Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i automaatti hitaampi kuin manuaali?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gangsta
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 521
    • Nurmijärvi

    #61
    Kas tässä.

    Eli ohjekirja suosittelee juuri tuota [2]+[S] asentoa kepissä
    Last edited by gangsta; 07-10-2009, 11:38.

    Comment

    • paumanni
      Newbiemmer
      • Oct 2004
      • 20

      #62
      Ei näin.

      Originally posted by gangsta
      Paumanniko se koomailee, ja vaihtelee muiden sanomisia perkele!

      se mitä olen kommentoinut tähän typerään tomaattikeskusteluun on että:

      Montako laatikko rikkoa olet kuullut, mitkä olisivat tulleet siitä, että ihmiset ajelee DAAVIT vaihteella kaupungissa.

      Taitaapi olla pullishittiä väitteesi.

      Yleisin tomaatin rikkoja on pappas´leasing kuski kuka polkee, kuin polkuautolla eli jarrulta lähettäjä.

      nm.Otetaan herneitä molempiin sieraimiin.


      Ja nyt joku Peelo Perkele on keksinyt laittaa "Gangsta" nimmareilla seuraavaa:

      Quote:
      Originally Posted by HJP
      Hunni: Siis normaalisti (eli minun tapauksessa 90% kaupunkia, loput 80kmh tai suurempaa tietä) ajan 4-asento silmässä, onko sulla sitten joku pätevä neuvo, miksi pitäisi olla D?

      gangsta: bemareista ei ole omakohtaista tietoa, mutta mersuissa ainakin suuri automaattilootan kuluttaja on se, kun papat ajavat D-silmässä kaupungissa, ja tomaatti vaihtaa vaihteita 4-5 välillä keskinopeudessa sen mukaan, milloin pappa lisää kaasua ja milloin pitää tasakaasua. Eli siis tomaatti sahaa käytännössä koko ajan vaihteelta toiselle.



      Perkele ikinä en ole sanonut tommosta shaissee, että:
      kun papat ajavat D-silmässä kaupungissa, ja tomaatti vaihtaa vaihteita 4-5 välillä keskinopeudessa sen mukaan, milloin pappa lisää kaasua ja milloin pitää tasakaasua. Eli siis tomaatti sahaa käytännössä koko ajan vaihteelta toiselle.


      Pitäsköhän lukea se manuaali, mikä tuli sen auton mukana, ja katsoa siitä millä vaihteella ajellaan ja missä.
      No viddu sori. ei sulle pitäny mennä.vaa tolle hjp:lle. Pitäähä muki ottaa kataa tähä ku muutki ottaa. vai mitä. Älä lyö.

      Comment

      • HJP
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1282
        • Helsinki

        #63
        Jaajaa, pojat on oikein innostuneet. Mielestäni kantani 4-asennon käyttämisestä ei ole ihan väärä, jos katsoo mitä tuossa ohjekirjassakin nyt kerran lukee.

        Comment

        • paumanni
          Newbiemmer
          • Oct 2004
          • 20

          #64
          aijjaa

          Originally posted by Jeff
          Ei se automaatti mitään luista, vaihtaa vikkelämmin kuin manuaalilla hämmentämällä. Automaattilaatikoita on yietysti erilaisia esim Mersun laatikot on aika verkkaisia vaihtajia.
          Mitä hä sää selität. ai ei muka tomaatti luista. ei ni. ei pä joo.
          just vaihoin 325 e36 tomaatin kova laatikolliseen. sanotaa että manuaalissa tuntuu että siinä ois se lähemmäs pari sataa kaakkia. tomaatti tuntuu lussulta. vedon ja voiman tuntu häviää tomaatissa jus siks ku se luistaa. vaikka lähtisit 1300 rpm kummallaki ,ni voiman tuntu on poissa tomaatissa koska se luistaa.(pakko ykkönen silmässä) vaikka nopeus mittari nouseekin. tomaatit on iha perseestä. ne vie voiman, lisää kulutusta ja vie ajo tunnelman ja ne ulisee. ja mersut on perseestä.

          Comment

          • Mauri H.
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 270
            • Salo

            #65
            Tietenkin automaatti luistaa, tai siis jos tarkkoja ollaan, niin turbiini siellä luistaa. Ja luiston määrä riippuu siitä millaiseksi turbiini on tehty.

            Makukysymyksiähän noin on, jotkut tykkää liikutella rattaita itse, ja jotkut antaa automaatin hoitaa sen itse. Aikoinaanhan jotkut vastusti ohjaustehostajia sillä että ohjaustunto puuttuu, aika yleisiä silti ovat nykyään.

            Ja tehon hävittämisestä, onhan noita aina montakin esimerkkiä joissa automaattivaihteinen on manuaalia nopeampi.
            F11 530D xDrive

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3824
              • California

              #66
              Originally posted by Mauri H.
              Tietenkin automaatti luistaa, tai siis jos tarkkoja ollaan, niin turbiini siellä luistaa. Ja luiston määrä riippuu siitä millaiseksi turbiini on tehty.

              Makukysymyksiähän noin on, jotkut tykkää liikutella rattaita itse, ja jotkut antaa automaatin hoitaa sen itse. Aikoinaanhan jotkut vastusti ohjaustehostajia sillä että ohjaustunto puuttuu, aika yleisiä silti ovat nykyään.

              Ja tehon hävittämisestä, onhan noita aina montakin esimerkkiä joissa automaattivaihteinen on manuaalia nopeampi.

              Näin on. Turhaa lässytystä haukkua tomaatteja. Se on aika paljon kiinni käyttötarkoituksista, omasta mieltymyksestä ja autosta millainen vaihteisto sopii. Kyllä se on tuolla liikenteessä huomattu kuinka usein se tomaatti on paljon nopeampi kuin vieruskaistan finninaama...
              P
              R
              N
              D

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎