Originally posted by gangsta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i automaatti hitaampi kuin manuaali?
Collapse
X
-
Last edited by Hunni; 02-02-2005, 22:13.BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
-
-
Mitä se Toijalan poika nyt marisee, vaikka ei ole tomaattiin koskenutkaan.
Itse vaan sanoin sen, mitä 15 vuotta autoja huoltanut henkilö minulle sanoi automaattivaihteiston kulumisesta. Jos se jotakin ärsyttää, se on mulle ihan yks hailee. Tottakai se voi olla täyttä BS:ää.
Hemi: En oikein saanut selkoa sun sepustuksista, mutta en siis tarkoita että käytetään tomaattia kuin manuaalia, eli vaihdetaan tikusta aina vaan yksi pykälä isompi päälle. Vaan tarkoitan sitä, että jos tiedetään nopeuden esim. pysyvän pidemmän aikaa välillä 60-75kmh, niin on ehkä järkevämpi ajaa tikku 4-asennossa kuin D-asennossa, näin vältetään automaatin "ylimääräiset" vaihtamiset välillä 4-5-4, koska ei se normaalisti vitosta noissa vauhdeissa käytä.
--------------------
Lainaus:
Eiköhän nuo automaatit ole tehty ajettaviksi ihan juuri D:llä ja nimen omaan pikatievauhdeissa jolloin nelonen voi lukkiutua.
--------------------
Kuka taas on puhunut pikatievauhdeissa (mitä ikinä sillä nyt tarkoitatkaan, tarkkaa tietoa mulla ei ainakaan ole tuosta käsitteestä) automaattilootan jostakin muusta, kuin D-asennosta?
Comment
-
-
Tuossa 60-75 välissä 323iA vaihtaa kyllä enemmin 3-4-3 väliä riippuen paljonko kaasua painaa. D:llä ajettaessa 5 lukittuu vasta tuolla 85-90 tienoilla. joten vaikka ajaisit 75kmk/h D päällä ei se laatikko lukitse vitosta päälle. Eli aivan sama vaihtamisen kannalta onko alta 80km/h D päällä vai ei.
Näin ainakin mulla. Tiedä sitten onko vaihtokohdat aivan mettässä tai erillaiset kuin 325iA:ssa.E36 323iA -96
Comment
-
-
325 vaihtaa vitosen tasan 80kmh vauhdissa, kyllä se kolmosta tarjoaa jos hiemankaan rivakammin kiihdyttää.
Pointti oli se, että jos vauhti käy 80kmh:ssa, ja sitten laskee tuohon, niin vitonen käy tavallaan turhaan siellä pesässä ja vaihtuu takaisin neloseksi.
Missään vaiheessa en ole sanonut, ettei D:tä pitäisi käyttää 80kmh vauhdissa, tai jos vauhti on vaikka koko ajan yli 75kmh. Tottakai sitä sillon kannattaa käyttää..
No, mutta sanokaapas sitten, käytättekö ikinä vaihteenvalitsimen muita asentoja kuin D,N,R,P , jos ei kilpailutilanteihin lähtemistä lasketa, sillon varmaan useimmilla on 2 ja S valittuna.
Comment
-
-
Originally posted by HJP325 vaihtaa vitosen tasan 80kmh vauhdissa, kyllä se kolmosta tarjoaa jos hiemankaan rivakammin kiihdyttää.
Pointti oli se, että jos vauhti käy 80kmh:ssa, ja sitten laskee tuohon, niin vitonen käy tavallaan turhaan siellä pesässä ja vaihtuu takaisin neloseksi.
Missään vaiheessa en ole sanonut, ettei D:tä pitäisi käyttää 80kmh vauhdissa, tai jos vauhti on vaikka koko ajan yli 75kmh. Tottakai sitä sillon kannattaa käyttää..
No, mutta sanokaapas sitten, käytättekö ikinä vaihteenvalitsimen muita asentoja kuin D,N,R,P , jos ei kilpailutilanteihin lähtemistä lasketa, sillon varmaan useimmilla on 2 ja S valittuna.
olihan tossa e46 cabriossa mahd hämmentää noita vaihteita itekki, mutta itse en kokeillut tota toimintoa..Sen vaan sanon, että automaatilla on näppärä ajaa, mutta edelleen seuraavaan tulee manuaali hämmenninNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by HJPMitä se Toijalan poika nyt marisee, vaikka ei ole tomaattiin koskenutkaan.BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Comment
-
-
Originally posted by HunniMariseehan se ihan vaikka lämpimikseen. Rupee vaan huvittaan jo noi sun mekaanikkokaveris sun muut että ei voi olla aina hiljaa.
Comment
-
-
D-vaihteen ja ylivaihteen/turbiinilukon sakkaamisen aiheuttamat laatikko ongelmat ovat peräisin todennäköisesti Chevy Van osastolta. Niissä on ollut ongelmia johtuen juuri ylivaihteen/turbiinilukon sakkaamisesta. Suurin syy hajoamiseen on se että laatikkoon kohdistuu liian iso vääntö, pienet kierrokset/Iso vääntö. Varsinkin jos vedetään esin traileria niin silloin tulisi välttää ylivaihteen/turbiinilukon käyttämistä.
Samaa ongelmaa tuskin on näissä uusissa tietokoneohjatuissa laatikoissa jotka osaavat paremmin valita vaihteensa.
Comment
-
-
Kommentteja:
Käsin tehdyissä ajoissa on aina jonkin verran virhettä: tuuli, alamäki, nopeusmittari, ajanottaja, autojen yksilöerot... Joten on aika turha puhua kellotuksista 0.1s tarkkuudella. Oikeat mittaukset tehdään kaiketi useampaan kertaan edestakaisin ajaen joista otetaan keskiarvo.
D:llä voi kyllä mielestäni ajella myös kaupungissa ihan huoletta. Sitä vartenhan tomaatti on! Nimenomaan kaupungissa siitä on eniten hyötyä. Tuskin se vääntökään tappaa sitä laatikkoa; insinöörit on mitoittaneet laatikot kyseisille koneille. Se mikä sen laatikon tappaa on öljynvaihtojen unohtuminen.
Isukilla v8-tomaatti ja 250 000km ilman ainoatakaan laatikko-ongelmia.
Comment
-
-
Niin ja letukassa kun on/oli konstruktiivisesti 50-luvulta peräisin oleva, bensakoneeseen suunniteltu alipaineohjattu automaatti dieselissä, ei "avioliitto" ollut onnellinen jo lähtökohtiensa vuoksi. Lopultahan nuo ongelmat näissä syntyi alipainepumpun ongelmista, jolloin myös laatikko otti itseensä. Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä nykyisen sähköisesti/elektronisesti ohjatun automaattilootan kanssa.
Comment
-
-
hiijjap
Originally posted by HemiPointti on siinä että kyllä se laatikko tietää mikä pykälä milloinkin pitää/kannattaa olla sisässä myös laatikon pitkäikäisyyden suhteen. Pakkovaihteella nykivä kuski ei sitä voi tietää. Pakkovaihteet on tarkoitettu vain hetkelliseksi käyttövalinnaksi, ei jatkuvaan ajoon.
Comment
-
-
korjaus
Originally posted by HJP325 vaihtaa vitosen tasan 80kmh vauhdissa, kyllä se kolmosta tarjoaa jos hiemankaan rivakammin kiihdyttää.
Pointti oli se, että jos vauhti käy 80kmh:ssa, ja sitten laskee tuohon, niin vitonen käy tavallaan turhaan siellä pesässä ja vaihtuu takaisin neloseksi.
Missään vaiheessa en ole sanonut, ettei D:tä pitäisi käyttää 80kmh vauhdissa, tai jos vauhti on vaikka koko ajan yli 75kmh. Tottakai sitä sillon kannattaa käyttää..
No, mutta sanokaapas sitten, käytättekö ikinä vaihteenvalitsimen muita asentoja kuin D,N,R,P , jos ei kilpailutilanteihin lähtemistä lasketa, sillon varmaan useimmilla on 2 ja S valittuna.
Comment
-
-
aha
Originally posted by HJPHunni: Siis normaalisti (eli minun tapauksessa 90% kaupunkia, loput 80kmh tai suurempaa tietä) ajan 4-asento silmässä, onko sulla sitten joku pätevä neuvo, miksi pitäisi olla D?
gangsta: bemareista ei ole omakohtaista tietoa, mutta mersuissa ainakin suuri automaattilootan kuluttaja on se, kun papat ajavat D-silmässä kaupungissa, ja tomaatti vaihtaa vaihteita 4-5 välillä keskinopeudessa sen mukaan, milloin pappa lisää kaasua ja milloin pitää tasakaasua. Eli siis tomaatti sahaa käytännössä koko ajan vaihteelta toiselle.
Oon edelleen kyllä vaihtassa kovaa laatikollisee.Last edited by paumanni; 08-02-2005, 20:54.
Comment
-
-
Jutellaanko seuraavaksi naisista ja rasvanipoista?
Originally posted by paumanniMikäs helvetin kulute se on että papat ajaa d silmässä kaupungissa? ei hän se ess käytä 5 ku yli 80 vauhissa. eikö se oo sit iha sama että onko 4 tai d silmässä ku ei se silti sahaile. taitaa olla mersun laatikko perseestä jos se kaupungissa tarjoo 4 tai vitosta. itellä ainaki 1,2,3:sta. niiku varmaa kaikilla. iha perseestä toi teiän väittely. tomaatti on tomaatti ja se on tarkotettu d:llä ajettavaks. pakko vaihteet on siks esim. jos tarttee käyttää moottori jarrutusta. (keksikää ite missähän tilanteessa näin vois olla) eikä millää paumannin konee väännöillä laatikkoo paskas saa. ite kyllä ajan pakko vaihteilla. hauskempaa. eikä se siitä rikki mee. jos menee ni paska vehe.
Oon edelleen kyllä vaihtassa kovaa laatikollisee.
se mitä olen kommentoinut tähän typerään tomaattikeskusteluun on että:
Montako laatikko rikkoa olet kuullut, mitkä olisivat tulleet siitä, että ihmiset ajelee DAAVIT vaihteella kaupungissa.
Taitaapi olla pullishittiä väitteesi.
Yleisin tomaatin rikkoja on pappas´leasing kuski kuka polkee, kuin polkuautolla eli jarrulta lähettäjä.
nm.Otetaan herneitä molempiin sieraimiin.
Ja nyt joku Peelo Perkele on keksinyt laittaa "Gangsta" nimmareilla seuraavaa:
Quote:
Originally Posted by HJP
Hunni: Siis normaalisti (eli minun tapauksessa 90% kaupunkia, loput 80kmh tai suurempaa tietä) ajan 4-asento silmässä, onko sulla sitten joku pätevä neuvo, miksi pitäisi olla D?
gangsta: bemareista ei ole omakohtaista tietoa, mutta mersuissa ainakin suuri automaattilootan kuluttaja on se, kun papat ajavat D-silmässä kaupungissa, ja tomaatti vaihtaa vaihteita 4-5 välillä keskinopeudessa sen mukaan, milloin pappa lisää kaasua ja milloin pitää tasakaasua. Eli siis tomaatti sahaa käytännössä koko ajan vaihteelta toiselle.
Perkele ikinä en ole sanonut tommosta shaissee, että:
kun papat ajavat D-silmässä kaupungissa, ja tomaatti vaihtaa vaihteita 4-5 välillä keskinopeudessa sen mukaan, milloin pappa lisää kaasua ja milloin pitää tasakaasua. Eli siis tomaatti sahaa käytännössä koko ajan vaihteelta toiselle.
Pitäsköhän lukea se manuaali, mikä tuli sen auton mukana, ja katsoa siitä millä vaihteella ajellaan ja missä.
Comment
-
Comment