihen, eikä syy ole missään madalluksissa. Sama muissakin tien epätasaisuuksissa, kuitenkin pösönkin alusta on jäykkä ja kärsii tosiaan ajaa kaarteeseenkin aika reippaasti, kapeahkoista vakiorenkaista loppuu tosin pito.

          Muuten maantiellä 330xd tarjoaa ihan eri tason kyytiä kaikinpuolin.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by Esal View Post
            Mutta kun menen 330xda samasta yli niin rämäys ja tavarat takakontissa sekaisin?
            Tuo on se tunnokas alusta... Tarkka ohjaus/nopea reagointi on myös jäänyt kokematta, ainakin E39:ssä.
            E39 528iA

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6219
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by BeamR View Post
              Niin siis absoluuttisestihan niin kauan kuin sinkkiä on metalliosassa se EI VOI ruostua, eihän tämäkään E39 ole ruosteessa, sehän on vain pintavärjäytymää, vai mitä Hemi?

              Oho, tää on pahempi kuin yksikään mun e30....Siis noin iso pala yhdessä kohtaa
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • grab_
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 2839
                • Uusimaa

                #37
                Originally posted by Sädde View Post
                Oho, tää on pahempi kuin yksikään mun e30....Siis noin iso pala yhdessä kohtaa
                nääh vähä hio ja kittaa ja maalit ja massat päälle ni toimii taas vuoden
                Ei mitään kerrottavaa

                Comment

                • repesorsa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 290
                  • Mikkeli / Jyväskylä

                  #38
                  Tähän mennessä Bmw:t ovat olleet huonoimpia autoja mitä olen omistanut.
                  Eniten vikoja ja hajoavia osia, ruosteisempia kun muut omistamani automerkit.

                  Mitä kalliimman, uudemman ja "paremman" Bmw:n olen ostanut sitä paskempi ostos se on ollut.

                  Joku näissä silti viehättää. Tuskin tulee kyllä yhtään enää ikinä ostettua, jos järki pysyy päässä ja siirtyisi japseihin kokonaan.
                  Toyota Soarer houkuttelisi M3:sen jälkeen.

                  Tähän mennessä alla ollut:

                  e30 320i -88 Paras Bmw tähän mennessä.
                  e30 318is -88 Täys mätäpommi mikä ei muutenkaan toiminut.
                  e34 525td -92 Vedet hävis koneesta, ruostui ja oli huono lähtemään käymään.
                  e36 320i -91 ihan ok vei bensaa aivan törkeästi kulkuun suhteutettuna.
                  e30 316i -> m50b25 ihan ok m40 aivan paskana ja suht ruosteinen.
                  e28 518i aivan hirveä ajaa ja ruosteessa.
                  e30 325i -88 muuten jees mutta kone venttiilikoneistosta hirveetä meteliä.
                  e36 325i -91 ihan jees peli ei valittamista.
                  e36 m3 -94 Kaikki kotelot ruosteessa ja muutenkin aivan loppu (aj 240tkm).
                  e30 316i -92 ruosteessa kone menossa paskaksi.
                  e39 530d -01 kaikki paikat hajalla ja ruostui kun rutto.

                  Muunmerkkisissä omistamissani autoissa ei ole ollut mitään näitä ongelmia (nojoo -87 vm lasiperäcivikki oli aika hapero).

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6219
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by grab_ View Post
                    nääh vähä hio ja kittaa ja maalit ja massat päälle ni toimii taas vuoden
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Paha Arkkitehti
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 836
                      • World

                      #40
                      Originally posted by repesorsa View Post
                      Tähän mennessä Bmw:t ovat olleet huonoimpia autoja mitä olen omistanut.
                      Eniten vikoja ja hajoavia osia, ruosteisempia kun muut omistamani automerkit.

                      Mitä kalliimman, uudemman ja "paremman" Bmw:n olen ostanut sitä paskempi ostos se on ollut.

                      Tähän mennessä alla ollut:

                      e30 320i -88 Paras Bmw tähän mennessä.
                      e30 318is -88 Täys mätäpommi mikä ei muutenkaan toiminut.
                      e34 525td -92 Vedet hävis koneesta, ruostui ja oli huono lähtemään käymään.
                      e36 320i -91 ihan ok vei bensaa aivan törkeästi kulkuun suhteutettuna.
                      e30 316i -> m50b25 ihan ok m40 aivan paskana ja suht ruosteinen.
                      e28 518i aivan hirveä ajaa ja ruosteessa.
                      e30 325i -88 muuten jees mutta kone venttiilikoneistosta hirveetä meteliä.
                      e36 325i -91 ihan jees peli ei valittamista.
                      e36 m3 -94 Kaikki kotelot ruosteessa ja muutenkin aivan loppu (aj 240tkm).
                      e30 316i -92 ruosteessa kone menossa paskaksi.
                      e39 530d -01 kaikki paikat hajalla ja ruostui kun rutto.

                      Muunmerkkisissä omistamissani autoissa ei ole ollut mitään näitä ongelmia (nojoo -87 vm lasiperäcivikki oli aika hapero).
                      Harmi että sulla on noin paljon huonoja kokemuksia bemareista. Tuota listaa kun kattelee niin pakosti tulee silti mieleen että ilmeisesti et ole yhtään uutta BMW:tä ostanut? Mikäli näin niin kävikö sinulla mielessä ostaa jotain parempi kuntoista yksilöä silloin kun käytettyä BMW:tä olit hankkimassa? Siis minkä ihmeen takia ostaa esim. koteloista läpimätä tai loppuun ammuttu auto ja sitten valittaa että olipa paska? Tietysti jos budjetti rajaa parempi kuntoiset yksilöt pois niin mielestäni silloin ei voi odottaa että auto olisi timangia. En siis usko että sinun tapauksessa olisi kysymys kehnosta BMW -laadusta vaan pikemminkin huonokuntoisista/heikolla pidolla olleista autoista. Se että perässä lukee esim. M3 ei tee autosta kuitenkaan vähemmän ruosteisempaa tai vika-altista.

                      Comment

                      • repesorsa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 290
                        • Mikkeli / Jyväskylä

                        #41
                        Uusia ruosteettomia autoja saa tietääkseni jokamerkiltä kaupasta, en puhutkaan tästä vaan Bmw:n laadusta yleisesti.

                        Vertailin vaan omistamiani bemareita muihin omistamiini autoihin. Laadustahan tässä ketjussa keskusteltiin?

                        Tuskin uudempaan kalustoon siirrynkään, kun tosiaan tuntuu että mitä uudempi niin sitä enemmän vikaa.

                        E39 jonka ostin oli juuri tämä "huollettu" ja hyvä yksilö. Yhden talven jälkeen yhtäkkiä kaikki pyöränkaaret ja pari muutta paikkaa ihan kuplassa terveennäköisen maalipinnan alta.

                        Tuosta M3:sesta tiesin, että esim lokarit ja yhden pyöräkaaren joutuisi vaihtamaan. No problem en pitänyt sitä ongelmana enkä vieläkään pidä. Se että autoon joutui vaihtamaan kummatkin taka-runkopalkit, kaikki tunkinpaikat ja isot palat etulattioihin. Itse en ainakaan nää muovihelmojen läpi tai massojen alle, hyvä kuitenkin että jotkut ilmeisesti näkee.
                        Autolla ajettu siis noin 240 tkm joka pitää paikkaansa. Esim verhoilut ja maalipinnat olivat erittäin siistit ja alkuperäiset.

                        Ylipäätään mitä olen seurannut niin aika paljon ruosteongelmaa on ollut vanhemmissa bemareissa ja aika paljon kalliita katsastuksia esim. päästöjen takia kun on jouduttu lamdoja, vanoksia, imuvuotoja yms korjailemaan. Muissa tuttujen ja omissa ex muun merkkisissä tämmöistä ei ole ollut.

                        Miten sitten kukakin miettii onko tämä huonoa laatua, huonoa ylläpitoa tai normaalista kulumista, mutta oman näkemyksen mukaan sitä on vaan bemareissa suht paljon mikä tekee Bmw ylläpitämisen kalliimmaksi.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by BeamR View Post
                          Niin siis absoluuttisestihan niin kauan kuin sinkkiä on metalliosassa se EI VOI ruostua, eihän tämäkään E39 ole ruosteessa, sehän on vain pintavärjäytymää, vai mitä Hemi?

                          Näitä kauhukuvia voi toki poimia googlettamalla ja "kyykyttää hemiä" "todistusainoeistolla" siitä että...."katso nyt, ruostuuhan ne"...ja lauseen loppuun PITÄÄ laittaa punanaamahymiö, jotta "viesti" menee perille....

                          Joo, kuinkahan monessa e39:ssä on minkäänlaista ruostevauriota kuvan ko.alueella? Eli tämä kuva siis "todistaa" että e39:it mätänee ja että tämä olisi todistusaineistoa siitä?
                          Väitän, että Suomesta kukaan ei tule koskaan löytämään yhtäkään e39:iä jossa olisi vastaava ruostevaurio kuin tämän "todistavan googlekuvan" autossa.
                          Eli kertooko tämäkin kuva nyt siis siitä että e39:it mätänee käsiin ja ovat erityisen mätäherkkiä, vai itse asiassa päinvastaista?
                          Eli eköhän tämän kuvan autossa ole syy ko.ongelmaan ihan jossain muualla kuin e39:in sinkeissä tai rakenteessa yleensäkkään.
                          Kuitenkaan tältä alueelta ei varmasti kukaan autopeltialan ammattimies ole koskaan nähnyt minkäänlaista vauriota(tällä alueella ei ole minkäänlaista altistusta edes?).


                          Eli kuvan autohan löytyy tästä topikista:

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #43
                            Ei jestas miten mätä tuo Hemin linkin E39!
                            Espanjassakos tuo on, Madrid luki ainakin kaverin tiedoissa... Tuo lienee jossain suolaisessa merituulessa ollu vai mikä piru ton on tuohon kuntoon syöny?

                            Hieman OT, on muuten ilmeisen hurjaa myrkkyä tielle kylvettävä suola? Tuossa tänään juttelin erään, jonkinsortin pelastushenkilön kanssa (ilmeisesti palomies), sanoi vaan että talvella kun oli käyny kolari, ja tie oli aivan mielettömän jäässä, niin Destian kaveri sanoi että laittaa raakaa tavaraa (suolaa?) siihen, älkää menkö kävelee sinne, että teiltä lähtee saappaista pohjat...? Whaat? Oli kuulema todella paksu jääkin sulanu parissa minuutissa...
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #44
                              Itselläni ei kyllä ole tuollailaisia ruosteita bmw:stä löytynyt.

                              Vanhoja nissaneita ja ooppeleita on kyllä hitsattua tullut, fordejakin on pitänyt ehjäillä ruosteesta.
                              Muuten menee juuri samaa tavaraa lambdoja, puolia jne.

                              Oiskohan tuo dreamerin tavara ollut sitä lentokenttäkamaa?
                              Raaka normi tiesuola ei kyllä saappaita syö mitenkään erikoisesti.
                              Virossa esim. kylvävät ureaa ja se kyllä mädättää autoa.
                              Last edited by Muurahainen; 24-08-2013, 21:58.

                              Comment

                              • smo83
                                Banned
                                • Dec 2009
                                • 1988
                                • oulucity

                                #45
                                bmwssä on keskimääräistä enenmän ominaisuuksia(lisälaitteita) joten rikkoontuvia osiakin on keskimääräistä enenmän:think ostakaa lada niva se kestää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎