Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemu pätkii tasakaasulla...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #31
    Originally posted by Sickness
    A24=Neste. Ja tutkitusti siis suomen puhtainta bensaa (onkos sen nyt TM joka niitä joka vuosi testailee ja Neste on aina ylivoimaisesti paras).
    No jokatapauksessa A24:n jälkeen nyppi... Tiedä sitte syytä...
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • tth78
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 346
      • Turku

      #32
      Originally posted by Hemi
      Voisiko sillä olla mitään merkitystä tuohon nykimiseen tankkauksen jälkeen, varsinkin kovemmilla pakkasilla, että vesibensaa pääsee jäätymään putkistoon ja suodattimelle? Jospa ritoilin tai Jetin letkusta tulee kovammalla paineella tavaraa sekoittaen tankinpohjalla olevat vesibensat...? Sillä minkä valomainoksen alla Nesteen tavaraa myydään, ei ole merkitystä koneen toiminnalle. Lisäaineilla ei vaikuteta varsinaiseen palotapahtumaan lainkaan.
      Aikaa kulunut runsaasti tuosta ongelmavyyhdistä ja ilmeisin vika taitanee olla juuri HEMI:n diagnoosi ^^, koska nyt "kovempien" pakkasten tultua alkoi jälleen tutut oireet; nykii kaasun asennosta riippumatta...Lisää hämmennystä tuo inspection valon syttyminen??? Taitaa olla vähän vakavampaa tulossa????

      Ilmamäärämittaria rukattu kolme "napsausta" löysemmälle ja potkua tuli yläkierroksille huomattavasti, mutta alakierrosvääntö ei parantunut. Niin ja kuten yllä mainittu nykimisongelman palattua ei em. toimenpide siihen auttanut
      Mini Countryman PHEV 2018
      -
      ex. Primera 05
      ex.E36 318iS coupe ´92

      Comment

      • bemarirulettaa
        Newbiemmer
        • Mar 2005
        • 4

        #33
        Kannattaa katella kaikki alipaineletkut että on ehjä ja että imusarjassa on kaikki tarvittavat letkut paikallaan. sitten on myös että imusarjan tiiviste on pettäny tai imusarja on löystyny esim.korjauksen jälkeen.

        Comment

        • sami.V.kasi
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 559
          • Kotka

          #34
          lambda anturin töpseli pimeni -> ei kulkenut signaali lambdalta -> varaohjelma käyttöön.

          En olisi muuten keksinyt, huomannut niinkään äkkiä ellei auto olisi 2,3,4, ja 5 vaihteilla pitkässä vedätyksessä (esim kiihdytys moottoritielle) tukehtunut/vetoloppunut yks kaks täyskaasulla, mutta kun löysäs vähän (eli kaasuläpän asentotunnistin kääntyi täyskaasu asennosta osakaasulle) "tehot" palautui.[/QUOTE]


          Kuulostaa kovin kovin tutulta mulla on m40 316i ja tekee jokseenkin samaa ja meinaa sammua ja käynnistys vaikeuksia ajon jälkeen.

          Onko tietoa onko tos mun auto mallissa lambdaa? ja mis se ylipäätänsä sijaitsee?

          kun alkaa kiihyttämää 2:lla niin aluksi auto vastaa kaasuun jonka jälkeen kun kaasu on pohjassa ei ota enää kieroksia mutta kun löysää kaasua niin sitten se taas vastaa.. ja tuntuu kuin meinais tukehtua koko auto ja sammua.
          Onko tietoa onko tos mun auto mallissa lambdaa? ja mis se ylipäätänsä sijaitsee?

          Niin ja jännä huomio kun AUTO EI VASTAA YLÄKIERROKSILLA KAASUUN AJOSSA, JA KUN KÄÄNNÄN VIRRAT POIS JA TAKASIN PÄÄLLE NI AUTO TOIMII NORMAALISTI että mitä v#ttua?
          Last edited by sami.V.kasi; 06-03-2005, 18:04.
          Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
          Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

          E30 316i vm89, Octavia RS vm03
          ex:
          E34 540iA vm94
          E30 318i vm85

          http://www.maxtuned.com/

          Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

          Comment

          • TINTTI
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 404
            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

            #35
            Originally posted by luikq^
            lambda anturin töpseli pimeni -> ei kulkenut signaali lambdalta -> varaohjelma käyttöön.

            En olisi muuten keksinyt, huomannut niinkään äkkiä ellei auto olisi 2,3,4, ja 5 vaihteilla pitkässä vedätyksessä (esim kiihdytys moottoritielle) tukehtunut/vetoloppunut yks kaks täyskaasulla, mutta kun löysäs vähän (eli kaasuläpän asentotunnistin kääntyi täyskaasu asennosta osakaasulle) "tehot" palautui.
            Sama vika Rahikaisella, eli pitkässä vedätyksessä tukehtuu / vetoloppuu yks kaks, esim kun on vakionopeudensäädin päällä ja sit päättää polkasta Corsan ohi nii eipästä lähekkään. Hetken huilitauko, kytkin phjassa ja johan taas kimpoaa kuin kivi ritsasta . Onx E46, 320Diesel, vm98 tota lamba anturia? Mul on meisaa semmonen...
            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

            Comment

            • sami.V.kasi
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 559
              • Kotka

              #36
              Paljo pitäs olla jännite veirranjakajalta M40 316i entäs puolalta?
              Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
              Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

              E30 316i vm89, Octavia RS vm03
              ex:
              E34 540iA vm94
              E30 318i vm85

              http://www.maxtuned.com/

              Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

              Comment

              • sami.V.kasi
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2002
                • 559
                • Kotka

                #37
                Dodii, vikä löydetty perkl ! Elikkä bensanpainepumppu sökönä..eli se pumppu mikä antaa paineen suuttimille. Normi ois kolme kiloa ni tyhjäkäynnil anto n.1 kilon ja ajossa ei yhtää.. uus maksaa 300€ eikä saa mitää harakiri osaa vaa pitää olla orkkis osa.. että näin
                Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
                Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

                E30 316i vm89, Octavia RS vm03
                ex:
                E34 540iA vm94
                E30 318i vm85

                http://www.maxtuned.com/

                Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

                Comment

                • nemesis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 617
                  • kymenlaakso

                  #38
                  minulla olisi yksi pumppu ylimääräisenä, eli se mikä tulee kuskin puoleisen takapyörän etupuolelle, tankin ja helmakotelon väliin (näkyy auton alapuolelta).
                  pistä PM-viestiä jos kiinnostaa...
                  E30 kesä-autona

                  Comment

                  • tth78
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 346
                    • Turku

                    #39
                    Vika löytyi viimein!

                    Elikkäs jompikumpi tai molemmat yhdessä aiheuttivat pätkimisen mun bemussa!

                    - Ilmamäärämittarin ja imusarjan välisessä kumihaitariputkessa oli halkeama siinä mistä lähtee se snadi letku imusarjan alle. Kuva liitteenä

                    - Imusarjassa sisällä oleva "kaasuläpän" kaltainen säätöläppä oli jumissa. Käsineen kääntelemällä jäi asentoon johon sen laittoin, puhdistus ja voitelu niin läppä alkoi palautumaan omalla (jousi?alipaine?) voimallaan.
                    Attached Files
                    Mini Countryman PHEV 2018
                    -
                    ex. Primera 05
                    ex.E36 318iS coupe ´92

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      #40
                      Taitaa olla m40 316i auton ominaisuus tuo tyhjäkäynti ongelma. Kylmänä ku mulla käynnistää ja koittaa polkasta kaasun pohjaan niin hemmetinmoista pätkimistä ilmenee...
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #41
                        Originally posted by MikkoJII
                        Taitaa olla m40 316i auton ominaisuus tuo tyhjäkäynti ongelma. Kylmänä ku mulla käynnistää ja koittaa polkasta kaasun pohjaan niin hemmetinmoista pätkimistä ilmenee...
                        Onko sulla jokin pätevä syykin minkä takia pitää kylmällä koneella polkasta kaasu pohjaan?

                        Comment

                        • sqxo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 902
                          • no man's land

                          #42
                          Originally posted by MikkoJII
                          Taitaa olla m40 316i auton ominaisuus tuo tyhjäkäynti ongelma. Kylmänä ku mulla käynnistää ja koittaa polkasta kaasun pohjaan niin hemmetinmoista pätkimistä ilmenee...
                          Kylmä kone ei oo käyntilämmöissä joten se "kuuluu asiaan" että se ei toimi samoin kuin käyntilämpöinen kone. Ei paljon kannata polkasta kaasua pohjaan kylmällä koneella jos haluu ajaa sillä pitempäänkin..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎